OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tukin teettäminen / tilaaminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tauhka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 404
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 12.09.2012 14:52    Viestin aihe: Laminaattia rihlaan. Vastaa lainaamalla viestiä

Jos joutessaan teettäs rihlakkoon uudet tukit laminaatista säädettävällä poskipakalla, niin kukakohan olisi sopiva tekijä?

Miten hinta asettuu tuollaiseesa kaksiosaisessa tukissa verrattuna yksiosaiseen kiväärintukkiin? Luultavasti kalliimpi, mutta paljonko?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3544

LähetäLähetetty: 12.09.2012 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä oon siinä uskossa, että Immonen Kuhmossa voisi hoitaa tuommoisen. Tuntee kotomaiset aseet. Teki myös meidän muuan haulikkoampujalle Blaser F3:een mittojen mukaan puut. Multa saat puhelinnumeron, saattaisi minullakin olla sille asiaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tauhka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 404
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 12.09.2012 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä soitella kun kerkeää.
Mites tuo säädettävä poskipakka. Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta mallista minkä säätöön ei tarvitse työkalupakkia raahata mukana?
Ilmeisesti ainakin nuissa GRS- tukeissa sellainen on?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Körmy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1867
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 13.09.2012 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaaleb kirjoitti:
Tuossa yksi. Varsin nättiä jälkeä.


Näyttääpä varsin asialliselta! Viimeistelykin vaikuttaisi olevan oikein mainio etenkin siihen nähden että kyseinen kaveri taisi tehdä aika edullisesti noita tukkeja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 14.09.2012 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämmönen Lauronen tulossa omaan Tikkaan. Vanha tukki oli menossa halki niin teettää uusi.
http://aijaa.com/dH6rHl

Tuo on vähän metsäsmallin ja ratamallin risteytys. Etupää melko siro ja takaa sitten säädettävä. Pyysin että tekee kestävimmästä laminaatista mitä löytyy ja värjää tummaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 23.09.2012 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko ketään teettänyt kokotukkista tukkia kivääriin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemppo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 723
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2013 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mitään tarkoitusta ole (ainakaan vielä) kivääriin uutta tukkia hommata, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä verran tukin hinta alenee jos itse tekee viimeistely työt?

Eli tukkiseppä tekisi rautojen sovitukset ja isoimmat muodot tukkiin ja itse sitten hioisi loppuun ja käsittelisi tukin.

Ihan yleisesti siis kaikenlaisia tukkeja tarkoitan eli jotain arviota % määrästä kuinka paljon mahtaa alentua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Section6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 330
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 05.01.2013 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hemppo kirjoitti:
Ei mitään tarkoitusta ole (ainakaan vielä) kivääriin uutta tukkia hommata, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä verran tukin hinta alenee jos itse tekee viimeistely työt?

Eli tukkiseppä tekisi rautojen sovitukset ja isoimmat muodot tukkiin ja itse sitten hioisi loppuun ja käsittelisi tukin.

Ihan yleisesti siis kaikenlaisia tukkeja tarkoitan eli jotain arviota % määrästä kuinka paljon mahtaa alentua?


Karkeasti puolet halvempi. Riippuu tietysti paljon tekijästä, toiset arvostaa erilailla viimeistelyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 07.01.2013 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 07.01.2013 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään.


Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?

Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heym
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2010
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 20.01.2014 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Honkila kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään.


Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?

Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa.


Millanen homma tehdä aihiosta valmis tukki? tarviiko jotain erikoisempaa työvälinettä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 681

LähetäLähetetty: 20.01.2014 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös jenkkilästä saa noita aihioita suht edullisesti ja jos itse viimeistelee niin saturaisella voi päästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stobe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2012
Viestejä: 255
Paikkakunta: Etelä/Sawo

LähetäLähetetty: 21.01.2014 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heym kirjoitti:
Honkila kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään.


Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?

Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa.


Millanen homma tehdä aihiosta valmis tukki? tarviiko jotain erikoisempaa työvälinettä?


Eipä kait siihen mitään erikoistyökaluja tarvita, porakone+terät, pari talttaa ja viila sekä viimeistelyyn hiomapaperia niin pääsee aika pitkälle.

Työtähän se vaan helpottaa jos löytyy pylväsporakonetta tai jyrsintä.
Ja muistaa sitten mitata vaikka kahdesti ennen kuin rupeaa tekemään, helpompi sitä matskua on ottaa pois mitä lisätä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heym
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2010
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 21.01.2014 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Stobe kirjoitti:
heym kirjoitti:
Honkila kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään.


Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?

Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa.


Millanen homma tehdä aihiosta valmis tukki? tarviiko jotain erikoisempaa työvälinettä?


Eipä kait siihen mitään erikoistyökaluja tarvita, porakone+terät, pari talttaa ja viila sekä viimeistelyyn hiomapaperia niin pääsee aika pitkälle.

Työtähän se vaan helpottaa jos löytyy pylväsporakonetta tai jyrsintä.
Ja muistaa sitten mitata vaikka kahdesti ennen kuin rupeaa tekemään, helpompi sitä matskua on ottaa pois mitä lisätä Laughing


Eli sopivaa pientä puuhaa talveksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatiasS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2011
Viestejä: 669

LähetäLähetetty: 21.01.2014 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tuo tekeminen sitten kannattavaa? Ko on kumminki tukkiseppiä jotka tekee hyvää jälkeä eikä velota valmiistakaan paljon mitään. Jos värkätä haluaa niin tekee alusta asti ite. Kaveri puhu että yks tekee perus ratatukin 150€ niin suunnitellu että taian käyttää bössän sillä, kuulostaa että vähän harrastus pohjalta kyllä tekee noita vaikka ammattilainen onki ko taitaa maksaa jo se puukin jo aika paljon tuomoseen tukkiin ko pähkinää ne taisi olla Rolling Eyes tuntus ettei paljon teko palkkaa saa tuosta Rolling Eyes
Tietysti ite tekeminen minuaki houkuttais siinä mielessä että ei ole tullu tuota harrastettua ja jos onnistuu niin olishan se kiva semmonen ite tehty. Oikeastaan ainoa mikä tuossa niinkö hirvittää on juurikin tuo rautojen sovitus... Missä vaiheessa se pitäs tehä ettei kovin suuri työ mene hukkaan jos ei sitten onnistukkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 11 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com