OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvijahti 2013
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 19.12.2013 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
koiratarhat ja niihin kunnon kopit tai koiratalo on paras ja ehdoton ratkaisu sellaisissa tilanteissa kun koiria on useampia kuten esimerkiksi kenneleissä ja vaikkapa vetokoiria harrastavissa yrityksissä. Siinä on ihan turha länkyttää että niitä voisi sisällä tai riimussa ulkona pitää.


Kukas tässä on puhunut mistään kennelistä tai vetokoirista? Itse olen ainakin kokoajan puhunut yhdestä huntista. Joku roti nyt pastori.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kaupunkilaistollo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2013
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 21.12.2013 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon on täällä palstalla koiralla metsästävää porukkaa. Onko ajomiesjahti tosiaan hävinnyt maasta jo kokonaan vai onko se sitten vaan kielletty puheenaihe täällä ammattilaisten joukossa? Rolling Eyes Lähinnä siksi nousi mieleen kysellä kun ei täällä aiheesta ainakaan juuri keskustella. Toki ihmisistä jos aletaan vertaamaan että minkä rotuinen ajaa tai haukkuu parhaiten, niin voipi mennä rumaksikin keskustelu Laughing

Itse pyörin porukassa jossa mennään pääsääntöisesti mies-/naisajolla kaikki syksyt, toki koiramies menee toiseen paikkaan yleensä koiran kanssa ja joskus sitten yksi passiryhmä saattaa mennä koiramiehen mukana alueen toista osaa kokeilemaan. Riippuen vähän tilanteesta ja paikoista. Ja yhdistelläänhän noitakin tietty välillä.

Jokatapauksessa pitkät on perinteet tuossa hommassa seuralla, ja tuskin se vieläkään ihan muutamaan vuoteen vielä mihinkään muuttuu vaikka ajoporukkakaan ei ihan nuorimmasta päästä enää ole. Tänä syksynä taisi kuitenkin seitsemästä (ennätysvähän lupia yllättäen meilläkin) kaadosta tulla 5 kalikkajahdissa ja 2 koiralle, joten kyllä tuossakin kaikki pääsivät "nauttimaan". Kalikkajahdin parhaita puolia on ehdottomasti aina ne taukotulet, ja passissa tietty ajon äänten seuraaminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peltosuo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 553
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 21.12.2013 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on pääasia että porukka tykkää jahdista tapahtuipa se sitten kalikkana tai koirilla ja teillä homma näyttää olevan hyvällä mallilla sen suhteen.

Itse en kuitenkaan henk.koht välitä tuosta kalikkajahdista, eipä sitä ole meidän seurassa juuri harrastettukaan, koirilla se pitää mennä. Mieulummin kuuntelen passissakin ollessani koiran haukkua kuin torvien soittelua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14828

LähetäLähetetty: 21.12.2013 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaupunkilaistollo kirjoitti:
Paljon on täällä palstalla koiralla metsästävää porukkaa. Onko ajomiesjahti tosiaan hävinnyt maasta jo kokonaan vai onko se sitten vaan kielletty puheenaihe täällä ammattilaisten joukossa? Rolling Eyes Lähinnä siksi nousi mieleen kysellä kun ei täällä aiheesta ainakaan juuri keskustella. Toki ihmisistä jos aletaan vertaamaan että minkä rotuinen ajaa tai haukkuu parhaiten, niin voipi mennä rumaksikin keskustelu Laughing

Itse pyörin porukassa jossa mennään pääsääntöisesti mies-/naisajolla kaikki syksyt, toki koiramies menee toiseen paikkaan yleensä koiran kanssa ja joskus sitten yksi passiryhmä saattaa mennä koiramiehen mukana alueen toista osaa kokeilemaan. Riippuen vähän tilanteesta ja paikoista. Ja yhdistelläänhän noitakin tietty välillä.

