OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeren houkutuskuvat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 27, 28, 29  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 15.10.2011 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hemppo kirjoitti:

Kuvilta ampumisessa ehtii jopa vähän valita minkämoisen linnun ampuu.
Mettässä kävellessä yleensä ammutaan se joka lähtee edestä sopivasti lentoon.

Tuo on hyvä/suosittu peruste teeren kuvastukselle.
Sitten kun päästään siihen, että jokainen tulija ammutaan ja mikäli kaksi tulee niin komeampi reppuun ja nimi lehteen niin aletaan päästä asian ytimeen.

Olen kuvastusta kerran kokeillut. Ammuin ensimmäisen tulijan ja olin onnellinen. Perään tuli seuraava kukko omatekeleen ja kiväärin väliin. Haiskahti, joten nousin, kukko siirtyi kuvasta n.50m kauemmaksi. Tähän liittyi piakkoin kolme teertä lisää. Jotenkin siinä vaiheessa kun teerikukko kävi heittämässä lenkin kuvan yllä, itse samaan aikaan käsiä heilutellen ja palasi samaan 50m kauempana olevaan puuhun niin tajusin miksi kys. touhu on haiskahtanut ílman kokeiluakin. Tästä on nyt 5v, saman ajan toki seurannut touhun yleistymistä. Ruokinnat sille sun tälle, take`em ja vielä teeren kuvastus perään.. Toivoin jälkikasvulle jotain ihan muuta.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.


Viimeinen muokkaaja, 3U54PR pvm 15.10.2011 22:04, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johan tuolla sorsajahdin aloitus-topicissa oli puhetta, että kuvat ei enää toimisi niin hyvin sorsille. Näkevät niin paljon kuvia koko kauden mittaan, että eivät haksahda mihin vaan ja miten vaan. Jenkkilässä tämä on tunnettu ilmiö termillä decoy-shy.

Mä olen melko huono lottoamaan, mutta silti veikkaan, että teeretkin oppii aikojen saatossa.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
Vetäkää kuperkaikkaa passissa ja suhautelkaa. Jos haluatte haastetta niin pukeutukaa pöllöksi. Toivottavasti tämä teerenkuvastus sont@ saadaan kiellettyä lopullisesti asap..


Kaikkee sitä... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapmar kirjoitti:
Johan tuolla sorsajahdin aloitus-topicissa oli puhetta, että kuvat ei enää toimisi niin hyvin sorsille. Näkevät niin paljon kuvia koko kauden mittaan, että eivät haksahda mihin vaan ja miten vaan. Jenkkilässä tämä on tunnettu ilmiö termillä decoy-shy.

Jenkit on jenkkejä, itse kutsun ilmiötä nimellä ruokinta.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuusoH
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Syy 2011
Viestejä: 51

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
Vetäkää kuperkaikkaa passissa ja suhautelkaa. Jos haluatte haastetta niin pukeutukaa pöllöksi. Toivottavasti tämä teerenkuvastus sont@ saadaan kiellettyä lopullisesti asap..


Justjust...Tässä on taas näitä, joilla on jotain kuvastusta vastaan...Luultavasti niin on, että ei itse osaa tehdä sitä, tai sitten ei itsellä ole hyviä nevoja siihen. Kuitenkin tommosta on mun mielestä ihan turha ruveta kirjotteleen, ihan ohi aiheen meni.
Ja sehän on pyyntimenetelmä siinä missä muutkin, ja siinä houkutellaan linnut ampumahollille. Mites suhtaudut pyyntiin pystykorvalla? Siinähän koira "pysäyttää" linnun, onkos se sitten vaikeampaa? Ja mun kokemuksen mukaan ei teeren kuvilta pyynti yhtään liian helppoa, ja ihan turha sitä ois kieltää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AkuK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2006
Viestejä: 194

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
Hemppo kirjoitti:

Kuvilta ampumisessa ehtii jopa vähän valita minkämoisen linnun ampuu.
Mettässä kävellessä yleensä ammutaan se joka lähtee edestä sopivasti lentoon.

Tuo on hyvä/suosittu peruste teeren kuvastukselle.
Sitten kun päästään siihen, että jokainen tulija ammutaan ja mikäli kaksi tulee niin komeampi reppuun ja nimi lehteen niin aletaan päästä asian ytimeen.

