Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
oopee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:13 Viestin aihe: |
|
|
Älä ammu niitä,tee vaikka korvamerkit niille ja jäljittelet sitte uudestaan,ja aina kun jäljitys päättyy ni syötät repullisen makkaraa ni ovat hyvässä kunnossa ja tekevät paljon pentuja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21400 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Ei se ole metsästystä. Juuri siksi lopetin jänishommat. Ammuin kaksi pakastinta täyteen jäniksiä, en pystynyt itse niitä syömään eikä naapuritkaan. Olis pitänyt ruveta jarrutteleen.. Se ei sovi mulle. Silloin ku ollaan metsässä niin siellä ollaan tosissaan.
Eli jos menen supinjäljille niin ne mennään niin kauan että supit on taanalla. Ja jos ei ole niin voi sitä pettymystä.. Kettujahdissa olen sen verran joskus jarrutellu ettei kaivettu kettuja maareijästä. Eipä mulla ollut kaveriakaan eikä koiraa joten yksin siihen ei aina niin 100% motivaatiota aina löytynytkään eli siinä suhteessa oli helpohko jarrutella. Passiin tulleen ketun ammun aina.
Eli kun ollaan metsällä niin siellä ollaan tosissaan. Tämä mahdollistaa sen ettei heinäkuussa tarvitse olla suu vaahdossa supin penikoiden perässä. Otetaan sitte myöhemmin. Keskitytään syksyaika toisiin jahteihin ja ollaan niissä tosissaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
oopee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:26 Viestin aihe: |
|
|
Mutta haukutat hirviä kumminkin ennen jahtia ja pystyt olemaan ampumatta niitä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:32 Viestin aihe: |
|
|
Ei silloin olla metsällä. Silloin reenataan koiria. En ole metsällä silloinkaan kun vien nuolukiviä. Tai kun tulen töistä kuten tänään kun näin pari hirveä tuossa "takapihalla".
Itselle metsässä olo ja varsinainen metsästystapahtuma ovat kaksi aivan eri asiaa. Enempi olen metsässä vaan muuten. Milloin inventoin riistakantoja, treenaan koiria tai ihan muuten käyn kävelemässä jonkun nurkan mielenkiinnosta. Sitten kun olen metsällä, siis metsästämässä niin minulla on yleensä ase matkassa ja mieli viritetty siihen aivan eri tavalla kuin näillä muilla reissuilla.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
oopee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:44 Viestin aihe: |
|
|
Nii siihen nuolukiven vientiin ja koirankoulutukseen tarkoitinkin verrata tota supin "k&r"jälitystä.kylläkait siihen pystyt kuten muuhunkin riistanhoitotyöhön sehän vasta komiaa olis kun kehut jälittänees saman pariskunnan 5kertaa ja syöttänees niille repullisen makkaraa,!&%¤#"! kuvittele niitä ukkojen ilmeitä kun totisella naamalla kerrot tuon,voivatte olla jotain tän kaltasia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 00:59 Viestin aihe: |
|
|
Kai ne on jo niin muhun tottuneet täällä ettei ne enää ihmettelis..
Joskus sain hyvät ilmeet kun kokouksessa ehdotin supikoirien rauhoitusta. Kieli poskessa toki. En kai minäkään sitä ihan tosissani. Vaan samaa mieltä oli kaikki supinpyytäjät myös. Kehuivat että jos jotain rauhoittaa pitää niin supi. Kaikkein uhanalaisin elävä näillä kulmilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
oopee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 01:08 Viestin aihe: |
|
|
No se rauhotushan olis sitte helppo toteuttaa jos kaikki supinpyytäjät on samaa mieltä! ja voisitte tehä oman pienpetopyyntikisan:jokaiselle supimiehelle oma korvamerkitty supi ja kisan voittaa se joka on eniten jäljittäny oman merkkisä,kuva aina todisteeks |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 01:10 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sitä vielä sen verran löytyy verenhimoa että kai se on vaan pakko laittaa se merkki niskaan.. Uskollisella Harrison&Richardson 22.lr reukulla. Niinkuin aina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 06:49 Viestin aihe: |
|
|
oopee kirjoitti: | No se rauhotushan olis sitte helppo toteuttaa jos kaikki supinpyytäjät on samaa mieltä! ja voisitte tehä oman pienpetopyyntikisan:jokaiselle supimiehelle oma korvamerkitty supi ja kisan voittaa se joka on eniten jäljittäny oman merkkisä,kuva aina todisteeks |
Voittajalle palkinnoksi lavallinen makkaraa vielä, niin avot! _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17114 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 27.06.2013 09:57 Viestin aihe: |
|
|
oopee kirjoitti: | No se rauhotushan olis sitte helppo toteuttaa jos kaikki supinpyytäjät on samaa mieltä! ja voisitte tehä oman pienpetopyyntikisan:jokaiselle supimiehelle oma korvamerkitty supi ja kisan voittaa se joka on eniten jäljittäny oman merkkisä,kuva aina todisteeks |
nii ja kattos tekee jokaiselle pyytäjälle oman korvamerkin kuten poroilla!!! sovitaan kokouksessa kenellä alle, päälle lovi....
ja syntyneet tietty sitte aina omaan merkkiin....
minä otan supin pois kulusta lakien ja asetusten sallimissa rajoilla. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Mutta jos alkaa korvamerkttyjä näkymään niin niihin et koske. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 09.07.2013 16:31 Viestin aihe: |
|
|
Kausi avattu:
Tän kevään poikuunen tuli sienireissulta eräksi!!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2013 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Kausi avattu:
Tän kevään poikuunen tuli sienireissulta eräksi!!! |
Ja koira oli kytkettävissä koko ajan? _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 09.07.2013 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Kuka sitä nyt koiruuden antaa kärsiä!!
Oli se näköetäisyydellä suurimman osan ajasta joten olis ollut myös kytkettävissä, mutta kun supin jäljet havaitsi niin häipys kuin pieru saharaan!!
Ja ihan hyvä että häipys; maailma on taas yhtä supia vailla vapaa!!
Koko tarina tuolla:
http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?p=1787#1787
Mistä teitäkin koirakammoisia oikein sikiää!??
Kun tunnen oman koirani käyttäytymisen yli 11 vuoden takaa, niin uskallan väittää ettei se koske lintupoikuuksiin mikäli niitä olis havaittu; se on haukkuva koiruus joka merkkaa jokaisen elukan haukulla; ei käy kiinni kuin kuolleeseen elukkaan!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harmaakarhu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2013 21:25 Viestin aihe: |
|
|
itse en rauhotusaikana metsästä. itse harrasta aika aktiivisesti pienpeto jahtia maltan kyl odottaa et heinäkuu loppuu. villisioille tei syöttöpaikalla nii siellä käy possut viikonvälein ja supiemä kahden poikasten kans syömässä nytkin joka päivä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|