Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
---Mika--- Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Elo 2005 Viestejä: 10 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 19.08.2012 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Fraga kirjoitti: | Onko suizassa mikä kone? |
Original 1,3bensa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AinaOhi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 135 Paikkakunta: 100-kunta
|
Lähetetty: 19.08.2012 10:38 Viestin aihe: |
|
|
Mosberg kirjoitti: |
Millä koneella portteri on?
Ite kans miettiny tommosta mutta aika paljo moittineet noita? |
Tää on 2.5 TDI 96kw jotakuinkin 130hv. Kulkee kyllä mukavasti eikä jää jalkoihin. Tästä löytyy pykälää pienempi malli ja sitten isompi muistaakseni 66kw ja 128kw.
Kaikkia huhuja on kuulunu ettei kestä se tai tää muttei, mitää vikaa oo vielä ilmenny tässä versiossa ajettu 145tkm. Uusissa T5 facelift malleista on kuulunut enemmän huonoa. Voin suositella kyllä ainakin tämä pätkä versio on näppärä.
Lainaus: | Meillä tommonen -96 vuosimalllin pitkänmallin VW Transporter Syncro. Kyllä sillä lumessa ihan kohtuudella pääsee vaikka vaan 2 pyörää kerrallaan ruopiiki vrt. normi etuveto. |
Kyllä kaikki pyörät visko lunta talvella. Johtunee tämä ero siitä että näissä T5 on eri nelivedon kytkin kuin T4. Nimikin sen kertoo T5 on 4motion ja T4 syncro.
Lainaus: | Onko kolme punaista kirjainta??,mulla oli tuossa vähän aikaa sitten tuommoinen työkäytössä....ei mennyt motarilla kukaan ohi.... |
Kaks punasta on mutta jopas se näilläkin kulkee. Piirturissa oli kiekko jääny saksanmaalta ja piikki meni yli 180km/h niin että kiekko loppui ja yleinen vauhti näytti olleen 160km/h mikäs siellä baanalla päästellessä. Suomessa kun saa ajaa vain 100km/h _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 19.08.2012 11:08 Viestin aihe: |
|
|
AinaOhi kirjoitti: | Mosberg kirjoitti: |
Millä koneella portteri on?
Ite kans miettiny tommosta mutta aika paljo moittineet noita? |
Tää on 2.5 TDI 96kw jotakuinkin 130hv. Kulkee kyllä mukavasti eikä jää jalkoihin. Tästä löytyy pykälää pienempi malli ja sitten isompi muistaakseni 66kw ja 128kw.
Kaikkia huhuja on kuulunu ettei kestä se tai tää muttei, mitää vikaa oo vielä ilmenny tässä versiossa ajettu 145tkm. Uusissa T5 facelift malleista on kuulunut enemmän huonoa. Voin suositella kyllä ainakin tämä pätkä versio on näppärä.
Lainaus: | Meillä tommonen -96 vuosimalllin pitkänmallin VW Transporter Syncro. Kyllä sillä lumessa ihan kohtuudella pääsee vaikka vaan 2 pyörää kerrallaan ruopiiki vrt. normi etuveto. |
Kyllä kaikki pyörät visko lunta talvella. Johtunee tämä ero siitä että näissä T5 on eri nelivedon kytkin kuin T4. Nimikin sen kertoo T5 on 4motion ja T4 syncro.
Lainaus: | Onko kolme punaista kirjainta??,mulla oli tuossa vähän aikaa sitten tuommoinen työkäytössä....ei mennyt motarilla kukaan ohi.... |
Kaks punasta on mutta jopas se näilläkin kulkee. Piirturissa oli kiekko jääny saksanmaalta ja piikki meni yli 180km/h niin että kiekko loppui ja yleinen vauhti näytti olleen 160km/h mikäs siellä baanalla päästellessä. Suomessa kun saa ajaa vain 100km/h | Juu siinä oli 174hp kone ja automaatti,tuotu joskus Saksan maalta...kevyesti meni motarilla 175km kun ajelin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CatKiller Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2010 Viestejä: 404 Paikkakunta: Kaunis Karjala
|
Lähetetty: 25.08.2012 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Tällä mennään ja ehkäpä tullaan poiskin. _________________ "Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Akkis Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 432
|
Lähetetty: 27.08.2012 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Tällä yritetään mennä.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
steppe Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2009 Viestejä: 2438
|
Lähetetty: 27.08.2012 17:02 Viestin aihe: |
|
|
CatKiller kirjoitti: | Tällä mennään ja ehkäpä tullaan poiskin. |
Melkosen miehekkään näkönen peli, mutta komia omalla tavallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AinaOhi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 135 Paikkakunta: 100-kunta
|
Lähetetty: 27.08.2012 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se neliveto jyrää tällä väestöllä _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 27.08.2012 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Jep, neliveto ja jyrä samassa paketissa.
