Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1703
|
Lähetetty: 14.02.2014 14:33 Viestin aihe: |
|
|
No siinähän se on syy. Kukapa kaupparatsu ostaisi jimpan. Tai sellainen jolla on pitkä työmatka? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 14.02.2014 18:30 Viestin aihe: |
|
|
vesay kirjoitti: | Piruuttani kyselisin minkä verran ihmisten jimmyillä on ajettu? Nettiautosta ku kattelee ni harvemmin tulee vastaa semmosta yksilöö missä olis yli 250 tuhatta rullailtul. Onko syy vaan siinä ettei ko autolla ajeta pitkiä välejä. |
Joo ei tuolla vaan kehtaa kovin pitkää matkaa ajella. Itellä oli 5 vuotta Jimppa ja kyllähän sitä kaikki pidemmät työreissut tuli tuona aikana ajettua emännän autolla. Kulutus on myös melko kova ja tehoakin saisi olla matka-ajossa enemmän. Tähän vielä lisänä pomppuinen kyyti ja äkkinäiset ajo-ominaisuudet. Noh kyllä tuolla vielä perustyöajot 25km suunta päivässä ajeli.
Tässä sitten tulikin melkeinpä kaikki auton negatiiviset ominaisuudet ettei pidä väärin tätä ottaa. Maastoauto on aina kompromissi.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 14.02.2014 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Ei sen tarvi olla kompromissi... jos laittaa esim.grand cherokeen tai ML mersun niin mahtuu porukkaa ja on mukava ajella. toki käyttökustannukset on vähän eri luokkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2004 Viestejä: 756 Paikkakunta: \o/
|
Lähetetty: 14.02.2014 19:28 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Ei sen tarvi olla kompromissi... jos laittaa esim.grand cherokeen tai ML mersun niin mahtuu porukkaa ja on mukava ajella. toki käyttökustannukset on vähän eri luokkaa. |
Ei tuo ML taia vakiona oikein maasturista mennä mitenkään päin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 14.02.2014 20:39 Viestin aihe: |
|
|
No ei vakiona, offi paketilla muuttuukin sitten ihan täysin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2004 Viestejä: 756 Paikkakunta: \o/
|
Lähetetty: 14.02.2014 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | No ei vakiona, offi paketilla muuttuukin sitten ihan täysin. |
Joo, kyllähän nuista kompromisseista pääsee ihan helposti, ei tartte ku helevetillisen nipun seteleitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 14.02.2014 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Janme kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | No ei vakiona, offi paketilla muuttuukin sitten ihan täysin. |
Joo, kyllähän nuista kompromisseista pääsee ihan helposti, ei tartte ku helevetillisen nipun seteleitä. |
Sillähän siitä selviää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 14.02.2014 22:31 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Ei sen tarvi olla kompromissi... jos laittaa esim.grand cherokeen tai ML mersun niin mahtuu porukkaa ja on mukava ajella. toki käyttökustannukset on vähän eri luokkaa. |
No 2007 Grand Cherokeen Quadra Drive 2 nelivedolla laitoin Jimpan tilalle. Kaikesta tekniikasta huolimatta tuo minusta on silti maasto-ominaisuuksien suhteen kompromissi jos jimppaan vertaa. Toki täytyy sanoa ettei kovin pahoissa paikoissa ole vielä tullut testattua ennen kuin saa panssarit pohjaan.
Jimpassa miellytti lisäksi tekniikan yksinkertaisuus ja sitä myötä kestävyys. Saapa nähdä mitä kaikkea tuon Jeepin kanssa tulee eteen.
Kustannukset tosiaan hieman nousivat. Jos huollot, vakuutukset ja verot ottaa mukaan niin nelinkertaistuivat karkealla tasolla.
Ajomukavuus on toki Jeepissä plussaa. Automaattivaihteistosta olisi jo parin kk:n jälkeen vaikea luopua. Myös tuo jeepissä oleva mersun valmistama 3 litran diesel on mukavan oloinen kone. Liikuttaa hyvin tuonkin kokoista autoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 14.02.2014 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Tuskimpa tuon mersun moottorin kanssa ainakaan joudut taistelemaan. Se 3.1vm oli vähän murheenkryyni... Mutta senkin viat olivat usein käyttäjäperäisiä. Öljynvaihdoista kun pidät huolen niin eiköhän sen kans pärjää.
Ohan se jimppa mettäautona ehdoton, kova menemään pahoissakin paikoissa ja näppärä pienen kokonsa puolesta. Mutta tienpäällä sillä ei viitsi ajella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SuzukiSJ Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Tam 2014 Viestejä: 56
|
Lähetetty: 20.02.2014 23:13 Viestin aihe: |
|
|
Onko porukalla kokemuksia, miten näissä moottorit kestää? Olisi kiikarissa yksi reilut 200tkm ajettu, onko se loppuunajettu? Entäs miten lumessa etenee pikku korotuksella? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
k08888 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2011 Viestejä: 697
|
Lähetetty: 21.02.2014 00:48 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on pian 200tkm mittarissa, olin jo vaihtamassa uuteen, mutta onhan se halvempi ajaa 'vanhaa'. Ainakaan omassa autossa ei kilsat tunnu missään, toki huoltanu oon aina kympin välein.. tarkotus ois ajaa johonkin 250-300 paikkeille. Uskon että tuon kestää, ja uskoisin että eroonkin pääsee, ja arvokin on todennäköisesti vielä 3000 luokkaa tuossa vaiheessa. Onhan noita sj:tä miltei 30v vanhoja vielä liikenteessä, ja samaa laitettahan noiaika pitkästi on.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jyskyttäjä Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Syy 2010 Viestejä: 93 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 13.07.2014 15:17 Viestin aihe: |
|
|
niin kuinka näiden moottorit kestää? noin 200000 ajettua olen katsonut, vai kannattaako suoraan hakea vähemmän ajettu? pajeron pinin 1,8gdi on toinen vaihtoehto, siinä tosin olis enemmän varusteita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 18.07.2014 16:33 Viestin aihe: |
|
|
No ite en moottori asiaa osaa sanoo muutaku että mitä netistä lukenu ja käyttäjiä kuulostellu ni ei se mikään aikapommo pitäs olla. Itellä ollu oma jimppa vajaa vuoden ja kilsoja on ny 170 tonnii enkä aijo stressata ku normi huollot. Karjapuskuri täytys väsätä ja karjaraudan omaavilta kysysin että missäkohtaa suunnilleen kiinnitykset on yläpäässä? Alapäässä rungosta tulevat kiinnikkeet on simppeli homma mutta onko yläkiinnike kenties valojen alla muovipuskurista läpi runkorautaan vai miten tehdaslaiset raudat ovat kiinni, ja tietysti taas, kuva olis kiva _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.07.2014 16:37 Viestin aihe: |
|
|
Ja moottorit eivät maksa mitään. Ykkössatasia. Ainakin näissä vähän vanhemmissa, 2000 luvun alkupuolen peleissä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.07.2014 16:38 Viestin aihe: |
|
|
Lienet tietoinen, että et voi katsastaa autoa enää karjaraudalla? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|