OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsajahdin aloitus 2013
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 41, 42, 43  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 28.08.2013 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vastalause: Minä olen pitänyt pikku ruokinnalla yllä pientä sorsapopulaatiota eräällä sinänsä mielenkiinnottomalla lampiketjulla. Nyt siellä on vuodesta toiseen 2-4 sorsanpoikuetta ja verotus on ollut syksyssään noin 2 lintua.

Niin miksikö? No minusta on hienoa, kun noillakin lammilla näkyy vesilintuja. Ja ruokinta on ollut niin pientä, että se ei taatusti imaise lintuja mistään muualta. - Tämä ei voi olla keneltäkään pois. Eihän?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Otto-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2011
Viestejä: 210

LähetäLähetetty: 28.08.2013 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Vilho Robert kirjoitti:
Olisi kyllä mukava nähdä vielä yksi syksy ilman ainuttakaan ruokintaa... Täällä on luonnostaan hyvät ruoka ja pesimäpaikat, joten lintuja varmaan olisi ihan kuin silloin vanhoina hyvinä aikoina. Tuskin tuo pesivien määrä pienenisi kun ei niitä nytkään kukaan täällä keväällä ruoki.

Olisi mukava jahdata parveutumattomia sorsia, jotka kiertelisivät järvillä etsien särvintä rasvakerroksen kasvattamiseen. Kaikki pääsisivät nauttimaan tuosta metsästyksestä, kun muutto ei käynnistyisi liian aikaisin. Ennen se käynnistyi tuossa syyskuun alussa, jolloin oli ensimmäiset havainnot noista isommista sorsaparvista.

2000-luvun alussa oli kovempia aloituksen iltalentoja ilman ainuttakaan ruokintaa kuin nyt on noilla alueen parhailla ruokintapaikoilla.

Ei aika mennyt koskaan palaa...



Olisihan se hienoa. Pitää vaan yrittää saada ruokinta loppumaan. Sehän on selvää että lähes kaikilla on pelkästään tarkoistus saada mahdollisimman paljon lintuja helposti. Mitään muuta syytä ruokkimiselle ei varmasti ole. Täälläkin on satoja järviä niin on se kumma jos sorsat eivät itse löydä ruokaa ja pesimispaikkoja. Ovat ne ennenkin löytäneet. Ruokinnassa on järkeä vaan silloin jos alueella ei ole vesistöjä ja sinne tehdään kosteikko jonne ruualla houkutellaan lintuja pesimään. Jos järviä on muutenkin niin tarkoituksena on pelkästään helpot saaliit itselle.


Nykyään kaikki pitäisi saada metsästä pois mahdollisimman vähällä vaivalla. Tyylin autonikkunasta teeret ampumalla, sitten pitää viedä tonnitolkulla viljaa jotta saadan ammuttua sorsat siitä omasta montusta. Tavoitehan lienee vain saada kerättyä lintua, niin paljon kuin mahdollista pieneen alaan. Sitten vaan ampua kaikki mitä siitä vain ikinä kykenee saamaan alas kunhan kausi alkaa? Tätä järjestelyä vielä pokalla väitetään riistanhoidoksi?

Noh tämä touhu tulee kostautumaan ennen pitkää, jollakin kieltosysteemillä. Hanhen kanssa on jo osittain niin käynytkin vaikka nyt ei suoranaisesti välttämättä ruokintaan ole yhteydessä.

Joku jo kirjoittikin vasilintujen olojen parantamisesta kosteikoilla ja jo olemassa olevien alueiden kunnostus töillä. Se olisi jo jonkinlaista riistanhoitoa.

Tämä ei vain sovi monttupyytäjille, kun sehän tarkoittaisi lintujen olevan laajemmalla alueella jolloin mahdollinen saalis määrä tippuu. Vielä varmaan kauheampi seikka lienee sekin, että sinne pääsee muutkin vapaasti. Ja homman helppouskin katoaa, jos joutuu soutamaan tai tökkimään venettä eteenpäin kaislikossa? Tai kävelemään rannoilla.
Nykysin kun ei enään metsästetä, vaan halutaan saada lahdattua mahdollisimman paljon ja sekä pienimmällä mahdollisella vaivalla.
_________________
Ero ku auton ja rekan tömäys kohteeseen. 9,5mm on tässä se henkilö auto ja rekka 10,1mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 28.08.2013 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sieltähän oikein pölähti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Otto-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2011
Viestejä: 210

LähetäLähetetty: 28.08.2013 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Sieltähän oikein pölähti.


