OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Joko on jalakanarut viritetty?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 206, 207, 208  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 07.02.2011 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juego kirjoitti:
Heh, hiukan pakkaa huvittamaan nämä kuusikeitokset ym, mulla narut matkaa auton perällä melkein koko kauden, koira samassa tilassa.

Samoilla hanskoilla virittelen, joita käytän muutoinkin metällä ym. Ainut pesu kuumalla vedellä tapahtuu silloin, kun oon ketun saanu ja vaijerin vaihtanu.

Hyvin on pyytäny, eikä mitään kyläkettuja, niitä poiskääntymisiä ei oo tullu. Mielestäni kuumalla vedellä pesu riittää ja perus puhtus JA huolellinen jäljelläkäynti jälkien peittely Idea


Juuri näin. Ei aleta pelleilemään minkään taikatemppujen kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
säkäpuro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2009
Viestejä: 262
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 07.02.2011 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aamulla possautin kolliketun naruun Ollu tässä 10 narua muutamia päiviä pyynnissä. No nyt oli viimein tallannu naruun. Vähän huono kun satelee joka päivä lunta niin meinaa peittyä narut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dvdr
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Huh 2007
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 07.02.2011 15:12    Viestin aihe: hajuttomuus Vastaa lainaamalla viestiä

tuntuu vain että eihän ne narut voi olla täysin hajuttomia jos pyörii esim auton takakontissa.onko jälkien peitteleminen se tärkein asia?.pitääkö jäljen ympärystä olla aivan tasainen vai riittääkö ettei teräviä särmiä näy.eli riittääkö kohtuus vai pitääkö olla peilitasainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JyryX
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2009
Viestejä: 297
Paikkakunta: Korpi

LähetäLähetetty: 07.02.2011 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

narun pesu kuumalla vedellä, sitten säkkiin missä on muutam kuusen oksan pala ja hanskat joilla käsittelee suht puhtaat ja mielellään säkissä jossa on kuusta. Jälkien peittely tarkkaan ja suht samannäköiseksi kuin olikin, kannattaa käyttää ympäristöä hyväksi ettei tule niin kova peitto urakka! ja ei muuta kuin NAPS!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lapinleuku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 917
Paikkakunta: Inari

LähetäLähetetty: 08.02.2011 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa vaan tänne Lappiin kokeilemaan, miten napsahtelee ketut kiinni naruihin jotka on ollu auton takakontissa koiran kanssa ja samoilla käsineillä asennettu mitkä on muutenkin käytössä. Ei satavarmasti toimi täällä. Tästä on tingattu aiemminkin, mutta voin vakuuttaa että täällä on moni aloitteleva narupyytäjä saanu kantapään kautta kokea, että se henkarien/putkien hajuttomuus on se ratkaisevin juttu.

Itse keitän siis vettä (n. 10 minsaa) jossa on männynoksia seassa ja sitten huljutan narut tässä kuumassa vedessä pihalla sekä pyyhin vielä varmuuden varaksi tiskirätillä, joka on ollu samassa vedessä. Sitte vaan viritetään ja taivutellaan lenkit muotoon sekä nostellaan pyytövalmiit kamppeet kelkan rekeen tai muovipussiin. Hanskoina on kumihanskat sisäkintaalla. Ja asentaessa käytän vielä hengityssuojainta, suosittelen.

En panis hanttiin vaikka ois täälläkin noin helppoa tuo homma, että riittää vaan kun saa narun kauniisti piiloon jäljelle.

Eilen muuten napsahti taasen kettu. Näitä näkyy tänä talvena piisaavan.
_________________
www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Lapinleuku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 917
Paikkakunta: Inari

LähetäLähetetty: 08.02.2011 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän homman voi muuten ihan kokeellisesti todistaa. Jos otan hengityssuojaimen pois ja hönkäisen pari kertaa naruun, jonka jälkeen hönkäisen vielä pari kertaa jäljelle asennusta tehdessäni, niin ei varmasti kettu mene lankaan. Se on täällä oikeasti tarkkaa puuhaa.
_________________
www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 08.02.2011 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Par viikkoo sitten haaskalle meni kolmet ketun jäljet. Pistin narut kahteen jälkeen ja kusin kolmannelle jäljelle. Arvatkaapas, mitä jälkee se kettu sitten meni... Wink

Nooh pari päivää myöhemmin kelpasi se kusematon jälki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kettu82
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Elo 2006
Viestejä: 561
Paikkakunta: pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 08.02.2011 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekkis kirjoitti:
Juego kirjoitti:
Heh, hiukan pakkaa huvittamaan nämä kuusikeitokset ym, mulla narut matkaa auton perällä melkein koko kauden, koira samassa tilassa.

