OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 11.10.2011 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruunoiden kanssa menettelen nykyisin niin että minulla on pesissä kahta eri kokoa silloin kun aloitan pillityksen; toisessa avarammassa hyvin pientä haulia kevyellä latauksella ja toisessa suppeammassa vähän isompaa (yleensä 3 mm) jolloin minun on tilanteesta riippuen helppo valita kummalla piipulla ammun.

Oikeastaan tuo 3 mm on minulle muutenkin maksimi koska on osoittautunut että järkevillä holleilla se riittää hyvin myös isommalle linnulle kunhan vaan kuvio on kohdallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 11.10.2011 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Patruunoiden kanssa menettelen nykyisin niin että minulla on pesissä kahta eri kokoa silloin kun aloitan pillityksen; toisessa avarammassa hyvin pientä haulia kevyellä latauksella ja toisessa suppeammassa vähän isompaa (yleensä 3 mm) jolloin minun on tilanteesta riippuen helppo valita kummalla piipulla ammun.

Oikeastaan tuo 3 mm on minulle muutenkin maksimi koska on osoittautunut että järkevillä holleilla se riittää hyvin myös isommalle linnulle kunhan vaan kuvio on kohdallaan.

Minulla ainakin 3.00mm on osoittautunut varsin mainioksi esim. teerelle. Itse olen ottanut pyylle käyttöön trap- paukut, ei ole tullut vielä ampumatilaisuutta aikaan näillä. Mitä nyt olen tänä syksynä pillitellyt, niin on sattunut minun kohdalle ilmeisesti nuoria pyitä, kun eivät meinaa tulla ampumahollille ei sitten millään. Vastailevat kyllä, mutta eivät tule näkyville.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 11.10.2011 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse sanoisin, että ne nuoret vois olla just niitä pölöjiä jotka tulee töyhtö pystyssä nokkimaan lippalakin nuppia, kun vähän astmanen hengityskää viheltää... Mutta on kyllä mutua. Ei oo pyistä ihan niin helppo kertoa nuoren ja vanhan eroa, kuin vaikkapa teeristä, joissa se näkyy helposti koko kauden ajan.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 11.10.2011 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Patruunoiden kanssa menettelen nykyisin niin että minulla on pesissä kahta eri kokoa silloin kun aloitan pillityksen; toisessa avarammassa hyvin pientä haulia kevyellä latauksella ja toisessa suppeammassa vähän isompaa (yleensä 3 mm) jolloin minun on tilanteesta riippuen helppo valita kummalla piipulla ammun.

Sama täällä. Jytympää tavaraa yläpiipussa ja pyypaukku alapiipussa.

Nimim. 2 metsoa pyypassista ampunut. Wink
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huuhaasetä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2011
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 11.10.2011 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy

Viimeinen muokkaaja, huuhaasetä pvm 15.11.2011 19:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 12.10.2011 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

huuhaasetä kirjoitti:
deadline kirjoitti:
Ei oo pyistä ihan niin helppo kertoa nuoren ja vanhan eroa, kuin vaikkapa teeristä, joissa se näkyy helposti koko kauden ajan.


Urospyyn ja urosteeren merkittävin ero on siinä, että pyy tapattaa itsensä helpommin aikuisena. Very Happy

totta turiset! Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 12.10.2011 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millä te tämän väitteen perustelette? Mistä te tiedätte, että pillille tuleva lintu on vanha, eikä saman kesän nuorikko etsimässä itselleen elintilaa?
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eraser
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2005
Viestejä: 392

LähetäLähetetty: 26.10.2011 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipa tässä tänään ihmeteltyä metsäkanalintujen käyttäytymistä. Tarina menee näin. Olin pusikossa pillittämässä pyytä... Pillittelin normiin tapaan... (TIIII-TIII-tiyty.iytyi- iy (sormetustekniikka)). NO pian alko siipien ropina kuulumaan, tässä kohtaa jo ihmettelin mitenkä nuin selkeästi pyitten siipieniskut kuuluu. (Kuulosti lähinnä teerien siipien paukuttelulta ja lentoon lähöltä). No tätä jatkui tovin odottellut pyyt siellä pärisi... No loputa leiipäännyin hommaan ja lähdin hiipimään kohti pyitä.. Eipä sieltä pyitä ponkassu lentoon vaan pari teertä. Ihmetyttää vaan miten nuo teeret paukutti siipiään pyypillin tahtiin. Jne. Liekkö K. Pylkköset tuli tehtyä ja pillitettyä teeripyy tai pyymetso.Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huuhaasetä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2011
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 26.10.2011 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy

Viimeinen muokkaaja, huuhaasetä pvm 15.11.2011 19:43, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 27.10.2011 07:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

varsinkin uroksista näkee usein onko se ÄIJÄ vai vasta poikanen
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 27.10.2011 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nippon1 kirjoitti:
varsinkin uroksista näkee usein onko se ÄIJÄ vai vasta poikanen


Taisi kysymys lähinnä liittyä siihen, että millä sen oksalle pyrähtävän pyyn tunnistaa lennosta vanhaksi.

Tai lähinnä tämä kysymys koskee tavallista metsästäjäpulliaista, sillä tällä forumilla kaikkihan näkevät jo lennosta siipisulkien pituuden. Etenkin tämä meidän riukusääri.
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Myke-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2010
Viestejä: 172

LähetäLähetetty: 28.10.2011 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei jaksa selata taaksepäin löytyykö vastaus mutta kysyn että onko nuorella pyynpojalla jo musta leukalappu? vai onko ensimmäisenä syksynä naaraan näköinen eli vaalea leuan alunen?
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Qkkeli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Lok 2004
Viestejä: 10
Paikkakunta: Kittilä

LähetäLähetetty: 29.10.2011 02:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyiden pillitys on aina hiukan kiehtonut, kun tällä perällä pyitä tosiaan tuntuu riittävän vähän joka metikössä.
Tänään(eilen) päätin kokeilla ihan virallista pillitystä ja kaipa oli aloittelijan tuuria mukana, sillä pari pyytä erehtyi piekin linjalle.. Smile

Edit.
Mukaan vielä suht huonolaatuinen kamerakännykkäfoto ensimmäisestä:
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
erajore
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 608
Paikkakunta: Hämeessä

LähetäLähetetty: 29.10.2011 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Myke- kirjoitti:
Ei jaksa selata taaksepäin löytyykö vastaus mutta kysyn että onko nuorella pyynpojalla jo musta leukalappu? vai onko ensimmäisenä syksynä naaraan näköinen eli vaalea leuan alunen?


Kyllä nuorella pyyllä on jo aikuisen värit, myös musta leukalappu ja punainen juova silmän yläkulmassa, mutta nämä värit ovat selvästi haaleampia ja vaisumpia verrattuna aikuiseen lintuun. Samanlailla kuin muissakin lintulajeissa.
Tänäänkin lintua pörisi metsässä kiitettävästi ja ampumapaikkoja olisi ollut vaikka kuinka. Kuitenkin oma kiintiö on jo täynnä tältä vuodelta.
_________________
Blop
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 29.10.2011 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deadline kirjoitti:
Millä te tämän väitteen perustelette? Mistä te tiedätte, että pillille tuleva lintu on vanha, eikä saman kesän nuorikko etsimässä itselleen elintilaa?

suomalainen metsästys nimisessä kirjassa luki, että vanhat pyyt tulevat herkemmin pillille ja nuoret pyyt ovat sen verran arkoja etteivät tule niin herkästi. Totta tai ei, näin minä kuitenkin uskon.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 60 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com