Onko tuo monttu metsästys sitten metsästystä parhaimmillaan? Monttusyöttö hommat ei ainakaan minun mielissäni ole paljon minkäänlaista metsästystä. Lähinnä suureen saaliin tavoittelua. Veneily,kävely rannoilla ja liikkuminen ylipäätään metsästyksessä kuuluu siihen suurena osana. Ohessa saa sitten saalista tai ei. Niin yksinkertaista se on mielestäni.

Tuo monttu syöttö homma tulee joutumaan tapetille ihan varmasti tulevaisuudessa. Tiedotusvälineiden rooli on kasvanut valtavasti siitä mitä se ennen oli.
_________________
Ero ku auton ja rekan tömäys kohteeseen. 9,5mm on tässä se henkilö auto ja rekka 10,1mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästystä parhaimmillaan? - Totta kai. Ja mitä pienempi monttu sen parempi. Yksi hyvä kriteeri on se, että kahden metrin rassilla pitää saada ronkittua sorsa montusta, vaikka lintu putoaisi kuinka keskelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Otto-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2011
Viestejä: 210

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Metsästystä parhaimmillaan? - Totta kai. Ja mitä pienempi monttu sen parempi. Yksi hyvä kriteeri on se, että kahden metrin rassilla pitää saada ronkittua sorsa montusta, vaikka lintu putoaisi kuinka keskelle.


Niinpä
_________________
Ero ku auton ja rekan tömäys kohteeseen. 9,5mm on tässä se henkilö auto ja rekka 10,1mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sori Otto tuo minun tarpeeton välihuuto. - Mutta minua vähän huolestuttaa tuo kieltoinnostus. Homma voidaan tehdä fiksustikin, ja toisaalta kieltämistä kyllä löytyy paljon, jos sille tielle lähdetään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Känkkäränkkä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Lok 2011
Viestejä: 110
Paikkakunta: Pohjois-savo

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varsin mielenkiintoista keskustelua ruokinnasta ja hyviä kannanottoja. Pienet ruokinnat joilla, ja pienillä lammilla jossa ei vesilintupopulaatiota luonnostaan juuri ole ovat mielestäni ihan asiallisen kuuloisia. Samaan asialliseen kategoriaan voisi laittaa myös omat kosteikkoprojektit. Samalla niissä helposti toteutunee riistanhoito pienpetopyynnin lomassa.

Omasta mielestä ei suurilla järvialueilla tarvitse ruokintaa. Tai no, vaikea ottaa kantaa koska ei tiedä millainen tilanne milläkin järvellä on metsästyspaikkojen suhteen. Luulen kuitenkin, että oma sorsastusalue kuuluu melkolailla yleisilmeeseen mitä suomen suuret vesistöt tarjoavat. Mökkejä ja asutusta on melko tiheästi mutta sorsakannat ovat olleet hyvät vuodesta toiseen, koska tilaa kyllä riittää pesiä ja ruokaakin on luonnostaan varmasti tarjolla. Iso ruokinta pilaa tässä mielestäni koko homman alkuviikkojen jahdin osalta. Kuten todettua, ei ole apua pilleistä ja kuvista. Ihanteellista sorsapyyntiä olisi tietenkin hiljaa lipua pitkin kaislikoita ja yrittää karkkolintuja. Tiheään rakennetut rannat tosin poistavat tämän mahdollisuuden joten jäljelle jää pilli ja kuvat. Useamman vuoden kokemuksella kuitenkin tietää, että turha on pilliä huudattaa kun sorsien päätä ei saa käännettyä, ei sitten millään.

