OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästyslaki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 21.03.2012 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eräjormeliini kirjoitti:
Johan Nyton kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Mutta mihin työ tarviitte itselattoovaa pyssyä herranjestas...


Maailmassa lienee paljon asioita joita Sinä et käytä tai edes tarvitse. Moni muu ajattelee toisella tavalla ja kenties paljon järkevimmillä perusteilla.

Loppuviimeksi meille jäisi aika vähän vaihtoehtoja jos kaikki se mitä ei itse ei koe omalta kohdaltaan tarpeelliseksi olisi muiltakin poissa.

No ei nyt tarvihe itteensä ottaa...en vain näe itselataavien tarvetta metsällä.


en minäkään näe päällekkäipiipusen tarvetta metsällä vaikka minulla on niin päällekkäispiipuinen kun puoliautomaatti tulee tuota puolaria käytettyä enemmän
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 21.03.2012 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

caska kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Johan Nyton kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Mutta mihin työ tarviitte itselattoovaa pyssyä herranjestas...


Maailmassa lienee paljon asioita joita Sinä et käytä tai edes tarvitse. Moni muu ajattelee toisella tavalla ja kenties paljon järkevimmillä perusteilla.

Loppuviimeksi meille jäisi aika vähän vaihtoehtoja jos kaikki se mitä ei itse ei koe omalta kohdaltaan tarpeelliseksi olisi muiltakin poissa.

No ei nyt tarvihe itteensä ottaa...en vain näe itselataavien tarvetta metsällä.


en minäkään näe päällekkäipiipusen tarvetta metsällä vaikka minulla on niin päällekkäispiipuinen kun puoliautomaatti tulee tuota puolaria käytettyä enemmän

Itellä on kertalaukeava ykspiippunen mörssäri... Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johan Nyton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2010
Viestejä: 1221

LähetäLähetetty: 21.03.2012 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eräjormeliini kirjoitti:
caska kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Johan Nyton kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Mutta mihin työ tarviitte itselattoovaa pyssyä herranjestas...


Maailmassa lienee paljon asioita joita Sinä et käytä tai edes tarvitse. Moni muu ajattelee toisella tavalla ja kenties paljon järkevimmillä perusteilla.

Loppuviimeksi meille jäisi aika vähän vaihtoehtoja jos kaikki se mitä ei itse ei koe omalta kohdaltaan tarpeelliseksi olisi muiltakin poissa.

No ei nyt tarvihe itteensä ottaa...en vain näe itselataavien tarvetta metsällä.


en minäkään näe päällekkäipiipusen tarvetta metsällä vaikka minulla on niin päällekkäispiipuinen kun puoliautomaatti tulee tuota puolaria käytettyä enemmän

Itellä on kertalaukeava ykspiippunen mörssäri... Laughing


Itelläkään ei ole itselataavia kuin pistooleina ja ressupyssyinä mutta pidän niitä monessa tapauksessa ja tilanteessa käytännöllisinä myös metsästysaseissa.
- huomattavasti kevyemmät rekyylit varsinkin isoimmilla kalibereilla, niin haulikossa kuin kiväärilläkin.
- jokusille saattaa olla jo terveyssyistä tarvetta vältää voimakasta rekyyliä, sydänsairaat ja esim. ohitusleikkauspotilaat jne.
- luin jostakin kuinka joku metsämies oli jo menettänyt aselupansa kun lääkäri oli ilmoittanut poliisille jotta kova rekyyli voi aiheuttaa ko. henkilölle verisuoni tms. vaivaa päähän.
- hirvi- ja karhuaseena itselaatava toiminne on myös kätevä. Siinä voi keskittyä kokonaan laukaukseen ja laukauksen jälkeen seuraamaan keskeytymättä tilannetta kiikarin läpi, ilman että tarvitsee suorittaa latausmanöövereitä. Varsinkin monet hirvenvasikat ovat ns. vaihtuneet kun ampuja on hetkeksi kadottanut näkyvistään saaliin eka laukauksen jälkeen. Tällöin paikkaus on ammuttu turhaan ja/tai väärään eläimeen. Ei saisi käydä näin mutta kumminkin..
- monet itselataavat aseet edustavat uusinta asetekniikkaa ja parhaita materiaaleja jne..

