OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kaiken viljan koira
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 08.11.2013 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko spanieli miehiä täällä kertomas kuinka se rotu toimis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 08.11.2013 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Seisojamies ei vaan voi tunnustaa että pystykorvaisellakin on puolensa missä se monesti on seisojaa parempi. Pystärimiehille ei ole tehnyt tiukkaa todeta että painotuksien mukaan valitaan rotu.. Wink

ps. mulla ei ole ollut koskaan suomenpystykorvaa, ei pohjanpystykorvaa eikä mitään seisoja tai noutaja rotua. Vain pystykorvaisia suurriistakoiria sekä eri rotuisia ajokoiria.. juu justiin niitä pskoja mitkä ei tee "yhteistyötä" ukon kanssa. Seisojamiesten painajaisrotuja. Laughing



Tuohon paremmuuteen ja sen tunnustamiseen: en vaan ole näiden kuuden koiran kokemuksella vielä löytänyt pystykorvasta parempia puolia, seisoja menee joka hommassa, pystäri vai osassa ja niissäkin toisissa vain välttävästi. Mutta nyt kun otit asian esiin niin tuli mulle yksi asia mieleen joita olen enemmän saanut pystykorvilta kuin seisojilta ja se on jänis. Siinä omat pystärit oli seisojiin nähden parempia. Mutta toisaalta aika montaa muuta riistaeläintä olen seisojalla metsästänyt menestyksekkäästi joita pystykorvilta en saanut koskaan.

Painotuksen mukaan tietenkin valitaan joka koira, sekä omien mieltymysten mukaan. Jos haluaa jokapaikanhöylän ottaa seisojan. Jos taas haluaa kontata pitkin metsiä niin pystykorvan. Wink


Kokeileppas Fighterman saada se seisoja merkkaamaan näätä oravanpesään tai puuhun?

Väittäsin että pystykorvaisen taipumus on tuohon parempi perimässä.

Tuskin kovin aktiivisesti pienpetoja jahtailet?


Juu, pitää paikkansa, näätähomman mainitsin tuossa aiemmin että seisojan kanssa en ole kokeillut sitä. Tosin meikäläisen näädän pyynti on enemmän tuota sattumasaaliita loukuilla.

Aktiivisesti en pyydä kuin supia, ja semisti kettua... Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 09.11.2013 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
bonus kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Seisojamies ei vaan voi tunnustaa että pystykorvaisellakin on puolensa missä se monesti on seisojaa parempi. Pystärimiehille ei ole tehnyt tiukkaa todeta että painotuksien mukaan valitaan rotu.. Wink

ps. mulla ei ole ollut koskaan suomenpystykorvaa, ei pohjanpystykorvaa eikä mitään seisoja tai noutaja rotua. Vain pystykorvaisia suurriistakoiria sekä eri rotuisia ajokoiria.. juu justiin niitä pskoja mitkä ei tee "yhteistyötä" ukon kanssa. Seisojamiesten painajaisrotuja. Laughing



Tuohon paremmuuteen ja sen tunnustamiseen: en vaan ole näiden kuuden koiran kokemuksella vielä löytänyt pystykorvasta parempia puolia, seisoja menee joka hommassa, pystäri vai osassa ja niissäkin toisissa vain välttävästi. Mutta nyt kun otit asian esiin niin tuli mulle yksi asia mieleen joita olen enemmän saanut pystykorvilta kuin seisojilta ja se on jänis. Siinä omat pystärit oli seisojiin nähden parempia. Mutta toisaalta aika montaa muuta riistaeläintä olen seisojalla metsästänyt menestyksekkäästi joita pystykorvilta en saanut koskaan.

Painotuksen mukaan tietenkin valitaan joka koira, sekä omien mieltymysten mukaan. Jos haluaa jokapaikanhöylän ottaa seisojan. Jos taas haluaa kontata pitkin metsiä niin pystykorvan. Wink


Kokeileppas Fighterman saada se seisoja merkkaamaan näätä oravanpesään tai puuhun?

Väittäsin että pystykorvaisen taipumus on tuohon parempi perimässä.

Tuskin kovin aktiivisesti pienpetoja jahtailet?


Juu, pitää paikkansa, näätähomman mainitsin tuossa aiemmin että seisojan kanssa en ole kokeillut sitä. Tosin meikäläisen näädän pyynti on enemmän tuota sattumasaaliita loukuilla.

