OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tukijalat kivääriin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Röllerö
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 34
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 26.08.2011 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omko porukoilla kokemuksia monopodin käytöstä?
Itselläni on kiväärin alla Harrisin matala bipodi, joka toimii hyvin esim. teerisuolla, jossa todennäköinen ampumasuunta on tiedossa ja passin voi valmistella sen mukaan. Jos onkin korkeampaa heinää, risuja tai pitäisi vaihtaa ampumasuuntaa "lennossa", niin (matalan) bipodin käyttö on kankeahkoa. Tässä on heräillyt ajatuksia, että yksijalka voisi esim. kettua pillittäessä olla näppärä peli. Mietityttää vain, että saako siitä riittävästi tukea max. sadan metrin matkoille?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Riistakala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2007
Viestejä: 143
Paikkakunta: Päijät-Häme

LähetäLähetetty: 27.08.2011 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoin tuon Stoney Pointin matalimman mallin tilaukseen.
Saa nähdä miten pelittää.
Olisin halunnut hieman korkeamman, mutta seuraava koko, tuo 60-100cm on jo liian korkea.
Saa kai siihen sitten vielä jotkut lisäjalat tekaistua jos niikseen tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jmaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2011
Viestejä: 144

LähetäLähetetty: 28.08.2011 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Stoney Pointin keskikorkeita olen kokeillut monopodina kun jalat saa lukittua yhteen. En ole mieltynyt vielä monopodiin jo pelkästään sen vuoksi, että asetta on helpompi lepuuttaa pillittäessä bipodin päällä. Lisäksi monopodilla on hankalampi hienosäätää ampumakorkeutta minkä bipodissa saa tehtyä jalkoja levittämällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wompatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2007
Viestejä: 364
Paikkakunta: Pirkanmaa/Etelä-Pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 04.09.2011 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sun Optics Usa... Kallistuksella tottakai...

http://www.ahtihuvila.fi/tuotteet/asetarvikkeet/tukijalat
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kempula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 183
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.10.2011 06:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä pitäsi bipodi hankkia kun tämä syksy on menty laina harrisilla. Ihan tyytyväinen olen ollut tuohon, mutta kallistus ominaisuus tuosta puuttuu ja kokoa lyhyemmät ajattelin ostaa eli 9-13". Kolme merkkiä on mielessä: Harris, sak mil ja versa-pod. Onko joku päässyt vertailemaan noita keskenään? Entä onko kellään kokemusta versa-podista metsästyskäytössä? Bipodi tulisi puhtaasti metsästys käyttöön
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hukkaz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2011
Viestejä: 217
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.10.2011 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ei noista mainitsemistasi merkeistä ole kokemusta, mutta tätä voin kyllä puhtaasti suositella: http://www.riistamaa.fi/cat/product_details.php?p=323

Itsellä tuli tuo Caldwellin bipodi hommattua pari viikkoa takaperin ja linnustuksessakin olen jo päässyt kokeilemaan. Todella hyvä ja pitävä kiinnitys aseeseen, kiinnittyy hihnalenkkiin. Bipodista löytyy myös aseen sivuttaiskallistus ja ampumasektorin kääntö. Myös korkeus on portaattomasti säädettävissä.

Itse olen tuohon ollut todella tyytyväinen. Harristakin hypistelin ensiksi kaupassa, mutta olen todella tyytyväinen, että valitsin tuon. Tuo on selkeästi parempi omasta mielestäni. Näyttää kuvassa ehkä vähän rimpulalta, mutta sitä se ei ole.

