OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 14.01.2011 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin juuri aamulla vetämässä kaverin patrolin pois metsäautotieltä,kun oli vähän jäänyt pohjasta kiinni.Oli kaverin ilme kuin homerilla kun autojen nokat oli vastakkain ja vetäisin kunnolla ja irtoshan kevyesti!pakitin sitten 1.5km takaisin kun ei ollut kääntöpaikkaa tällaiselle kauppakassille :lol:Takaisin päin kun datsuni tuli niin oli kyllä vaikeen näköistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jjmk
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Huh 2010
Viestejä: 94
Paikkakunta: äkehenkylä

LähetäLähetetty: 14.01.2011 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänään oltiin ketustelemasa ja kyllä hj 61 lantikka näytti misä se kaapin paikka on kun hangessa mennään. hilux ja b2600 hyyty pellon laitaan ku lantikka ja 900 valmetti jatko matkaa.lunta oli 60cm ja näytti valmetinki pohja piirtävän hankeen koko ajan jälkee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 14.01.2011 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jjmk kirjoitti:
tänään oltiin ketustelemasa ja kyllä hj 61 lantikka näytti misä se kaapin paikka on kun hangessa mennään. hilux ja b2600 hyyty pellon laitaan ku lantikka ja 900 valmetti jatko matkaa.lunta oli 60cm ja näytti valmetinki pohja piirtävän hankeen koko ajan jälkee.


HJ-61:n paino ja 100% lukot erona lavapakuihin selittää paljon. Varsinkin jos rengastus on suunnilleen samanlainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kivineva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2006
Viestejä: 1821

LähetäLähetetty: 14.01.2011 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jjmk kirjoitti:
tänään oltiin ketustelemasa ja kyllä hj 61 lantikka näytti misä se kaapin paikka on kun hangessa mennään. hilux ja b2600 hyyty pellon laitaan ku lantikka ja 900 valmetti jatko matkaa.lunta oli 60cm ja näytti valmetinki pohja piirtävän hankeen koko ajan jälkee.


Toissa päivänä lipsahti hj ojan pohjalle auraamattomalla metsätiellä ketun jälkiä etsiessä - ei ehtinyt kissaa sanoa kun mentiin Very Happy

Ovia ei meinannut auki saada sen verran oli lunta. Soitin saman tien kaverille, että ehtiikö vinssaamaan. Oli uunin lämmityksessä - ei ehtinyt heti tulemaan joten kaivoin lapion peräkontista ja tein sen verran lumitöitä, että auto alkoi liikkumaan ojan pohjalla. Aikani vekslattuani sain keulan tien puolelle ja lukot päällä niin perskeles sehän tuli ajamalla ylös. Lukottomilla vehkeillä olisin kyllä kiltisti odotellut vetoapua.

Vinssi olisi nyt ostossa - se vielä puuttuu tuosta kamppeesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 14.01.2011 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihin ajamalla mennään sieltä ajamalla tullaan. Noh ei se aina onnistu mut periaate on. Se on niin paljon kuskista kiinni. Tietysti jos viimeseen asti kytkintä sälii ni eihän sit pääse. Imas mullakin karinan hankeen mut niin kauan ku se sentinkin eestaas liikkuu ni ajan kyllä pois jos ei liikaa vastamäkee oo. Eihän se maasturi ole ja renkaatkin on neljä vuotta vanhat hkpl4:set. Mut ihmeen hyvin sillä hangessa menee kaksvetoseks. Kakslitrasen raskas keulakin antaa etua vähän. Se mitä oon nelikoilla vähän ajanu ni tuntuu ettei niitä saa jäämään kiinni mihinkään. Setän -02 hiluxikin meni ihmeellisesti ihan jollain huonoilla m+s renkailla. Mitään offi ajoo tietenkään ollu. Toki kävin siihen vaihattaa kunnon talvirenkaat ni olihan sillä eroa.

Mikään oo muuten niin huvittavaa kuin kaupunkilainen on saanut korollin penkan reunaan ja jauhattaa siinä paikallaan. Ja toinen kaveri työntää ja akka mäkättää vieressä. Kerran satuin tollaseen tilanteeseen paikalle, ja kun oli puolituttu kaveri ni piti mennä hätiin ja sanoo toiselle että ei tarvii työntää. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
citori
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Jou 2006
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 15.01.2011 03:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemusta näistä
http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/index.php?cPath=101_124_879

Entäs näistä
http://www.vannetukku.fi/grip-0093-lumiketjut-4mm-p-8724.html

Tarkoitus olis hommata Foresterin alle kunnon ketjut eikä muutaman euron säästöllä aiheuttaa mitään isompaa vahinkoa. Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jjmk
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Huh 2010
Viestejä: 94
Paikkakunta: äkehenkylä

