Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RaDeK69 Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Lok 2004 Viestejä: 1256 Paikkakunta: Jyväskylän lähellä
|
Lähetetty: 15.06.2005 16:11 Viestin aihe: Suojaa lautta joutsenilta ynm. |
|
|
Toissapäivänä kävin viemässä ohraa jota päätin ostaa ja testata noh kun saavuin yhdelle minun syöttöpaikoista niin siellä 3joutsenta nautti minun tuomista eväistä .Nyt oli kehittänyt aivan mahtavan laitteen joka estää joutseniä syömästä lautalta .Eli jos lautta on 2mx2m niin sinun pitää tehdä 2,5mx2,5m kehikko laudoista ja kehikkon korkeus on noin 1metri ja se laitetaan kanaverkolla umpeen ja sitten tehään tukijalat jotka upotetaan veteen sillein että esim.sorsa mahtuu uida ali mutta joutsen ei eli jtn 20-30cm pitää olla tilaa verkon ja vedenpinnan välissä.
,,,,,,,,,,,,,-------
,,,,,,,,,,,,,|,,,,,,|<-Verkkoa
,,,,,,,,,,,,,|,,,,,,|
vesiraja>,== ,<Lautta
,,,,,,,,,,,,,||,,,,|| <-tukijalat jotka upotetaan pohjaan
Tuo on vähän epäselvä mutta kai siitä jotain selvää saa ja positiivisiä tuloksia tullut ei niin suurta ruokakatoa ja enemmän sorsia alkanut käydä ja joutsenia ei ole näkynyt tällä lautalla mutta nyt ne ovat siirtyneet minun toisiin lauttoihin joten sinnekkin pitää tehdä samanlainen joutsen/roskalintu suoja.
Kokeilkaa ihmeessä laitetta ja kehitelkää sitä paremmaksi jolloin säästä rahaa ja ruoka menee oikeille linnuille. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 15.06.2005 19:41 Viestin aihe: |
|
|
tuo olisi minulla ainakin tarpeen kun joutsenet käyvät aina minunkin lautan tyhjäämässä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaDeK69 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.06.2005 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Huomenna yritän vääntä jonkinlaisen piirrustuksen laitteesta. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 16.06.2005 10:55 Viestin aihe: |
|
|
hyvä
jos meinaat tänne pistää piirrustukset niin laita ihmeessä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaDeK69 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2005 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Tää ei ole mikään hirveän hieno piirrustus mutta ajaa varmaan asiansa . _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 17.06.2005 15:50 Viestin aihe: |
|
|
juu kyllä se tuosta kuvasta nyt tuli selväksi....
vieroksuukahan sorsat kuinka paljon jos tommosen laittaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaDeK69 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2005 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Mitä nyt olen seurannut niin sorsat eivät aluksia uskalla mennä ja liikenne on vähäistä mutta viikon jälkeen siellä rupeaa taas olemaan jos liikennettä aika paaljon. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elemo ***
|
Lähetetty: 26.11.2005 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Joo ihan kivalta näyttää . Tuota vois kokeilla täälläkin kun noita joutsenia harmi kyllä riittää... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2006 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Nuo joutsenet on kyllä vihon viimeisiä..Ajavat sorsat pois ruokinnalta, huutavat ja mekastavat. Paskovat. Poikasvaiheessa pitäisi voidella niitä kättä pidemmällä, niin eivät työntäisi itseään lautoille! _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|