OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 16.02.2015 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ursus kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Ursus kirjoitti:
Navarasta kysymys. Saako sillä ajaa neliveto päällä pitävällä pohjalla esim. asvaltti? Vai meneekö voimansiirto tuhannen mutkalle.
Omistin joskus mkI pajeron ja sillä ei saanut.


Tarkoitti ilmisesti keskilukko päällä..


Joo eli kysymyksen olisin voinut muotoilla niinkin että meneekö keskilukko päälle 4x4 HI asetuksellakin kuten mk1 pajerossa.

Ja ilmeisesti lukko on auki Hi asennossa ja lukossa pikkupuollella.


Ei kait navarassa mitään keskitasauspyörästöä ole? Eli on lukossa aina kun neliveto päällä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 16.02.2015 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

metsiäinen kirjoitti:
"auttaisi asiaa, jos määrittelet ensin ainakin seuraavat seikat:

hintahaarukka
huoltobudjetti (huollot pajalla vai ite/ukko)
montako hurttaa ja minkä kokoista"


Hinta sais olla alle 20000€ ja eikä vanhaa pas.. vehjettä...muttei sit ol varaa ihan tuliteräänkään.
Pajalla joudun käyttämään, enkä itse osaa kuin nesteitä lisäillä ja huoltojen perään pitää vaaria. Naapurissa asustaa korjaaja tällä hetkellä..
Koiria pitäisi mahtua kolme... Myös rattaat sekä ipanaistuin taakse. Muutoin olisikin pakettiauto hyvin riittänyt...mutta kun ipana ilmoitti tulostaan. Smile
Tällä hetkellä on pieni vähäkulutuksinen diesel pakettiauto, johon on kaik koirat hyvin mahtuneet sekä tarvittavat roinat sekä matkustajat...mutta kuvio muuttuu..niin sen mukaan pitääs elää. Very Happy


Tuohon luokkaan ei taida mennä kuin 5-paikkaiset pakut. Tullut huomattua, että nuo nykyiset lastenrattaat vievät sellaisen tilan, että paljon muuta ei takakonttiin normi autoihin sitten laitetakkaan. Jotkut matkarattaat menisivät pieneen tilaan, mutta silti tuli koirien häkkien kanssa ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 18.02.2015 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa olisi kyllä oiva peli perheelliselle mettäreissuille. Hilux luxury. Kävin tuota vilkaisemassakin samalla, kun kattelin muita autoja. Hiluxiin tottuneella kyllä putoaa tavarat housuun, kun vertaa laadullisesti. Alustahan on sama, mutta eroa on melkoisesti kuitenkin.

http://www.sportscarcenter.fi/vaihtoautot/Toyota/hilux/30d-fortuner-aut-7h-230hv--rahoitus-jopa-ilman-kasirahaa-alkaen-559--kk/TOY629
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ursus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Mar 2014
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 19.02.2015 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Teemu- kirjoitti:
Ursus kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Ursus kirjoitti:
Navarasta kysymys. Saako sillä ajaa neliveto päällä pitävällä pohjalla esim. asvaltti? Vai meneekö voimansiirto tuhannen mutkalle.
Omistin joskus mkI pajeron ja sillä ei saanut.


Tarkoitti ilmisesti keskilukko päällä..


Joo eli kysymyksen olisin voinut muotoilla niinkin että meneekö keskilukko päälle 4x4 HI asetuksellakin kuten mk1 pajerossa.

Ja ilmeisesti lukko on auki Hi asennossa ja lukossa pikkupuollella.


Ei kait navarassa mitään keskitasauspyörästöä ole? Eli on lukossa aina kun neliveto päällä


Näin se näyttäis olevan. Taitaa olla mitsun l200 ainoa pickuppi missä saa ajaa neliveto päällä pitävemmälläkin alustalla. Harmi vaan kun se on niin susiruma. Vissiin nintendon insiinörit suunitellu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 24.02.2015 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kellään kokemusta kia Sorento tai Hyundaista metsästyskäytössä tai ihan vaikka kauppakassina tai työ autona.
Pääseekö kuinka lumessa ja onko vikoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.02.2015 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä. Ite ajelen miltei aina 2 veto päällä jos on mahdollista. Pehmosemmalla tai lumisella polulla voi sitte lykätä nelivedon päälle jos tarvii. Myös pääkallokeleillä neliveto on päällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 24.02.2015 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tkmtuke kirjoitti:
Onkos kellään kokemusta kia Sorento tai Hyundaista metsästyskäytössä tai ihan vaikka kauppakassina tai työ autona.
Pääseekö kuinka lumessa ja onko vikoja?