Aktiivisesti en pyydä kuin supia, ja semisti kettua... Cool


Tämä hyväksyttäköön.

Toinen missä tulee mieleeni pystärin etu supijahdissa on keväiset kestohanget. Lisäksi kovat pakkaset talvella.

Itse valitisin aikoinaan pystykorvan juurikin tämän monipuolisuuden takia.

Seisojiakin tutkin mutta pystykorvasiin tykästyin.

Vielä ainakaan ei ole tarvinnut katua. Monta virhettä tuli koulutuksesssa jotka nyt on kostautunut. mutta koiraa käytän sorsa, kyyhky, metsälintu, pienpeto jahdeissa, muuta ei tule sitten metsästettyäkään. hirvellekkin tuo oli aikoinaan kiinnostunut vaan se kitkettiin heti pois.

Pirun nopeita otuksia oppii nuo pystärit. Tuon olisi joku saanu kertoa minulle aikoinaan tai siis paremminkin sen, että kuin nopeasti ne kyllästyy saman toistoon ja kohta ei tee asiaa ollenkaan.
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jurig
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2008
Viestejä: 369

LähetäLähetetty: 09.11.2013 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ota saksanmetsästysterrieri .
Aivan ylivertainen näihin kaikkiin nähden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miketa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2009
Viestejä: 1070

LähetäLähetetty: 09.11.2013 11:35    Viestin aihe: Re: Kaiken viljan koira Vastaa lainaamalla viestiä

borracho kirjoitti:
Aiheesta lienee ketjuja mutta avataan nyt vielä yksi. Koiran pitäisi

1) noutaa veteen ammutut sorsat
2) nostaa kanalinnut puuhun, jäljittää liidokit
3) ajaa jänistä

Mikä rotu tulisi kyseeseen ? Ei ole metsästyskoiraa minulla mutta noilla spekseillä lähtisin hakemaan. Supikoiran löytäminen bonusta mutta ei nyt vaadita liikaa.


Nyt ku mietin tarkemmin niin viiriäiskoira vois olla yks vaihtoehto. Petokovuutta löytyy. Ei tosin nosta puuhun välttämättä mutta karkoittas. Spanielia en suosittele, se on jalostettu siten että jäniksen ajaminen on yritetty kitkeä pois. Toki ajaa ne liikkeellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jurig
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2008
Viestejä: 369

LähetäLähetetty: 09.11.2013 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla toi seisojan penikka ajaa jänistä äänellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 09.11.2013 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
bonus kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Seisojamies ei vaan voi tunnustaa että pystykorvaisellakin on puolensa missä se monesti on seisojaa parempi. Pystärimiehille ei ole tehnyt tiukkaa todeta että painotuksien mukaan valitaan rotu.. Wink

ps. mulla ei ole ollut koskaan suomenpystykorvaa, ei pohjanpystykorvaa eikä mitään seisoja tai noutaja rotua. Vain pystykorvaisia suurriistakoiria sekä eri rotuisia ajokoiria.. juu justiin niitä pskoja mitkä ei tee "yhteistyötä" ukon kanssa. Seisojamiesten painajaisrotuja. Laughing



Tuohon paremmuuteen ja sen tunnustamiseen: en vaan ole näiden kuuden koiran kokemuksella vielä löytänyt pystykorvasta parempia puolia, seisoja menee joka hommassa, pystäri vai osassa ja niissäkin toisissa vain välttävästi. Mutta nyt kun otit asian esiin niin tuli mulle yksi asia mieleen joita olen enemmän saanut pystykorvilta kuin seisojilta ja se on jänis. Siinä omat pystärit oli seisojiin nähden parempia. Mutta toisaalta aika montaa muuta riistaeläintä olen seisojalla metsästänyt menestyksekkäästi joita pystykorvilta en saanut koskaan.

Painotuksen mukaan tietenkin valitaan joka koira, sekä omien mieltymysten mukaan. Jos haluaa jokapaikanhöylän ottaa seisojan. Jos taas haluaa kontata pitkin metsiä niin pystykorvan. Wink


Kokeileppas Fighterman saada se seisoja merkkaamaan näätä oravanpesään tai puuhun?

Väittäsin että pystykorvaisen taipumus on tuohon parempi perimässä.

Tuskin kovin aktiivisesti pienpetoja jahtailet?


Juu, pitää paikkansa, näätähomman mainitsin tuossa aiemmin että seisojan kanssa en ole kokeillut sitä. Tosin meikäläisen näädän pyynti on enemmän tuota sattumasaaliita loukuilla.

