Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.01.2014 11:00 Viestin aihe: Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS vm.2009-2012 |
|
|
Sattuisko täällä olemaan omia kokemuksia tuollaisen auton käytöstä. Miten kestää kilometrejä, paljonko vie soppaa, millainen ajella tuolla maantiellä...muut hyvät ja huonot kokemukset?
Varsinaisia maastoajo-ominaisuuksia ei tarvi käsitellä ne suunnilleen arvaa jo teknisistä ratkaisuista ja fyysisistä mitoista....ja maastossa möyrimiseen on jo parempiakin laitteita _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koavzur Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2007 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 18.01.2014 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Hiukkassuodattimen kanssa voi tulla ongelmia kun kilometrejä kertyy, jolloin iso remppa tiedossa. Kulutus käytännössä jossain 9 litran huiteissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.01.2014 15:05 Viestin aihe: |
|
|
Joo...DPF ei ole ongelma, se tietenkin suolistetaan ja poistetaan softasta...samoin kun EGR käännettään minimiin niin ei karstoitu turhaa kone. Aika kovaa kulutusta....valmistaja lupaa yhdistelmäkulutukseksi 6,6L....eihän se siihen mene mutta että kuitenkin hörppäis jopa 9L...hmm _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koavzur Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2007 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 18.01.2014 16:36 Viestin aihe: |
|
|
Joo tämä kyseinen mistä nuo tiedot on, oli juuri tuollainen vehjes mistä oli hiukkassuodatin poistettu. Tuli vaan helkatisti ongelmia siinä mukana, se hiukkassuodattimen valo syttyi vähän väliä ja pitkä vikakoodilista joka kerta . Tuon softankäpälöinnin myötä ( ilmeisesti) ilmeni myös semmoinen vika että ESP tä ei voinut kytkeä pois päältä. Keskikulutus taisi olla 8,7 litraa. Onneksi sain näppini irti. Nyt on bensakoneella samanmoinen. Bensaa menee mutta sitähän saa ABC: ltä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 18.01.2014 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Nuo nykydieselien ongelmat ovat harmittavia ja vtun kalliita ja niitä riittää.
Ei vain suzukissa vaan yleensä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.01.2014 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Joo...monimutkainen teknologia aiheuttaa ajanmyötä ongelmia....kaikilla merkeillä. Jos siinä on vaan joku eniten käytetyistä moottorin ohjauksista (bosch?) niin kyllä ainakin sen softa taipuu jo useammallakin koodarilla. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.01.2014 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 19.01.2014 09:53 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan. |
Kuulu sarjaan asioita mitä ei nyt vain voi huomioida.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:12 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan. |
Kuulu sarjaan asioita mitä ei nyt vain voi huomioida.
|
Jep, takuun aikana pärjää, mutta sitten alkaa maksamaan.
Mitä subarut tarkemmin tunnen, niin uudempien euro5 päästönormien koneiden osalta moni on poistanut ja suomi-softan hankkinut. Tuon jälkeen aivan eri kone. Tehon lisäys tuo oikein mukavaan tunnelmaa, uudet tehot 205hp, vääntöä riittävästi. Veto alue on nätisti koko kierrosalueen. Suomessa diesel-subarut hallitsee http://www.artec-power.fi/subaru/index.html. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:14 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Joo...monimutkainen teknologia aiheuttaa ajanmyötä ongelmia....kaikilla merkeillä. Jos siinä on vaan joku eniten käytetyistä moottorin ohjauksista (bosch?) niin kyllä ainakin sen softa taipuu jo useammallakin koodarilla. |
Koodareita on monia, mutta katsele sellainen, joka oikeasti osaa. Ei harmita myöhemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5446 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:55 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan. |
Onhan tuo lämpö riittänyt. Mutta tietty ei ole kokemuksia kuin vajaan 200 tkm matkalta. Toki mieluummin ottaisin ilman DPF:ää, mutta kun ei niitä saa.
Ja toki väite pitää siltä osin paikkaansa, jos autolla ajetaan pelkästää 1-2 km siivuja jatkuvasti päivästä toiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.01.2014 11:00 Viestin aihe: |
|
|
Sulla on käyny hyvä tuuri.
Yksittäiset hyvät tai huonot kokemukset eivät aina kerro täyttä totuutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.01.2014 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mullakin pelasi Audissa tuo DPF jutskat ihan ok siihen 200tkm asti, kunnes vaan tuli "täyteen" => suolistus ja poisto softasta. Oikeesti olis pitänyt tehdä heti...vähän herkempi kone tuli, kulutus tippui selvästi ja riski muihin ongelmiin tietenkin vähenee (öljyn lantraantuminen ja lisääntyminen, turhaa grillaa kuumuudessa kantta/turboa jne)
Mutta onkos siis tietoa tuossa Grand Vitaran tapauksessa tekniikasta tms....hyvä tai huonoja juttuja! _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 19.01.2014 17:48 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Kyllä mullakin pelasi Audissa tuo DPF jutskat ihan ok siihen 200tkm asti, kunnes vaan tuli "täyteen" => suolistus ja poisto softasta. Oikeesti olis pitänyt tehdä heti...vähän herkempi kone tuli, kulutus tippui selvästi ja riski muihin ongelmiin tietenkin vähenee (öljyn lantraantuminen ja lisääntyminen, turhaa grillaa kuumuudessa kantta/turboa jne)
Mutta onkos siis tietoa tuossa Grand Vitaran tapauksessa tekniikasta tms....hyvä tai huonoja juttuja! |
Kaverin isäukko haki tuommosen saksasta joku aika sitten Kone porsi melko pian ja vaihtoon. En nyt muista tarkemmin että mikä siitä meni. Kysyä kun näkee..
Eipä tietenkään yhden jutun perusteella kannata johtopäätöksiä vetää. Itsekin tuota grand vitaraa mietin kun autoa kk sitten vaihdoin mutta jotenki tuo renaultin kone ei houkuttele. V6 bensa taas tulee pidemmän päälle kalliiksi.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.01.2014 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä) _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|