OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mistä hyvä otsalamppu ?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 25.09.2013 09:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Led lenserin johto on murtunut täälläkin ja uutta lamppua pitäisi katella..
Oon yrittäny pärjätä tuolla rikkinäisellä. Johtoa kun heiluttelee niin löytyy se oikea asento missä suostuu palamaan pätkimättä Very Happy

Dealextremestä tilatuista taskulampuista todella hyviä kokemuksia niin houkuttais sieltä kautta saada "hyvä ja halpa"...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 25.09.2013 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma riesansa on siitäkin kun otsalamppu on liian kestävä: nykyisiin valotehoihin ei pääsen mitenkään. Vanhin Petzl täytti tänä vuonna 20 vuotta. Olen vaihtanut siihen LED-polttimen, kuten muihinkin Petzeleihin. Valotehoa on saman verran kuin alkupeäirsessä halogeenissa, mutta paristot kestävät 4-5 kertaa kauemmin. Valoa riittää normaaliin käyttöön, mutta ei nuo mitään hakuvaloja ole.

Petzl Tikasta murtui paristokannen sarana, ei kestänyt kymmentäkään vuotta. Hommasin tilalle Princetonin Tec EOS -lampun johon olen ollut todella tyytyväinen.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 25.09.2013 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KEWG kirjoitti:
AnttiSn kirjoitti:
Oma Led Lenser sitten sanoi sopimuksensa irti, juurikin tuntuisi olevan tuossa piuhassa joku kosketushärö. Siitä kun vähän tökkii/sorkkii ni välillä käyttää valon päällä. Kyllähän tuosta on takuu jo mennyt, mutta silti vähän pistää mietityttämään tuotteen kesto. Eipä riitä sähkärin taidot tuota korjaamaan, joten lienee sitten tälle syksyä/talvea pärjättävä jollain rimpulalla ja katseltava asiaa uudestaan ensi syksyä varten. Mieluusti sitä kuitenkin ostaisi vähän kalliimmankin tuotteen, kunhan tietää, että se on a) laadukas ja hyvä käyttää sekä b) käyttöikä on järkevä.

Tällä menty nyt jonkin aikaa, eikä pahaa sanottavaa ole.
http://www.valostore.fi/tuote/zebralight_h600_mk2/


Itellä ollut tuo kans reilun vuoden ja vaikuttaa hyvältä lampulta. Rakenne on sopivan yksinkertainen eikä turhia johtoja. Tehoa takuulla riittävästi. Ainoa miinus noille valokaupan akuille, kun kallis akku laukesi heti. Varmaan noissa olis joku takuukin muttei ole jaksanut yhden akun takia lähteä käymään siellä. Onneksi dealextremen muutaman taalan akut toimii hyvin Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aspir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2013
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 25.09.2013 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa käytössä Led Lenserin H7R. Ladattava, säädettävä valokeila ja -teho, teho riittävä otsalampuksi, ei paina liikaa... Akuiksi käy käsittääkseni normi AAA-akut jotka voi vaihtaa helposti itse.

Ihan tyytyväinen olen ollut ja hinta suhteellisen kohtuullinen Led Lenseriksi.

http://hintaseuranta.fi/tuote/led-lenser-h7r-ladattava-otsavalaisin/284972
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 25.09.2013 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tyytyväinen olin itsekin sen aikaa, kun se oli ehjä. Enkä ole ilmeisesti todellakaan ainoa, jonka lampusta loppui valo kesken parhaan käyttöiän. En taida enää uuteen sijoittaa, kun tuntuu lopputulema olevan ennustettavissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatiasS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2011
Viestejä: 669

LähetäLähetetty: 25.09.2013 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä tuomonen kiinasta tilattu lumilightin mallinen. Ei maksanu montaa kymppiä ja näkee!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
napakymppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2007
Viestejä: 1374

LähetäLähetetty: 25.09.2013 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt led lenserin johto meni tääläkin poikki Sad valotehoa oli mutta virta ei riitä hyppäämään yli katkenneen kohdan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 25.09.2013 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo led lenserit ei kyllä kuulu kestävän. Mulla on semmosen kopio töissä ja aika rumassa käytössä. Antautunut ainoastaan kulman säädön kynsi, mutta on ihan käyttöpeli vieläkin. Taitaa olla alkuperäistä parempikin. Muussa käytössä fenix hp11. On varsin hyvä lamppu ja kirkas, vaikka paperilla tehoa onkin vain 277lm. Olen tuota käyttänyt jopa tuulaalla tänä syksynä.

