OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalinnustuskausi 2014
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 25.09.2014 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sami.k kirjoitti:
sitä en minä ymmärrä että onko nuo kävellyt kilometrit joku itseis arvo? kyllä tuollaiset kilometrimäärät kertovat mielestäni taitojen puutteesta siis jos tutuilla alueilla pyörii tai jos kãvelyn ilosta kävelee nii se on toinen juttu.


Niinpä. Kiviä vielä reppuun niin alkaa v1tuttamaan ihan tosissaan. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berettapas
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Syy 2012
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 25.09.2014 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Toissapäivänä oudoin kanalintureissu ikinä saaliin osalta. Pyy, lehtokurppa ja kaksi peltopyytä reppuun. Havainto yhdestä metsosta, koppelosta ja kahdesta teerikanasta. Peltopyyt ei toki tuolla samalla kävelyreissulla löytyneet vaan pikkusen enempi peltomaisemista.


Mahtaako olla kuvia peltopyistä? Olisi mukavaa vaihtelua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2009
Viestejä: 113
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 25.09.2014 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:


mikäpä tuolla on kulukiessa kun lintujaki on erittäin hyvin! (erästely osiossa muuan kuva enempi)


Ilmasto lämpenee ja teerikannat pienenee Laughing Harvemmin Taivalkoskella pääsee syyskuussa pyytämään lumilta Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

haylone kirjoitti:
sami.k kirjoitti:
sitä en minä ymmärrä että onko nuo kävellyt kilometrit joku itseis arvo? kyllä tuollaiset kilometrimäärät kertovat mielestäni taitojen puutteesta siis jos tutuilla alueilla pyörii tai jos kãvelyn ilosta kävelee nii se on toinen juttu.


Niinpä. Kiviä vielä reppuun niin alkaa v1tuttamaan ihan tosissaan. Laughing

Kertoo se senkin ettei lintua ole,toisaalta jos joku tituleeraa itseään saamamiehenä,sekä sillä että lintua kyllä on ja perään pistää jonoon ruman nipun kilometrejä niin mitenhän lienee...
Silloin kun maissa on lintua niitä saa kyllä puurtamattakin,siihen ei montaa kilometriä tarvita.
Pikku lenkki eikä ensimmäistäkään lintuhavaintoa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 25.09.2014 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rolling Eyes jassoo..

Pystyn kyllä omien kokemusten perusteella sanomaan, että huippu vuosinakin pystyy kävelemään kilometri tolkulla tyhjää. Isoon kairaan se poikuus tai kymmenen poikuutta katoaa aika helposti. Ei ole metsästysmaat tilkkutäkkiä niin kuin etelämmässä, silloin toki lintuja löytyy ainakin osittain helpommin. Poikkeustapauksia löytyy kuitenkin aina.

Mutta asiaan! Lintuja löytyy ja silloin tällöin päätyy reppuunkin. tuulet vähän haittana koiran kanssa, mutta koppelo antaa melko hyvin haukkua kaikesta huolimatta.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta kai maasto asettaa erilaisia vaatimuksia,sen verran on tullut pohjoisenkin maita tallottua,oli kyllä helppoja ja mukavia kävellä mutta lintua oli kohtuu harvassa,täällä oli samaan aikaan yksi huippuvuosista ja saalista sai kun viitsi kävellä jonkin aukon laitaan passiin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalmo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2006
Viestejä: 1641
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 25.09.2014 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Totta kai maasto asettaa erilaisia vaatimuksia,sen verran on tullut pohjoisenkin maita tallottua,oli kyllä helppoja ja mukavia kävellä mutta lintua oli kohtuu harvassa,täällä oli samaan aikaan yksi huippuvuosista ja saalista sai kun viitsi kävellä jonkin aukon laitaan passiin.


Ei helevettiläinen mikä munkki sulla aina käy. Silloin kun oli kotinurkat lintuja tulvillaan niin sinä kävelit tyhjää kairaa pohjoisessa Laughing

Tulee väkisin mieleen muaan Rob McKenna ( www.hitchhikers.wikia.com/wiki/Rob_McKenna ). Taidan maksaa jatkossa sulle viinat jos et tuu samalle suunnalle jahtiin missä itse pyörin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kun kutsuttiin,omilla mailla ehti metsästää ennen ja jälkeen reissun.
Eikö nyt voitaisi palata asialliseen kommentoitiin,tällainen joka lauseeseen takertuminen vie koko keskustelun sivuraiteille...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sidebyside
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Elo 2005
Viestejä: 201

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osa ei usko heiluri sun valitusta tyhjistä maista. Osa uskoo. Ja oli asia miten vaan niin se, että joka päivä pari kertaa asian mainitset ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa. Luulen että siinä osittain syy miksi porukka alkaa hajoileen. Oisko ok jos kerrot kun on jotain uutta asian tiimoilta?

