Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
koino Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.06.2011 22:42 Viestin aihe: Itse tehdyt tuulisiivet.. |
|
|
Oon tekemässä tuuli sorsaa ja pitäs joku näppärä pantentti tehä siiville että ne pyörii tuulessa..Oisko jollain jotain vinkkiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
flatazat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.06.2011 22:53 Viestin aihe: |
|
|
osta valmis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
koino Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.06.2011 23:13 Viestin aihe: |
|
|
viisastelu palsta on jossain ihan muualla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.06.2011 05:12 Viestin aihe: |
|
|
Tekisin sellaiset viipperätyyliset propellit molemmille puolille ja propellin maalaus siten, että päälle tumma ja alle vaalea. Näin yhdellä kesämökillä tuolla periaatteella vanerista tehdyn telkän ja sen siipityöskentely näytti todella hyvältä. Valitettavsti ei ole kuvaa siitä. Robo-sorsantyyliset siivet on varmaan hankalampi saada pyörimään kunnolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tosimies 3v. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2011 17:08 Viestin aihe: |
|
|
Itse olin jo jossain vaiheessa tekemässä vastaavaa värkkiä. Tarkoitus oli kokeilla kanisterin kyljestä leikatulla suorakaiteella, joka väännellään päästä katsoen s:n muotoon. Homma kaatui kunnollisen akselin ja laakeroinnin puutteeseen. En tiedä olisiko muutenkaan toiminut.
Kropan tein kahdesta puolentoista litran pullosta. Leikkasin pohjat pois ja yhdistin korkkipuolet toisiinsa kulmassa, jolloin sain laskeutuvan sorsan banaanimaista muotoa. Kannattaa kokeilla ennen kuin lahtaa hyvää valmista kaavetta
Mutta kokeile ihmeessä s:n muotoisella sivuprofiililla, jos et parempaa keksi (esmes toi Elanin viipperäjuttu). Tulee siis tähän tyyliin: http://vekotus.org/wp/2008/07/25/savonius-roottori/
(linkissä tosin sanotaan, että kys. härveli on hidas pyörimään, eli vois kuvitella, ettei ole hyvä tähän) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|