Tuo zebralight h600 on vallan mainio kampe. Ydinpommin kestävä yksinkertaisen rakenteensa vuoksi, ja valoa piisaa. Jos hinta hirvittää, niin ultra firellä on kopio malli tuosta, H6, noin kolmekymppiä. Itsellä on tuollainen H6 ja en osaa kuin kehua. Valotehossa varmaan häviää zebralle, lienee 500-700lm, mutta verratessa 800-1000lm lamppuun, ei silmä eroa huomaa. Siinä on neljä tehoaluetta ja olen huomannut että 2-teholla valoa on jo aivan riittävästi puuhasteluun ja pimeässä liikkumiseen. Siitä on sitten vielä kaks pykälää ylöspäin joten valoa on tarpeen mukaan riittävästi. Maailmalla moititaan hidasta pwm-taajuutta, mutta oma simä ei tuota ole huomannut kuin kameran läpi. Pannan ja kiinnityksen takia ei mikään juoksu lamppu, mutta rauhalliseen menoon hyvä. Valokeila on leveä joten hyvä kaikkeen työskentelyyn ja samoiluun, mutta ei mitenkään mahdottoman kauas näytä. Jos on arka pwm:lle, tai tahtoo varmanpäälle hyvän lampun, ja ne muutamat lumenit ratkaisee, uskallan zebraa suositella, mutta jos pwm ei häiritse (itse en sitä ole edes eritavoin kokeilemalla livenä humannut) on H6 hyvin tehty kopio joka on rakenteeltaan ja materiaaleiltaan milten yhtälailla ydinpommin kestävä lamppu. Zebran ostamalla tietty voi tukea kotimaisia kauppiaita, eikä rahat mene kiinaan tukemaan halpaa kopioteollisuutta. Itse olen kuitenkin pahuksen nuuka joten hairahduin kopioon. Eipä yöunet siksi mennyt.

Monet lamput käyttää 18650 akkuja. Kiinasta saa halpoja, mutta useammin sieltä tulee jo liki kuollut vanha läppärin akkukenno jonkun merkin kutistesukassa. Suosittelen akut hankkimaan esim akkula.fi kaupasta. Tuolta saa varmimmin hyvää tavaraa, hyvää palvelua ja takuun. Lisäksi hinnatkaan ei ole hurjia, etenkin joidenkin tavaroiden kohdalla kun tilaa enemmän kerralla. Lisäksi epävärmat kiinan akut voi olla jopa vaarallisia, ainakin jos on useampi rajaankytkettynä. Kannattaa käyttää suojapiirillisiä. Akkuja käyttämällä säästää kyllä, kun ei ne kalliita ole ja latureitakin saa vaikka vitosella kaukoidästä, ja ihan toimiviakin. Toki kunnon laturi on aina varma valinta.

Tiivistettynä suosittelen omasta kokemuksesta hp11:sta ja h600/h6 lamppuja. Hp11 on käytännön valoteholtaan ihan muuta kuin vain 277lm. Heittoa piisaa moneen touhuun ja diffosin kun kääntää eteen niin lähityöslentelyyn on laajalti valoa. Lamppu on hyvin tehty, laadukas ja kestävä sekä panta systeemi tukeva. H6/h600 taas on paras lähityöskentelyyn, ja rakenteen ja materiaalien takia lähes särkymätön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sbe II
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Kes 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: kairojen kulkija

LähetäLähetetty: 25.09.2013 21:01    Viestin aihe: k Vastaa lainaamalla viestiä

mulla kans led lenser mistä meni johto poikki vaa kyllä se taas pelittää ku vähä tinaili piuhoja...Smile muute kyllä pirun hyvä lamppu
_________________
super black eagle II

ELÄ PUHU ASIASTA JOS ET OO VARMA!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 26.09.2013 09:56    Viestin aihe: Re: k Vastaa lainaamalla viestiä

sbe II kirjoitti:
mulla kans led lenser mistä meni johto poikki vaa kyllä se taas pelittää ku vähä tinaili piuhoja...Smile muute kyllä pirun hyvä lamppu

Mut niissä on hyvä takuu, nimim. kolmas lamppu menossa samalla rahalla Very Happy
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 26.09.2013 11:26    Viestin aihe: Re: k Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
sbe II kirjoitti:
mulla kans led lenser mistä meni johto poikki vaa kyllä se taas pelittää ku vähä tinaili piuhoja...Smile muute kyllä pirun hyvä lamppu

Mut niissä on hyvä takuu, nimim. kolmas lamppu menossa samalla rahalla Very Happy


Ei se takuu kyllä lohduta, kun lamppu laukeaa viikon reissulla korvessa Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 26.09.2013 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberoksen kanssa justiinsa samat lamput käytössä. Tosin fenix jäänyt vähemmälle käytölle kun tuon H6:sen hommasin. Fenix pysyy päässä paremmin vaikka juostessa ja näkeehän sillä kauemmas, mutta kaikenlaiseen lähitaisteluun tuo ultrafire sopii paremmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sepi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Huh 2012
Viestejä: 19
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 26.09.2013 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noissa Led Lensereissä on ollu kyllä aika paljon vikaa just noiden piuhojen kans. itellä menny kolmesta poikki.. onneksi aina tullu uus sieltä nordic traililta. Vast ikään ostin uutena tuollaisen Supra Beam-ohtalampum ja vaikuttais että parannuksia siinä on on esim. vaihdettavat piuhat ja isompi tuo valokeila mutta aika näyttää onko yhtään parempi. ja samassa hintaluokassa tuon h7:n kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Moosefoot
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tou 2005
Viestejä: 1095
Paikkakunta: Perämeren Jatkari R.Y

LähetäLähetetty: 26.09.2013 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.suprabeam.com/uk/products/v3r

Meikäläisellä on toista syksyä käytössä tuo. Tykkään! Laughing
_________________
Analyysi pitää, vaikka saalistilastot heittävät paljonkin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skvr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2011
Viestejä: 617
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 27.09.2013 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tilattua tuo Fenix HP11 saa nähdä miten äijän kävi. Täytynee testailla jonku päivän ja kertoa kokemuksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 18 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com