OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvikoe-karhukoe suoritusaika
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 38, 39, 40  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Niätämies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 711
Paikkakunta: etelä-suomi

LähetäLähetetty: 25.08.2012 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hylsy kirjoitti:
TKH kirjoitti:
hylsy kirjoitti:
Just....Nää jutut rupee oleen samalla tasolla, kuin neuvoisitte isäänne naimaan. Laughing Laughing

Jos joku on metsästänyt ikänsä, niin luuletteko ettei sellainen osaa tuellta ampua.

Mitä minä olen valvontakopissa seurannut, niin näille märkäkorville niitä neuvoja on pitännyt antaa.


Ihan totuutta haastelin. Ja tuo isäukko nyt ei ole ihan ainut kenelle tuo koe tuottaa vaikeuksia. Kämmääjiä löytyy tasaisesti joka ikäluokasta mutta on vain pistänyt silmään että näistä vanhemmista herrasmiehistä löytyy kovemmalla prosentilla näitä joille penkistä ampuminen ja/tai kiikarin kohdistus on täysin hepreaa.

Toisinsanoen vanhassa Tascossa on samat säädöt kuin aikanaan ostettaessa 35v takaperin. Ei ole tarvinnut ruuvata kun vanhan kokeen sai näinkin läpi ja hirvieläinjahtiin riitti merkki ja edellämainittu kohdistus muoviämpärin pohjaan viidestäkympistä pystystä. Ei ole paljon penkkiä kaytetty tai edes nähty. Omalle radalle penkki ilmestyi noin viisi vuotta sitten. Ja tuolla käy suurin osa seuran äijistä ampumassa ne pakolliset suoritukset.

Se on hienoa kun jonkun hirviradan kuninkaan pitää heti tulla louksuttamaan päätään ettei tuollaista ole olemassakaan. Tervetuloa joka tiistaisin seuraamaan radalle toinen toistaan häikäisevämpiä suorituksia! Ja todennäköisesti sinä et ole mitään valvontakoppia koskaan nähnytkään,kunhan paukutat turpaasi sieltä Westendin karuilta omakotitaloalueilta.


No katsoppas nyt kuka vi'ttuili ja kenelle.
Minähän kirjoitin aivan yleisellä tasolla .
Mutta sinä aloit kirjoittamaan minusta.
Ja kehtaat vielä jatkaa tuota lässytystäs. Evil or Very Mad


Laughing Minä olen vouti, minä olen rhy:n johtoportaassa ja on tullut ansiomerkkejä niin perkuleesti, minä olen istunut puolen elämääni valvontakopissa neuvomassa märkäkorvia ja kehunut ampuvani aina 1 euron sisään. HUHHUH kyllä naurattaa Laughing Sekös se tekee paremmaksi ihmiseksi kun omistaa tuollaiset ansiot. Minunkaan ei pitäisi siinä vaiheessa puhua nimim. hylsylle, mutta itseäni ei kiinnosta pskaakaan jos joku rupeaa kehumaan ansiotaan tai minun pitäisi hänen mielestään olla samanmoinen ylijumala. Samalla viisiin hänelle niitä sanoja latelee ko muillekin tallaajille, se tietysti on eriasia ymmärtääkö/sisäistääkö nämä muita paremmat ihmiset sitä sanomaa...

No kuitenkin eikös se olekin ihan normaalia että niitä nuoria joutuu harrastuksen alkutaipaleella neuvomaan, mutta eihän niitä vanhempia auta neuvoa ku ovatten jo sen viiskytävuotta harrastaneet ja tietävät kaikesta kaiken ja vielä enemmänkin Shocked Laughing Täytyy sen verran yhtyä TKH:n kertomaan, että meidänkin porukoissa enemmän vaikeuksissa ovat juuri nämä vanhemmat miehet. Ammunnan, kohdistuksen ja panoksien suhteen. Ovat joskus osanneet ja taitaneet, ainakin puheidensa perusteella mutta nykyään jossain asioissa menee sormi suuhun.
_________________
God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 25.08.2012 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se uusi ja ihmeellinen keksintö tuo tuelta ampuminen.
Sitä ei yli viiskymppiset enään pysty omaksumaan eikä opi millään.