Jokatapauksessa pitkät on perinteet tuossa hommassa seuralla, ja tuskin se vieläkään ihan muutamaan vuoteen vielä mihinkään muuttuu vaikka ajoporukkakaan ei ihan nuorimmasta päästä enää ole. Tänä syksynä taisi kuitenkin seitsemästä (ennätysvähän lupia yllättäen meilläkin) kaadosta tulla 5 kalikkajahdissa ja 2 koiralle, joten kyllä tuossakin kaikki pääsivät "nauttimaan". Kalikkajahdin parhaita puolia on ehdottomasti aina ne taukotulet, ja passissa tietty ajon äänten seuraaminen.


Tervetuloa foorumille,

Ajometsästystä takuulla harjoitetaan määrätyillä paikoilla edelleen ja se on tavattoman yleistä määrätynlaisissa ympäristöissä. Sen ongelma on kuitenkin se, että se ei ole tehokasta joka paikassa, eikä se ole sovellettavissa esimerkiksi sellaisilla alueilla, jossa hirvet ovat levittäytyneet maastoon tasaisemmin ja varsinaisia metsäsaarekkeita ei ole.

Eli jos puhutaan koko Suomesta, niin ajometsästys on varmastikin katoavaa kansanperinnettä. Esimerkiksi omassa seurassani alueen laajuus ja hirvien tasainen levittäytyminen ja vähäinen miesmäärä tekevät ajometsästyksestä melko tehotonta. Se oli voimissaan silloin kun lupia oli todella vähän, mutta heti kun lupamäärät kasvoivat, oli siirryttävä koirien käyttöön, peltokyttäykseen, houkuttelupyyntiin jne.

Mielenkiintoista on se, että esimerkiksi omassa seurassani kyttäyspyynti pelloilta alkujahdin aikaan on tehokkaampaa kuin ajometsästys on koskaan ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 21.12.2013 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
Eli jos puhutaan koko Suomesta, niin ajometsästys on varmastikin katoavaa kansanperinnettä. Esimerkiksi omassa seurassani alueen laajuus ja hirvien tasainen levittäytyminen ja vähäinen miesmäärä tekevät ajometsästyksestä melko tehotonta. Se oli voimissaan silloin kun lupia oli todella vähän, mutta heti kun lupamäärät kasvoivat, oli siirryttävä koirien käyttöön, peltokyttäykseen, houkuttelupyyntiin jne.

Meilläkin on seurassa siirrytty lähes täysin koirapyyntiin. Muutama vuosi takaperin yritettiin saada peijaishirvet ajopyynnillä. Saatiin ukkoja paikalle se 60-70kpl, mutta, kun ajot on 5km luokkaa ja suurin osa pyytäjistä alkaa olemaan jo huonojalkasia niin eipä siitä juuri mitään tule. Nykyisillä koirilla ja kalustolla onnistuu hirvien pyytäminen yhettömiin, jota tässä saa joka syksy jännittää, että joko se toiseksi viimeinen ammutaan.

Toki ajopyyntiin siirrytään siinä vaiheessa, kun lunta tulee se 30-40cm, eli tänä syksynä marraskuun puolessa välissä. Tosin silloin onnistumiset saadaan aikaan 1-2 suksimiehellä ja 5-8 passimiehellä.

Itsekkin toki olen henkeen ja vereen koiramies, mutta en kaihda hihtämistä tahi passissa seisomistakaan. Olen myös koittanut tänäkin syksynä naakimalla pyytää ja oli jo piikilläkin. Odotellessani, että lehmä astuisi kuusen takaa pois niin liikahin metrin sivuttain, etä otan tukea puusta niin siinä vaiheessa hirvi otti ja vaihto maisemaa. Ei se aina onnistu, mutta olihan se jännää, kun ei ollu koiran haukkua peittämässä lähestymistä Smile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaupunkilaistollo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2013
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 22.12.2013 02:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset tervetulotoivotuksista Nimrodille.

Ei itselläkään koirajahtia vastaan mitään ole mutta ajattelinpa vain kysäistä ajohommista kun vähemmän täälläkin siitä on juttua ollut mitä olen palstaa seurannut. Kyllä sinne koirapassiinkin menee jos näin porukassa sovitaan. Tänäkin syksynä taisi jokainen ryhmä ainakin kerran olla koiran matkassa. Ja tällaisina syksyinä kun lunta ei käytännössä ole ollenkaan etelämmässä, niin kyllähän tuo koita huomattavan hyvin paremmin löytää ne hirvetkin kuin ihminen.