Olen kuvastusta kerran kokeillut. Ammuin ensimmäisen tulijan ja olin onnellinen. Perään tuli seuraava kukko omatekeleen ja kiväärin väliin. Haiskahti, joten nousin, kukko siirtyi kuvasta n.50m kauemmaksi. Tähän liittyi piakkoin kolme teertä lisää. Jotenkin siinä vaiheessa kun teerikukko kävi heittämässä lenkin kuvan yllä, itse samaan aikaan käsiä heilutellen ja palasi samaan 50m kauempana olevaan puuhun niin tajusin miksi kys. touhu on haiskahtanut ílman kokeiluakin. Tästä on nyt 5v, saman ajan toki seurannut touhun yleistymistä. Ruokinnat sille sun tälle, take`em ja vielä teeren kuvastus perään.. Toivoin jälkikasvulle jotain ihan muuta.


Kummia lintuja teillä päin. Itte oon saanu kuville haukan ja huuhkajan, teeret naureskelee partoihinsa nevan toisella laidalla. Vähä kättä nostaa niin painelevat matkoihinsa. Parasta kuvissa on kun pakkaa omaan pussiin niin siinä on mukava istuskella päällä, ei persaukset kastu....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuusoH kirjoitti:
3U54PR kirjoitti:
Vetäkää kuperkaikkaa passissa ja suhautelkaa. Jos haluatte haastetta niin pukeutukaa pöllöksi. Toivottavasti tämä teerenkuvastus sont@ saadaan kiellettyä lopullisesti asap..


Justjust...Tässä on taas näitä, joilla on jotain kuvastusta vastaan...Luultavasti niin on, että ei itse osaa tehdä sitä, tai sitten ei itsellä ole hyviä nevoja siihen. Kuitenkin tommosta on mun mielestä ihan turha ruveta kirjotteleen, ihan ohi aiheen meni.
Ja sehän on pyyntimenetelmä siinä missä muutkin, ja siinä houkutellaan linnut ampumahollille. Mites suhtaudut pyyntiin pystykorvalla? Siinähän koira "pysäyttää" linnun, onkos se sitten vaikeampaa? Ja mun kokemuksen mukaan ei teeren kuvilta pyynti yhtään liian helppoa, ja ihan turha sitä ois kieltää.

No joo myönnetään.. eli minulla on jotain kuvastusta vastaan, en itse osaa, eikä täällä ole nevojakaan.

Tosiaan pystykorva "pysäyttää" linnun kuten kuva teeríkukon soidinsuolle konsanaan.

Ei ole vaikeampaa vaan jotenkin helpompaa. Sano tseh ja teerikukko on pysäytettynä 100m päähän, sano tseh tseh.. sama homma pl. että pysäytettynä on metsokukko.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.


Viimeinen muokkaaja, 3U54PR pvm 15.10.2011 22:50, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AkuK kirjoitti:
Kummia lintuja teillä päin. Itte oon saanu kuville haukan ja huuhkajan, teeret naureskelee partoihinsa nevan toisella laidalla. Vähä kättä nostaa niin painelevat matkoihinsa. Parasta kuvissa on kun pakkaa omaan pussiin niin siinä on mukava istuskella päällä, ei persaukset kastu....

Arkoja on teeret meilläpäin kun ei ihmisiä vilise.. Teidän haukat ja huuhkajat mahtaa olla ihan jotain muuta kuin tietosanakirjasta kaivettuja. Huuhkajat lentää aamulla ja teeret nauraa kun haukka on näkösällä.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A-Boltti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Tou 2011
Viestejä: 544
Paikkakunta: Suomineidon käsivarsi

LähetäLähetetty: 15.10.2011 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuusoH kirjoitti:
A-Boltti kirjoitti:
JuusoH kirjoitti:
Juu, kyllä suhauttelin, ja laskeutuivat hetkeksi nevan toiselle laidalle, ja suhinaa kuului hieman sieltä suunnalta, mutta sitten ottivat ja lähtivät. Kaveri joka oli myös siellä kävi sitten pikku lenkin yhellä hakkuuaukealla, ja nappas yhen akkateeren kiväärillä puusta, oletettavasti sama parvi joka sillon lähti nevalta.

Mutta saalishan ei ole tärkein. Omasta mielestä parasta viikonloppuaamun tekemistä on lähteä nevalle, ja saalishan on plussaa. Itekki ekaa syksyä metsästän, ja ois kiva saada ainaski yks teeri, tai sitten pyy. Huomenna luultavasti taas, mutta eri nevalle kattoon.


Vastaa aina samantien, kun kuuluu suhinaa. Ainakin itselläni on käynyt silloin niin, että ovat tulleet lähelle katsomaan. Yhdenkin kerran oli teeren kanssa noin tunnin vuoropuhelu, joka päättyi siihen että teeritokka saapui ampumahollille...

Saalis ei ole minunkaan mielestä tärkeintä, mutta joskus on mukava kun onnistaa. Se laittaa aina pikkuisen uutta potkua mukavaan harrastukseen Very Happy.