Minäkin tollo olen luullut että tueltaampumista on jo harrastettu ennen minunkin syntymää.
Mutta kerrankos sitä ihminen erehtyy.
Ja aseen kohdistus, se on samanmoinen tapaus.
Nyt sitäkin on kuulema alettu harrastamaan.
Aikaisemmin sitä roiskittiin sinne minne ase milloinkin sattu viemään.
Mutta on se hyvä että on tämä nykynuoriso meillä.
Keksiivät ja yrittää opettaa meitä vanhojapartoja näihinkin uusiin keksintöihin... Heh ..he.... Laughing Laughing

Minua jo jännittää vallan tolkuttomastiettä, mikähän mahtaa olla seuraava uusi keksintö tällä saralla. Embarassed
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 25.08.2012 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Höh.
Astukohan isäkin jo kehiin.
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 25.08.2012 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä nuoremmat on kokeilunhaluisempia kuin me vanhat jäärät joten kannattaa kuunella/lukea ajatusten kanssa noita mielipiteitä.Eihän metsästyksessä ole muutuvia tekijöitä kovinkaan paljopn mutta jotain kuitenkin (tähtäimet panokset) olis kai ne tärkeimmät Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 25.08.2012 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hylsy kirjoitti:
Pohjola kirjoitti:
Laughing son ihan sama minkä tukun kiikari jos ase pidetään 100%:ti paikallaan (onnistuu vain kiinnitettynä) ja kiikarin näyttö käännetään osumaan niin onhan se siinä.
Mutta pelkästään osuman eron ja laskennallisen siirron kanssa tulee kiikarin laatu vaikuttamaan, myös hieman jos siirtotarve on suuri vaikutta siirto toiseenki suuntaan.


Juurikin niin.
75m. saan aina yhden euron sisään osumat.
Se on tarkka homma mutta yleensä onnistuu 2 patruunalla.
Vaatii kyllä huolellisuutta, mutta yli viiskymppiseltä sitä kyllä riittää. Wink


Selvityksenä "isälle"
Tällä kohdistusmenetelmällä tavallisesti osuu toinen luoti euron kokoiselle läntille ensimmäisen reijän viereen.

Tarkoitukseni ei ole leuhkia, mutta kun aletaan puhumaan että, en ole edes ampumakoppia nähnyt.
Niin täytyyhän sitä totuus kertoa itsestään.
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niätämies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 711
Paikkakunta: etelä-suomi

LähetäLähetetty: 25.08.2012 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Montaa vastausvaihtoehtoa näytti hylsykin käyvän läpi ennenkuin päädyit tuohon "isä" vastaukseen Wink Ei täällä ainakaan TKH:n isukki puhele.. Luin kyllä tuon teidän kinaamisen kokonaan, kuten myös tuon 2 paukkua euron läjälle jutun. Sanot että tarkoituksesi ei ole leuhkia, no ei varmaan kun se näyttää tulevan ihan luonnostaan. Mitähän tuo sitten on, sinähän se lähdit varsin kärkkäästi tuossa teidän väittelyssä liikkeelle, TKH:ta jopa alentavalla/vähättelevällä tavalla. Onhan se yksi tie johtotasolle päästä sellaistakin kautta, että tehdään muista huonompia ja pönkitetään itsestä sitä kautta parempaa. Itseäni ainakin viduttaa tuollainen toiminta suunnattomasti. En sitten tiedä oletko juuri näitä vanhoja jääriä jotka eivät viitsi nuorempia kuunnella ja lyttäävät heidän sanomansa heti. Tai rupeavat heti vänkäämään ja pönkittämään itseään paremmaksi, "silloin kun minä olin... minä olen vouti ja minun sanani on laki.. minä kun tein sitä.. minä olen RHY:n johtoylijumala.." yms. Itse en tälläistä henkilöä kyllä äänestäisi voutiksi saati mihinkään rhyn johtoportaaseen. Toivottavasti et oikeasti ole tämmöinen.
_________________
God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 25.08.2012 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niätämies kirjoitti:
Montaa vastausvaihtoehtoa näytti hylsykin käyvän läpi ennenkuin päädyit tuohon "isä" vastaukseen Wink Ei täällä ainakaan TKH:n isukki puhele.. Luin kyllä tuon teidän kinaamisen kokonaan, kuten myös tuon 2 paukkua euron läjälle jutun. Sanot että tarkoituksesi ei ole leuhkia, no ei varmaan kun se näyttää tulevan ihan luonnostaan. Mitähän tuo sitten on, sinähän se lähdit varsin kärkkäästi tuossa teidän väittelyssä liikkeelle, TKH:ta jopa alentavalla/vähättelevällä tavalla. Onhan se yksi tie johtotasolle päästä sellaistakin kautta, että tehdään muista huonompia ja pönkitetään itsestä sitä kautta parempaa. Itseäni ainakin viduttaa tuollainen toiminta suunnattomasti. En sitten tiedä oletko juuri näitä vanhoja jääriä jotka eivät viitsi nuorempia kuunnella ja lyttäävät heidän sanomansa heti. Tai rupeavat heti vänkäämään ja pönkittämään itseään paremmaksi, "silloin kun minä olin... minä olen vouti ja minun sanani on laki.. minä kun tein sitä.. minä olen RHY:n johtoylijumala.." yms. Itse en tälläistä henkilöä kyllä äänestäisi voutiksi saati mihinkään rhyn johtoportaaseen. Toivottavasti et oikeasti ole tämmöinen.


