OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
esteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3918

LähetäLähetetty: 07.05.2011 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Minulla on kuitenkin sen verran hehtaareja että yksi piski vielä montun saa, jos tarvis on...... Minä olen aina ihmetellyt sellasta asennetta...


No en yhtään ihmettele jos pelikoirat jää tulematta, tuolla asenteella...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 07.05.2011 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No se on lähinnä esterin mielipide, mut voin kertoa...että aina olen pyrkinyt hyvillä koirilla metsälle menemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teräsb(r)etoni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Tam 2008
Viestejä: 99

LähetäLähetetty: 07.05.2011 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se tapa sekin että otetaan pentu ja katellaan eka syksy ja jos ei pelaa niin monttuun, väkisinhän jossain vaiheessa sattuu se varhaiskypsä.

Minä en sitte teitä hirvimiehiä ymmärrä.... mikä !&%¤#"! kiire se on sen koiran kans????
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sabatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 425
Paikkakunta: Isokyrö

LähetäLähetetty: 07.05.2011 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teräsb(r)etoni kirjoitti:
Onhan se tapa sekin että otetaan pentu ja katellaan eka syksy ja jos ei pelaa niin monttuun, väkisinhän jossain vaiheessa sattuu se varhaiskypsä.

Minä en sitte teitä hirvimiehiä ymmärrä.... mikä !&%¤#"! kiire se on sen koiran kans????


Ajokoira porukoissa on havaittavissa sama suuntaus..Onneksi näillä henkilöillä ei ole mielenkiintoa seisojiin, sillä nehän päätyisivät monttuun kaikki. Itsellenikin on mainittu että anna bretonille savua korvaan, koira oli silloin 1v vanha ja ei ollut vielä seisonut. Nyt 4 vuoden kuluttua tapauksesta tilanne on aivan toinen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 08.05.2011 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyl koira merkit näyttää jo ekana vuonna.Täydellistähän ei ole olemassakaan,mut myöhäis heränneet ja vialliset vaan pois kuleksimasta.Ei täältä koirat lopu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 08.05.2011 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt korjataan asiaa...minulla ei ole mikään hätä jos koira ei vielä vuosikkaana pelaa, mut sanotaanko kaksi ja puolivuotiaana pitää jo merkkejä näyttää, minulla oli karhukoira narttu joka pelkäsi vuosikkaana hirveä, mut mentiin vuosi, rupesi pelaamaan ja haukutin kva,si ja kuningatar kisoissa kävin kilpailemassa. Ja sama oli muuan noutajan kanssa, pentuna pelkäsi vettä kuollakseen, mut loppujen lopuksi tuli hyvä noutaja.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miketa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2009
Viestejä: 1070

LähetäLähetetty: 08.05.2011 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mun kokemus on että jos vuoden iässä koira ei näytä kiinnostusta, niin pahalta näyttää. Ihmisen elämä on liian lyhyt huonojen koirien elättämiseen. Mulla oli joskus luonnonjalostussuuntauspentu, haukkui alle puolen vuoden iässä hirveä. Silti jouduin laittamaan savua korvaan, kun ei itseä kiinnostanut hirvenpyynti eikä koiraa linnut. Jos nyt olis tuollainen niin voisin vaikka harkita lähtemistä porukkaan, toinen kysymys on et passaako sekarotuinen koira porukalle. On nimittäin pikkusieluista väkeä täällä nuo hirvimiehet. Evil or Very Mad
_________________
Working cockerspanieli 06/2012
Pitkäkarvainen mäyräkoira 07/2012
Seropi ajokoira 20.08.2004
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 08.05.2011 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen edellisen kanssa samaa mieltä, mut kyllä sen verran täytyy ootella että jos ei toisena syksynä pelaa...saa ylennyksen, ja jos koira on tarpeeks hyvä,,, en kyllä jaksa uskoa etteikö hirviporukatkin lämpene.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14839

LähetäLähetetty: 08.05.2011 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen sitä mieltä, että ensimmäinen syksy on koiralle opettelua ja tärkeämpää on pitää intoa yllä kuin yrittää saada aikaan pelikoiraa jo ensimmäisenä syksynä. Toinen syksy on sitten se kriittisempi opettelun paikka, mutta tällöinkin suuremmat ongelmat johtuvat yleensä liiallisesta metsästä ja isännän paniikista kuin koiran kehittymisestä. Toisena syksynä on tärkeää saada koiralle lajityypin mukainen riistatilanne ja onnistuminen. Tämä onnistuu vain jos on kärsivällinen. Jos on epätoivoinen ja odottaa koiraltaan liikoja, pettyy yleensä aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tahaton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 1022
Paikkakunta: tunturien yöpuoli

LähetäLähetetty: 08.05.2011 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakko kysyä tähän väliin, että montako koiraa Räsä-ukon -tai miksei myös muidenkin, on pantava monttuun, että löytyy se pelaava ja mieluinen?
_________________
loputon suo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
össi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2010
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 08.05.2011 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on myös jännä juttu että tietyillä henkilöillä menee koiria aika paljon turpeeseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dojota
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2008
Viestejä: 236

LähetäLähetetty: 09.05.2011 07:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

össi kirjoitti:
Se on myös jännä juttu että tietyillä henkilöillä menee koiria aika paljon turpeeseen.

Samaa mieltä. Hassua, että yksi onnistuu aina löytämään ne huippukoirat ja yhdelle siunaantuu aina ne kurjat... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 09.05.2011 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mutta! Uskoisin sen jutun....ettei poppa miestä ole tälläkään alalla, TUURILLA!!!!!! joku saa hyviä, joku ei ikinä...toki on myös kiinni miten koiran neuvoo, mut jos ei ole lahjoja...ei voi saada hyvää, sama kuin ihmisissäkin, ei vireenejä ole montaa syntynyt. Ja jollekkin kelpaa huonompikin, mut minä en viitsi itseäni narrata kun joskus olen saanut huippu koiralla metästää, ja nytkin on kaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.05.2011 09:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta aika hauskaa, kun seisojamiehet saapuvat viisastelemaan hirvikoirakeskusteluun ja vertaavat hirvikoiria seisojiin.. Laughing

Hirvikoiran ja seisojan toimintatavat ovat niin eri planeetalta ettei niitä eikä niiden koulusta voi verrata. Itellä ei ole mennyt ainuttakaan hirvikoiraa monttuun toimimattomuuden takia, vielä.. 4kpl niitä tarhassa on.

Yhdellä nuosta neljästä on viimeinen syksy näyttää taitonsa ja intonsa. Toiveikkain mielin olen ja uskon että eiköhän se siitä. Muutaman kerran on hermot meinannut mennä (koirien kanssa ei saisi mennä..) ja töitä on tehty tavattomasti.. Kymmeniä kertoja olen konttinut tämä samainen koira remmissä hirville ja koittanut saada hirviarkuutta pois. Kehitystä on tapahtunut ja haukkuakin on kuultu jo useamman kerran viime syksyn loppupuolella. Nyt 2 vuotias kk-narttu kyseessä, eli sinänsä aika nuori koira vielä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 09.05.2011 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo...minulla on niin huono selkä etten kärsi konttailla, jos kerta koira ei rohkene itse hirville/ karhulle mennä, koiralle tulee komennus... mut toki pentu on pentu, ja toisaalta...hyvä koira on laaja käsite, itse vaadin koiralta sitkeyttä haukku työskentelyssä, ja myös ettei karkkoa heti hylätä, Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 27 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com