OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ilon aiheita hirvijahdissa?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 68, 69, 70  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10094
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.10.2011 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Onnittelut.
Enpä malta olla kysymättä, onko faktatietoa vai mutua vai kenties tulkattu Wink .


Mutu. Voi olla 6,5 millisiäki. 9,3 tekis jo kuitenkin isomman reiän.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 19.10.2011 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olsa kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Siitä on 18 vuotta, kun hirviporukassa tuli joillakin sanomista siitä, että pari vanhempaa miestä jää aina ensimmäisiin passipaikkoihin. Toisella oli huono polvi ja toinen selkävaivainen. Kumpikin täytti aina paikkansa kun tilaisuus tuli. Koskaan ei haavakkoja heidän jäljiltä haettu, vaan kun herrat kun ampui, niin nylkyhommat oli porukalla edessä ja he osallistuivat hommaan täysillä. No, tästä tehtiin oikein kysely jahtikauden jälkeen ja jokainen sai kirjeen, jossa vastattiin kysymykseen, että miten passipaikat jaetaan ja onko vanhempien miesten käveltävä vaikka kilometrin päässä olevaan vaikea kulkuiseen paikkaan, siinä missä nuortenkin. Vastasin tähän kysymykseen, että ikävuodet on otettava huomioon. Jokainen meistä vanhenee ja on vuorollaan niissä ensimmäisissä passipaikoissa. Omalta osaltani olen aina valmis menemään sinne kauemmaksi ja sitten kun olen vanha, niin jään siihen lähelle. Eilen sitten tuli yksi mies ja sanoi, että hän muistaa hyvin sen, miten vastasit tuohon kysymykseen, kun hän oli niitä vastauksia lukenut. Totesi, että nyt on hänen vuoro näköjään olla niissä lähipasseissa, vaikka silloin nuorempana oli toista mieltä. Sanoi vielä, että sinä älysit jo silloin nuorempana sen, että miten me jokainen vanhetaan, mutta itse sitä ei tajunnut silloin. Minä kävelen vielä sinne kauimmaisiin passipaikkoihin, mutta saanko jäädä ensimmäisiin sitten, kun olen vanha köpö ja vielä kuitenkin pääsen omin jaloin jahtiin. Sen aika näyttää. Toinen näistä silloisista vanhemmista miehistä levätköön rauhassa ja toinen on vielä kunnossa, mutta ei metsästä, vaan on hengessä mukana. Tulin siitä hyvälle mielelle, että olen joskus ollut oikeassa.


Foodumin hienompia kirjoituksia.
9.3+662 kiitos.
Näin ajattelin aina 30 vuotta sitten, arvostin vanhoja ja kävelin kauemmaksi passiin.
Nyt olen saanut nuoremmilta saman huomion, ei tarvii kauimmaiseen passiin lähteä ellei ite halua.
Sen ohjeen olen nuorille kertonut, mikä pitää yhteisjahdeissa hyvän henken yllä.
Kun hirviporukkaan menin 70 luvulla olin nuorin, nyt toiseksi vanhin.
Meillä nuorekas porukka muihin verraten, mikä hienoa että nuoria mukana ja niitä kannustetaan mukaan.


Ja se meidän vanhempien hirvijäärien pitää muistaa, että kunnioitetaan myös nuorempia, annetaan vastuuta ja pidetään samanarvoisina, niin ehkäpä se kunnioitus on sitten molemmin puolista.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aapeli84
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 72
Paikkakunta: Kunta e-pohjanmaalla

LähetäLähetetty: 19.10.2011 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut Pedolle!! kyllä tuon kans jo kelepaa..
Vanhalla Papalla ja Olsalla hyvää juttua. Itsekkin lukeudun niihin nuorempiin, jotka kunnioittavat myös vanhempia "jääriä"..Tuntuu että kunnioittavat myös minun mielipiteitäni.
_________________
ehkä otin ehkä en..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5945

LähetäLähetetty: 19.10.2011 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannatan myös vanhempien huomioimista helpotuksin. Meillä jää vanhat tien varteen, eivät vedä elukoita eivätkä ole tiellä nyljettäessäkään. Ainoa ongelma on, että näitä vapautettuja on luokkaa puolet porukasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
^Rikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Elo 2010
Viestejä: 868
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 19.10.2011 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Siitä on 18 vuotta, kun hirviporukassa tuli joillakin sanomista siitä, että pari vanhempaa miestä jää aina ensimmäisiin passipaikkoihin. Toisella oli huono polvi ja toinen selkävaivainen. Kumpikin täytti aina paikkansa kun tilaisuus tuli. Koskaan ei haavakkoja heidän jäljiltä haettu, vaan kun herrat kun ampui, niin nylkyhommat oli porukalla edessä ja he osallistuivat hommaan täysillä. No, tästä tehtiin oikein kysely jahtikauden jälkeen ja jokainen sai kirjeen, jossa vastattiin kysymykseen, että miten passipaikat jaetaan ja onko vanhempien miesten käveltävä vaikka kilometrin päässä olevaan vaikea kulkuiseen paikkaan, siinä missä nuortenkin. Vastasin tähän kysymykseen, että ikävuodet on otettava huomioon. Jokainen meistä vanhenee ja on vuorollaan niissä ensimmäisissä passipaikoissa. Omalta osaltani olen aina valmis menemään sinne kauemmaksi ja sitten kun olen vanha, niin jään siihen lähelle. Eilen sitten tuli yksi mies ja sanoi, että hän muistaa hyvin sen, miten vastasit tuohon kysymykseen, kun hän oli niitä vastauksia lukenut. Totesi, että nyt on hänen vuoro näköjään olla niissä lähipasseissa, vaikka silloin nuorempana oli toista mieltä. Sanoi vielä, että sinä älysit jo silloin nuorempana sen, että miten me jokainen vanhetaan, mutta itse sitä ei tajunnut silloin. Minä kävelen vielä sinne kauimmaisiin passipaikkoihin, mutta saanko jäädä ensimmäisiin sitten, kun olen vanha köpö ja vielä kuitenkin pääsen omin jaloin jahtiin. Sen aika näyttää. Toinen näistä silloisista vanhemmista miehistä levätköön rauhassa ja toinen on vielä kunnossa, mutta ei metsästä, vaan on hengessä mukana. Tulin siitä hyvälle mielelle, että olen joskus ollut oikeassa.