Mä ihmettelen sitä, että miksi ylipäätään metälle meet? Jos kaikki korkeimmatkin tietäjät ovat todenneet tilanteen totaalisen synkkyyden, et kai ammu niitä vähiäs. Vai odotatko, että maailman 8. ihme tapahtuu ja jonain aamuna maasi ovatkin täynnä lintuja? Kysyn tämän ihan ilman pottuilua.
_________________
yksinkertainen on kaunista
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:


Eikö nyt voitaisi palata asialliseen kommentoitiin


Alota sä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sidebyside kirjoitti:
Osa ei usko heiluri sun valitusta tyhjistä maista. Osa uskoo. Ja oli asia miten vaan niin se, että joka päivä pari kertaa asian mainitset ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa. Luulen että siinä osittain syy miksi porukka alkaa hajoileen. Oisko ok jos kerrot kun on jotain uutta asian tiimoilta?

Mä ihmettelen sitä, että miksi ylipäätään metälle meet? Jos kaikki korkeimmatkin tietäjät ovat todenneet tilanteen totaalisen synkkyyden, et kai ammu niitä vähiäs. Vai odotatko, että maailman 8. ihme tapahtuu ja jonain aamuna maasi ovatkin täynnä lintuja? Kysyn tämän ihan ilman pottuilua.

Enhän minä ole sanonut ampuvani niitä,olen puhunut siitä miten vähän niitä näkyy,moni ei tosiaankaan usko ja olenkin pyytänyt tässä ihan julkisesti pariakin osaajaa todistamaan näkemykseni vääräksi,yllättäen ei kiinnosta,mistäköhän johtunee...
En minä viitsisi muuten jatkuvasti kommentoidakkaan mutta kun kertoo tehneensä tyhjän reissun alkaa räksytys,asiallinen kommentointi on aivan toinen asia kuin henkilöön käyvä rähäkkä.
Metsästys on mukavaa samoin kuin metsissä kulkeminen ja esimerkiksi auringonnousu tai lasku nevalla,muita maita minulla ei ole kulkea joten näihin on tyytyminen,reissu syksyyn jonnekkin muualle tarjoaa yleensä sitten sen mahdollisen saaliin,sen tekee moni muukin samasta syystä,näin on ollut jo monta syksyä ja ilmeisesti jatkuukin vielä jonkin aikaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen ensimmäistä kertaa tälle syksyä lintumettällä. Eipä turhaan tarvinnu nytkään tarpoa. Pari paistilintua reppuun ja hyvää pystärihaukkua sai kuunnella useampaa kertaa, joskus jopa pelkällä hajulle. Laughing Joskus itellekin tuollanen jahtikaveri pitää hankkia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalmo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2006
Viestejä: 1641
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Enhän minä ole sanonut ampuvani niitä,olen puhunut siitä miten vähän niitä näkyy,moni ei tosiaankaan usko ja olenkin pyytänyt tässä ihan julkisesti pariakin osaajaa todistamaan näkemykseni vääräksi,yllättäen ei kiinnosta,mistäköhän johtunee...
En minä viitsisi muuten jatkuvasti kommentoidakkaan mutta kun kertoo tehneensä tyhjän reissun alkaa räksytys,asiallinen kommentointi on aivan toinen asia kuin henkilöön käyvä rähäkkä.
Metsästys on mukavaa samoin kuin metsissä kulkeminen ja esimerkiksi auringonnousu tai lasku nevalla,muita maita minulla ei ole kulkea joten näihin on tyytyminen,reissu syksyyn jonnekkin muualle tarjoaa yleensä sitten sen mahdollisen saaliin,sen tekee moni muukin samasta syystä,näin on ollut jo monta syksyä ja ilmeisesti jatkuukin vielä jonkin aikaa.


Syy mistä oma pottuiluni kumpuaa on se että edelleen on vastaamatta avainkysymys:

Mitä lisäarvoa tälle keskustelulle tuottaa se että joka ikinen päivä kerran tai kaksi päivässä toteat teerikadon olevan tosiasia ja maittesi tyhjiä?

Jos pystyt vastaamaan tuohon kysymykseen lyhyesti ja ytimekkäästi, niin lopetan pottuilun omalta osaltani heti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No haittaako se noin kovin?
Tässähän keskustellaan kanalinnustuksesta,käyn jahtuussa ja heitän kommentin ettei juurikaan näkynyt...alkaa välittömästi monta päivää kestävä rähäkkä...
Komeiden maisemien ja saalikuvien vastapainona on näitä maita jotka eivät kauneudellaan sokaise eivätkä hurmaa riistarunsaudellaan,saa sitä vissiin näistäkin sanasen sanoa,mutta joka kommentti aiheuttaa viikon mittaisen väännön.
Ellen vastaisi minut huudettaisiin porukalla onnettomaksi rääpäleeksi joka ei saa saapasta jalkaansa eikä löydä lintua parvesta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 25.09.2014 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Porukka vosi kertoa metsästelystään ja mahdollisista saaliistaan sen sijaan että keskittyy sivukaupalla kommentoimaan minun surkeuttani jahtuumiehenä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Seuraava
Sivu 39 Yht. 45

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com