OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.01.2011 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo, siinä saattaa alkaa vetoniveliä/murroksia harmittamaan jos kovin pitävät ja painavat ketjut lyö etupyöriin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viertolainen



Liittynyt: 15 Tam 2011
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 15.01.2011 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oikeat maasturit on tietenkin omassa sarjassaan, mutta vajaa 150 tkm kokemuksella suparun outback tiisseli on kyllä helevetin hyvä myöskin maastoon. Vain alennusvaihde puuttuu. Lumiketjut pitää kyllä hankkia. Pahin ongelma on lumessa ajettaessa tuulilasin pyyhkijöiden tehottomuus. Ei tahdo näkeä minne mennään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 15.01.2011 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy p-kele se mikään maastoauto ole. Foresteri. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6242
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 15.01.2011 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, eihän se Metsänvartija mikään maasturi ole, mutta empä se minä ollut joka otti sitimaasturit tähän keskusteluun.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6242
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 15.01.2011 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos varsinaisista maastureista puhutaan, niin onko porukalla kokemusta tuosta nykyisestä Land Cruiserista? Jos oikein olen käsittänyt, niin siinä on Torsen keskellä ja etu- ja taka-akseleilla on vain sutimisenesto, eli ei lukkoja. Alkaako jarrut savuamaan lumessa ajaessa?
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
citori
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Jou 2006
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 15.01.2011 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko sulla citori normikorkuinen Foresteri? Ainakin omani menee senverran syvässä lumessa ilman ketjuja, että siinä alkaa pakoputki sun muuta olemaan vaarassa jos vielä syvempään lumeen esim. ketjujen innoittamana lähtee rysyämään. Manuaalissa muistaakseni sanottiin, että ketjuja saa käyttää vain taka-akselilla

Normikorkuinen on. Ketjuja olis tarkoitus käyttää jos jää pohjasta kantamaan suvikelillä että pääsis ilman lapiohommia pois ja jossain kääntymä tilanteissa. Hötylumessa menee kyllä helvetin hienosti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 15.01.2011 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ettei mene pelkästään kehuskeluksi niin laitetaan joku typerä jumituskuva jakoon Very Happy

Ajelin tänään mettäteitä ja alko sen verran lapsettamaan että piti väen väkisin tuikata Jimnyllä yhteen auraamattomaan tienhaaraan. Idea tuli niin äkkiä ettei (onneksi) kerennyt ottaa kunnolla vauhtia. Hötölumessa on ollu kiva ajella kun on yleensä aina päässy joko eteen tai taakse. Nyt oli kuitenkin toi aurauspenkka ja vissiin hankikin pinnan alta suoja-pakkas-yhdistelmän jäljiltä sen verta kovaa että Jimny jäi mahastaan kiinni. Ensin näytti siltä että heijaamalla lähtee, mutta siten hankookien ote lipesi totaalisesti ja jumissa oltiin. Lukot on vain jakolaatikolla ja ovissa.

[img][/img]

Kyllähän se siitä sitten lähti kun laitoin takapyöriin ketjut, mutta muutaman kerran piti sittenkin vielä heijata ennen kuin irtosi. Tota Hi-Liftiä ei olis välttämättä tarvinnu ketjujen asentamiseen mutta pitihän sekin kaivaa esille kun mä olen ollut niin tohkeissani siitä Wink Sitä sai kyllä ihan koko ajan painaa jalalla ettei varsi mee takalasista läpi. Varusteet vaatii vielä optimointia: Hi-Liftin jalustassa oleviin reikiin on laitettava jokunen pultti nastan virkaa toimittamaan, jos ne vaikka puris sen verta maahan/jäähän että tunkki pysyis paikallaan.

[img][/img]