Isäukon kaverilla on tuollanen KIA ollu uudesta asti, ehkä nyt viitisen vuotta. Vasta oli puhetta ja mitää vikaa ei kuulemma ole ollu eli ei oo tarvinnu takuussa juoksuttaa. Lumessa etenee ihan ok, niin ku nyt muut vastaavat esim Nissanin x-trail tai hondan crv ja mitä näitä nyt sit on. Mikään mahoton maastoautohan tuokaan ei ole, mutta huonoilla teillä ja pienessä hangessa pärjää kyllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16711
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 24.02.2015 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari kiaa tuossa seurannu sivusta jahdissa....

-toisesta lensi kytkin massapyörien tai sensuuntaisten irrotessa ja mahto 5k maksaa remontti... joku 120tkm ajettu.

-lumessa menee saman kuin takaveto lada, tämä vertaus siis omistajalta.

-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5252
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 24.02.2015 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KIA/ Hyandai- ominaisuudet riippuu täysin, minkä ikäistä autoa ajattelee.

Ennen 2010 vuotta Kia:t olivat enemmän maastureita - kait niilläkin on ajettu, varsinkin jos alustaksi on laitettu Konin FSD:t.

Oma on 2012 tehty Sorento. Muutamia takuuasioita on ollut (mm. soitin, etujarrujen satulat ääntivät liukutappien varassa, tuulilasin pyyhkimen varresta irtosi pinnoitetta...) Takuu on hoitanut asiat paremmin kuin monessa muussa merkissä. Autolla on nyt ajettu vajaa 100 tkm melko huolettomasti. Lumessa etenee kuten 18,5cm maavaralla ja nelivedolla oleva auto. On himpun parempi kuin -02 tai -08 CR-V, joita on ollut aiemmin. Varsinkin se neliveto on toimivampi. Mutta ei siitä kannata odottaa oikeiden maastureiden veroista.

Alusta tuossa on pintakova, mutta sitten kuitenkin pakkasella omaan makuun varsinkin takapään iskunvaimennus kävi kuormalla tehottomaksi. Laitoin Bilsteinin iskarit ja sillä korjaantui kaikki muu, mutta pintakovuus jäi edelleen. Facelift-malli (2013>) oli pikaisella koeajolla ehken parempi kuin tuo vanhempi. Kävisin kuitenkin ennen ostopäätöstä koeajamassa polanteisella/ teräväkuoppaisella tiellä, niin silloin selviää tuo alusta parhaiten. Hyvällä pinnalla tuolle on vain "taivas ja vajaa 200km/h" rajana, minkä tuolla pystyy ajamaan.

Uusin 2015 malli (Sorento) on vain nopeasti tyypitetty. On henkilöautomaisempi nykyiseen verrattuna. Ja ehken se maavara on sama eturenkaiden välissä, mutta keulan muotoilu ja muu alustan korkeus ei anna niin paljon anteeksi kuin noissa 2010-14 malleissa "maasto-ominaisuuksia" ajatellen.

Veikkaan Hyandaihin pätveät pitkälle samat asiat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9465

LähetäLähetetty: 24.02.2015 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

slapshot- kirjoitti:
Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä.


Rolling Eyes

Missähän se kitkalukkosi mahtaa sijaita?
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 468
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 24.02.2015 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Pari kiaa tuossa seurannu sivusta jahdissa....

-toisesta lensi kytkin massapyörien tai sensuuntaisten irrotessa ja mahto 5k maksaa remontti... joku 120tkm ajettu.

-lumessa menee saman kuin takaveto lada, tämä vertaus siis omistajalta.

-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...


Itsellä vähän vanhempi 05 Hyundai pihassa. Lumessa menee kunnes jää pohjasta kiinni ja vaihteistona on automaatti, joten kytkinongelmista en tiedä.. En ole sivusta seurannut, nuo on omat kokemukset. Luotettavia perusautoja jos ei tarvitse ihan maastomonsteria. Ja mukava ajella siirtymät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 25.02.2015 00:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...


No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16711
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.02.2015 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
slapshot- kirjoitti:
Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä.


Rolling Eyes

Missähän se kitkalukkosi mahtaa sijaita?


Taka-akselissa lienee kitka ja vaan tasauspyörästö etuakselilla...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16711
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.02.2015 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla...


No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY


Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 25.02.2015 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No sit uskotaan että parani.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 43 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com