Tuon maasto-ongelman kyllä ymmärtää täysin. Joillain alueilla ei varmaankaan ole siihen juuri mahdollisuuksia. Maasto myös tosiaan asettaa myös rajoituksia noille vähän huonommin liikkuvillekin, joita meilläkin porukassa on. Sikäli nostan kyllä hattua että jos polvet krakaavat niin silti jaksetaan vielä syksyllä juosta aitajuoksua metsässä. Smile

Meillä on porukassa keskimäärin viime vuosina ollut metsästäjiä n. 20-26 ja tuo määrä jakautuu aika tasan ajoporukan ja passiporukan kesken. Eli mistään tiheistä ketjuista ei tarvitse haaveilla kyllä. Ompahan elukallakin mahdollisuutensa. Smile Ajothan ei tuolla porukalla kovin pitkiäkään ole. Ehkä n. 1-2km:n mittaisia. Tuo Comaxin mainitsema 5km kuulostaa jo siltä että hirvi ei helpolla ketjussa pysy vaikka mentäisiin käsi kädessä. Tänä syksynä sen taas näki että puoli kilometriäkin on tiukassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 22.12.2013 07:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
...Sen ongelma on kuitenkin se, että se ei ole tehokasta joka paikassa,
eikä se ole sovellettavissa esimerkiksi sellaisilla alueilla, jossa hirvet ovat levittäytyneet maastoon tasaisemmin ja varsinaisia metsäsaarekkeita ei ole.



Höpölöpö.

"Ei ole tehokasta joka paikassa", no niin voidaan sanoa, kaikki paikat eivät ole ajettavissa.
Mutta tasaisesti maastoon levittäytyneet ja umpimettässä olevat hirvet saadaan taastusti ammuttua mölypyyntinä.

Tarvitaan vaan tarpeeksi äänekkäitä ajureita ja sopivat ajot, nuo 5 kilsan ajot on aivan järjettömiä.
Ei hirviä saa semmosia matkoja kulkemaa.

Tehokkuudesta sen verran, mä oli yhdessä ajopyynnissä jossa vedettiin yhdellä vedolla 13 otusta kylmäksi.
Raadot suurinpiirtein kärrylinjalla, koneella kaikki pois metästä, pari tuntia ja uus veto.
Montako hirvihaukkujaa siihen saalismäärään ois pitäny olla ?
Raatoja ois kiskottu miehissä milloin mistäkin risukoista, koko yön homma.

Mä en tosta mölypyynnistä juuri perusta.
Idiootinkin voi panna sekä passiin että ajuriksi, mutta tehokasta se on ku se osataan tehdä.



.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 22.12.2013 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dermo kirjoitti:
Tarvitaan vaan tarpeeksi äänekkäitä ajureita ja sopivat ajot, nuo 5 kilsan ajot on aivan järjettömiä.
Ei hirviä saa semmosia matkoja kulkemaa.

Totta, tahtovat hyppiä ajoketjun läpi.

Dermo kirjoitti:
Tehokkuudesta sen verran, mä oli yhdessä ajopyynnissä jossa vedettiin yhdellä vedolla 13 otusta kylmäksi.
Raadot suurinpiirtein kärrylinjalla, koneella kaikki pois metästä, pari tuntia ja uus veto.

Tiedän myös seuroja missä tälläinen "teurastus" on ihan normaalia, pari viikonloppua ja isokin määrä lupia on orressa. Onhan se hemmetin tehokasta sillon, kun alueet on ajoon sopivia ja ukkoja on tarpeeksi.

Dermo kirjoitti:
Montako hirvihaukkujaa siihen saalismäärään ois pitäny olla ?
Raatoja ois kiskottu miehissä milloin mistäkin risukoista, koko yön homma.

