OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 110, 111, 112  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MR69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 691

LähetäLähetetty: 19.04.2013 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäi sittenkin ne Optifadet kaupan hengareihin, kun tarjouksesta löytyi Deerhunterin "Almati" takki.
_________________
-Heinäsorsaa, NAM-


Viimeinen muokkaaja, MR69 pvm 22.05.2013 14:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 489
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 19.04.2013 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Himottas tuommoinen cabelaksen wooltimate puku, ei kellään sattuis olemaan kokemuksia kyseisestä tuotteesta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Normanton
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hel 2013
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 22.05.2013 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on ollut 7v käytössä Suomen armeijan M91 maastopuku. Olen ollut tyytyväinen pukuun ja on edelleen todella hyvässä kunnossa. Lähinnä hirvenmetsästyksessä ollut päällä. Enimmäkseen passissa.

Pukua ei ole koskaan pesty, joten pinnoitteet ovat vielä tallella. Tietysti tuuletetaan ja harjataan säännöllisesti. Kulumia alkaa pikkuhiljaa olemaan ja puku on aika iso, kun siinä ei itsessään ole mitään vuorta ja alle pitää saada niin paljon tavaraa että tarkenee passissa istua. Lisäksi varsinkin housuissa alkaa olemaan jo aika lailla likaa. (Housut on muutaman kerran pesty)

Olen nyt alkanut liikkumaan koirapiireissä ja pitäisi saada vähän edustavampi puku. Lähinnä nyt NOME touhuihin ja mahdollisesti myös lämpimän sään metsästykseen. Sateen pitävyys ja hengittävyys pitäisi löytyä, mutta toisaalta ei viitsisi ihan hirveästi sijoittaa.

Olen miettinyt tuota Erätukun Jahti Jakt Pro pukua. Hintaa 200€. Varmaan ajaa asiansa tuollaisessa kevyemmässä käytössä. Syksyllä hirvimetsälle pistetään taas m91 maastopuku päälle.

Hirveän paljon enempää ei viitsisi sijoittaa ja olisi hyvä ettei näytä maastopuvulta. Tuollainen menee jo ulkoilupukunakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20452
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.05.2013 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo jahtijakt tai sitten se alaska puku on varmaan ihan kelpo pelejä omassa hintaluokassaan. Nehän on varsin edullisia. Monella niitä näkee edelleen ja hyvin pärjäävät. Smile Toki rahalla saa parempaakin mutta parilla sadalla tuskin saa parempaa. Yksi minun mielestä suhteellisen hyvä, parempi kuin jahtijakt on tuo Pinewoodin Bear. Muflon taitaa olla samanlainen mutta tasasen ruskean värinen. Hintahaarukka suht sama. Velipoijalla on tommonen eikä mun mielestä mitenkään hassumpi.

Tuota olen ihmetelly kun porukka puhuu tuulettelusta ja harjaamisesta metsästyspukujen osalta. Ite joudun pesemään mettäpuvut jopa kymmeniä kertoja vuodessa. Härkilan q-fleece on mulla ollut viime vuoden heinä-elukuusta ja olen pessyt sen useita kymmeniä kertoja. Samoin muut puvut joudun pesemään. Pari pientä reikää sain härkilaan tehtyä jokapäivä käytöllä vuodessa mutta nekin on korjattu. Muuten ei juurikaan mitään rispaantumista ole havaittavissa. Ensi kaudelle voisi sijoittaa härkilan gore-tex pukuun johonkin malliin. Ehkä. Jos soppeli malli hoikalle miehelle löytyy. Kun pääsis johonakin testaamaan ja oikein sovittamaan päälle niin olisi mukavee ostaa. Nykyajan vaatteet tahtoo olla suunniteltu neanderthalin ihmisille jotka ovat yhtä leveitä kuin pitkiä. Hoikille ei juuri ole malleja. q-fleece sopii hoikalle pirun hyvin. Vielä kun löytyisi soppeli goretex niin johan kelpaisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Werthe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2005
Viestejä: 225

LähetäLähetetty: 22.05.2013 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ensi kaudelle voisi sijoittaa härkilan gore-tex pukuun johonkin malliin. Ehkä. Jos soppeli malli hoikalle miehelle löytyy. Kun pääsis johonakin testaamaan ja oikein sovittamaan päälle niin olisi mukavee ostaa. Nykyajan vaatteet tahtoo olla suunniteltu neanderthalin ihmisille jotka ovat yhtä leveitä kuin pitkiä. Hoikille ei juuri ole malleja. q-fleece sopii hoikalle pirun hyvin. Vielä kun löytyisi soppeli goretex niin johan kelpaisi.