Samoilla hanskoilla virittelen, joita käytän muutoinkin metällä ym. Ainut pesu kuumalla vedellä tapahtuu silloin, kun oon ketun saanu ja vaijerin vaihtanu.

Hyvin on pyytäny, eikä mitään kyläkettuja, niitä poiskääntymisiä ei oo tullu. Mielestäni kuumalla vedellä pesu riittää ja perus puhtus JA huolellinen jäljelläkäynti jälkien peittely Idea


Juuri näin. Ei aleta pelleilemään minkään taikatemppujen kanssa.


pyöritelkää minunpuolesta vaikka p.askassanne niitä naruja. kyllä se on vuosien aikana huomattu. jäisitte nollille ketunpyynnissä täälläpäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 08.02.2011 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kettu82 kirjoitti:
pekkis kirjoitti:
Juego kirjoitti:
Heh, hiukan pakkaa huvittamaan nämä kuusikeitokset ym, mulla narut matkaa auton perällä melkein koko kauden, koira samassa tilassa.

Samoilla hanskoilla virittelen, joita käytän muutoinkin metällä ym. Ainut pesu kuumalla vedellä tapahtuu silloin, kun oon ketun saanu ja vaijerin vaihtanu.

Hyvin on pyytäny, eikä mitään kyläkettuja, niitä poiskääntymisiä ei oo tullu. Mielestäni kuumalla vedellä pesu riittää ja perus puhtus JA huolellinen jäljelläkäynti jälkien peittely Idea


Juuri näin. Ei aleta pelleilemään minkään taikatemppujen kanssa.


pyöritelkää minunpuolesta vaikka p.askassanne niitä naruja. kyllä se on vuosien aikana huomattu. jäisitte nollille ketunpyynnissä täälläpäin.


Tarpeen mukaan, tarpeen mukaan. Turha täälläpäin on kikkailla hajustetemppujen kanssa kun ilmankin hyvin saa saalista. Mutta varmaan jossain päin on kettuja, jotka vaativat tarkempaa käsittelyä naruille.

Ajatukseni on vaan ollut se, että ei tehdä tastä naruhommasta vaikeaa. Kun joku aloittelija kysyy foorumilla narupyynnistä ja joku alkaa luettelemaan kaikenmaailman pihkauksia niin siinä ukolta loppuu saman tien kaikki mielenkiinto.

Minun naruni ovat pelkkää rosteria. Olen nähnyt myös mustasta raudasta tehtyjä henkarimallin naruja. Ne varmaankin tarvitsevat hajustuskäsittelyjä. Mutta rosterivehkeillä pääsee helpommalla.

Mites muitten henkarit, onko rosteria vai mustaa rautaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 08.02.2011 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kettu82 kirjoitti:
pekkis kirjoitti:
Juego kirjoitti:
Heh, hiukan pakkaa huvittamaan nämä kuusikeitokset ym, mulla narut matkaa auton perällä melkein koko kauden, koira samassa tilassa.

Samoilla hanskoilla virittelen, joita käytän muutoinkin metällä ym. Ainut pesu kuumalla vedellä tapahtuu silloin, kun oon ketun saanu ja vaijerin vaihtanu.

Hyvin on pyytäny, eikä mitään kyläkettuja, niitä poiskääntymisiä ei oo tullu. Mielestäni kuumalla vedellä pesu riittää ja perus puhtus JA huolellinen jäljelläkäynti jälkien peittely Idea


Juuri näin. Ei aleta pelleilemään minkään taikatemppujen kanssa.


pyöritelkää minunpuolesta vaikka p.askassanne niitä naruja. kyllä se on vuosien aikana huomattu. jäisitte nollille ketunpyynnissä täälläpäin.