Ei pitäs pätkääkään kuulua sulle minkälainen minä olen. Twisted Evil
Hyvin näyt tunnistavan ihtes.

Keskittyisit vaan tähän aiheeseen ja jättäisit minun ruotimisen vähemmälle. Twisted Evil
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vaakku
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Elo 2012
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 25.08.2012 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun näitä juttuja lukee niin taitaapa se hirvi porukkaan liittyminenkin jäädä sikseen. Näyttääpä siltä että joku tai muutama hankala tyyppi porukassa saa koko porukan kyrpiintymään? Ainakin kun metsälle pääsee niin unohtaa kaikki arki asiat siksi aikaa. Näyttää olevan melkoista "työtä" tämä hirven jahtuu näin sivusta katsottuna.
Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsäarska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 1066

LähetäLähetetty: 25.08.2012 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän nuita niin vakavasti kannata ottaa, antaa mennä toisesta korvasta sissään ja toisesta ulos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 25.08.2012 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaakku kirjoitti:
Kun näitä juttuja lukee niin taitaapa se hirvi porukkaan liittyminenkin jäädä sikseen. Näyttääpä siltä että joku tai muutama hankala tyyppi porukassa saa koko porukan kyrpiintymään? Ainakin kun metsälle pääsee niin unohtaa kaikki arki asiat siksi aikaa. Näyttää olevan melkoista "työtä" tämä hirven jahtuu näin sivusta katsottuna.
Rolling Eyes


Älähän nyt hätäile.
Hirvijahti on mukava ja sosiaalinen jahtimuoto.

Täällä netissä se vaan on toisenlaista.
Ensin otetaan joku ryhmä hampaisiin.
Ja jos hieman puolustelet tätä hampaissa olevaa ryhmää, niin äkkiä huomaatkin olevasi rakkikoirien piirittämänä.
Ja yksin haukuttuna ja ruodittuna.
Ja kirjoittamaasi käännettynä vaikka minkälaiseen muotoon.
Mutta mitäpäs tuosta. Varsinkin jo tuommosesta orkun saavat, niin jatkakoon. Tapansa kullakin.
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14839

LähetäLähetetty: 25.08.2012 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirviporukoita on moneen lähtöön. Ylipäätään kannattaa hieman karsastaa sellaisia porukoita, joissa on hyvin autoritäärinen johtotyyli, liian vakiintuneet pyyntitavat ja hyvin paljon "yhteistä touhua" ja läsnäolovelvoitteita. Sen sijaan kannattaa suosia seuroja, joissa on useita sisäisiä pyyntiporukoita, vähän talkoilua, monipuolisesti eri pyyntitapoja ja vähän yhteisiä velvoitteita. Lisäksi kannattaa suosia sellaisia seuroja, joissa pyytämisessä on riski sille, että saalista ei saadakaan jos oma panos on riittämätön.

Eriteltynä:

- kollektiiviset seurat vaativat osallistumista - menestys jaetaan tasapuolisesti samoin kuin epäonnistumiset. Tämä sopii niille, jotka ovat touhussa mukana, mutta joilla ei ole mitään tulostavoitetta. Tämä ei sovi niille, jotka eivät pääse jahtiin säännöllisesti ja haluaisivat pyytää useilla eri pyyntitavoilla ja kehittyä henkilökohtaisesti metsästäjänä.

