OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästysrepun valinta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.08.2012 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korpijermu kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Ei niillä yksiolkaimisilla tee mitään.


Tekeepäs. Niillä voi esimerkiksi kantaa selässä pientä määrää erinäistä tavaraa. Ärsyttävin piirre yksiolkaimisessa on selkään laitto ja pois otto, aina on lippis ja kuulosuojaimet kentässä kun se pitää silleen pään yli laittaa selkään.


Tavallisella repulla kantaa paremmin ja helpommin. Ryhti menee vinoon kun paino on aina toisella puolen.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiHar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Elo 2008
Viestejä: 17
Paikkakunta: Sotkamo

LähetäLähetetty: 16.08.2012 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselle on "suodattunut" Vauden Ripa repuksi selkään kanakoirahommiin. Monenlaista (myös yksiolkaimisia) tätä halvemman kategorian reppua on tullut käytä läpi ja tää on kyllä ihan OK päiväreppu omaan liikkuvaan käyttöön. Ehken paras niistä mitä minä olen käynyt läpi.

Vertailu Vauden ja Fjellun välillä ehken hieman epäreilu kun hintaa on se reilu 100eur lisää. Nopeella vilkasulla Fjellu oli 189Eur ja ominaisuuksiin nähden mielestäni aika hitsin kallis.

Vaude on hyvä, mutta ei tosiaankaan täydellinen. Omassani on juurikin nuo verkko-olkaimet ja ne on tosi hyvät ja toimivat paitsi rintaremmin kohdalta josta menevät rullalle herkästi. Vauden kantolaite on hyvä selkä tuulettuu hyvin ja panoksille on hyvät paikat vyössä.

Reppuosa on mallia iso putki, joka ei oikein ole omaan mieleen paras ratkaisu. Itselläni tulee kuljetettua järkkäriä teleputken kanssa repussa ja sen sijoittelu reppuun ja kaivelu sieltä ei ole mitenkään mieltä ylentävää. Riistapussi on hyvä. Kiinnityskohtia sais ulkopuolella olla enemmän. Ehken se suurin ongelma on reppuosan öö... velttous. Eli kangas on kestävää ja hiljaista, mutta esim. kirveen laitto reppuun on hieman samanlaista kun laittas Prisman muovikassiin sen eli mallia replu.

Jos speksais unelmarepun itselle päivä - 1yön hommiin.
- 40-45 litraa, irti selästä kuten vaude tai muuten oikeasti toimiva tuuletus,
- olkaimet ohuet eli matalat Smile (ei välttämättä verkkoa),
- kapeahko malli,
- osastoitavissa esim. kahteen osaan, pääsy sisälle myös ns. etuosasta -> helpottas kameran esille ottoa,
- hieman toppausta/runkoa/jotain jotta reppu ei olis ihan replu
- ulkopuolella kiinnityslenkkejä tarpeeksi ja se vapaputken paikka sivussa Wink
- hiljainen kangas

Tuossa ois aika hyvä speksi omaan käyttöön. Paino ei ehken ole mulle niin gramman päälle. Sitten rinkaksi se eberlelelrlelrl (miten nyt ikuna kirjotetaankaan) Destroyer Smile
_________________
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 16.08.2012 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiHar kirjoitti:

Vaude on hyvä, mutta ei tosiaankaan täydellinen. Omassani on juurikin nuo verkko-olkaimet ja ne on tosi hyvät ja toimivat paitsi rintaremmin kohdalta josta menevät rullalle herkästi.


Se rintaremmi vääntää vakiona ne olkaimet väkisinkin rullalle. Itse purin sen alkuperäisen kötöstyksen ja värkkäsin sen paikalleen niin, ettei se kiinnitys kierrä koko olkainta vaan on pelkästään siinä nailoniviilekkeessä kiinni. Loppui se rullailu.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 16.08.2012 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo uusi vaude vastaisi noita speksejä ihan kohtuullisesti, jaettava tasku, kapea malli, kohtuullinen mahdollisuus vapaputken kiinnittämiseen (riippuu pituudesta)..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 16.08.2012 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
Tuo uusi vaude vastaisi noita speksejä ihan kohtuullisesti, jaettava tasku, kapea malli, kohtuullinen mahdollisuus vapaputken kiinnittämiseen (riippuu pituudesta)..


