OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hankkimisluvan käsittelyaika
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pattis
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 23
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 12.04.2005 15:26    Viestin aihe: Hankkimisluvan käsittelyaika Vastaa lainaamalla viestiä

Onko laissa määritelty aseen hankkimisluvan pisintä käsittelyaikaa? Poliisiviranomainen on miettinyt asiaa jo lähes puoli vuotta, eikä päätöstä suuntaan tai toiseen ole tullut. Voiko pitkästä käsittelyajasta valittaa hallinto-oikeuteen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sähikäinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1192

LähetäLähetetty: 12.04.2005 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Soita sinne ja hiillosta. Ne on varmaan unohtaneet sun paprut laatikon pohjalle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
austerlitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 12.04.2005 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikko on ainakin Oulussa aika minkä normaalisti aikanaan joutui odottamaan, monesti sai jo samana päivänä kun asiansa perusteli.

Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla.

Tuo puolivuotta kuitenkin jo haiskahtaa silkalle asian unohtamisella tai hakemuksen häviämiselle luukun A ja B välille.

Sähikäisen kanssa samaa mieltä, luuri kouraan ja perää asiaasi, eivät lupa-asioistakaan vastaavat voi korottaa itseään jakkaralle vaan asioistaan niiden on huolehdittava kuten meidän muidenkin pulliaisten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 12.04.2005 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

austerlitz kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla.

Kaksi lupaa olen anonut Helsingin poliisilta ja molemmat tulivat alle kahdessa viikossa.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 12.04.2005 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
austerlitz kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla.

Kaksi lupaa olen anonut Helsingin poliisilta ja molemmat tulivat alle kahdessa viikossa.


Mulla kesti kuukauden+. Tosin oli ensimmäinen lupa, mitä anoin PK- seudulla.
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 12.04.2005 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

samana päivänä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7462

LähetäLähetetty: 12.04.2005 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari viimmeisintä olen saanut matkaan samalla kertaa, eli käsittely kesti 5 minuuttia. Jopa niin, että ostoluvan saatuani kiikutin uuden haulikon näytille 45 minuutin sisään. Näin siis metsästysaseissa. Pistoolille ei tahdo saada lupaa oikein millään, pl 22lr.

Viranomaispalveluiden pitäisi olla koko maassa suurinpiirtein samassa linjassa, mutta vaihtelua tuntuu olevan todella paljon. Alkuperäinen kysymys on kyllä jotakin muuta kuin byrokratiaa, eli silkka papereiden hukkaaminen.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8903

LähetäLähetetty: 13.04.2005 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun paikkakunnan asukkaat lasketaan sadoissa tuhansissa tuhansien sijaan, niin käsittely tietysti kestää. Pienillä paikkakunnilla tunnetaan hakijat ja silloin käsittely voi olla nopeaakin. Tuollainen 2-4 viikkoa pääkaupunkiseudulla on mielestäni kohtuullinen aika jos lupa vielä postitetaan suoraan kotiosoitteeseen. Aina voi itse vaikuttaa asiaan mainitsemalla kiirellisyydestä hakemusta jättäessään ja soittelemalla perään.

Jos lupa viipyy puoli vuotta, niin ei hakijallakaan ole ollut erityisempää kiirettä, ellei ole perään soitellut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kardin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 13.04.2005 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittelyaika on täällä pikemminkin päiviä.

Jos valittaa haluat, valita ensiksi ao. poliisilaitoksen lupa-asioista vastaavan henkilön esimiehelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
?????
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2004
Viestejä: 155

LähetäLähetetty: 13.04.2005 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuskin sitä kannattaa suoraan poliiseja vastaan mitään hyökkäystä tehdä. Kysyy vaan asiaa. Voihan, että asiassa on sattunut vaan joku inhimillinen kämmäys.
Itse olen uudeltamaalta ja käsittelyssä meni alle viikko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jetset
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1485
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 13.04.2005 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös menossa oo kuitenkin asiallinen jutustelu, eikä "hyökkäyksen" valmistelu? Heppu, joka ei ole esim puoleen vuoteen kuullut hakemuksestaan mitään, voi kattella peiliin ja sen jälkeen soittaa tai käväistä siellä kansliassa.

Hassu juttu, että kysymällä asianomaiselta saattaa asiat selvitä paremmin kuin ihmettelemällä ittekseen.
_________________
Laavulla nukkuu parhaiten
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.A.V.O.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2004
Viestejä: 617
Paikkakunta: Gotham city

LähetäLähetetty: 13.04.2005 18:24    Viestin aihe: hankkimisluvan Vastaa lainaamalla viestiä

Yleensä kestää 3pv, nopeimmillaan olen saanut luvan samantien, mutta kerran meni jopa 5pv Shocked Exclamation
_________________
Kukas piru sitä veronmaksajia tekee ellei veronmaksajat itte?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.08.2012 06:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nostetaanpas takaisin ylös.


eli kaupassa on ollut jo hyvän aikaa odottanut maxus ostajaansa ja mulla on hankkimislupahakemus vetämässä jo 5 viikkoa poliisiasemalla. onko mielestänne käsittelyaika hieman venähtänyt.

kaveri jätti helsinkiin hakemuksen viikoa minun jälkeen ja hänellä komeilee jo uusi haulikko kaapissa!

hiihtelin suoraan fallesmannin puheille niin eivät löytäneet enää ollenkaan minun hakemusta läjästä!? ``oletko varma että jätit hakemuksen tälle asemalle?``

voi taivas! vaikka välillä vähän tyhmä olenkin niin seuraava poliisiasema on 50 kilometrin päässä että melko varmasti olen oikeassa paikassa!

kyyhkyn aloitus alkaa kolkutella jo ovella ja hankkimislupa mätänee komissaarion pöydällä! onko jotain paikkaa mistä nopeuttaa toimintaa, käyminen tai soittaminen ei ainakaan auta!
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.08.2012 07:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mercury kirjoitti:
nostetaanpas takaisin ylös.


eli kaupassa on ollut jo hyvän aikaa odottanut maxus ostajaansa ja mulla on hankkimislupahakemus vetämässä jo 5 viikkoa poliisiasemalla. onko mielestänne käsittelyaika hieman venähtänyt.

kaveri jätti helsinkiin hakemuksen viikoa minun jälkeen ja hänellä komeilee jo uusi haulikko kaapissa!

hiihtelin suoraan fallesmannin puheille niin eivät löytäneet enää ollenkaan minun hakemusta läjästä!? ``oletko varma että jätit hakemuksen tälle asemalle?``

voi taivas! vaikka välillä vähän tyhmä olenkin niin seuraava poliisiasema on 50 kilometrin päässä että melko varmasti olen oikeassa paikassa!

kyyhkyn aloitus alkaa kolkutella jo ovella ja hankkimislupa mätänee komissaarion pöydällä! onko jotain paikkaa mistä nopeuttaa toimintaa, käyminen tai soittaminen ei ainakaan auta!

Mihin oot vieny, kauhajoki 1-2 viikkoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.08.2012 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

seinäjoelle
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 1 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com