Aktiivisesti en pyydä kuin supia, ja semisti kettua... Cool


Tämä hyväksyttäköön.

Toinen missä tulee mieleeni pystärin etu supijahdissa on keväiset kestohanget. Lisäksi kovat pakkaset talvella.

Itse valitisin aikoinaan pystykorvan juurikin tämän monipuolisuuden takia.

Seisojiakin tutkin mutta pystykorvasiin tykästyin.

Vielä ainakaan ei ole tarvinnut katua. Monta virhettä tuli koulutuksesssa jotka nyt on kostautunut. mutta koiraa käytän sorsa, kyyhky, metsälintu, pienpeto jahdeissa, muuta ei tule sitten metsästettyäkään. hirvellekkin tuo oli aikoinaan kiinnostunut vaan se kitkettiin heti pois.

Pirun nopeita otuksia oppii nuo pystärit. Tuon olisi joku saanu kertoa minulle aikoinaan tai siis paremminkin sen, että kuin nopeasti ne kyllästyy saman toistoon ja kohta ei tee asiaa ollenkaan.



Noista hankikannoista tiedä, silloin se on parasta seisojankin kanssa jota hanki kantaa ihan niinkuin ukkoakin. Seisojan parhaat ominaisuudet tulevat juuri siinä esiin, ne ovat voima, nopeus ja kestävyys. Punanuttu häviää noissa jokaisessa 100-0. Samoin nuo olosuhteet täällä rannikolla ja suistoalueella vaativat koiran fysiikalta pirusti. Kangasmettissä jos supin perässä menisin niin kyllä pystykorvakin kävisi. Seisoja on väsymätön puurtaja näihin olosuhteisiin. Mitä sitten tulee näihin kyyhkyihin ja sorsiin niin, on seisoja ylivertainen punanuttuun verraten, ja saalin koon kasvaessa hanhen kokoluokkaan ero kasvaa vielä täysin toisiin mittoihin. Koirien fysiikka tekee jo selvän eron hyvilläki keleillä Esim. Missä pieni joutuu uimaan iso vielä kahlaa.

Täytyy vielä painottaa tuota, etten missään tapauksessa aliarvosta pystäreitä. Olen niiden kanssa nokikkain kasvanut. Loikkaus seisojiin tapahtui kun joskus pystykorvan kanssa kuljin metsillä ja lintu ei kestänyt haukussa yli puoltaminuuttia. Törmäsin reissulla mieheen jolla oli seisoja ja repullinen lintuja. Piruuttani kävin kokeilemassa kuinka lähelle lintuja pääsin ilman koiraa kävellen. Muutamansadan metrin lenkillä eräksi jäi teeri, ajattelin että seisoja olisi seisonut tuon jo paljon aiemmin kun itse linnun huomasin. Kävin hakemassa pystärin autosta ja lähdin kokeilemaan uudelleen.. Löydettiin akkateeri joka nousi koiran edestä puuhun jolle koira haukahti kolme kertaa ennenkuin lintu lähti.. Rolling Eyes Rolling Eyes

Päätöstä en ole katunut.. Seisoja istuu mukana majavapassissa ja peurakytiksellä sekä ketun pillityksessä. Veteen ammutun massen noutaa joka ei olisi pystykorvalta onnistunut jo ihan koonkin vuoksi, raana peurat jäljestää (vaikka tuhola ei uskoisikaan) ketun juoksee kiinni jos osuma on huono. Eli itsellä ei ole mitään jahtimuotoa johon ei koiraa voisi ottaa mukaan.

Ja näyttää tuo näädän pyynti onnistuvan seisojilta, ainakin riuden kuvasta päätellen Cool

Ja vaikken näätä ole seisojalta saanut niin kauriista lehtokurppaan on saaliskirjo kasvanut koiran myötä. Toki olen näitä saanut ilman koiraa, mutta tarkoitinkin koiralta saatuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marsipaanimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2007
Viestejä: 426
Paikkakunta: Oulunseutu

LähetäLähetetty: 10.11.2013 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kommentoisin tähän terrien käyttöä kaikenriistan koirana. Parin koiran kokemuksella vertailtaessa pystykorvaan miinus on se, että ainakin omat on olleet täysin maavainuisia, eivät jaksa seurata yhtä jälkeä hirveän pitkään (muutama sata metriä, voi olla tietty koulutuskysymys). Ajohommissa ajavat niin kauan kuin kohde on näkyvissä, eli peuraa ja jänistä ei hirveän pitkästi. Pystäri tuntuu löytävän elukan kuin elukan paremmin.

