OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Asesepäksi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 08.01.2015 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä asesepän ammattiopinnot vievät ajan niin tarkaan,etenkin noin lyhyessä koulutuksessa,että koneistajan taidot olisi syytä olla ja valmiina,koneistushommien opettelukaan kun ei käy parissa kuukaudessa.
Itse hankin aikoinaan manuaalikoneistajan paperit asesepän opintoja varten ja siihen meni reilu kymmenen kuukautta,ei olisi haitannut vaikka olisi vielä tehnyt päälle joitakin syventäviä opintoja hiukan paremmalla ja monipuolisemmalla kalustolla,silti olisi ollut koneistajana vielä oppipoika.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
.22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 08.01.2015 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pentium kirjoitti:
MikaS kirjoitti:
[quote=".22"
Ja kun moni luulee että tarvii olla metallikoulutusta ennestään niin ei tarvii enää olla.


Lainaus:
Aina paranee, jonkinlainen perustietoa pitäisi koneistuksesta olla.


Hakijoita on senverran reilusti, että he kyllä valitsevat ne joilla ON koneistus kokemusta. Itse aion hakea.


No mun luokalla oli yks koneistaja ja ihan muutama muu kellä oli muuta metallikokemusta ja luokalla 13 Oppilasta. Seuraavalla luokalla melkein sama homma..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 08.01.2015 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siellä sitten paljon koneistushommia ehdi opiskella.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 08.01.2015 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.22 kirjoitti:
Pentium kirjoitti:
MikaS kirjoitti:
[quote=".22"
Ja kun moni luulee että tarvii olla metallikoulutusta ennestään niin ei tarvii enää olla.


Lainaus:
Aina paranee, jonkinlainen perustietoa pitäisi koneistuksesta olla.


Hakijoita on senverran reilusti, että he kyllä valitsevat ne joilla ON koneistus kokemusta. Itse aion hakea.


No mun luokalla oli yks koneistaja ja ihan muutama muu kellä oli muuta metallikokemusta ja luokalla 13 Oppilasta. Seuraavalla luokalla melkein sama homma..


Soittelin tänään ikaalisiin ja kyselin, sanoivat tosiaan että n. 70 hakijasta 13 otetaan sisään ja etupäähän menevät aina ne, jolla koneistuskokemusta sekä koneistajantutkinto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 08.01.2015 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääsykokeisiin pääsemiseen katsotaan vain peruskoulun tai lukion todistusta, koska on kyseessä toisen asteen koulutus. Itte en päässy tuonne edes kokeisiin asti koska peruskoulun päästötodistuksen arvosanat olivat huonot runsaasta lintsaamisesta johtuen. Metallialan papereillani ei ollut mitään vaikutusta tuossa. Vaikuttavat kaiketi tasatilanteissa. Sitäpaitsi en ole aivan varma tasosta mikä tuolla on. Kun olen kysynyt jotakin erikoisempaa kuin kiikarin jalustaa tai vaimentimen kierrettä on vastaus, että nyt on kyllä niin kiirus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 08.01.2015 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eipä ole uutta,aikoinaan koetin teettää siellä jotain mutta aina oli kiire tai ei ollut sopivaa opetusjaksoa menossa,haulikon tukkiakaan ei saanut teetettyä kun ei kuulema ollut oikeaa jaksoa menossa,koko vuonna,tein itse ja tuli puuvalmiiksi kahdeksaan tuntiin,oli niillä ruuhkaa,tai mielenkiinto puuttui,metallihommista ei tullut p@zkaakaan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 08.01.2015 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuulapää78 kirjoitti:
Pääsykokeisiin pääsemiseen katsotaan vain peruskoulun tai lukion todistusta, koska on kyseessä toisen asteen koulutus. Itte en päässy tuonne edes kokeisiin asti koska peruskoulun päästötodistuksen arvosanat olivat huonot runsaasta lintsaamisesta johtuen. Metallialan papereillani ei ollut mitään vaikutusta tuossa. Vaikuttavat kaiketi tasatilanteissa. Sitäpaitsi en ole aivan varma tasosta mikä tuolla on. Kun olen kysynyt jotakin erikoisempaa kuin kiikarin jalustaa tai vaimentimen kierrettä on vastaus, että nyt on kyllä niin kiirus...


