Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.07.2005 16:48 Viestin aihe: |
|
|
No voi veikka: Mikä sitten olisi parempi motivaatio minkkien ja supien metsästykseen? Turkkiko? Minusta hankipojan syy on parhaasta päästä. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.07.2005 18:06 Viestin aihe: |
|
|
No ehkäpä laajentaa sitä motivaatiota koskemaan muitakin,ts. ei jahtaa vain sen takia että itse saisi enemmän.Tosin tuossa Hankipojan viestissä ei sanottu että haluaa itse sitten ampua minkinkin osuuden, heitin vain noin niinkuin yleisluontoisesti, ulkopuolinen voi nimittäin noin sen ymmärtää; "Ahaa, ne tappaa petoja vain siksi että saisivat itse enemmän tappaa."
Ja väitätkö ettei minkin metsästys olisi ihan yhtä jännää/antosaa kuin esim. sen sorsan kyttääminen siinä kaislikon reunalla? Vai onko vaan pakkopullaa että saisi sitten ampua paljon sorsia(kun se minkki ei niitä ole syönyt...)?
Ja tuo turkki ei ehkä nykyään ole kovin hyvä syy jahtaamiseen,ainakaan taloudellisesa mielessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OskariJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2005 12:57 Viestin aihe: |
|
|
Paras syy pyytää minkit ja supit pois on niiden tulokas tausta, kumpikaan ei suomen luontoon alunperin kuulu, joten ei niillä olisi oikeutta täällä olla.
Molemmat aiheuttavat massiivisen paljon etenkin vesilinnun pesintä tuhoja, joten jäähän sitä minkkien ja supien poiston jälkeen tietysti enemmän jahdattavaa, mutta tämä on vain ylimääräinen bonus, sillä suurimman tuhon kärsivät rauhoitetut lajit, eri kahlaajat, nauru-ja pikkulokit, ja muutenkin jo rauhoitetut vesilinnut mm. mustalintu ja pilkkasiipi. _________________ Jahtaa kaikkea mikä liikkuu ja yrittää harrastaa siinä sivussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2005 07:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se alkaa kutkuttaa ja kurnuttaa (meinaan mahaa), kun riistapaistia ajattelee!!
Tosin vielä on viime syksyisiäkin muutama syömättä, ennenkuin lähtee uusia ampumaan!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2005 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Jaa toisilla on vielä riistaa jäljellä... Ei meillä vaan. Hirven lihatkin alkaa olla finaalissa. Syyskuuta odotellessa. Jospahan siinä ennen hirven paisteja sais maistella jotain muutakin. Kyyhkyjä, sorsia, jäniksiä, kanalintuja...
Testailin tuossa paukkujakin kyyhkyjahtia silmällä pitäen. Dionisin Dap3 3.25mm:n haulilla näyttäis passaavan parhaiten, mitä oon tänä kesänä testannu. Eikä ollu kalliitakaan. 6 euroo 25 kipaletta. Siinä ois paukku alkusyksyn jahteihin. Jänikselle ja kanalinnulle myöhemmin vähä tujumpaa...
Tuosta peto hommasta: Itelläki jo pari loukkua pyytää. Ei se tosiaankaa oo mitää pakko pullaa. Voisin sanoa, että pyydän niitä vaiika en lintuja metästäiskää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pelimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Tam 2005 Viestejä: 1216 Paikkakunta: Lapinlääni päästä päähän
|
Lähetetty: 19.07.2005 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Lisätäämpä pojille vielä hieman pökköä pesään. Mitäs jos pääsis tommosta haulikolla ruimimaan pitkin selkää
Takaisin alkuun |
|
|
Eraser Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.07.2005 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Tainu pelimies käydä tökkäämässä täytetyn meton hankeen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pelimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Tam 2005 Viestejä: 1216 Paikkakunta: Lapinlääni päästä päähän
|
Lähetetty: 19.07.2005 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Eraser kirjoitti: | Tainu pelimies käydä tökkäämässä täytetyn meton hankeen |
Kyllä siinä on ihka-elävä keväinen soiva metso. Mootorikelkalla pääsee aivan viereen, ovat niin kesyjä tuolloin.
Takaisin alkuun |
|
|
metso82 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 56 Paikkakunta: Oulun likeltä
|
Lähetetty: 21.07.2005 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kutkuttaa!! onse vaan nii jännä homma että vuosi vuojelta tämä odotus ja jännitys vaan kasvaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HC HUNTER Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 31.07.2005 23:45 Viestin aihe: |
|
|
Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan ) _________________ Suurin hurma ei ole tappamisessa,vaan tappamatta jättämisessä-peace man- ja !&%¤#,tulta munille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2005 06:38 Viestin aihe: |
|
|
HC HUNTER kirjoitti: | Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan ) |
Anna kun mä arvaan!! 20.8 siellä ei oo yhtään lintua, vaan ne on hävinnyt sieltä!! Niin siinä aina käy kun on "varma" paikka!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaDeK69 Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Lok 2004 Viestejä: 1256 Paikkakunta: Jyväskylän lähellä
|
Lähetetty: 02.08.2005 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Joo se on huomattu tai jos tekee "varman" hyökkäys suunitelman sorsien kimppuun niin aina menee perseelleen. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
dunswat Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.08.2005 15:21 Viestin aihe: |
|
|
HC HUNTER kirjoitti: | Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan ) |
Joo ja tuohon kutinaan suosittelen kyypakkausta _________________ Meidän iskä tekee teidän äitien lapset... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2005 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä joutas jo metälle tosiaan ! Nyt sain viellä hirviporukan miehiltä soutuveneen käyttööni ja sen vien tuonne koville sorsapaikoille niin pääsee kerrankin kunnon paikkaan sorsan alotukseen. Iltalennolle tosin tulen takasin kotilammelle, kun en usko että muualla niin hyvää lentoa olisi kun tuossa. Nyt vaan pitää käydä se vene siirtämässä ja rueta karhujakin etsimään ennen 20. päivää. Kyyhkyjen seurailuun ei ole viellä mikään kiire, kun puituja peltoja ei täällä ole vasta kuin sorsan alotuksen tienoilla.. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dubai-Kain Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2005 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Mihis menasit Juunas alotukseen? Onkamolle....?
Kyllä polte metille alkaa olla melko sietmätön. Päivät vielä jotenkuten menee sosran kuvia tehdessä, mutta kun mökkilaiturilla sesoksii hämrtyvässä illassa, kaislikko humisee hilajalleen vieressä ja jostain kaukaa kuuluu hiljäinen sorsan ränkätys ni ai että tekee pahaa...
Vielä pitäs kestää 17 päivää. Ja kouluki alkas kohta. Prkl... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|