OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Yleistä keskustelua kanalinnustuksesta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 14.10.2012 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
En ymmärtänyt kyllä pointtiasi, mutta kyllähän se on seuran tehtävä. Ja jos metsästää paikkakuntalaisen oikeudella niin sitten koen, että se on jokaisen metsästäjän oma tehtävä huolehtia siitä miten paljon verottaa riistaa, minäkin vuonna, miltäkin alueelta.


No niin päästiin tähän vapaan metsästysoikeuden kimppuun... Elikkä valtionmaillahan on riista pisteytetty ja minun mielestä sehän koskee kaikkia... oli sitten paikallinen tai ulkopuolinen luvanostaja,joten eikös se ole ns."kausilupa" ja olikos siinä 20p max. kanalinnuilla??? Ei kymmentä mehtoo saa tohon pistehaarukkaan millään mahtumaan... vai miten se meni? Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 14.10.2012 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on vapaa metsästysoikeus niin mihin se lupa pitää ostaa? Rolling Eyes
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 14.10.2012 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takkuaako sun sisälukutaito? Paikallinen ja ulkopuolinen luvanostaja eli ei asu siellä paratiisin puolella! Kiintiöt on myös valtionmailla ja 20p on max ,kolusit sitten missäpäin Lappia.. Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 14.10.2012 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takkuaa..ja kyllä tottakai on! pisteitä noudatetaan ku uskovainen raamattua! Cool
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Takkuaa..ja kyllä tottakai on! pisteitä noudatetaan ku uskovainen raamattua! Cool


Niinpä:"taskinen" olisi mukava tietää minkälainen "helmitaulu"sinulla on
kun lasket pisteitä,vai onko puheet vain kuin "hevosen" ostajalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai sellanen ku pienten lasten karkkienjako

mulle - sulle - mulle - mulle - mulle - sulle ja sitä rataa Wink
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta kuvastamisesta tuli mieleen eilinen tapaus,oltiin aamuhämärässä liikkeellä ja kierrettiin erästä mäen nyppylää jossa oli vain muutama mänty.
Paikka on hyvä lintujen suhteen ja mitä itse olen käynyt siellä niin koskaan ei ole ketään näkynyt.
No siis tapaukseen kierretiin niin mäen syrjää että aurinko nousi kohti meitä päin,siinä hiljaa liikkuessa näky teeren hahmo suoraan sadanmetrin päässä koivuvussa,noin puolentoista metrin korkealla.
Ei muuta kuin hiljaa alas kivääri selästä ja tukea suuresta kivestä,ensimmäinen laukaus ei mitään!!hetken tuntui jotain outoa mielessä mutta uusilaukaus......Kuului helvetinmoinen huuto ihmisiä täällä!!,kaverit nousi n20metrin päästä ylös kuvakeesta.
Ilmeisesti nämä kaverit kuvastivat niin että linnut olisivat tulleet lähimäntyihin haulikko hollille.
Näin jälkikäteen hirvittää vieläkin että mitä jos olisin ampunut jo aijemmin suoraan näitä heppuja kohti..........
Jäi vaivaamaan se että jos kuvastaa niin ehkä kannataa jollakin tapaa miettiä mihin sen kuvakeen laittaa ettei kukaan ammu suoraan kohti vaan laittaa kuvakeen korkealle ettei tule laukausta lähes vaakatasoon tai sitten jotain mikä herättää epäilyksen että kyseessä on kuvastus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eero kirjoitti:
Tuosta kuvastamisesta tuli mieleen eilinen tapaus,oltiin aamuhämärässä liikkeellä ja kierrettiin erästä mäen nyppylää jossa oli vain muutama mänty.
Paikka on hyvä lintujen suhteen ja mitä itse olen käynyt siellä niin koskaan ei ole ketään näkynyt.
No siis tapaukseen kierretiin niin mäen syrjää että aurinko nousi kohti meitä päin,siinä hiljaa liikkuessa näky teeren hahmo suoraan sadanmetrin päässä koivuvussa,noin puolentoista metrin korkealla.
Ei muuta kuin hiljaa alas kivääri selästä ja tukea suuresta kivestä,ensimmäinen laukaus ei mitään!!hetken tuntui jotain outoa mielessä mutta uusilaukaus......Kuului helvetinmoinen huuto ihmisiä täällä!!,kaverit nousi n20metrin päästä ylös kuvakeesta.
Ilmeisesti nämä kaverit kuvastivat niin että linnut olisivat tulleet lähimäntyihin haulikko hollille.
Näin jälkikäteen hirvittää vieläkin että mitä jos olisin ampunut jo aijemmin suoraan näitä heppuja kohti..........
Jäi vaivaamaan se että jos kuvastaa niin ehkä kannataa jollakin tapaa miettiä mihin sen kuvakeen laittaa ettei kukaan ammu suoraan kohti vaan laittaa kuvakeen korkealle ettei tule laukausta lähes vaakatasoon tai sitten jotain mikä herättää epäilyksen että kyseessä on kuvastus...