Sastan mehto on yllättävän hyvin istuva goretexpuku, jos ei ole etureppua päässyt kertymään. Toki se on hommattava Härkilän puku, jos on jo tehny päätöksen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20452
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.05.2013 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu mutta siinä on suunnittelijana toiminut retkeilijä, ei metsästäjä. Missä taskut? Tärkeimmät taskut rinnassa puuttuu, isot alataskut myös. Ihan sama minkä kankaan vetää päälle jos taskuja ei ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rihlapiippu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2009
Viestejä: 783

LähetäLähetetty: 22.05.2013 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Pukua ei ole koskaan pesty, joten pinnoitteet ovat vielä tallella. "

Oletko koskaa suolistanut hirveä tuo puku päällä?

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 22.05.2013 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11054

LähetäLähetetty: 22.05.2013 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rihlapiippu kirjoitti:
"Pukua ei ole koskaan pesty, joten pinnoitteet ovat vielä tallella. "

Oletko koskaa suolistanut hirveä tuo puku päällä?

Laughing

Oon minä ainakin jonkun syksyn jahdannu tuollaisella useammankin suolistuksen kokeneella asulla, eikös tää ole oikeiden miesten, eikä sisustusuunnittelijoiden laji?
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20452
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.05.2013 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No sinähän pyydät niitä supeja sen verran paljon pinnalta että pakkohan se on pitää vaatteet pesemättä hirven suolistusten jälkeen. Smile

Fleecepukua pitää muuten pestä usein, siitä huono. Toisaalta kuivuu kyllä 4-5 tunnissa sisällä eli helppo pestä kun aamulla saa aina laittaa päälle. Se fleece alkaa haisemaan aika äkkiä kun se vähä kastuu ja kuivaa ja kastuu ja kuivaa. 1-2 viikon välein sai pyykätä. Ja tulihan tuohon vertakin ja sitten se ainakin ottaa hajua aika äkkiä. Sarkapuku ei toimi olleenkaan yhtä nopeasti supinhoukuttimena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 22.05.2013 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...kaikella ystävyydellä, kyllä puku haisee useinkin paljon pahemmalle kuin itse äijä. Autossa varsinkin koiraakin heikompi nenä... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loksi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2011
Viestejä: 364
Paikkakunta: Liminganlahti

LähetäLähetetty: 22.05.2013 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse käyttänyt nuita jahtijakteja useamman puvun jo putkeen.. Nyt käyny mielessä että vaihtaa merkkiä ku kestävät max 2 syksyä putkeen ilman suurempia pesuja (ei lasketa uimareissuja). Taskut repeilee ja muutenki saumat alkaa pettämään.. Jahtijaktin kengät kyllä kestäneet erinomaisen hyvin.. :O Jos sitä erämessuilta raskis investoida Sastaa Smile
_________________
DUCKAHOLICS
Pk. mäyräkoira
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pete.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2011
Viestejä: 176
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.05.2013 06:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loksi kirjoitti:
Jos sitä erämessuilta raskis investoida Sastaa Smile


Jos joku messuilla aiemmin käyvä (itse pääsen sunnuntaina vasta) viitsis infota tänne, että onko messuilla Sastan Peuraa hyvällä hinnalla niin tietää alkaa tekeen peliliikkeitä, että sais sen takin hommattua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11054

LähetäLähetetty: 23.05.2013 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
No sinähän pyydät niitä supeja sen verran paljon pinnalta että pakkohan se on pitää vaatteet pesemättä hirven suolistusten jälkeen. Smile .

Joo, toimin ite sellaisena liikkuvana haaskana, hyvin vetää elukkaa Smile
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tony
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2012
Viestejä: 415

LähetäLähetetty: 23.05.2013 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on 2kpl Vaeltaja pukua kun myivät 10e kappale ja sit varustelakasta ostettu saksan armeija maastopuku niin ei tarvii sääliä/varoa esim:nuotiolla ettei vaan kipinät osu ja sit saman lafkan sade viitta kehnolle kelille jaht5i jakt kengät on myös olleet ihan kiäyttökelpoiset joten en näe syytä uhrata satasia johonkin kalliiseen metsästyspukuun Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 110, 111, 112  Seuraava
Sivu 21 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com