Ja itellä -02 4wd pitkä hiace. Ei niin jyrämäinen mutta pahus ei käänny ollenkaan vaan se kaaaartaaaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2005 Viestejä: 3864 Paikkakunta: E-Savo
|
Lähetetty: 28.08.2012 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | Jyräys kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Se on jännä homma miten Land Roveriin tykästyy. |
Se vaan jättää jäljen sydämmeen |
Arven. |
Voihan perhanan Lantikka, se suorastaan repii rintaa Taas ollut kahdella korjauskeikalla ja tämä viimonen kestää ja kestää... Ei vastaa enää korjaaja puhelimeenkaan, ei välttämättä ihan hiton hyvä merkki. Ohjaustehostin ja ilmastointi tällä kertaa laitossa, vänkärin ikkuna ja webasto jää vielä seuraavaan kertaan kun ei tässä välikeleillä tuuletusta ja lämpöä tarvitse
Hondan möin pois ja Volvon hankin tilalle, Landikan piti jäädä metsäajoon, mutta se taisikin ruveta tuuraamaan Hondaa tuolla pajalle. Paska se on, ja varmaan taas syksyllä kävellään kotiin puskista. Ei näillä osien hinnoilla jää kyllä rahaa polttoaineisiinkaan... _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 696
|
Lähetetty: 06.09.2012 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Itkien jouddun luopumaan datsunista (so. Terrano II huoltoautosta) jahka jonkun sopivan keksin tilalle. Emännän nykyinen Caddy Maxi 4motion kun ei vastaa tarvetta jahtikamppeelle. Oikeastaan muuta speksiä ei ole kuin se, että vähintään 3 paikkaa pitää olla. Kiinnostavia ovat tällä hetkellä ainakin keskikokoiset G-mersu, Nissan Pathfinder, Landroverit ja -cruiserit. Saksasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 07.09.2012 11:59 Viestin aihe: |
|
|
AinaOhi kirjoitti: |
Kyllä kaikki pyörät visko lunta talvella. Johtunee tämä ero siitä että näissä T5 on eri nelivedon kytkin kuin T4. Nimikin sen kertoo T5 on 4motion ja T4 syncro.
|
Asia ei ole noin simppeli... T5 mallissa ei ole lukkoja, se ei ole sen nelivetoisempi kuin T4 mallikaan, päin vastoin. Osassa teenelkkuja oli alipainelukko taka-akselilla, T5 mallissa moista ei ole. "Lukko" toteutetaan vitosissa jarruttamalla sutivaa pyörää. Jonkin verran se joissain tapauksissa auttaa, mutta eihän jarrutus koskaan kovin hyvä konsti ole kun eteenpäin pitää mennä... 4motion teevitonen on käytännössä etuvetoinen muulloin kuin etupyörien luiston alkaessa. T4-mallissa osa vedosta meni koko ajan myös taakse, mutta vasta luiston alakessa siitäkin tuli nelivetoinen. T4ssä vedon lopullisesta kytkennästä taka-akselille huolehti viskokytkin, joka on reagoinnissaan hitaampi kuin T5 mallin Haldex. Tämä on T5:n selkeä etu. Kiinni jäädessään takalukollinen T4 taas on kova sana verrattuna T5een. Takalukollisena siinä vetää väkisin vähintään 3 pyörää. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 08.09.2012 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Mites noissa T5:ssa on toteutettu tuo lukkoperä, joissa on napilla perän lukko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 09.09.2012 00:30 Viestin aihe: |
|
|
Tää taas puolusti olemassa oloaan
http://i3.aijaa.com/b/00199/9305118.jpg
Noin 500kg omenoita peuroille lavalla. Ei tarvinnu yhtään miettiä missä järjestyksessä ruokintapaikkoja käy läpi. Tosin nuohosin mä samat paikat Discollakin viikko sitten. Sillä erotuksella, että Discolla oli kuormaa noin 200kg. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettämies0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2008 Viestejä: 147
|
Lähetetty: 17.09.2012 16:08 Viestin aihe: Neuvoja ja vinkkejä |
|
|
Neuvoja ja vinkkejä harraste ja työauton hankintaan kaivataan.
Tällä hetkellä on hyvä auto työajoon, mutta koiran kuljettamiseen ja metsäautotiellä se on huono. Eli autona on vanha sedani primera. Koira pitää olla penkillä ja jos tiellä on käpy niin pohjaan kolahtaa.
Tarkoitus olisi hankkia hyvä ja halpa peli, siis todella halpa. Eräihmisenä haluaisin tietenkin maasturin. Ne on pääosin kalliita ja käsitykseni on että käyttökustannukset ovat ns. normiautoa kovemmat. Onko näin? Mitä niissä on polttoaineen kulutus ja verot?
Otan huomioon myös maasturit ja lavamaasturit jos perustelette hyvin.
Muista autosita saa kehua pikkuautoja ja farkkuja joissa on pienet käyttökulut ja halpa hankintahinta, siis edelleen tärkeintä on halpuus.
Matkaa on metsästysmaille 70 km yhteen suuntaan, eli pikitelläkin pitää pystyä ajamaan. Vuodessa tulee 5000 ja enintään 10000 km mittariin. Kyytiin pitää koiran sijasta tai koira mukaanlukien ottaa joskus kaksi lasta. _________________ aasi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CatKiller Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2010 Viestejä: 404 Paikkakunta: Kaunis Karjala
|
Lähetetty: 17.09.2012 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Jos halpaa kulkinetta etsiskelet jossa edulliset käyttökustannukset, niin hommaa mk2 koppanen Golf. Yllättävän iso tavaratila ja penskat mahtuu takapenkille... Jostain voi huokeaan hintaan löytyä 2+3 rekisteröity paku, kovalla takajakkaralla (nämä tosin tahtoo olla hinnakkaampia, kuin tavan bensa golffit). Osat on edulliset ja osaa korjata kuka tahansa, jos jotain hajoaa.
Itselläni oli juurikin tuollainen 1.6 litranen diesel joka oli 2+3 pakuks rekisteröity. Työmatkaa silloin tuli ~80km päivä ja ihan ajettava se oli asfaltilla, kuin myös sorateillä. Kulutus siinä 5-6 litraa/100km. Eihän tuollakaan minnekkään traktoriurille poiketa, mutta tavan hiekkatiet / kohtuukuntoiset metsäautotiet pääsee kivuttomasti, jos ei osta jonkun teinipojan rassaamaa autoa josta on vietereitä laikalla lyhennelty katu-uskottavuuden toivossa. _________________ "Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|