OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ei aseita itellan kautta !
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Robe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Huh 2008
Viestejä: 45
Paikkakunta: Lakianlaita

LähetäLähetetty: 26.10.2011 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja muuten DHL:n saa myös unohtaa aseisiin liittyvissä kuljetuksissa. Kokemusta tuli siitäkin kantapään kautta. Suosittelen kotimaassa matkahuoltoa. TNT:stä ei kokemusta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 26.10.2011 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Kyllä se postin sivuilta löytyy:
http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/kielletytlahetykset.html

Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 26.10.2011 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto.


Kaikki on suhteellista. Eiköhän tuo ole ollut noin jo ainakin 2006 vuodesta alkaen. Haulla löytyi 2008 syyskuulta jo tietoa asiasta tältäkin foorumilta.

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=37663&postdays=0&postorder=asc&start=30

Ja ei tuo mikään Itellan tai valtioneuvoston keksintö ole. Kansainvälisessä postiliikenteessä tuo määräys on ollut jo pitkään. Taitaa enemmänkin olla niin, että suurinta huomiota Suomessakin herätti kun Saksa kiristi omia määräyksiään. Rahtitavarana noita aseita ja patruunoita voi edelleen lähettää aika vapaasti esim. Suomessa. Monessa muussa maassa myös rahtilähetykset on jaettava kahdeksi paketiksi, siten että niistä kumpikaan ei muodosta yksinään käyttökelpoista asetta.

Jo 2004 aseen lähetys oli kiellettyä Saksasta Suomeen postitse. http://www.kettunet.com/AseSaksasta.html Tuolta löytyy tarinaa. Eli mistään uudesta asiasta ei ole kysymys. Valvonta vain tiukkenee vähitellen jostakin syystä. Kieltoahan on rikottu paljon ja surutta. Ja rikotaan edelleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 26.10.2011 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Lainaus:
Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto.


Kaikki on suhteellista. Eiköhän tuo ole ollut noin jo ainakin 2006 vuodesta alkaen. Haulla löytyi 2008 syyskuulta jo tietoa asiasta tältäkin foorumilta.

Tämä minun esiin tuomani linkki on päivätty kuitenkin 01.06.2011.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 27.10.2011 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Weatherby kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Kettu kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Sinänsä erikoista, että miten on mahdollista, sillä kyseessähän on postilaitos, joka oikeastaan täysin hallitsee Suomen sisäisen yksityihenkilöiden pakettiliikenteen.

Tuohan nyt ei laisinkaan pidä paikkaansa. Paketteja kuljettaa monikin toimittaja.


Kuten jo mainitsin aikaisemmin ei yhtä kätevästä tai "edullisesti".
Posti on vakiintunut käytäntö Suomessa. Ei monikaan tavallinen tallaaja osaa mitään muuta rahtifirmaa tilata pakettia viemää.


Kettu voisikin laittaa sitten näkösälle minkä kuljettajan avulla toimitan kiväärin Lauroselle Tampereelta yhtä kätevästi kuin lähipostista ja samalla hintaa? Niin saadaan tästäkin erälle.nettiläisille ohjeistus miten toimia.


Esimerkiksi Matkahuolto, ainakin hakupalveluiden mukaan Lauroselta on MH asiamiehelle 33 km ja lähimpään postiin 44 km. Toki on erittäin huono asia ettei Posti kuljeta aseita mutta itse olen jo vuosia sitten siirtynyt käyttämään MH:n palveluita, paljon laadukkaampina ja halvempina.

No tuossahan se jo tulikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 27.10.2011 08:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Weatherby kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Kettu kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Sinänsä erikoista, että miten on mahdollista, sillä kyseessähän on postilaitos, joka oikeastaan täysin hallitsee Suomen sisäisen yksityihenkilöiden pakettiliikenteen.

Tuohan nyt ei laisinkaan pidä paikkaansa. Paketteja kuljettaa monikin toimittaja.


Kuten jo mainitsin aikaisemmin ei yhtä kätevästä tai "edullisesti".
Posti on vakiintunut käytäntö Suomessa. Ei monikaan tavallinen tallaaja osaa mitään muuta rahtifirmaa tilata pakettia viemää.


Kettu voisikin laittaa sitten näkösälle minkä kuljettajan avulla toimitan kiväärin Lauroselle Tampereelta yhtä kätevästi kuin lähipostista ja samalla hintaa? Niin saadaan tästäkin erälle.nettiläisille ohjeistus miten toimia.