Minulle ei tulisi mieleenikään jollain tavoin karsastella itselaataavia aseita. Ne ovat asiallisia pyssyjä kaikessa siinä missä perinteiset aseet ja joissain tapauksissa jopa parempia.
_________________
Kun katson vihreitä näen punaista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 21.03.2012 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ittellä on winsun 1400 joka on tety kestäväksi metsätysaseeksi eli ainoa heikkous ettei toimi näillä kevyillä savikiekko paukuilla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 22.03.2012 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johan Nyton kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
caska kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Johan Nyton kirjoitti:
eräjormeliini kirjoitti:
Mutta mihin työ tarviitte itselattoovaa pyssyä herranjestas...


Maailmassa lienee paljon asioita joita Sinä et käytä tai edes tarvitse. Moni muu ajattelee toisella tavalla ja kenties paljon järkevimmillä perusteilla.

Loppuviimeksi meille jäisi aika vähän vaihtoehtoja jos kaikki se mitä ei itse ei koe omalta kohdaltaan tarpeelliseksi olisi muiltakin poissa.

No ei nyt tarvihe itteensä ottaa...en vain näe itselataavien tarvetta metsällä.


en minäkään näe päällekkäipiipusen tarvetta metsällä vaikka minulla on niin päällekkäispiipuinen kun puoliautomaatti tulee tuota puolaria käytettyä enemmän

Itellä on kertalaukeava ykspiippunen mörssäri... Laughing


Itelläkään ei ole itselataavia kuin pistooleina ja ressupyssyinä mutta pidän niitä monessa tapauksessa ja tilanteessa käytännöllisinä myös metsästysaseissa.
- huomattavasti kevyemmät rekyylit varsinkin isoimmilla kalibereilla, niin haulikossa kuin kiväärilläkin.
- jokusille saattaa olla jo terveyssyistä tarvetta vältää voimakasta rekyyliä, sydänsairaat ja esim. ohitusleikkauspotilaat jne.
- luin jostakin kuinka joku metsämies oli jo menettänyt aselupansa kun lääkäri oli ilmoittanut poliisille jotta kova rekyyli voi aiheuttaa ko. henkilölle verisuoni tms. vaivaa päähän.
- hirvi- ja karhuaseena itselaatava toiminne on myös kätevä. Siinä voi keskittyä kokonaan laukaukseen ja laukauksen jälkeen seuraamaan keskeytymättä tilannetta kiikarin läpi, ilman että tarvitsee suorittaa latausmanöövereitä. Varsinkin monet hirvenvasikat ovat ns. vaihtuneet kun ampuja on hetkeksi kadottanut näkyvistään saaliin eka laukauksen jälkeen. Tällöin paikkaus on ammuttu turhaan ja/tai väärään eläimeen. Ei saisi käydä näin mutta kumminkin..
- monet itselataavat aseet edustavat uusinta asetekniikkaa ja parhaita materiaaleja jne..

Minulle ei tulisi mieleenikään jollain tavoin karsastella itselaataavia aseita. Ne ovat asiallisia pyssyjä kaikessa siinä missä perinteiset aseet ja joissain tapauksissa jopa parempia.

No kyllä minä tuon ymmärrän...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 24.03.2012 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse taas karsastan ihan merkkikohtaisesti. Esim. Tikka, Sako, Valmet on sellaisia merkkejä, jotka pitäisi laissa kieltää, riippumatta toimintatavasta.

Tällä tavalla eritellen saadaan tilastollisesti vähennettyä varmasti eniten itsemurhia ja tappoja, koska nuo merkit ovat varmasti yliedustettuina murhissa, tapoissa ja itsemurhissa.

Eikös olisikin hyvä laki. Eikä mulla ole yhtään tuon merkkistä asettakaan, joten en voi käsittää, mihin kukaan tarvii Tikkaa, Sakoa tai Valmettia.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 24.03.2012 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Itse taas karsastan ihan merkkikohtaisesti. Esim. Tikka, Sako, Valmet on sellaisia merkkejä, jotka pitäisi laissa kieltää, riippumatta toimintatavasta.

Tällä tavalla eritellen saadaan tilastollisesti vähennettyä varmasti eniten itsemurhia ja tappoja, koska nuo merkit ovat varmasti yliedustettuina murhissa, tapoissa ja itsemurhissa.