Näin meilläkin porukassa toimitaan eikä ole koskaan tullut mitään erimielisyyksiä.
Viime sunnuntaina passit jaettiin ilman arpomista niin että jaettiin vaan ukot alueen ympärille, huonompi jalkaiset tienlaitaan ja nuoremmat vähän huonompiin paikkoihin. Sitten iltapäivällä eräs vanha hirvimies sanoi minulle että mene sinä tuohon "kuusipuskan" kohdalle että siitä ne kulkevat. Minä sitten odottelin siinä ja kappas kohta seisoi 4piikkinen uros edessä, harmi vaan kun oli vasan lupia enää jäljellä. Oli sitten hyvämieli kun tuollaiselle paikalle pääsi vaikka kyseinen ukko olisi voinut itsekkin sen paikan ottaa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lerppu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hel 2011
Viestejä: 104

LähetäLähetetty: 20.10.2011 06:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä meilläkin huonojalkaisimmat päästetään miesajossa sekä passissa helpoimpiin paikkoihin ja me nuoret rymytään sitten ne puskat ja suot.
Sitten ilonaiheita: Hirvijahti kesti meidän porukalla kokonaista kolme päivää. Ei pitänyt olla hirviä ja kuitenkin niitä oli valkattavaksi asti. jääpähän ensi vuodeksi jahdattavaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 16.11.2011 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin toisen ryhmän kanssa eilen hirvijahdissa ja olihan mukavaa. Ryhmän nuorin on 63 vuotias ja vanhin 80 vuotias. He ovat kuulema jo sen ikäisiä, että mulkkku on lähempänä persettä, kuin napaa. Saaliiksi nelipiikkinen nättiin haukkuun. Siis minä en ampunut, kun se olisi mennyt kuitenkin ohi.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 04.12.2011 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilonaihe on pelaava koira
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 04.12.2011 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Jänkäkurppa"minusta tuo hirvi on jäänyt junan alle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kovaluu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2011
Viestejä: 60

LähetäLähetetty: 04.12.2011 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
"Jänkäkurppa"minusta tuo hirvi on jäänyt junan alle.
minusta taas näyttää siltä että koira siinä vähän nyppii ylimääräisiä karvoja poijes...kuka sitä nyt karvoneen syömän Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 04.12.2011 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.
Terhakka kolmivuotias.
Kaksivuotiaana vasta alkoi toimimaan kunnolla ja saatiin kaatoja sekä eka kokeissa AVO 1.
Nyt metsästetty, mutta ei keretty kokeisiin. Pitää tässä käydä VOI 1 yritämässä ennen joulua.
Viime keskiviikkona haukkutyöskentelyä 11 tuntia, jonka jälkeen sain viimein karkolta pois.
Oli eka karkon jälkeen jo naapuriseuran alueella eikä voinut ampua.Työskentelymatka vain 8 km
Kaksi viikoa sitten sain naapuripitäjästä haukulta pois 6t jälkeen. Työskentelymatka GPS:ssä tuolloin 37.8 km




Taitaa tästä koira tulla
Väittääkö vielä joku, ettei karhukoira seuraa eikä ole sitkeä

... jo vain Wink


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lamsamikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2009
Viestejä: 138

LähetäLähetetty: 09.12.2011 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko Jänkäkurpan koira mistä yhistelmästä?
_________________
Vaihda naamari ensin omille kasvoillesi ennen kuin autat vierustoveriasi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 10.12.2011 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielelläni laittisin.. vaikka suoran linkin koiraan kennelliiton sivuille
......... mutta mutta. nikin takaa paljastuisi Jänkäkurppa omistajatiedoista

Senverran vain, että Jämäkkäläisiä on..

Aina ei onnistu. Nyt lumijälkiä etsitty löytymättä. Yhdet vanhat eilenaamuiset jäljet ( metsuri silloin ilmoitti)-.. Pukkasin tänä aamuna jäljelle, jossa ohut lumikerros.
Ei aluksi meinannut kelvata.. aikansa kulki kahteeen suuntaan. Odottelin auton vieressä rauhallisesti. Lopulta tajusi, että pitää kai noita lähteä menemään .
Hitaahkosti selvitellen 6-8 km tunnissa meni jälkeä 4km, sinne menin autolla GPS-seurannassa vastaan (naapuriseuran puoli).
Sieltä löytyi saman yksinäisen kulkijan jälki metsäautotien yli jota jälkeä myöten koira tuli tielle.




..........kuvaa tältä syksyltä, ei omalta koiralta


..



jo vain.. Wink


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10094
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.12.2011 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilon aiheita hirvijahdissa?

Seuraavan jahtikauden odotus.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 10.12.2011 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koramiehet nautiskelevat 31.12.2011 saakka. Ampuvat vain kunnon työskentelyihin. Naatitaan koran työskentelystä, eikä ammuta heti löytöhaukkuun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 68, 69, 70  Seuraava
Sivu 22 Yht. 70

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com