Pystärin tai jonku pystärisekotuksen ottaisin ite ainakin pienriistapyyntiin miksei seisojan, jos osaisin / ehtisin kouluttaa.
_________________
Musta kuolo meitä kaikkia päähän koppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 10.11.2013 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Noista hankikannoista tiedä, silloin se on parasta seisojankin kanssa jota hanki kantaa ihan niinkuin ukkoakin.



jos esim nopeudet 15km/h ja pellolla päälle 20km/H ja parhaillaan mennään päälle 30km/h. ei riitä hakuhommissa, niin paljonko sen täytyy olla?

noita menee oma koira.

Ja supit liikkuu myös kelillä millon hanki ei kanna ukkoa eikä supia, mutta ainkain oma pystykorva menee sillon hangen päällä. Totta on tuo että pieni ui ku iso kahlaa. ja voimaa ei ole niin paljoa, mutta eipä noiden takia ole yhtään supia vielä karannut. paikallaan saa pidettyä ja pakenevankin saa pysäytettyä jos ei muuten niin sitten käydään päälle ihan tosissaan.

Eipä tule mieleen ketään aktiivi näädän jäljittäjää jolla on seisoja siinä. Pystykorvan kanssa kulkijoita useampia. miksihän näin?


Tassujakaan en ole kertaakaan saanut auki.

Miten lie seisojan käpälät ku menee kuorihangessa vauhdilla?

Mut joo sama sille, itse tykkään pystykorvista. het ku löytyy yhtä kevyt rakenteinen seisoja ja vielä yhtä varmoilla petoverillä varustettu, niin laitan korvan taakse ja harkinta listalle.
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 10.11.2013 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
Lainaus:
Noista hankikannoista tiedä, silloin se on parasta seisojankin kanssa jota hanki kantaa ihan niinkuin ukkoakin.



jos esim nopeudet 15km/h ja pellolla päälle 20km/H ja parhaillaan mennään päälle 30km/h. ei riitä hakuhommissa, niin paljonko sen täytyy olla?

noita menee oma koira.

Ja supit liikkuu myös kelillä millon hanki ei kanna ukkoa eikä supia, mutta ainkain oma pystykorva menee sillon hangen päällä. Totta on tuo että pieni ui ku iso kahlaa. ja voimaa ei ole niin paljoa, mutta eipä noiden takia ole yhtään supia vielä karannut. paikallaan saa pidettyä ja pakenevankin saa pysäytettyä jos ei muuten niin sitten käydään päälle ihan tosissaan.

Eipä tule mieleen ketään aktiivi näädän jäljittäjää jolla on seisoja siinä. Pystykorvan kanssa kulkijoita useampia. miksihän näin?


Tassujakaan en ole kertaakaan saanut auki.

Miten lie seisojan käpälät ku menee kuorihangessa vauhdilla?

Mut joo sama sille, itse tykkään pystykorvista. het ku löytyy yhtä kevyt rakenteinen seisoja ja vielä yhtä varmoilla petoverillä varustettu, niin laitan korvan taakse ja harkinta listalle.



Vauhteja en ole mitannut mutta about puolet on enemmän vauhtia käytännössä. Seisoja vaan jaksaa mennä niin päiväkausia.

Sitten tuohon uppolumeen... Vähän kuin vertais venäjänajokoiraa ja beaglea Rolling Eyes Molemmilla homma luonaa mutta.. Kyllä tuo pitkäjalkainen paremmin etenee.

Koiran täytyy myös osata kävellä hangella ettei uppoa, käytännössä se tarkoittaa ettei se saa juosta. Saman painoinen supi uppoaa siinä missä pystykorvakin.

Talvella en ole saanut tassuja auki mutta syksyllä kyllä Rolling Eyes

Näätähommaan.. Ehkä tuo spk on hieman perinteisempi täällä tuohon hommaan, paras näätäkoira jonka olen nähnyt oli ISL.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 10.11.2013 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
bonus kirjoitti:
Lainaus:
Noista hankikannoista tiedä, silloin se on parasta seisojankin kanssa jota hanki kantaa ihan niinkuin ukkoakin.



jos esim nopeudet 15km/h ja pellolla päälle 20km/H ja parhaillaan mennään päälle 30km/h. ei riitä hakuhommissa, niin paljonko sen täytyy olla?

noita menee oma koira.