No mitä jos tuonne hakeepi vaikka 40vuotias kaveri, niin millä helevetillä se löytää jotain peruskoulutodistusta?? Very Happy Itse olen reilusti tuota nuorempi enkä tiedä itsekkään missä peruskoulutodistukseni on ja vaikka löytyisikin, niin sanomasi perusteella ei ole meikäläiselläkään asiaa tuohon kouluun sitten... Embarassed

Noh, saapi nähdä, opettaja sanoi että koneistuksen papereilla ja työvuosilla pääsee hakijoiden kärkipäähän, toivottavasti tämä pitää paikkaansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
.22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 08.01.2015 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mun mielestä pitäis voida hakea toisenasteen todistuksella, eli ammattikoulun.. Ja kun eihän tuolla voi edes opiskella suoraan peruskoulun jälkeen ja nykyään voi olla viellä muuttunu kun on aikuisopetusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.22 kirjoitti:
Kyllä mun mielestä pitäis voida hakea toisenasteen todistuksella, eli ammattikoulun.. Ja kun eihän tuolla voi edes opiskella suoraan peruskoulun jälkeen ja nykyään voi olla viellä muuttunu kun on aikuisopetusta.


Ei voi, laki on muuttunut. Olen hakenut tuonne, niin enköhän tiedä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pentium kirjoitti:
kuulapää78 kirjoitti:
Pääsykokeisiin pääsemiseen katsotaan vain peruskoulun tai lukion todistusta, koska on kyseessä toisen asteen koulutus. Itte en päässy tuonne edes kokeisiin asti koska peruskoulun päästötodistuksen arvosanat olivat huonot runsaasta lintsaamisesta johtuen. Metallialan papereillani ei ollut mitään vaikutusta tuossa. Vaikuttavat kaiketi tasatilanteissa. Sitäpaitsi en ole aivan varma tasosta mikä tuolla on. Kun olen kysynyt jotakin erikoisempaa kuin kiikarin jalustaa tai vaimentimen kierrettä on vastaus, että nyt on kyllä niin kiirus...


No mitä jos tuonne hakeepi vaikka 40vuotias kaveri, niin millä helevetillä se löytää jotain peruskoulutodistusta?? Very Happy Itse olen reilusti tuota nuorempi enkä tiedä itsekkään missä peruskoulutodistukseni on ja vaikka löytyisikin, niin sanomasi perusteella ei ole meikäläiselläkään asiaa tuohon kouluun sitten... Embarassed

Noh, saapi nähdä, opettaja sanoi että koneistuksen papereilla ja työvuosilla pääsee hakijoiden kärkipäähän, toivottavasti tämä pitää paikkaansa.


Itse olen 36v ja tilasin todistuksen syntymäkaupunkini kaupungin arkistosta mistä se löytyi. Jäin pisteen päähän siitä, että olisin päässyt pääsykokeisiin. V.tutti paljon kun en päässyt. Osaamista ja tietoa löytyy aseiden kanssa väsäämisestä ja koneistuksestakin, mutta ei auta ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuonne haetaan vain ja ainoastaan yhteishaun kautta. "Jos olet jo suorittanut jonkin ammatillisen tutkinnon tai korkeakoulututkinnon, et voi hakea yhteishaussa. Voit hakea aikuiskoulutukseen, vaihtoehtoja on monia"


tuolta löytyy ehdot:

https://opintopolku.fi/wp/fi/ammatillinen-koulutus/nain-haet-kevaan-yhteishaussa-ammatilliseen/


Viimeinen muokkaaja, kuulapää78 pvm 13.01.2015 15:46, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se kumma kun jokin ikivanha paperi on tärkeämpi kuin hakijan osaaminen?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
On se kumma kun jokin ikivanha paperi on tärkeämpi kuin hakijan osaaminen?


Jos en väärin muista niin kokoomus ajoi tän p.skalain läpi. Eli nyt on meikäläiselläkin ainoa vaihtoehto hommata kutsumusammatti on käydä iltalukio Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä luovutin aikoinaan kun kasautui liian paljon ja mitä kummalisempia esteitä,leipähän tuossa hommassa on lujassa mutta saatpahan tehdä sitä mistä pidät,minua tympäisee kun on pakko tehdä kaikenlaista p@zkaa pelkän rahan takia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 13.01.2015 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiä sitten pystyiskö oppisopimuksella paperit hommaamaan. Tuskimpa kukaan ottaisi vaivoikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 3 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com