Juuri näin, tuo Hunter Tour 40 on justiinsa noiden pikku muutosten takia huomattavan paljon pelaavampi kuin perinteinen Ripa.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 16.08.2012 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse hain juuri Haltin Riekkorepun ja jonka olen todennut hyväksi päiväretkille

Kivääri kulkee nätisti remmi oikealla olkapäällä, kivääri vartalon suuntaisena selässä ja repun lantioremmi kiväärin yli lukiten kiväärin lähes heilumattomaksi selkään. Riekkoon mahtuun päiväretken tarvitsemat tarpeet, linturemmit hoitaa mahdollisen saaliin ja haulikko kulkee mukavasti molemmissa käsissä. Kivääripaikan tullen ei tarvitse kuin aukaista lantioremmin pikaklipsu ja kivääri on nostovalmis.

Retkiaitta muuten möi 25 euroon ko. reppua, kun muut putiikit pyytää järjestään 39 ecua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 16.08.2012 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse jos saisi täydellisen unelmarepun määritellä, olisi se sekoitus Eberlestockia mitä tahansa noin 40 litraista reppua ja Lowepron DryZone 200 -vesitiivistä kamerareppua.

http://products.lowepro.com/product/DryZone-200,1935,18.htm

Mukana kun kulkee järkkäri ja muuta kameratarviketta, niin LowePro:n pehmustetut osastot ja vedenpitävyys olisi hieno juttu. Samalla Eberleistä otettaisiin hyvät lokeroinnit, kannettavuus ja muut yksityiskohdat. Ainahan sitä saa haaveilla Smile
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 16.08.2012 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajatus on hyvä. Ehkä kameraa varten voisi olla ainakin jokin vesitiivis osasto. NT-7 on vesitiivis kyllä, mutta saumoja ei ole teipattu.
Kovin äkkiä ei vesi tule sisälle, kokemusten mukaan päivänkään sade, mutta upottaminen tai veneen pohjalla vedessä pyöriminen tuo veden sisälle ennen pitkää.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.08.2012 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiHar kirjoitti:
Itselle on "suodattunut" Vauden Ripa repuksi selkään kanakoirahommiin. Monenlaista (myös yksiolkaimisia) tätä halvemman kategorian reppua on tullut käytä läpi ja tää on kyllä ihan OK päiväreppu omaan liikkuvaan käyttöön. Ehken paras niistä mitä minä olen käynyt läpi.

Vertailu Vauden ja Fjellun välillä ehken hieman epäreilu kun hintaa on se reilu 100eur lisää. Nopeella vilkasulla Fjellu oli 189Eur ja ominaisuuksiin nähden mielestäni aika hitsin kallis.

Vaude on hyvä, mutta ei tosiaankaan täydellinen. Omassani on juurikin nuo verkko-olkaimet ja ne on tosi hyvät ja toimivat paitsi rintaremmin kohdalta josta menevät rullalle herkästi. Vauden kantolaite on hyvä selkä tuulettuu hyvin ja panoksille on hyvät paikat vyössä.

Reppuosa on mallia iso putki, joka ei oikein ole omaan mieleen paras ratkaisu. Itselläni tulee kuljetettua järkkäriä teleputken kanssa repussa ja sen sijoittelu reppuun ja kaivelu sieltä ei ole mitenkään mieltä ylentävää. Riistapussi on hyvä. Kiinnityskohtia sais ulkopuolella olla enemmän. Ehken se suurin ongelma on reppuosan öö... velttous. Eli kangas on kestävää ja hiljaista, mutta esim. kirveen laitto reppuun on hieman samanlaista kun laittas Prisman muovikassiin sen eli mallia replu.