Joo, vastattua tuli. Minkälaista suhauttelutahtia kannattaa pitää yllä ennen kuin linnut ovat tulleet, siis houkutellakseen lähemmäksi. Kuinka pitkä aikaväli aina suhautusten välillä?


Itse olen heittänyt ihan tunteella Very Happy. Eli muutama minuutti suhautusten välillä. Joskus taas melkein peräkkäin kahdesti.

Kyllähän ne oikeatkin teeret porukassa tuntuvat vuorotellen joskus päästelevän suhautuksia. Ja sitten oikein lähikeskustelussa tuntuvat käyttävän jonkinlaista "puputtamista" Shocked...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
odottaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2008
Viestejä: 319

LähetäLähetetty: 16.10.2011 04:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

haulipyssy kirjoitti:
Ei yhtään näkö ja kuulohavaintoa havaintoa teeristä.Parvia lenteli joka suunnalla ja ampumaan pääsin useasti hyviltä etäisyyksistä lentoon"

Melko ristiriitaista

odottaja kirjoitti:
Ei yhtään näkö ja kuulohavaintoa havaintoa teeristä, vaikka muutamina edeltävinä päivinä oli pilvistä ja sateen tuhruista keliä. Parvia lenteli joka suunnalla ja ampumaan pääsin useasti hyviltä etäisyyksistä lentoon

Olet ihmeekseni jättänyt tekstiäni lainatessasi pois oleellisen lauseen keskeltä " vaikka muutamina edeltävinä päivinä" ? Pilkut oli epähuomiossa vaihtuneet lausejaottelussani pisteiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 16.10.2011 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinkahan toimisi kun laittaisi teerien soidinmenoja soittimesta päälle,radiomankka päälle vaan ja muutama kuva siihen lisäksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hilipata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Elo 2005
Viestejä: 1277

LähetäLähetetty: 16.10.2011 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toimiihan se siihen asti kun vallesmanni hakee aseet pois...kertaahan metsästyslaki!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AkuK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2006
Viestejä: 194

LähetäLähetetty: 16.10.2011 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
AkuK kirjoitti:
Kummia lintuja teillä päin. Itte oon saanu kuville haukan ja huuhkajan, teeret naureskelee partoihinsa nevan toisella laidalla. Vähä kättä nostaa niin painelevat matkoihinsa. Parasta kuvissa on kun pakkaa omaan pussiin niin siinä on mukava istuskella päällä, ei persaukset kastu....

Arkoja on teeret meilläpäin kun ei ihmisiä vilise.. Teidän haukat ja huuhkajat mahtaa olla ihan jotain muuta kuin tietosanakirjasta kaivettuja. Huuhkajat lentää aamulla ja teeret nauraa kun haukka on näkösällä.


Mistä sait käsityksen että kyseiset tapahtumat olisivat tapahtuneet a) samaan aikaan? ja b) valoisaan aikaan? c) edes samassa paikassa? Tietosanakirjastako?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuusoH
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Syy 2011
Viestejä: 51

LähetäLähetetty: 16.10.2011 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin. Tänään olikin selvästi syksyn paras aamu tähän mennessä täällä päin, vaikkei ihan pakkasen puolella ollutkaan. Ihan heti ei ruvennut lintuja näkymään, mutta sitten alko pikku hiljaa. Istahti teerikukko n. 20 m päähän puuna latvaan, ja pulssihan siinä nousi. Hitaita liikkeitä, ja ei kun kaks haulikon kutia kohti. Teeri kuitenkin jatko lentoa, ja aattelin että miten voi ohi ampua tommosesta tilanteesta. Sitten isä kuiteski huomas kattoa ja sinnehän se nevan toisella puolella olevaan metsää tipahti lennosta. Ei tarvinu ku 10 min. hakea niin löyty, ja niin oli ensimmäinen teeri kädessä ja hymy herkässä.

Sittenhän niitä vasta alko lennellä. Yhessä parvessa oli liki 40 teertä, ja toisessa n. 20-30. En oo ikinä nähny vastaavia määriä teeriä, ja ei ollu kyllä isäukkokaan. Nyt rupean ymmärtämään sen, mitä tarkotetaan ku puhutaan hyvästä lintuvuodesta, sillä tähän asti ei ollu tommosia parvia nähty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
henq
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 73
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.10.2011 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuommoset 20-40 parvet on täälläpäin ihan normaaleja. sitten voi alkaa puhua isosta parvesta ku näkyy semmoset 100lintua. tänä aamuna oli kuulemma semmonen parvi ollu liikkeellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 27, 28, 29  Seuraava
Sivu 16 Yht. 29

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com