Ja supit liikkuu myös kelillä millon hanki ei kanna ukkoa eikä supia, mutta ainkain oma pystykorva menee sillon hangen päällä. Totta on tuo että pieni ui ku iso kahlaa. ja voimaa ei ole niin paljoa, mutta eipä noiden takia ole yhtään supia vielä karannut. paikallaan saa pidettyä ja pakenevankin saa pysäytettyä jos ei muuten niin sitten käydään päälle ihan tosissaan.

Eipä tule mieleen ketään aktiivi näädän jäljittäjää jolla on seisoja siinä. Pystykorvan kanssa kulkijoita useampia. miksihän näin?


Tassujakaan en ole kertaakaan saanut auki.

Miten lie seisojan käpälät ku menee kuorihangessa vauhdilla?

Mut joo sama sille, itse tykkään pystykorvista. het ku löytyy yhtä kevyt rakenteinen seisoja ja vielä yhtä varmoilla petoverillä varustettu, niin laitan korvan taakse ja harkinta listalle.



Vauhteja en ole mitannut mutta about puolet on enemmän vauhtia käytännössä. Seisoja vaan jaksaa mennä niin päiväkausia.

Sitten tuohon uppolumeen... Vähän kuin vertais venäjänajokoiraa ja beaglea Rolling Eyes Molemmilla homma luonaa mutta.. Kyllä tuo pitkäjalkainen paremmin etenee.

Koiran täytyy myös osata kävellä hangella ettei uppoa, käytännössä se tarkoittaa ettei se saa juosta. Saman painoinen supi uppoaa siinä missä pystykorvakin.

Talvella en ole saanut tassuja auki mutta syksyllä kyllä Rolling Eyes

Näätähommaan.. Ehkä tuo spk on hieman perinteisempi täällä tuohon hommaan, paras näätäkoira jonka olen nähnyt oli ISL.


Kyllä supikoira nopeammin uppoaa kuin kettu.

Mitä tuon kanssa kulkenut, niin menee pinnalla sillon kuin kettukin.
tätä en usko tapahtuvan esim. saksanseisojalla.
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 10.11.2013 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole omistanut seisojaa ikinä, mutta on tullut selväksi että isomman osan talvesta hankikelit sopii pienemmille koirille kuin seisojat. Silloin kun seisojat jää täällä kotiin, pystykorva painaa hankikannolla.
Seisojilla tunnetusti ammutaan enemmän ainakin lintuja, on tullut selväksi vuosien varrella. Pystykorvamiehille riittää vähempikin.

Onko Bonuksella uros vai narttu suomenpystykorva?
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 10.11.2013 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo eikä supin ei tarvi paljoa edes upota kun on vattastaan kiinni.

No toki kyllähän tuo tuplapaino jossain näkyy, käytännössä mitä olen huomannut on se eli jos hanki kantaa kettua se kantaa seisojaakin mutta paikoin uppoaa eikä ihan joka askel kanna mutta virtaa kun riittää niin eipä tuo ole haitannut. Mutta tähän sanottakoon että noita täysin välimallikelejä on onneksi aika vähän. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2013 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta mulla on semmonen käsitys että jos lähdetään esim. tietomettoja pyytämään niin pystärillä sen saaminen on ehkä varmempaa? En tiedä kylläkään. Mun mielestä seisojien on ollu vaikee pitää nuota paikallaan. Voi jeesus kun joskus olis aikaa niin hommaisin haukkuvan lintukoiran. Olis se mettojahti meleko komiaa pystarin kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 10.11.2013 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mutta mulla on semmonen käsitys että jos lähdetään esim. tietomettoja pyytämään niin pystärillä sen saaminen on ehkä varmempaa? En tiedä kylläkään. Mun mielestä seisojien on ollu vaikee pitää nuota paikallaan. Voi jeesus kun joskus olis aikaa niin hommaisin haukkuvan lintukoiran. Olis se mettojahti meleko komiaa pystarin kanssa.


Se on täysin koirakohtaista, jotkut pitää hyvin aloillaan toiset ei. Ei ne linnut samoin pysy joka pystykorvallakaan, toisilla on se taito toisilla ei. Mutta suhteessa helpommin ja enemmän mettoja olen seisojilta saanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 5 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com