LähetäLähetetty: 15.01.2011 07:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HJ-61:n paino ja 100% lukot erona lavapakuihin selittää paljon. Varsinkin jos rengastus on suunnilleen samanlainen
nuista hj 61 lukoita sen verran et sama auto muutama päivä sitte koitti lähtee hangesta liikkeelle ja toinen taka pyörä ei kyllä vetäny,kuulu vaan semmonen naksutus kun vieresä seistiin.vai ei kö siinä lukot ollu peräsä päällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KJJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2007
Viestejä: 2660

LähetäLähetetty: 15.01.2011 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lukot ehottomat sit vielä lumiketjut JEE Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 15.01.2011 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä nuo lukot paljoa auta jos renkaat on suljut.
Juuri toissa päivänä kirosin itseäni, kun menin ajamaan erästä pikkutien pätkää jota ei ole aurattu koko talvena.
Menomatka sujui hyvin loivaan alamäkeen.

Takaisin tullessapa tuo alamäki olikin tietty muuttunut ylämäeksi, ja cooperin weather-masterit tukossa kokoajan.

Jimnyssä on 2" korotus ja arbin lukko taka-akselilla, mutta sinnehän tuo halusi itseään kaivaa. 4-5 kertaa edestakaisin jynssäämällä sain sen sitten ylös, mutta vaikeaa oli.
Toki ilman lukkoa tuskin olisi tultu ylös noinkaan.

Mutta ennen lukkoa hankkisin kunnon renkaat jos haluaa tuolla ryöjätä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 15.01.2011 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lavapakun lavalle painoa ni menee. Sama tossa jimmyssä vaikka painojakauma onkin erilainen, muuten ku on kevyt vehjes, mut taka akselille paino tekee ihmeitä. Painon lisäys on usein pienestä kii. Syssyllä ku lumet tuli jäätiin automaatti sprintterillä kärriperässä mökkitein mäkeen jumiin ja neljästi yritettiin mut ei puhettakaan ylös pääsystä. Nahkoineen valui alas kun jarrulla seisoi. Menin konttiin ja tuli kerralla ylös. Styroksisen kalalaatikon kun valaa betonia täyteen niin se on kätevä nostaa kyytiin tarvittaessa. Nahkea loota pitää sitä paikallaan ja matala profiili ei vie tilaa. Samoin styroksi suojaa autoa ja irtainta tavaraa kolhuilta ja voihan sen kannen hallutessaan läntätä valun päälle ni on suojassa. Mitähän tuota osais sanoo, 11kg kalalaatikko täynnä betonia ni jossain 30-40kg välissä yhen lootan paino ja tekee sit muutaman lootan. Ennen tehtiin noita transitmiehille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 15.01.2011 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oikein mukava pommi lavalla tai kontissa tuommoinen betoni möykky. Miettikkääpä kolari tilannetta - ojaan ajoa. Lähtee kuin tykin suusta niskaan ja ei pellit pidättele. Itsellä on lavalla paperisia hiekkasäkkejä ja taitaa olla edullisempaakin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 15.01.2011 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän toi Hilux mikään maastoauto ole, vaan kyllä sillä puskuriin olevassa lumessa menee. Siis ees js taas. Kun joskus raskis ostaa sen uuden, siis -10 tai uudemman. Hilux on jo lekenda. Ollut myös patrolli, se sentään oli jo auto. Pajeoro, ei ollekaan tee mitään. Koko ajan piti jotain paikata, kytkin, vetarit, napalukot. Eikö se G-mese ole se paras, kun kaupasta hakee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 15.01.2011 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maalari kirjoitti:
Oikein mukava pommi lavalla tai kontissa tuommoinen betoni möykky. Miettikkääpä kolari tilannetta - ojaan ajoa. Lähtee kuin tykin suusta niskaan ja ei pellit pidättele..


+1!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
STILH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2006
Viestejä: 361
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 15.01.2011 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mä nakkasin mitsun lavalle parit traktorin lumiketjut,painoa jotain 140kg. etuseinää vasten ne ovat juuri akselin päällä,jos joku perään romauttaa silloin saattavat vähän nytkähtää.
_________________
Tikka Takoo Tarkasti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6231
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 15.01.2011 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko sulla citori normikorkuinen Foresteri? Ainakin omani menee senverran syvässä lumessa ilman ketjuja, että siinä alkaa pakoputki sun muuta olemaan vaarassa jos vielä syvempään lumeen esim. ketjujen innoittamana lähtee rysyämään. Manuaalissa muistaakseni sanottiin, että ketjuja saa käyttää vain taka-akselilla.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 48 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com