OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

222 remiin uusi piippu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1480

LähetäLähetetty: 27.08.2014 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tulee tuohon sisään ampumiseen niin ei kannata tehdä siitä turhan tieteellistä itselle koska muuten se jää tekemättä. Eli seuraavassa itse käyttämäni ja hyväksi toteamani käytäntö joka on helppo tehdä jokaisen.

Eli osta vain suosiolla sitä parjattua forestia. Monet sitä moittii mutta minusta se on varmaan helpoin tapa kuparin poistoon ja todennäköisesti yksi halvimistakin jos hiukan suhteuttaa hintaa vaivaan.

Eli 5 ensimmäistä laukausta ja joka laukauksen välissä perusteellinen puhdistus. Anna forestin vaikuttaa kunnolla ja sitten puhdistus niillä vehkeillä mitä on. Itse käytän VFG tulppia ja olen erittäin tyytyväinen mutta ihan sillallakin homma onnistuu. Ja itsellä on tapana vielä pukata piippu asetonilla puhtaaksi kaikesta öljystä jotta foresti ottaa kunnolla kiinni. Ja nämä 5 laukausta on siis ne kaikkein tärkeimmät sisään ampumisessa mistä ei missään nimessä kannata luistaa.

Näiden viiden yksittäisen laukauksen jäljeen pikku sarjoja 3-5 laukausta ja aina puhdistus. Eli itse olen ottanut puhdistus vehkeen radalle mukaan kohdistanut kiikarin näillä laukauksilla. Aina muutama laukaus forestit piippuun ja käynti taululla. Pikku odottelu ja puolen kymmemen sarjan jälkeen homma alkaakin olla kasassa.

Ja mielestäni juuri nuo 5 ensimäistä laukausta on ne kaikein tärkeimmät. Aika monta huippu piippua on tullut ammuttua tuolla perusteella sisään ja aina 1-3 ensimmäisellä laukauksella on tullut piipun täydeltä sinistä mutta sitten se on tasoittunut.

Joten ihan turhaan sisään ampumista vedätetään turhan vaikeaksi kun ei se sitä ole. Ja tosiaan noista kuparin poisto litkuista voi olla niin montaa mieltä kuin haluaa mutta ei se foresti huonoa ole jos sitä oikein käyttää. Tehokkaampiakin on mutta käyttäjä ystävällisempiä aika hankala löytää. On tullut itsekkin aika montaa tököttiä kokeiltua mutta aina olen tuohon forestiin palannu ihan senkin vuoksi että joutuu sisä tiloissa asetta puhdistaan niin nuo ammoniakit on kyllä aika myrkkyä sisällä käsitellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 27.08.2014 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Herättää mielipiteitä. Wink

Ulkotiloissa ja nopeaa ja hyvää, lähes 100%, kuparin poistoon ammoniakki on ehdoton.
Sisäänammunta menee vähän liian pitkäksi ajallisesti, jos forrestilla pitää alkaa liottelemaan.

Tuota kaupallista versiot on moni kehunut tehokkaaksi jos ammoniakkia ei ole saatavilla:
http://www.riistamaa.fi/cat/product_details.php?p=1596
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1480

LähetäLähetetty: 27.08.2014 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä olen LG1 kanssa samaa mieltä että forestin yksi ogelma on sen vaikutuksen odottelu. Mutta normi puhdistuksessa siitä ei enää ole niin suurta ongelmaa kun lyö litkut vaikuttaan ja tekee muita hommia (ottaa oluen ja aukaisee töllön...) välillä.

Tuo roblan aine on kyllä myös sellaista hajultaan etten kyllä missään nimessä suosittele sitä sisällä käyttämään. Nimimerkki litran pullo ko. ainetta hyllyssä....

Ja itse olen tosiaan nuo 5 ekaa paukkua ampunut ihan kotona talon takana maahan (niin asun alueella jossa tämän voi tehdä ihan laillisesti) joten aika ei ole ollut ongelma. Ensimmäinen ilta näille 5:lle laukaukselle ja sitten seuraavana radalle.

Mutta missään nimessä sisään ampumista ei kannata jättää tekemättä. Yksi tai kaksi iltaa sen tekemiseen ei voi olla ylitsepääsemätön este kenellekkään. Vaikka ne 5 ensimmäistäkin laukausta tekisi radalla niin muutamaan tuntiin rata hommat on ohi vaikka kauemmankin odottelisi litkut piipussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kromo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 27.08.2014 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä oli jo kesällä tarkoitus Peuralalla laitattaa 222rem L461:een uusi piippu, mutta tulipa taas kaikkea muuta rahareikään häiritsemään harrastustoimintaa. Jospa sen nyt tässä syksyn mittaan saisi työn alle.

Tuo nousu nyt lähinnä vielä mietityttää. Lähinnähän tuo on lintu/rata käytössä, eli 3,2-3,6g luoteja tulisi käytettyä. Olisiko se sitten tuo 12-13" sopiva nousu, vai meneekö ok vielä perus 14" nousullakin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.08.2014 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammoniakilla lähtee kaikki saastat ja kuparit hetkessä, tämä vuosien testi ja useiden piippujen sisään ampuminen.