Isä-ukko on pennusta asti muistuttanut, että kuka puristaa liipasinta kantaa vastuun. Viestissä kyllä asia sisältö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eero kirjoitti:
Tuosta kuvastamisesta tuli mieleen eilinen tapaus,oltiin aamuhämärässä liikkeellä ja kierrettiin erästä mäen nyppylää jossa oli vain muutama mänty.
Paikka on hyvä lintujen suhteen ja mitä itse olen käynyt siellä niin koskaan ei ole ketään näkynyt.
No siis tapaukseen kierretiin niin mäen syrjää että aurinko nousi kohti meitä päin,siinä hiljaa liikkuessa näky teeren hahmo suoraan sadanmetrin päässä koivuvussa,noin puolentoista metrin korkealla.
Ei muuta kuin hiljaa alas kivääri selästä ja tukea suuresta kivestä,ensimmäinen laukaus ei mitään!!hetken tuntui jotain outoa mielessä mutta uusilaukaus......Kuului helvetinmoinen huuto ihmisiä täällä!!,kaverit nousi n20metrin päästä ylös kuvakeesta.
Ilmeisesti nämä kaverit kuvastivat niin että linnut olisivat tulleet lähimäntyihin haulikko hollille.
Näin jälkikäteen hirvittää vieläkin että mitä jos olisin ampunut jo aijemmin suoraan näitä heppuja kohti..........
Jäi vaivaamaan se että jos kuvastaa niin ehkä kannataa jollakin tapaa miettiä mihin sen kuvakeen laittaa ettei kukaan ammu suoraan kohti vaan laittaa kuvakeen korkealle ettei tule laukausta lähes vaakatasoon tai sitten jotain mikä herättää epäilyksen että kyseessä on kuvastus...



Miettikää tilannetta suolla...mitä on vastapuolella kun kiväärillä ampuu teeriä suolle.... Confused
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siihen kun olis vielä pistetty Taskinen kurkistamaan mättään takaa teeripipossaan, niin huh heijaa...!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
Siihen kun olis vielä pistetty Taskinen kurkistamaan mättään takaa teeripipossaan, niin huh heijaa...!


Joku tulee 36km vapaalla alas ja joku hippailee musta pipo päässä lintumetillä... Yhtähyvin tulee käymään. Rolling Eyes
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2096

LähetäLähetetty: 14.10.2012 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eero- puhuu kyllä asiaa tuossa kuvien kanssa touhuamisessa. Aina kannattaa käyttää pieni hetki harkintaan, että mitä tapahtuu mikäli kuvia kohti ammutaan. Lisäksi pillitys saa toisen metsästäjän huomion kiinnittymään sinun passipaikkaasi kohti. Muistaakseni teerisuolla on kiväärillä ammuttu mies kun toinen luuli kasvoja teeren peräpeiliksi. Liekkö ammutulla ollut joku sellainen kasvonaamio missä silmien kohdalla yksi suurempi aukko. Muuten tuntuu todella oudolta että mikäli ampuja on käyttänyt kiikaritähtäintä, etteikö hän ole erottanut kasvoihin tähtäävänsä. Toki riistatilanne sokaisee, josta omakohtaistakin kokemusta. Minulla oli teerenkuvat maassa suolla ja ykskaks huomaan toisen metsästäjän ryömivän haulikkohollille päästäkseen. Nousen seisomaan hänestä noin 10 metrin päässä ja sanon niiden olevan kuvia. Hän ei mitenkään ymmärrä tilanne vaan pyytää minun olevan hiljaa. Piti kävellä viereen ja käskeä nousta ylös ja tajuavan kuvia hänen kohteena olevan. Hän ikään kuin heräsi sitten tilanteeseen ja hämmästeli itsekkin tapahtunutta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 14.10.2012 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asian pointti on siinä että miten ottaa huomioon myös toiset mahdolliset metsästäjät huomioon vaikka joku virheen tekee.
Etenkin kun ammuttaa mäkisillä mailla,niin on huomioitava se että kuvakeet on niin että ammuttaa miastä suunnasta tahansa luoti menee aina taivaalle päin eikä niin kuin nyt,ampuminen voi tulla suoraan kohti,siinä missä itse ammuin niin luodin lentorata oli taivaalle päin....mutta kumminkin mitä jos olisi sataa metriä aijemmin ammunnut niin lentorata oletetun linnun kohdalla olisi mennyt jonkin matkaa lähellä ihmis korkeutta......juuri siinä kohtaa missä nämä herrat olivat......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 14.10.2012 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eero kirjoitti:
Asian pointti on siinä että miten ottaa huomioon myös toiset mahdolliset metsästäjät huomioon vaikka joku virheen tekee.
Etenkin kun ammuttaa mäkisillä mailla,niin on huomioitava se että kuvakeet on niin että ammuttaa miastä suunnasta tahansa luoti menee aina taivaalle päin eikä niin kuin nyt,ampuminen voi tulla suoraan kohti,siinä missä itse ammuin niin luodin lentorata oli taivaalle päin....mutta kumminkin mitä jos olisi sataa metriä aijemmin ammunnut niin lentorata oletetun linnun kohdalla olisi mennyt jonkin matkaa lähellä ihmis korkeutta......juuri siinä kohtaa missä nämä herrat olivat......


Kyllä vastuu on ampujalla. 100 m matkaa teereen, etkä erota kuvaa aidosta? Jokainen erälle.netin puolisokea voisi käyttää harkintaa ennenkuin ampuu toista ihmistä kohden. Hei, olen metsästäjä minulla on vaikeuksia erottaa pipo ja lintu toisistaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4743

LähetäLähetetty: 14.10.2012 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
...siksi aijonkin perehtyä näädän pyyntiin.

Ootko paljon entuudestaan näätää pyytänyt? Mites kettua?
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 2 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com