Esimerkiksi Matkahuolto, ainakin hakupalveluiden mukaan Lauroselta on MH asiamiehelle 33 km ja lähimpään postiin 44 km. Toki on erittäin huono asia ettei Posti kuljeta aseita mutta itse olen jo vuosia sitten siirtynyt käyttämään MH:n palveluita, paljon laadukkaampina ja halvempina.

No tuossahan se jo tulikin.



Tästä samasta on väännetty jo "6kk sitten", kun Itella ensimmäisen kerran ilmoitti, ettei kuljeta aseita. Eli mikä muu yksityisten paketteja kuljettaa, kun Matkahuolto oli jo kaikkien tiedossa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 27.10.2011 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kuljetusalalla töissä ja kyllä melko moni firma aseita kuljettaa. Eikä hinnat ole mitään mahdottomia, kunhan vain ottaa terminaali noudolla. Soittaa vaan suoraan rahtifirmaan ja sopii hinnan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1631

LähetäLähetetty: 29.10.2011 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä ihmeen pakko on siellä Itellan tiskillä mainostaa sitä, että paketissa on ase tai aseen osia?

Ainakin kotoisessa valintatalon kassalla sijaitsevassa asiamiespostissa ei ole tullut mieleenkään ruveta yksilöimään pitkien pakettien sisältöä, sen verran villiä väkeä pyörii ympärillä ja tilanpuutteen vuoksi pakettien kuljetushäkkejä pyörii pitkin kaupan käytäviä.

Aseita ei koskaan saa lähettää valmistajan alkuperäisessä laatikossa, jossa on isolla valmistajan logo. Postin lajittelu kun vielä taitaa toimia aika pitkälti opiskelija-, tilapäis- ja vuokratyövoimalla, niin riski salaperäisiin katoamisiin on jo sielläkin jonkinmoinen.

Mielestäni postin ei enää pitäisi tätä katoamisriskiä lisätä pakettien valvomattomalla ja vastuuttomalla säilyttämisellä asiakastiloissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5520

LähetäLähetetty: 30.10.2011 00:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuo katoamisriski ole just yks syy miks posti on laittanut tuollaset määräykset. Ainakin sellaisen olen joltakin joskus perusteluksi kuullut. Eli ei luvanvaraisia esineitä luvattomien käsiteltäväksi. Voi jotain joskus "kadota" vahingossa.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
finlander
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2004
Viestejä: 1842

LähetäLähetetty: 30.10.2011 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdestä aseliikkeestä tuli postin kautta haulikko hiljan. En ruvennu väittään vastaan ku itte halusivat postin kautta laittaa.

Itse olen aina kirjoittanut sisällöksi "urheiluvälineitä" tai "harrastustarvikkeita" tai vastaavaa kun olen lähetellyt aseita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 31.10.2011 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Eikös tuo katoamisriski ole just yks syy miks posti on laittanut tuollaset määräykset. Ainakin sellaisen olen joltakin joskus perusteluksi kuullut. Eli ei luvanvaraisia esineitä luvattomien käsiteltäväksi. Voi jotain joskus "kadota" vahingossa.


Näin juuri.

Lähettäjä kantaa täyden vastuun, kun ase katoaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
alnus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Hei 2012
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 25.08.2013 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten te olette pakanneet aseet jotka matkahuollon kautta lähetätte? minun pitää nyt 2 asetta lähettää ja mietin pakkausta, tarvii varmaan laatikkoon laittaa asepusseissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11049

LähetäLähetetty: 25.08.2013 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

alnus kirjoitti:
Miten te olette pakanneet aseet jotka matkahuollon kautta lähetätte? minun pitää nyt 2 asetta lähettää ja mietin pakkausta, tarvii varmaan laatikkoon laittaa asepusseissa?

Aseiden pahvipakkaukisa olen itse käyttänyt, silleen että eivät pääse heilumaan laatikossaan. Asepussille en keksi tarvetta.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 25.08.2013 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ensin kuplamuovia 3-4 kerrosta ja sit sanomalehtia ja lopuksi pahvista leikkaa ja teippaa sopivan paketin. Aika paljon on näin tullu pyssyjä pakattua eikä kukaan oo moittinu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 29.08.2013 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mc-manteli kirjoitti:
ensin kuplamuovia 3-4 kerrosta ja sit sanomalehtia ja lopuksi pahvista leikkaa ja teippaa sopivan paketin. Aika paljon on näin tullu pyssyjä pakattua eikä kukaan oo moittinu.


Ja rahtikirjaan sisältötekstiksi vaikka:Hyundai Ponyn hammastanko, eikä
ase, niin ei luulisi kiinnostavan sisältö ketään "mustaa lammasta" rahteja
käsittelevissä välikäsissä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com