Ja ei, en ole töissä Eräliike Riistamaalla Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
A-Boltti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Tou 2011
Viestejä: 544
Paikkakunta: Suomineidon käsivarsi

LähetäLähetetty: 24.10.2011 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hukkaz kirjoitti:
Itsellä ei noista mainitsemistasi merkeistä ole kokemusta, mutta tätä voin kyllä puhtaasti suositella: http://www.riistamaa.fi/cat/product_details.php?p=323

Itsellä tuli tuo Caldwellin bipodi hommattua pari viikkoa takaperin ja linnustuksessakin olen jo päässyt kokeilemaan. Todella hyvä ja pitävä kiinnitys aseeseen, kiinnittyy hihnalenkkiin. Bipodista löytyy myös aseen sivuttaiskallistus ja ampumasektorin kääntö. Myös korkeus on portaattomasti säädettävissä.

Itse olen tuohon ollut todella tyytyväinen. Harristakin hypistelin ensiksi kaupassa, mutta olen todella tyytyväinen, että valitsin tuon. Tuo on selkeästi parempi omasta mielestäni. Näyttää kuvassa ehkä vähän rimpulalta, mutta sitä se ei ole.

Ja ei, en ole töissä Eräliike Riistamaalla Very Happy


Tälle 1+, tosin varauksella.

Itsellänikin on juuri samanlainen Caldwell käytössä. On kyllä tosi hyvä, paitsi että yksi pieni vika omassani ainakin on. Eli toisen jalan korkeussäädön kiristin on löysä. Sitä ei saa mitenkään kierrettyä niin tiukalle, etteikö se painuisi metsästyskäytössä aina lyhyemmäksi. Olen tosin ratkaissut asian teippaamalla jalat korkeimpaan asentoon, koska metsällä en ole tarvinnut sitä lyhyemmällä käyttää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.10.2011 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kempula kirjoitti:
Itsellä pitäsi bipodi hankkia kun tämä syksy on menty laina harrisilla. Ihan tyytyväinen olen ollut tuohon, mutta kallistus ominaisuus tuosta puuttuu ja kokoa lyhyemmät ajattelin ostaa eli 9-13". Kolme merkkiä on mielessä: Harris, sak mil ja versa-pod. Onko joku päässyt vertailemaan noita keskenään? Entä onko kellään kokemusta versa-podista metsästyskäytössä? Bipodi tulisi puhtaasti metsästys käyttöön


Elä ainakaan versapodia osta. Aseeseen tuleva mäykky on nyrkin kokoinen eikä ase pysy kovin helposti pystyssä niiden päällä.
Oulun työstökeskuksen jalat on ainakin tukevat ja hyvä käyttää. Adapteri on aika pieni ja niitäkin voi ostaa useamman eri aseeseen. Itsellä on sellaiset jotain vanhempaa mallia ja uudemmat näytti paremmalta kun kävin vasta katsomassa. Aiemmin oli jotku harriksen kopiot vaan eivät olleen yhtä tukevat.
Stoney point rapid pivotit on ihan kätevät vaan se kumi ei ole kauhean kestävä ja voi revetä haarasta, mutta meneehän ne takuuseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hukkaz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2011
Viestejä: 217
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.10.2011 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

A-Boltti kirjoitti:
Hukkaz kirjoitti:
Itsellä ei noista mainitsemistasi merkeistä ole kokemusta, mutta tätä voin kyllä puhtaasti suositella: http://www.riistamaa.fi/cat/product_details.php?p=323

Itsellä tuli tuo Caldwellin bipodi hommattua pari viikkoa takaperin ja linnustuksessakin olen jo päässyt kokeilemaan. Todella hyvä ja pitävä kiinnitys aseeseen, kiinnittyy hihnalenkkiin. Bipodista löytyy myös aseen sivuttaiskallistus ja ampumasektorin kääntö. Myös korkeus on portaattomasti säädettävissä.

Itse olen tuohon ollut todella tyytyväinen. Harristakin hypistelin ensiksi kaupassa, mutta olen todella tyytyväinen, että valitsin tuon. Tuo on selkeästi parempi omasta mielestäni. Näyttää kuvassa ehkä vähän rimpulalta, mutta sitä se ei ole.