Tänään sai taas yhden hyvän tekosyyn ARB:n ostamiselle Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 15.01.2011 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon jossain täällä maininnutkin aijemmin, että ajelen vanhalla 22 vuotta vanhalla pajerolla (pitkä) . Toimii kun välillä vaihtelee halpoja tarvikeosia tilalle. Auto ei oli minkään arvoinen kunhan öljymassailen sen vuosittain niin ei paljom maksa. Itse huoltelen joten ei sekään maksa. Autolla on ajettu jo yli puolimiljoonaa km. Ja taas mennään. Ei maksa hulluja. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 15.01.2011 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas ja tänään tarvittiin foresterin kanssa lapiota ja työntöapua. Auto putosi kovalta lumelta pehmeään lumeen ja toinen takapyörä kaivautui niin syvälle, että ilman lukkoja ei ollut mitään toivoa päästä nousemaan takaisin. Auto jäi pohjastaan kiinni ja siinä sitten yritettiin Navaran kanssa saada ylös, mutta köydet ja liinat katkeilivat. Lapiolla otettiin pyörien edestä lunta pois ja muutamalla heijaamisella alkoi taas renkaat purra. Nyt on Foresterin aika jättää nuo hangessa möyrimiset oikeille maastureille Very Happy Selvisi muuten, että pakoputkessa on vuoto. Hankeen oli sulanut syvä kuoppa suunnilleen keskikohdalle autoa.
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.01.2011 02:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Jos varsinaisista maastureista puhutaan, niin onko porukalla kokemusta tuosta nykyisestä Land Cruiserista? Jos oikein olen käsittänyt, niin siinä on Torsen keskellä ja etu- ja taka-akseleilla on vain sutimisenesto, eli ei lukkoja. Alkaako jarrut savuamaan lumessa ajaessa?


Mulla on tollanen pari vuotta vanha landcruiseri. Siinä saa takanavat kiinteästi lukkoon ja keskitasauspyörästön lukkoon. Etupyörät vissiin pyörii miten huvittaa, mutta ainakin toinen aina ja nakutus kuuluu, jos kaikki pyörät sutii, jommaltakummalta etupuolelta. Keskitasauspyörästö on LSD-torseni, joka jakaa esim mutkassa kiihdytettäessä taakse 60%.
Nätisti jäi eilen kiinni, kun yritin parkkeerata auratun tien vallista vauhdilla läpi kajauttamalla. Tänään sain kaivettua lumet auton alta pois. Ilmajousilla saa nostettua autoa 120mm ylös, joten pyöränkuopat meni sen 120 mm syvemmälle vielä ja sai raapia lumet nurmikkoon asti, kun auto suti paikallaan jo tyhjäkäynnillä ja vielä automaattilootalla. Renkaina on Nokian hakkapeliitta 5 ja ne on ihan sontaa renkaina MIELESTÄNI. Kokemuksen mukaan auto, joko etenee, tai on juuttunut. Edetessään se ei raksuttele ja kun juututaan saattaa etupäästä kuulua ääntelyä. Noilla renkailla on lingertely kuitenkin aivan mahdotonta, mutta kun H-asennossa lyö keskitasauspyörästön lukkoon , meno tasoittuu huomattavasti. Auto etenee kuitenkin niin kauan varsin mallikkaasti, kunnes alkaa pohja laahata. Siinä vaiheessa voi vielä pelastua pois, kun kytkee L-asennon, jolloin perä menee lukkoon , keskitasauspyörästö lukittuu ja ilmajouset nostaa sen 100mm ylös, myös ajonvakautus menee pois päältä.( Menisköhän samalla myös sutimisen estokin). Tästä kun sitten jatkaa seuraavaan juuttumiseen, niin pois ei helpolla pääse. Ja auttajallakin saa olla ihan kunnon hartiat, että apuun pääsee.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6242
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 17.01.2011 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kyllä olen Hakkapeliitta 5:n ollut tyytyväinen, lumessa pääsee hyvin kuluneillakin renkailla. Jäällä tietenkin alkaa olla liukasta.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9430

LähetäLähetetty: 17.01.2011 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä lukko siellä Lonely Riderin Jimpanssin jakoaskissa on? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.01.2011 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Mikä lukko siellä Lonely Riderin Jimpanssin jakoaskissa on? Smile


No kele, enpäs oikeestaan tiedä onko se virallisesti lukko vai ei, mutta nelivedolla etu- ja takakartaaneilla on kiinteä yhteys eli pyörivät aina samaa tahtia. Mutta sen kai tiesitkin kun sitä noin kyselit Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9430

LähetäLähetetty: 17.01.2011 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
Mikä lukko siellä Lonely Riderin Jimpanssin jakoaskissa on? Smile


No kele, enpäs oikeestaan tiedä onko se virallisesti lukko vai ei, mutta nelivedolla etu- ja takakartaaneilla on kiinteä yhteys eli pyörivät aina samaa tahtia. Mutta sen kai tiesitkin kun sitä noin kyselit Wink


Kunhan vinoilin. Very Happy Mutta napalukot unohdit... Wink

Menasitko ARB:ia eteen vaiko taakse LSD:tä korvaamaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 18.01.2011 00:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jimny on "old school" neliveto, eli vakiona on ihan normi avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana.

Jos ARB:n hankin niin eiköhän se taakse laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 49 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com