Jos speksais unelmarepun itselle päivä - 1yön hommiin.
- 40-45 litraa, irti selästä kuten vaude tai muuten oikeasti toimiva tuuletus,
- olkaimet ohuet eli matalat Smile (ei välttämättä verkkoa),
- kapeahko malli,
- osastoitavissa esim. kahteen osaan, pääsy sisälle myös ns. etuosasta -> helpottas kameran esille ottoa,
- hieman toppausta/runkoa/jotain jotta reppu ei olis ihan replu
- ulkopuolella kiinnityslenkkejä tarpeeksi ja se vapaputken paikka sivussa Wink
- hiljainen kangas

Tuossa ois aika hyvä speksi omaan käyttöön. Paino ei ehken ole mulle niin gramman päälle. Sitten rinkaksi se eberlelelrlelrl (miten nyt ikuna kirjotetaankaan) Destroyer Smile


Vaude maksaa 80e ja tuo toinen 139e. Minun mielestä repun sisäällä on sellainen tavallinen tiukka tasku mihin saa vaikka kirveen niin ettei se liiku siellä yhtään.

Eipä olekkaan tiukkaa taskua. Tai on siellä mutta se menee sinne verkon ja repun väliin. Kyljessä on kyllä tosi hyvät kiinnikkeet kirveelle.


Viimeinen muokkaaja, JSP pvm 10.09.2012 22:08, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiHar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Elo 2008
Viestejä: 17
Paikkakunta: Sotkamo

LähetäLähetetty: 16.08.2012 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäs päästä jossain hiplaamaan tuota uutta(?) Hunter Touria. Jostain syystä noista löytyy intternjeetistä niin hiton vähän juttua. Joku jolla tuo on nyt ei muutakun kuvia jakoon. Pitänee ensiavuksi tehdä toi rintaremmi modi Ripaan. Sitä jo aiemmin suunnittelinkin, mutku se oli ommeltu siihen paikalleen niin vaatii enemmän yritystä Smile

Oon harrastanu itsekkin samaa ideointia, että josko jostain kamerarepusta ois metsästysrepuksi, mutta ei oikein ole toimivaa ajatusta sieltäkään löytyny. Kamerarepuissa mihin oon törmänny ei oikeen nuo kantosysteemit ole hyviä. Selkää vasten hiostavia ja viilekkeet tulee jotenkin oudosti mun selkään. Vesitiiviyttä en ole kyllä järkkärinkään vuoksi kaivannut. Kääräsen pussiin tarvittaessa.

Nyt ei muutakun speksi pystyyn ja joku valmistaja kehiin Smile. Mut näinhän se on, että kaikkia on hankala miellyttää. Kävi jossain vaiheessa mielessä, että mimmonen homma mahtas olla itse tehdä reppu valmiiseen kantolaitteeseen tai sitten modata rajusti tuota Ripaa.
_________________
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vipattaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Hei 2012
Viestejä: 11

LähetäLähetetty: 16.08.2012 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiHar kirjoitti:
Pitäs päästä jossain hiplaamaan tuota uutta(?) Hunter Touria. Jostain syystä noista löytyy intternjeetistä niin hiton vähän juttua. Joku jolla tuo on nyt ei muutakun kuvia jakoon. Pitänee ensiavuksi tehdä toi rintaremmi modi Ripaan. Sitä jo aiemmin suunnittelinkin, mutku se oli ommeltu siihen paikalleen niin vaatii enemmän yritystä Smile

Oon harrastanu itsekkin samaa ideointia, että josko jostain kamerarepusta ois metsästysrepuksi, mutta ei oikein ole toimivaa ajatusta sieltäkään löytyny. Kamerarepuissa mihin oon törmänny ei oikeen nuo kantosysteemit ole hyviä. Selkää vasten hiostavia ja viilekkeet tulee jotenkin oudosti mun selkään. Vesitiiviyttä en ole kyllä järkkärinkään vuoksi kaivannut. Kääräsen pussiin tarvittaessa.

Nyt ei muutakun speksi pystyyn ja joku valmistaja kehiin Smile. Mut näinhän se on, että kaikkia on hankala miellyttää. Kävi jossain vaiheessa mielessä, että mimmonen homma mahtas olla itse tehdä reppu valmiiseen kantolaitteeseen tai sitten modata rajusti tuota Ripaa.