Henkilökohtaisesti mulle on yks ja sama kuinka paljon kukakin ampuu lintuja, jäniksiä, hirviä tai mitä tahansa. Ja sen kuin kerskailee siitä muille minkä ehtii. Itse vain toivoisin mahdollisuuksia niihin omasta mielestä "oikeisiin" erätilanteisiin. Kyllä riistaruokaa syödessä ja tehdessä pitää mielessään palata siihen jahtitilanteeseen ja kerrata itsekseen tai jahtikaverin kanssa kuinka kyseinen liha pannulle päätyikään. En keksi kovin pitkää ja mielenkiintoista stooria siitä kuinka odottelin rantapusikossa että linnuilla alkaisi ruoka-aika.
_________________
Elä ammu, se on kaakana!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Otto-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2011
Viestejä: 210

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Sori Otto tuo minun tarpeeton välihuuto. - Mutta minua vähän huolestuttaa tuo kieltoinnostus. Homma voidaan tehdä fiksustikin, ja toisaalta kieltämistä kyllä löytyy paljon, jos sille tielle lähdetään.


Varmasti löytyy kiellettävää paljonkin. Jossain vaiheessa tämä ruokinta homma törmää kyllä siihen. Sitä vaan jotka tätä touhua harrastaa sen takia kun minulla on oikeus ja sitä ei ole kielletty periaatteella. Joillakin paikoilla tämä lahtaaminen on saavuttanut sellaiset mitta suhteet, että jos joku tekisi siitä uutisen ja kävisi kuvaamassa paikkaa aloitus päivien jäljiltä. Ei menisi kauankaan kun se olisi etusivun uutinen ja alettaisiin vaatimaan rajoituksia. Tällä menolla homma vain menee siihen. Sitä kautta sitten aletaan vähitellen muitakin metsästysksen haaroja ahdistamaan. Tiedotusvälineet sanelee paljon nykyään vaikka yleinen mielipide maaseudulla olisi eri. Kaupungeissahan nykyään kaikki päätetään kohta. Vaikka heitä olisi paljoakaan niin he voivat kuitenkin saada melkoisia päätöksiä aikaan. Sen takia voi alkaa olla pikkuhiljaa huolestunut.

Eipä paljon mukavempaa touhua olekkaan kuin kävellä joen vartta pitkin etsien sorsia, tai veneellä kaislikossa lykkien tai rannoilla soutaen. En tahdo, että se metsästys mihinkään katoaa. Mutta pieni osa mikä hölmöilee tai syyllistyy ylilyönteihin riittää ahistamaan kaikkia muitakin harrastajia.
_________________
Ero ku auton ja rekan tömäys kohteeseen. 9,5mm on tässä se henkilö auto ja rekka 10,1mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Core
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 103
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 28.08.2013 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisikö ruokintakeskustelu siirtää jonnekin muuhun osioon? Olisi kiva lukea rapsojakin välillä. Itse yritän huomenna ehtiä töiden jälkeen illaksi kaislikkoon. Aloituksen jälkeen en ole käynyt kun niin hiljaiselta vaikutti, jokohan nyt saisi ensimmäisen tälle syksyä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 28.08.2013 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Core kirjoitti:
Pitäisikö ruokintakeskustelu siirtää jonnekin muuhun osioon? Olisi kiva lukea rapsojakin välillä. Itse yritän huomenna ehtiä töiden jälkeen illaksi kaislikkoon. Aloituksen jälkeen en ole käynyt kun niin hiljaiselta vaikutti, jokohan nyt saisi ensimmäisen tälle syksyä Wink


Mielestäni sama keskustelu käydään aina vuoden tai kahden välein jossakin topikissa, niin se vain menee Smile.


Viikonloppuna oli jälleen mielenkiintoinen tilanne, kun merikotka kävi auditoimassa naamioinnin tason. Näin kotkan jo kaukaa ja olin "3D takissani" kyykyssä ja paikallaan kaislikossa. Kotka tuli suoraan päälle reilussa 20m korkeudessa ja sitten vähän heiluttelin käsiä, jonkin verran tuli siipiin liikettä Smile. Lähimmillään merikotka on tullut sorsahommissa luodolla alta 10 metriin ja aika hulppeita otuksia nuo ovat läheltä nähtynä.



