OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Älyttömät lupaehdot
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
caska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2010
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 23.09.2012 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mart kirjoitti:
Ihan sama kuin ois laitettu metsästysperusteella haettuun lupaan ehdoksi: "saa käyttää vain metsästyksessä"

(Jolloin radalla ammunta olisi kielletty)

Eli näille lisäehdoille kyllä pitäisi saada jyrkkä EI. Ampuma-aselaissa kun on lähtökohtana, että luvallisella aseella saa harrastaa mitä vaan laillista. Nämä lisäehdot romuttavat lain henkeä ja pahasti!


mun työ kaverin haulikko luvassa luki vain rata käyttöön kun oli hakenut savikiekko amutaan luvat kyseinen lupa myönnettin 80-90 luvun taitteessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12188

LähetäLähetetty: 23.09.2012 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jospa tyytyisivät merkkaamaan lupaan: "Saa käyttää vain lailliseen käyttöön."
Saisivat jotain rajoitusta sinne kirjoittaa, pysyisivätköhän tuolla tyytyväisenä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rehe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2010
Viestejä: 154
Paikkakunta: Kalottialue

LähetäLähetetty: 08.10.2012 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin kesällä luvan missä luki: Aseella saa ampua asetta testatessa.

Aika erikoinen ehto mielestäni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2638

LähetäLähetetty: 08.10.2012 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo saa ampua asetta testattaessa on ihan yleinen ehto varsinkin sarjatuliaseissa. Silloin luvanhakija on yleensä pyytänyt ehdottoman ampukiellon poistamista ja pyytänyt ampumalupaa aseen teknisiin ominaisuuksiin tutustumisen vuoksi. Minulla lukee yhdessä lisätietona, että omistaa itse. Vaan kaippa siitäkin puolet vaimolle kuuluu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12188

LähetäLähetetty: 09.10.2012 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BlueMarlin kirjoitti:
Tuo saa ampua asetta testattaessa on ihan yleinen ehto varsinkin sarjatuliaseissa. Silloin luvanhakija on yleensä pyytänyt ehdottoman ampukiellon poistamista ja pyytänyt ampumalupaa aseen teknisiin ominaisuuksiin tutustumisen vuoksi. Minulla lukee yhdessä lisätietona, että omistaa itse. Vaan kaippa siitäkin puolet vaimolle kuuluu...

Tuollaisella luvalla sitten saanee ostaa myös patruunoita? Jonka jälkeen kyllä alkaa lupaehto lähennellä aivan täysin pelkkää kiusantekoa. Vailla edes teoreettista vaikutusta mihinkään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com