13 haukkujaa, 16 miestä, muutama mönkkäri. Very Happy

Tuo on kyllä totta, että noita on joskus revitty yötä myöten mettästä pois. Tämä tosin johtuu siitä, että mönkkäri pitää tilata 100km päästä, hirvelle on tieltä matkaa muutama kilsa ja takaisin orteen se samainen 100km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huru_ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Jou 2012
Viestejä: 123
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: 23.12.2013 01:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koiranhaukku on parasta musiikkia syksyisessä metsässä ja jos se hirvi nyt sattuu lopullisen kohtalonsa kohtaamaan hieman kauempanakin tiestä niin ei ainakaan itseäni haittaa, kuuluu olennaisena osana harrastukseen olipahan sitten kuinka epätehokasta tahansa.Hirvi ammutaan sinne missä hirvi on..Smile Kyllähän nuo hirvet on ehtinyt ampumaan yleensä jo hyvän matkaa enne joulukuun loppua, vaikka taukoviikonloppujakin pidetään. Toki meillä mahtuu luvat kymmenen kahtapuolen ja ukkoja metsässä pikkuisen alle lupamäärän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 23.12.2013 06:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuten tuossa yllä kerroin, mä en oikein innostu mölypyynnistä.
Mä olen ampunut hirviä ajosta, peltopassista, kutsupyyntinä, naakimalla ja koiralle.

Nää kolme viimeistä on ne missä pyyntitaitoa tarvitaan, kahteen ensimmäiseen riittää kuka hyvänsä joka osaa auttavasti ampua ja olla hiljaa.

Ajopyynnin erikoisominaisuus on sen sosiaalisuus, ajomiesten nuotijutut on mukavaa kuunneltavaa.
Meillä ajureina on kaikki kynnelle kykenevät ukot, akat ja alaikäset.
Akat kun tempasee jonain aamuna pitkillä tulilla jonkun paukun niin nehän kikattaa ku tyttöset.

Ei pitäisi mitään tapaa yli muiden nostaa, mutta ne ihan ite pyydetyt hirvet jää mieleen.
Ensimäinen huutelemalla saatu sonni ja ensimmäinen makuulle ammuttu hirvi ne on siellä alkupäässä kun muistoja kelailee.


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 23.12.2013 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on käytössä sekä ajojahti, että koirajahti. Suurin osa passimiehistä valitsee ajojahdin, vaikka valinta on vapaa; saa mennä kumpaan jahtiin haluaa. Koirajahdissa on lähinnä koiramiehet keskenään, silloin tällöin mennään koko porukalla. Ajossa meillä on 5-10 kaveria, yleensä 5-7, ja ajot mitoitettu sopivan mittaisiksi, max 2km. Tavallista teiden ja vesistöjen kuvioittamaa metsää, peltoja vain nimeksi eikä yhtään peltosaarekkeita. Ajojahti, paitsi, että on porukan suisiossa, on myö ylivoimaisen tehokasta koirajahtiin verrattuna. Koirille ammutaan 10-20% luvista. Jos meillä siirryttäisiin pelkkään koirajahtiin, niin arvioisin, että 30-50% passimiehistä jäisi joko vallan pois tai vähentäisi osallistumistaan radikaalisti. Koirahomma on tavan passimiehen näkökulmasta kohtalaisen tylsää ajojahtiin verrattuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaupunkilaistollo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2013
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 23.12.2013 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Kiulin viesti kuulostaa lähes samalta kuin omassa porukassakin. Ja minkä olen haistellut niin tosiaan aika moni ajohommiin tottunut passimies sanoo että koirapassissa olo on tylsää. Pitkäjänteisyyttähän se kyllä vaatiikin, ja moni varmaan tuskastelee meillä ainakin sitä ettei tietoa tule riittävän usein, koska esim. jahtipuhelimia ei ole kuin pääsääntöisesti ryhmissä kuin yksi kpl. Itse olen lähinnä ajatellut että samahan se on kummassa passissa sitä aikaansa viettää, kun kerta metsään on lähtenyt, mutta toki koirapassi kestää helposti triplat ajoihin verrattuna. Yhtä hyvälle eväsleivät ja kahvit/teet maistuvat molemmissa.

