OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mustaruutiaseiden tarkkuudesta

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Mustaruutiaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 15.07.2004 13:07    Viestin aihe: Mustaruutiaseiden tarkkuudesta Vastaa lainaamalla viestiä

Mustaruutiaseita näkyy saavan todella halvalla uusiakin ja minua kiinnostaisi mielettömästi mustaruuti kivääri joko kaliiberissa 45 tai 70.
Hieno pössy ja kauniit aseet, olen aina halunnut suustaladattavan mustaruutiaseen.

No asiaan eli osuuko mustaruutiaseilla minneen vai ovatko aivan sohloja?
Hupi pössyttelyynhän tämä toki tuleekin mutta olisi kiva jos se jonneen osuisikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mustaruutimies
Vieras





LähetäLähetetty: 15.07.2004 22:02    Viestin aihe: suurelle metsästäjälle tiedoksi Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Suuri metsästäjä olkoot aivan rauhallinen, mustaruutiase on niin tarkka kuin käyttäjänsäkin. Kilpailuissa ammutaan MM, EM, PM ja SM-tasoilla, suuntaapa matkasi Orivedelle katsomaan Pohjoismaiden Mestaruuskilpailuja 24-25 heinäkuuta 2004. Siellä tulet näkemään kaikenmoisilla alkuperäisen kaltaisilla mustaruutiaseilla ammuttuja suorituksia, joista parhaiden tulokset ovat 100 pistettä 100 maksimista!
Pitäisi riittää vakuuteluksi.
Takaisin alkuun
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 16.07.2004 12:29    Viestin aihe: Jep Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllähän tuo jo vakuuttaa. Olen minä ollutkin mustaruutihaulikko kisoissa ja kyllähän se savu oli vaan komeaa ja vehkeetkin pelasi moitteetta. Mustaruutikivääri on siis minun seuraava hankintani.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
killer89
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Hei 2004
Viestejä: 10
Paikkakunta: vehmersalmi

LähetäLähetetty: 31.07.2004 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on yks musta ruuti haulikko sen merkki on husqvarna ja kaliperi 12/70 Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.A.V.O.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2004
Viestejä: 617
Paikkakunta: Gotham city

LähetäLähetetty: 02.08.2004 12:35    Viestin aihe: mustaruutiaseiden Vastaa lainaamalla viestiä

No niin. tuo 100/100 taisi olla vähän liioittelua(tuloslistijen mukaan) Kilpailujen parhaat pisteet taisivat liikua kivääreissä 95-98:n kantturoilla(kuten yleensä). Pistoolissa taisi olla joku 99 tulos. Mutta hauskaa se on, oikeaa stressin poisto ammuntaa!(kun joskus onnistuu)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 224
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 29.08.2004 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota tuota, nuo tulokset nyt eivät sinänsä kerro mitään..saan minäkin 100/100 pistettä aseella kuin aseelle..kunhan kymppi on tarpeeksi iso.. Laughing

Eli kertokaapa, minkälaisia kasoja voi mustaruutiaseelta odottaa? Siis jotain suuntaa antavaa? Leviävätkö osumat 30cm vai 30mm alueelle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 30.08.2004 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
Tuota tuota, nuo tulokset nyt eivät sinänsä kerro mitään..saan minäkin 100/100 pistettä aseella kuin aseelle..kunhan kymppi on tarpeeksi iso.. Laughing

Eli kertokaapa, minkälaisia kasoja voi mustaruutiaseelta odottaa? Siis jotain suuntaa antavaa? Leviävätkö osumat 30cm vai 30mm alueelle?


Saksalainen Massing Waltter ampui Halikon EM-kilpailuissa 22.5 mm kasaa 50m:riin voittaen EM-tittelin, kaliperia en tiedä, mutta hollantilainen kaksinkertainen EM-mestari Duijf Rob ampui .36 kaliperisella Wulff kiväärillään samoja kasoja v.2002 Italian MM-kilpauissa, luodin halkaisija 9.35 mm ja on tuossa minun kirjahyllyssä muistona.
Kilpailuissa ammutaan kahteen erilliseen pistoolitauluun, toiseen kuusi ja toiseen seitsemän laukausta.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 30.08.2004 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täsmennän vielä, eli kyseessä oli luoti, ei kuula. Pituus 20.7 mm ja neljällä rasvauralla. Tuolle luodille saa jo melkoisen lähtönopeuden ja veikaan jopa reilusti yli 400m/s. Robin aseesta ei juuri pamahdusta kuulunut, oli niin pieniä latauksia joita todella harvoin näkee maailmalla ammuttavan.
Takaisin alkuun
pyymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2005
Viestejä: 187

LähetäLähetetty: 31.05.2005 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Killer89....Onko siinä aseessa kuusikulmainen pitkä piippu?

Itse olen joskus ampunut 16 cal husqvarnalla, jossa oli 6-kulmainen piippu ja mahdottoman pitkä. Sittemmin serkkupoika möi sen aseen.
_________________
Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.A.V.O.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2004
Viestejä: 617
Paikkakunta: Gotham city

LähetäLähetetty: 18.06.2005 11:45    Viestin aihe: mustaruutiaseiden Vastaa lainaamalla viestiä

No eipä silti. Huomasin tuossa ilokseni että suustaladattava nokikeppi tikka kymppiä kympin jälkeen. Matka 100m, taulu 25m pistoolitaulu ja penkistä ammuttuna.

Eli eipä ainakaan ole kalustosta kiinni Very Happy
_________________
Kukas piru sitä veronmaksajia tekee ellei veronmaksajat itte?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TaLy
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 01.07.2005 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SUURI METSÄSTÄJÄ!
tuossa voisi olla sinulle???
http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=13550
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Mustaruutiaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com