Hajua piisaa jos jättää pullon auki putsaus aikana, ite raotan korkia vain tupon kastamiseen.

1dl maksaa 5€ pikku pullon kera, ainakin täällä ja kestää vuoden aika tiuhaa käyttöö, no talvella hiljasempaa.

Mun mielestä foresti oli surkeeta, no tietty jos aikaa piisaa ni mikäs siinä.

Voihan sitä uuni tarvitettakin käyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Rane-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2009
Viestejä: 695
Paikkakunta: Lappeenranta

LähetäLähetetty: 27.08.2014 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mm. Asetarvike.comista saa Boretech eliminaattoria, ei haise ja toimii paljon nopeammin ja paremmin ku Forrest. Löytyy myös tehokkaampaa copper removeria, josta itsellä ei kokemusta. Eliminaattorin oston jälkeen lähti Forrestit roskiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 27.08.2014 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Rane- kirjoitti:
Mm. Asetarvike.comista saa Boretech eliminaattoria, ei haise ja toimii paljon nopeammin ja paremmin ku Forrest. Löytyy myös tehokkaampaa copper removeria, josta itsellä ei kokemusta. Eliminaattorin oston jälkeen lähti Forrestit roskiin.


Aikoinaan pullon Forrestia ostin ja kun odotteluun kyllästyi sekä parempia aineita tuli vastaan, sai Forresit jäädä kaupan hyllylle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 27.08.2014 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
243 peurala on ja toimii. Ei kuparoi nimeksikään. Voin suositella. Varmasti riittää kapasiteetti metsästystarkoituksiin.

Tod näk yks jos toinen kohta ehdottaa ämeriikän ihmepiippuja, mut kuten mainoksessakin, suosi Suomalaista kympillä päivässä Very Happy


Onko minkä mittainen kanki, nousu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himopyytäjä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Elo 2011
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 27.08.2014 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

täällä yksi jolla kolmessa aseessa peuralankanki ja ei voi moittia 222. 223. 308. ei kuparoi ja osuminen on parempaa kuin hyvää
_________________
kannattaa aina pyytää voi joskus saadakkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 27.08.2014 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maantiekiitäjä kirjoitti:
Quad vadis kirjoitti:
243 peurala on ja toimii. Ei kuparoi nimeksikään. Voin suositella. Varmasti riittää kapasiteetti metsästystarkoituksiin.

Tod näk yks jos toinen kohta ehdottaa ämeriikän ihmepiippuja, mut kuten mainoksessakin, suosi Suomalaista kympillä päivässä Very Happy


Onko minkä mittainen kanki, nousu?


650, 8'
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 27.08.2014 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja en tota mitenkään "sisäänampunut" suoraan normaalikäyttöön. Käytönjälkeen snake läpi ja kaappiin.
Jahtikauden päätteeksi olen putsannut parjatulla Forestillla, kun ei ole talviöisin niin tulenpalava kiire, niin joutaa se likoamaan yönyli Embarassed käsittelyn jälkeen vaatii sellaset 10-15 laukausta "paskuuttaa" niin alkaa taas käymään.

Näillä käy tarpeisiin riittävästi, mettäpaukulla 5 laukausta 10c kolikkoon/100m ja 2e-lanttiin/200m.
Tuollasia muutaman satasen piippuja niin viitti pitää kun kippiää pi**ua, saahan noita uusia jos lakkaa käymästä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 27.08.2014 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kans 22-250 Rem 600mm 14" peurala. Sisään ammunnan jälkeen ei juuri kuparoi. Mutta kummiski sen verran että 100 patin jälkeen saa tetragunin coper soventilla pikkusen jäämään väriä tamppooniin.. Ja tuo on sitte myös semmosta myrkkyä (haisee) että lähtee kaikki sinne kuulumaton piipusta.

On tuolta tullu karheitakin piippuja, mutta jospa ois hoitanu tuon asian kuntoon. Eli pikkusen arpapeliä sen suhteen ollu. Ne kuparoivat mitä minä tiedän on kyllä myöskin käyneet, eli normaalissa metsästys aseessa ei mitään väliä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
savonmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2010
Viestejä: 465

LähetäLähetetty: 27.08.2014 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ammoniakilla mäkin olen kuparit poistanut. vähän olen ammoniakin sekaan laittanut fairya niin pysy y paremmin piipun seinämillä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.08.2014 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peurala on oppinut kolvaamisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 28.08.2014 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Peurala on oppinut kolvaamisen.


Tuo meikäläisen 260 kun saapui Riihimäeltä "koeponnistuksesta" kotiin niin tein piipulle perusteellisen kuparinpoiston niin neljällä laukauksella oli saatu piippu suorastaan hirveään kuntoon. Soitin asiasta Peuralalle ja sovittiin, että jos piippu ei rauhoitu sisäänammunta vaiheessa niin seppä ajaa piipun halki ja katsoo missä vika. Itse epäili, että että kolvaaminen ei vielä suju mukisematta???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com