OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vesilintulammen tekeminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sekert
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Tou 2008
Viestejä: 43

LähetäLähetetty: 06.08.2014 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Normanton kirjoitti:
Itse olen harkinnut tässä talvenaikana pientä lampi/kosteikko projektia. Vanhempani asustavat maalla ja heillä on siellä jonkin verran maata. Itse tulee lähinnä siellä metsästettyä.

Erään pellon takan on vanha eläimille tarkoitettu juottomonttu. Kokoa on ehkä reilut 10x5m. Eläimiä on ollut viimeksi 20v sitten ja monttu on kasvanut lähes umpeen. Monttu sijaitsee mukavassa notkelmassa jossa maa on erittäin märkää ja läheisessä ojassakin on aina vettä. Koko notkelmassa kasvaa suo- ja vesikasveja.

Olen pitkään haaveillut kosteikosta tänne ja nyt isälle on tulossa kaivinkone muihin hommiin ja on sovittu että tekee samalla minulle tuon kosteikon.

Tarkoituksena olisi lähinnä perata ja ruopata tuo juottomonttu siten, että siitä tulee allas jossa vettä on hieman reilummin. Monttu on alunperin ollut 1½m syvä ja about sellaiseksi se olisi tarkoitus tehdä. Tästä sitten laajennettaisiin kosteikoa notkelmaa pitkin siten että syvyyttä olisi tuollaiset ½m. Kokoa alueelle tulisi tuon montun lisäksi ehkä 20x10m. Loput mätästykset reunoille tehtäisiin sitten lapiolla. Läheinne oja olisi tarkoitus yhdistää kosteikkoon ja tehdä alajuoksun suuntaan pato jolla vedenkorkeutta saisi hallittua.

Kaivuri on iso telakone. Kuski kävi jo paikalla katsomassa muita hommia ja arvioi samalla kosteikon työmääräksi 2-3h. Hintaa tulee 60€/h + verot. Ei mielestäni paha.

Koitan ottaa ensiviikonloppuna muutaman kuvan paikasta ja toivottavasti saan myös työn ajalta sekä valmiista tuotoksesta. Sitten vielä kun saisi lintuja tänne. Smile No onneksi löytyy viljaa jota syöttää.


Mites kävi, miltä näyttää nytten?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Sivu 27 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com