Itsellä ei ole muista muodoista kokemusta, mutta noiden osalta voi kyllä todeta että samalla lailla se pulssi nousee kummassakin jos haukku lähenee tai miesajossa alkaa etumaaston pusikossa ryskämään kunnolla.

Tulee sitten se ruumis millä tavalla tahansa, niin poishan se on metsästä haettava. Sillä ei niinkään ole väliä kuinka kaukana tiestä sattuu olemaan. Onhan tuo ajohommissakin nähty monta kertaa että ei se hirvi osaa siihen tien pientareelle aina kuolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 23.12.2013 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koirapyyntejä voidaan järjestää monella tyylillä.
Yksi valitettavan yleinen tapa on istuttaa 12 ukkoa torniin ja päästää "koiramies" irti.

No miksei noinkin voi tehdä, mutta se koiramies pitää vaihtaa vähintään joka aamu uuteen.

Mä en voi ymmärtää miten jotkut porukat voi hyväksyä tavan jossa koiramies = koiranomistaja = hirvenkaataja.
Ei h3lvetissä, se loppuporukka on aivan statistin roolissa.
Käytännössä ne ampuu hirven vain jos tarunhohtoinen "koiramies" epäonnistuu.

Kyllä kaikkien hirvimerkin ampuneiden pitää päästä koiran haukulle.
Jos kerran koiralla pyydetään.
Mulla on ollu onni pyytä koirilla joiden omistajat ei oo kusipäitä ja äkkiä laskettuna mä oon ampunu puolentusinan eri koiran haukuun hirven.
Muutamalle koiralle useita, yhdelle taisin ampua pitkästi toistakymmentä.

Mä ymmärrän näitä passimiehiä jotka joutuu moisen terrorin alle, en mä kestäs yhtä syksyä moista touhua.


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sepka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hei 2013
Viestejä: 63
Paikkakunta: e-k,

LähetäLähetetty: 23.12.2013 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kummallakin tavalla metsästetään.Osa alueesta sijoittuneena itärajaan,joten rajavyöhykkeeltä mies/nais ajona.Koiralla metsästettäessä aina riskinä hirvien meno rajan yli.Alueen äärilaidasta rajalle n.45 min. jos pysähtymättä menevät.Ja kokemusta on koiran jäännistä piikkilangan taakse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dermo kirjoitti:
Koirapyyntejä voidaan järjestää monella tyylillä.
Yksi valitettavan yleinen tapa on istuttaa 12 ukkoa torniin ja päästää "koiramies" irti.

No miksei noinkin voi tehdä, mutta se koiramies pitää vaihtaa vähintään joka aamu uuteen.

Mä en voi ymmärtää miten jotkut porukat voi hyväksyä tavan jossa koiramies = koiranomistaja = hirvenkaataja.
Ei h3lvetissä, se loppuporukka on aivan statistin roolissa.
Käytännössä ne ampuu hirven vain jos tarunhohtoinen "koiramies" epäonnistuu.

Kyllä kaikkien hirvimerkin ampuneiden pitää päästä koiran haukulle.
Jos kerran koiralla pyydetään.
Mulla on ollu onni pyytä koirilla joiden omistajat ei oo kusipäitä ja äkkiä laskettuna mä oon ampunu puolentusinan eri koiran haukuun hirven.
Muutamalle koiralle useita, yhdelle taisin ampua pitkästi toistakymmentä.

Mä ymmärrän näitä passimiehiä jotka joutuu moisen terrorin alle, en mä kestäs yhtä syksyä moista touhua.


.



Hohhoijaa, se pitää kuule hommata joka vi-tun ukon sitten oma hirvikoira jos jokaisen pitää haukulle päästä. Minä en ainakaan oman koirani haukkuun kaikenmaailman kusimulukkuja päästä sohimaan, ampuvat vaan koiran eivätkä korvaa kuitenkaan vahinkoa.
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Seuraava
Sivu 61 Yht. 65

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com