Ja ei, en ole töissä Eräliike Riistamaalla Very Happy


Tälle 1+, tosin varauksella.

Itsellänikin on juuri samanlainen Caldwell käytössä. On kyllä tosi hyvä, paitsi että yksi pieni vika omassani ainakin on. Eli toisen jalan korkeussäädön kiristin on löysä. Sitä ei saa mitenkään kierrettyä niin tiukalle, etteikö se painuisi metsästyskäytössä aina lyhyemmäksi. Olen tosin ratkaissut asian teippaamalla jalat korkeimpaan asentoon, koska metsällä en ole tarvinnut sitä lyhyemmällä käyttää...


Valmistusmoka varmaan. Itsellä juuri päinvastoin, toisen jalan kiristys on aikaslailla tiukka. Vaikka löysää kokonaan niin tiukka vetää pitemmäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Matso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tam 2007
Viestejä: 800
Paikkakunta: E-suomi

LähetäLähetetty: 24.10.2011 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs ohjeita on tuosta bipodin käytöstä ? Omat kokemukset teerisuolta pakottivat kääntämään jalat varastointiasentoon ja ammuin linnut repun päältä ---> osui . Radalla kovalta aluatalta ammuttaessa kohdistus oli ihan kohdillaan jalkojen kanssa , mutta kun ammuin sammalen päältä suolla niin teereen ei osunut edes 70m etäisyydeltä ( 2 lintua ) --> reippaasti yli meni eli bipodi pomppi jotenkin ?
Bipodi : Caldwell 20...30 cm .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.10.2011 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Matso kirjoitti:
Mitäs ohjeita on tuosta bipodin käytöstä ? Omat kokemukset teerisuolta pakottivat kääntämään jalat varastointiasentoon ja ammuin linnut repun päältä ---> osui . Radalla kovalta aluatalta ammuttaessa kohdistus oli ihan kohdillaan jalkojen kanssa , mutta kun ammuin sammalen päältä suolla niin teereen ei osunut edes 70m etäisyydeltä ( 2 lintua ) --> reippaasti yli meni eli bipodi pomppi jotenkin ?
Bipodi : Caldwell 20...30 cm .


Samalla tavalla osuu suolla ja radalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kempula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 183
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.10.2011 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kyllä minulla ole sellaista ongelmaa ollut, että bipodilta ei osuisi teereen. Minkälainen ase sinulla on tai oikeastaan kuinka jäykkä tukki on? Tuli vaan mieleen, että jos tukki ottaa piippuun kiinni bipodilta ammuttaessa kun paino kohdistuu pienelle alalle tukin etuosaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saecci
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Elo 2010
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 24.10.2011 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin ampumassa radalla harrisin bipodeilla pöydältä 150metriin. Osumat olivat korkeussuunnassa kohdillaan, mutta viiden laukauksen sarja oli sivuttaissuunnassa 15cm leveä keskipisteestä vasemmalle. Ampuessa huomasi että laukauksen jälkeen ase hyppää hieman vasemmalle. Heti perään ilman jalkoja asepussin päältä ja tuloksena pieni kasa keskellä. Onko arvauksia onko vika etutukissa, kovassa alustassa vai ampuma-asennossa? Jaloilta ampuessa vasen käsi perän alla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 344
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 01.11.2011 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennemmin kyllä käyttäisin säädettävää irrallista bibodia kuin kiinteitä jalkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samppakalja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2011
Viestejä: 165

LähetäLähetetty: 01.11.2011 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Atlas on hyva. Hintava mutta hintansa vaarti.

http://www.botachtactical.com/atlasbipods.html

Itse kaytan myos irrallista tripodia kun olen kyttayshommissa taikka ampuma-asento vaatii korkeaa tukea.

http://www.midwayusa.com/Product/893707/primos-trigger-stick-tall-tripod-shooting-sticks-polymer-mossy-oak-break-up-camo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com