Eikös olisikin hyvä laki. Eikä mulla ole yhtään tuon merkkistä asettakaan, joten en voi käsittää, mihin kukaan tarvii Tikkaa, Sakoa tai Valmettia.



ei tuo kielto itse murhia tai murhia vähentäisi silloin mennään rautakauppaan ja ostetaan köyttä ja alennuspöydältä puukko jotta pääsee puun oksalle keinumaan tai tökkimään toisia puukolla eikä nuo vaadi edes hankinta ja hallussapito lupaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2006
Viestejä: 978
Paikkakunta: Vehkalahti

LähetäLähetetty: 24.03.2012 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

caska kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Itse taas karsastan ihan merkkikohtaisesti. Esim. Tikka, Sako, Valmet on sellaisia merkkejä, jotka pitäisi laissa kieltää, riippumatta toimintatavasta.

Tällä tavalla eritellen saadaan tilastollisesti vähennettyä varmasti eniten itsemurhia ja tappoja, koska nuo merkit ovat varmasti yliedustettuina murhissa, tapoissa ja itsemurhissa.

Eikös olisikin hyvä laki. Eikä mulla ole yhtään tuon merkkistä asettakaan, joten en voi käsittää, mihin kukaan tarvii Tikkaa, Sakoa tai Valmettia.



ei tuo kielto itse murhia tai murhia vähentäisi silloin mennään rautakauppaan ja ostetaan köyttä ja alennuspöydältä puukko jotta pääsee puun oksalle keinumaan tai tökkimään toisia puukolla eikä nuo vaadi edes hankinta ja hallussapito lupaa


Taitaa olla aika kalibroida sarkasmianturi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 24.03.2012 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No seuraavaksi pitää kieltää rautakaupat. Esim. köysille ostolupa ja hakea pitää lupaa 2 viikkoa ennen ostoa. Venekauppiaat ja rakennustarkastajat voivat myöntää erikoislupia köyden ostoon, esimerkiksi kesäkaudeksi.

Yksi köysilupa voisi olla esimerkiksi 34 euroa / 30 metriä. ERVA-köydet, eli yli 30 metriset sitten eriluvalla, jossa normaalilupaan liitetään käyttötarkoitus, seuran kuitti ja päälle joutuu maksamaan ERVA-köysiluvasta vielä 22 euroa, onpa päätös kielteinen tai myönteinen.

Puukkoluvat voisi olla niin, että jos käyt paljon kalassa tai olet kirvesmies, niin puukko on vielä lupavapaa, mutta jos ostat ihan huvittelua varten, esim. perkailet kesällä laiturilla kaloja pari kertaa kesässä, lupaa ei myönnetä. Ahvenet pitää tällöin perata ilman puukkoa ja suomustaa esimerkiksi hampailla.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 24.03.2012 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Ahvenet pitää tällöin perata ilman puukkoa ja suomustaa esimerkiksi hampailla.


Tuo olis kiva nähä livenä... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 24.03.2012 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Ahvenet pitää tällöin perata ilman puukkoa ja suomustaa esimerkiksi hampailla.


Tuo olis kiva nähä livenä... Laughing


Vanhoista mummun tekareista saisikin muuten persoonallisen suomustusraudan.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.03.2012 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyykin selvitellä, onko tekarit laskettavissa ERVA-kamaksi, ne on nimittäin helposti irrotettavat ja periaatteessa aika terävät. Tulevaan lakiesitykseen pitää siis kirjata erikseen kielletyiksi "esineet, joissa on terävä kulma tai leikkaamiseen soveltuva reuna".

Näihin voisi soveltaa jotain alempaa lupakategoriaa, esimerkiksi pelkkä 22e/lupa perusteluineen. Valmistuslupa tietysti erikseen, esim. ilmastointiputkien leikkaus voi olla ERVA-terien valmistusta. Erikoistarkkailuun tulee tässäkin ottaa lailliset aseenomistajat, he ovat joka tapauksessa epäilyksen polttopisteessä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 27.03.2012 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapmar kirjoitti:
mikko81 kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Ahvenet pitää tällöin perata ilman puukkoa ja suomustaa esimerkiksi hampailla.


Tuo olis kiva nähä livenä... Laughing


Vanhoista mummun tekareista saisikin muuten persoonallisen suomustusraudan.


hammas teknikot ilmeisesti tarvitsee erva luvan tekarien valmistukseen kun ovat monitoimiset kapineet ja ovat helposti piilotettavat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.03.2012 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän voisi säätää myös takautuvana niin, että jo tekohampaat hankkineille tulee maksettavaksi proteesi-ERVA. Tarkastetut proteesit merkitään PATJA-järjestelmään vaarantavina esineinä poliisia varten.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 27.03.2012 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

protesien liiallinen valkoisuus myös kielletään kun hymyllessä häikäsee vastaantuliaa ja siten aiheuttaa vaaratilnteita liikenteessä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com