- individualistiset seurat vaativat onnistumista - menestys jyvittyy niille, jotka kehittyvät ja onnistuvat ja epäonnistumiset kohdistuvat niille, jotka eivät syystä tai toisesta osaa/viitsi. Tämä sopii niille, jotka ovat valmiita tekemään työtä onnistumisen eteen ja kehittymään metsästäjänä. Tämä ei sovi niille, joiden mielestä tulipuutalkoot ja lihanjaolla käynti on hirvenmetsästystä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 27.08.2012 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totuuden nimessä täytyy sanoa että , näissä hyvinkin nuorissa on hienoja ja ja hyvin empaattisia yksilöitä.
Siinä mielessä kehitys on kyllä kulkenut eteen päin.
Valitettavasti joukosta löytyy näitä ringoja , jotka ei ymmärrä esim. minuakaan . vaikka en ole mitenkäään harvineinen tapaus. Näitä sananlaisia papparaisia on Suomi täynnä. Ja tuommonen alle neljäkymmentä vuotta toimineita on yhtä tyhjän kanssa. Mutta en minä semmoista ymmärrystä keneltäkään odota enkä vaadi. Ja nämä rakkikoirat haluan jättää ihan omaan arvoonsa, Jatkakoon näiden toinen toistaan huimien suoritusten parissa. Ja ruotikoon nimimerkkiäni miten haluavat. Ja ilmeisesti housut märkänä. Toivotan vaan hyvää jatkoa näiden toinen toistaan huikaisevien suoritusten pariin. Sillä näitä olette täälläkin osoittaneet . Ja piste . Evil or Very Mad
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 27.08.2012 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaakku kirjoitti:
Kun näitä juttuja lukee niin taitaapa se hirvi porukkaan liittyminenkin jäädä sikseen. Näyttääpä siltä että joku tai muutama hankala tyyppi porukassa saa koko porukan kyrpiintymään? Ainakin kun metsälle pääsee niin unohtaa kaikki arki asiat siksi aikaa. Näyttää olevan melkoista "työtä" tämä hirven jahtuu näin sivusta katsottuna.
Rolling Eyes


Älähän nyt vielä laita hanskoja tiskiin tämän foorumin kirjoitusten perusteella. Omassakin porukassa on ollut hyviä ja huonohja hetkiä, mutta aina on selvitty vaikeistakin hetkistä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parsonterrieri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 285
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 28.08.2012 20:53    Viestin aihe: Ikä ei kysymys Vastaa lainaamalla viestiä

Hylsyn ja TKH ovat molemmat oikeassa. Kyse on ihmistyypistä. Hermoileva vanhus on joskus ollut hermoileva nuorukainen. 30v olen seurannut seuran ammuntoja ja voin sanoa että samat ihmiset ovat aina mokannut merkkiammunnoissa. 30 vuotiaina ja nyt 60 vuotiaina. 70+ tulee muut ikälisät mukaan mutta sellainen joka on ollut ässä nuorena mokailee vähemmän kuitenkin. Pieni jännitys on paikallaan mutta kun 20 vuotias tärisee vielä ammunnan jälkeenkin niin se kertoo miten kova paikka on ampua porukan edessä. Itse ammuin alle 40 sekunnin. Otin aikaa ja nautiskelin. Ed kerralla 14 sekunnissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 29.08.2012 08:57    Viestin aihe: Re: Ikä ei kysymys Vastaa lainaamalla viestiä

Parsonterrieri kirjoitti:
Hylsyn ja TKH ovat molemmat oikeassa. Kyse on ihmistyypistä. Hermoileva vanhus on joskus ollut hermoileva nuorukainen. 30v olen seurannut seuran ammuntoja ja voin sanoa että samat ihmiset ovat aina mokannut merkkiammunnoissa. 30 vuotiaina ja nyt 60 vuotiaina. 70+ tulee muut ikälisät mukaan mutta sellainen joka on ollut ässä nuorena mokailee vähemmän kuitenkin. Pieni jännitys on paikallaan mutta kun 20 vuotias tärisee vielä ammunnan jälkeenkin niin se kertoo miten kova paikka on ampua porukan edessä. Itse ammuin alle 40 sekunnin. Otin aikaa ja nautiskelin. Ed kerralla 14 sekunnissa.


Just. Se menee juurikin noin. Iällä ei ole juurikaan merkitystä, vaan muut henkilokohtaiset tekijät ovat suurempia vaikuttajia. Minulla on aivan samallaiset havainnot ja suht koht pitkältä ajalta. Niin uuden kun vanhankin kokeen ajoilta.
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 38, 39, 40  Seuraava
Sivu 31 Yht. 40

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com