Heps, ei herneitä! Nollille..eheei Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hanttaralli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 149
Paikkakunta: Pudasjärvi

LähetäLähetetty: 08.02.2011 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on nuita rosterihenkareita ja käsittelen ne samaan tyyliin kuin mitä JyryX tuolla aikaisemmin kertoili. Jos henkari näyttää oikein tahraiselta ja p*skaselta, niin tällöin on käytän karhunkieltä pesun yhteydessä, tulee monesti tarpeeseen narun oltua ketun käsittelyssä. Kaulaliinaa pidän naaman edessä sitten kun asentelen naruja pyyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 08.02.2011 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mustia on 13 kpl ja rosterisia reilu parikymmentä. On jäänyt mustat aika vähälle käytölle.

Se olisi aina pidettävä mielessä, että alueissa ja eläimissä on eroja ja eläimissä vielä saman alueen sisälläkin.

Itse käytän narut kuumassa pihkaliemessä ja virittäessä rukkaset jotka säilytän narulaatikossa. Tuskin on mitään haittaakaan.

Maantieteellisesti ei liene niin suurta eroa ketun arkuudessa vaan asuin-/pyyntiympäristössä. Kylien liepeillä ja taajamissa tai teiden varsilla ketut eivät ihan niin kavahda ihmisen hajua, kuin metsäketut.

Helpointa hajujen suhteen on peltohaaskalla, joka kierretään kelkalla. Vanhan savuttavan kelkan jättämä käry peittää hyvin muut hajut. Pari kunniakierrosta vielä lenkkiä narujen virityksen jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
j.pudas
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 49
Paikkakunta: lappi

LähetäLähetetty: 08.02.2011 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mullon ittelä 10 kpl nuita kesäväylän jalkanaruja ja 5 repoa joihin olen vaihtanut astinläpät. joka ketun jälkeen pesen vaan suihkukuumalla vedellä paljussa ja tiskiharjalla jynssään niitä, sitte ulos kuivumaan ja kelkkajäljen laidasta viritän. tappaa hyvin ihmisen hajut viellä kun savustaa kelkkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
villepa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Elo 2008
Viestejä: 274
Paikkakunta: Kainuun humisevat kannokot aukkohakkuitten siimeksessä

LähetäLähetetty: 08.02.2011 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kettu82 kirjoitti:
pekkis kirjoitti:
Juego kirjoitti:
Heh, hiukan pakkaa huvittamaan nämä kuusikeitokset ym, mulla narut matkaa auton perällä melkein koko kauden, koira samassa tilassa.

Samoilla hanskoilla virittelen, joita käytän muutoinkin metällä ym. Ainut pesu kuumalla vedellä tapahtuu silloin, kun oon ketun saanu ja vaijerin vaihtanu.

Hyvin on pyytäny, eikä mitään kyläkettuja, niitä poiskääntymisiä ei oo tullu. Mielestäni kuumalla vedellä pesu riittää ja perus puhtus JA huolellinen jäljelläkäynti jälkien peittely Idea


Juuri näin. Ei aleta pelleilemään minkään taikatemppujen kanssa.


pyöritelkää minunpuolesta vaikka p.askassanne niitä naruja. kyllä se on vuosien aikana huomattu. jäisitte nollille ketunpyynnissä täälläpäin.


Se voipi näissä päteä se entisen isännän ketunpyyntikonsti: ku pyytäjä haisee yhtä pahalle ku kettu ite, ni ei älyä pelätä. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 08.02.2011 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu eri plaatua on nuo korpiketut kuin pohjanmaan lakeuksien, osin tarhakarkureihin sotkeutuneet, sukulaisensa. Joita vielä sattuu paikoin olemaan niin että päät yhteen kolisee...Isomman reviirin kepuleilla esim. tuolla Kainuun korpimaissa on vähän omat kompeensa.

Joten se mikä toimii jossain, saattaa olla toisaalla toimimatonta. Sinäällään minua ei ainakaan yhtään siis huvita nuo havuissa keittämiset sun muut.
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 206, 207, 208  Seuraava
Sivu 71 Yht. 208

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com