Itsellä kun ei ole kokemusta sadan sorsan ampumisesta jyväkasalle, niin en voi oikein kokemuksien antamia kiksejä vertailla. Mutta ilman muuta tuommoista lahtaamistakin pitäisi päästä kokeilemaan, niin tietäisi mistä puhutaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 28.08.2013 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaas mulle viisaat, miten nämä ns. kosteikkoprojektit ja niissä pienimuotoinen ruokinta ovat jotenkin parempi kuin pienimuotoinen ruokinta järvillä? Miten nuo kosteikkoprojektit luokiteltaisiin? Miten ja mikä taho ruokintakieltoa valvoisi esim. yksitysmailla olevilla kosteikoilla? Entäpä järvillä ja merialueilla?

Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että jos järvellä/ jollakin alueella on useampia pikku ruokintoja, se on paljon parempi kuin yksi tai muutama iso ruokinta, olivatpa ne sitten kosteikoilla tai joissain järvien lahdissa. Asian ydin on siinä että jos ruokintaa tehdään, sitä tulisi tehdä keväisin ja sitten alkaen korkeintaan 1-2 viikkoa ennen aloitusta ja jatkaa sitten syksyn. Ja pienimuotoisesti alueella useammassa eri paikassa, jolloin poikueet eivät kasaannu yksiin paikkoihin.

Kosteikkojen perusajatushan (ja siksi eu- rahoitustakin suunnattu niihin) sinällään on olla juuri poikastuottopaikkoja, jolloin voisikin ajatella että pääsääntöisesti niissä metsästys tulisikin olla kokonaan kielletty Rolling Eyes . Mutta montako kosteikkoa tms. sorsamonttua Suomeen olisi tällöin tehty vrt. nykymalli? Ei varmasti montaa...

Ja ettei nyt kellekään jäisi väärää kuvaa, niin itse en olisi näiden minkään kieltojen kannalla, eiköhän meitä metsästäjiä lyödä ihan tarpeeksi muutenkin ettei tarvi vielä itse ehdoin tahdoin koittaa ampua itseään jalkaan. Kielloilla ja rajoituksilla kun on aina taipumus poikia muutamia seuraaviakin...

Kun itse kullakin olisi järki kädessä jahdissa kuin jahdissa, niin eipä tarvitsisi tällaisia märehtiä...
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 28.08.2013 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miihali kirjoitti:
Odottakaapas sitä kun jahtipaikkanne lähelle perustetaan metsästysmatkailua ja ruokkimista aletaan suorittamaan oikein isolla kädellä. Ruokaa viedään traktorin peräkärryllä. Sitten kun noita tulee lähimaastoon useampia niin jostain kumman syystä oma jahtipaikkanne tyhjenee. Ruokintalammilla on 700 sorsaa, koska sinne ei kerralla mahdu enempää. Siitä sitä sitten ammutaan 50-100 illan aikana. Itse omassa paikassasi kuulet paukkeen ja hyvällä onnella ehkä se telkkä mikä on entiseen hyvään sorsastuspaikkaan eksynyt sattuisi lentämään sopivalta etäisyydeltä. Viime metreillä sekin kääntää suuntansa kohti ruokintoja. Tyhjin käsin ei kumminkaan tarvi lähteä maihin, sillä olet saanut runsaasti hyttysen pistoksia mitä voit sitten raapia, kun ei tarvitse jahdin päätteeksi perata lintuja. Tuota touhua kun aikansa kattelee, niin alkaahan se nyppimään. Näyttää pienriistan metsästyksestäkin tulevan vauhdilla rahamiesten hommia. Itsellä ei ainakaan ole varaa maksaa iltajahdista paria sataa euroa. Juu. Olen köyhä.


Omalta kohdalta on silti pakko myöntää, että tuollainen olisi mielenkiintoista kokea. Jos moista palvelua tarjottaisiin järkevän etäisyyden päästä asunnolta, niin pistäisin kyllä harkintaan.

Ja siihen se varmaan perustuukin, että tuolla käydään hommaa kerran kokeilemassa ja kävijöinä on aina eri naamat?