Tuolla kuvia ja jotain juttua ->
http://www.saksanseisojakerho.fi/forum/viewtopic.php?p=22123&sid=efb150a8583c42d3bf801bf520891903#22123
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiHar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Elo 2008
Viestejä: 17
Paikkakunta: Sotkamo

LähetäLähetetty: 20.08.2012 08:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vipattaja kirjoitti:
AnttiHar kirjoitti:
Pitäs päästä jossain hiplaamaan tuota uutta(?) Hunter Touria. Jostain syystä noista löytyy intternjeetistä niin hiton vähän juttua. Joku jolla tuo on nyt ei muutakun kuvia jakoon. Pitänee ensiavuksi tehdä toi rintaremmi modi Ripaan. Sitä jo aiemmin suunnittelinkin, mutku se oli ommeltu siihen paikalleen niin vaatii enemmän yritystä Smile

Oon harrastanu itsekkin samaa ideointia, että josko jostain kamerarepusta ois metsästysrepuksi, mutta ei oikein ole toimivaa ajatusta sieltäkään löytyny. Kamerarepuissa mihin oon törmänny ei oikeen nuo kantosysteemit ole hyviä. Selkää vasten hiostavia ja viilekkeet tulee jotenkin oudosti mun selkään. Vesitiiviyttä en ole kyllä järkkärinkään vuoksi kaivannut. Kääräsen pussiin tarvittaessa.

Nyt ei muutakun speksi pystyyn ja joku valmistaja kehiin Smile. Mut näinhän se on, että kaikkia on hankala miellyttää. Kävi jossain vaiheessa mielessä, että mimmonen homma mahtas olla itse tehdä reppu valmiiseen kantolaitteeseen tai sitten modata rajusti tuota Ripaa.

Tuolla kuvia ja jotain juttua ->
http://www.saksanseisojakerho.fi/forum/viewtopic.php?p=22123&sid=efb150a8583c42d3bf801bf520891903#22123


Jovain, kiitoksia kuvista. Kyllähän tuo ihan hyvin paranneltu versio on. Ilmeisesti siihen alaosaan pääsee käsiksi myös repun edestä?

Onko tämä reppu nyt sitten Vaudella tuotannossa vai onko nää jotain protosarjoja mitä löytyy jostain jos löytyy?
_________________
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
yyp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tam 2007
Viestejä: 795
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.08.2012 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on molemmat, Ripa ja Tour. Näistä saisi yhdistelemällä jo aika mainion repun linnustukseen. Ripan olkaimet kun saisi tourin reppuosaan ja saalispussit vaihtaisi vielä ristiin niin että tourissa olisi vetoketjulla tuo saalispussi kuten Ripassa niin helpottuisi alataskun käyttö. Nyt siinä taskun edessä muovihakasilla oleva saalispussi on hankalasti irroitettava ja sen joutuu tekemään jos alataskuun meinaa jotain laittaa.
_________________
" Rauhoitettu riistanhoitomaksulla "
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maxk
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Jou 2011
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 20.08.2012 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko havaintoa mistä voisi tuota Vauden uutta käydä käsin käpistelemässä? Hintsusti näyttää Vaudeja muutenkin löytyvän, mutta noita metsästysreppuja sitäkin vähemmän... Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 20.08.2012 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaudella on sen verran vahva imago "ympäristöystävällisenä ekomerkkinä" keskieurooppassa, että he eivät viitsi laittaa nettiin tietoa metsästysrepuistaan, tai ylipäätään siitä, että valmistavat jotakin metsästäjille.

Ripa ja hunting tour, ovat ns. Special Edition malleja pohjoismaihin. Tällä hetkellä tosin kumpaakaan ei valmisteta, jonkin verran niitä vielä löytyy joistakin kaupoista.

Sen verran voin kertoa, että ensi kaudeksi olisi tulossa uutta lintureppua ehkäpä, missä olisi Ripan ja Hunting Tourin parhaita ominaisuuksia yhdistelty, jotakin muuta tuotu lisää muista malleista. "Boa" lantiokiristys, säädettävä selänpituus yms, viilekkeiden parannus yms.. Pöydällä on suunnitelma..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Sivu 18 Yht. 22

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com