Omiin silmiin ei kyllä tuollaisia kaupallisia jahdintarjoajia ole hirveästi ottanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.08.2013 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Twist kirjoitti:
Kertokaas mulle viisaat, miten nämä ns. kosteikkoprojektit ja niissä pienimuotoinen ruokinta ovat jotenkin parempi kuin pienimuotoinen ruokinta järvillä? Miten nuo kosteikkoprojektit luokiteltaisiin? Miten ja mikä taho ruokintakieltoa valvoisi esim. yksitysmailla olevilla kosteikoilla? Entäpä järvillä ja merialueilla?

Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että jos järvellä/ jollakin alueella on useampia pikku ruokintoja, se on paljon parempi kuin yksi tai muutama iso ruokinta, olivatpa ne sitten kosteikoilla tai joissain järvien lahdissa. Asian ydin on siinä että jos ruokintaa tehdään, sitä tulisi tehdä keväisin ja sitten alkaen korkeintaan 1-2 viikkoa ennen aloitusta ja jatkaa sitten syksyn. Ja pienimuotoisesti alueella useammassa eri paikassa, jolloin poikueet eivät kasaannu yksiin paikkoihin.

Kosteikkojen perusajatushan (ja siksi eu- rahoitustakin suunnattu niihin) sinällään on olla juuri poikastuottopaikkoja, jolloin voisikin ajatella että pääsääntöisesti niissä metsästys tulisikin olla kokonaan kielletty Rolling Eyes . Mutta montako kosteikkoa tms. sorsamonttua Suomeen olisi tällöin tehty vrt. nykymalli? Ei varmasti montaa...

Ja ettei nyt kellekään jäisi väärää kuvaa, niin itse en olisi näiden minkään kieltojen kannalla, eiköhän meitä metsästäjiä lyödä ihan tarpeeksi muutenkin ettei tarvi vielä itse ehdoin tahdoin koittaa ampua itseään jalkaan. Kielloilla ja rajoituksilla kun on aina taipumus poikia muutamia seuraaviakin...

Kun itse kullakin olisi järki kädessä jahdissa kuin jahdissa, niin eipä tarvitsisi tällaisia märehtiä...


Olisipa ainakin yksi onnistunut kielto. Suomessa sorsien ruokinta ei vaan toimi kun kaikki on niin helvetin ahneita. Ei se auta jos 5% ruokkijoista ajattelee muutakin kuin maksimaalisia saaliita. Jos ei ruokkimiselle täyskieltoa niin ainakin sillain että keväällä jonkin aikaa ja sitte vaikka syyskuun alusta eteenpäin vaikka vaikka maaliskuulle asti Laughing Tuolla tavalla jos ruokinta menisi niin sorsat luultavasti käyttäytyisi hieman normaalimmin kun metsästys alkaa. Syksyllä kun koko ajan tulee uusia lintuja niin niitä voisi halukkaat ruokkia että jäävät pidemmäksi aikaa alueella. Tuolla tavalla kaikkilla onnistuis metsästää niin kuin haluaa. Eihän tämä lahtareille passaa kun jää se perinteinen monttusota väliin 20päivä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 28.08.2013 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raatokärpänen kirjoitti:
No ei tunnu täällä kelpaavaan asiallinenkaan kosteikkoprojekti monellekaan. Eniten jaksaa vaan kiinnostaa miksei se sorsa lennä just mun passiin ja projektit on kaikki kauhurilla raapaistuja savikuoppia koska naapurilla, vrt Hitleri.

Millainen on sinun kosteikkoprojektisi kokonaisuudessaan? Anteeksi tässä vaiheessa, jos se lukee täällä jossain muualla jo aiemmin (voit pistää linkin). Mielenkiintoista olisi kuulla.

Näitä "oikeita" kosteikoita kun näillä jyvämaistereilla on vain murto-osa. Ja mitä tulee tuohon kommenttiisi; arvostan todella jos linnuille hommataan elinympäristöjä alueille missä ei luontaisia vesistöjä ole ja hoidetaan pyynti maltilla. Samaten saan sorsia tarpeideni mukaan, olen saanut ennen ja tulen varmasti saamaan jatkossakin jos vain terveenä pysyn; ei ole kateudesta kiinni tuo ruokkimishomman kommentointi. Sylettää vain porukan putki- ja lyhytnäköisyys noissa hommissa! Ainakin 99%:lla "toimijoista".
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 41, 42, 43  Seuraava
Sivu 32 Yht. 43

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com