Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tkmtuke Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2010 Viestejä: 615 Paikkakunta: Parkano
|
Lähetetty: 25.02.2015 10:56 Viestin aihe: |
|
|
Juu tommosta 05-06 mallin 2.5 dieseli automaattia kia vaan kattelin netistä.
Ei nyt mitään mahdottomia maasto ominaisuuksia tattte olla ja emäntäkin sais ajella samalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 25.02.2015 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3606 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 25.02.2015 22:44 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | mikko81 kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | -toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... |
No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti
https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY |
Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia. |
Tuostakin paikasta osaava olisi saattanut päästä ihan ajamalla. Ei sillä että hiace olisi maailman paras etenijä, mutta tuo video nyt ei paljoa todista. Voi myös olla että on ihan nahkat renkaat niin meno voi loppua vaikka viiden sentin hankeen. Melkein samanlaiseen paikkaan, tosin vastamäkeen, oli hilkulla ettei jäänyt yksi uudehko lc:kin kiinni viimetalvena. Ainakin se siinä vähän aikaa suti, mutten tiedä laittoiko jotain lukkoja päälle vai mitä mutta kyllä se siitä sit oli irronnut kun hetkeksi katsoin muualle.
Ja mikä vanhassa hiacessa on parempaa, on juurikin se alennusvaihteisto, mutta minun ymmärtääkseni perä ei oleellisesti ole erilainen. Jotkut väittää että uudemmissa olisi perän kitkat löysemmät, mutta minusta noissa taitaa olla aika isoja eroja vuosimalliin katsomatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 25.02.2015 23:51 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | mikko81 kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | -toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... |
No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti
https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY |
Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia. |
Tuostakin paikasta osaava olisi saattanut päästä ihan ajamalla. Ei sillä että hiace olisi maailman paras etenijä, mutta tuo video nyt ei paljoa todista. Voi myös olla että on ihan nahkat renkaat niin meno voi loppua vaikka viiden sentin hankeen. Melkein samanlaiseen paikkaan, tosin vastamäkeen, oli hilkulla ettei jäänyt yksi uudehko lc:kin kiinni viimetalvena. Ainakin se siinä vähän aikaa suti, mutten tiedä laittoiko jotain lukkoja päälle vai mitä mutta kyllä se siitä sit oli irronnut kun hetkeksi katsoin muualle.
Ja mikä vanhassa hiacessa on parempaa, on juurikin se alennusvaihteisto, mutta minun ymmärtääkseni perä ei oleellisesti ole erilainen. Jotkut väittää että uudemmissa olisi perän kitkat löysemmät, mutta minusta noissa taitaa olla aika isoja eroja vuosimalliin katsomatta. |
Eikös vanhassa hiaccessa ollut alennusvaihteen lisäksi parempaa se että siinä oli oikea kytkettävä maastoauton neliveto? Eli etu- ja takakartaani pyöri aina samaa vauhtia kun vaan neliveto oli kytketty päälle? Sellasta uskaltaa vähän hangessakin kurmoottaa.
Sen videon kaltainen jumi olis voinut tulla yhtälailla vanhalla hicella, tai millä tahansa maasturilla jossa ei ole lukkoja akseleilla. Oli vähän sen näköisesti että mahastaan kiinni. Korkeus olis tietysti voinut auttaa, se uusi hiace on aika matalan oloinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3606 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 26.02.2015 00:24 Viestin aihe: |
|
|
No joo, se nähtävästi on niin, mutta tossa -95-> mallin nelivedossakaan en ole koskaan törmännyt ongelmaan etu ja takakardaanin välisessä pyörimisessä, vaan juurikin siinä ettei edessä ole lukkoa ja takana voiolla vähän löysää. Siksi en sitä pidä kovin oleellisena erona nelivetoisessa pakettiautossa. Taka-akselin "lukkoa" voi vähän jarrulla hämätä, mutten itse ole koskaan joutunut edes yrittämään.
En muista paljonko vanhoissa oli maavaraa, mutta uudemmissa se on muistaakseni 195(lyhyt paku) tai 200 (pitkä paku) ja 07-> 203/208(lyhyt/pitkä bussi) tai 234/243(lyhyt/pitkä paku). Iso harmi on pitkä akseliväli, ja se julmettu kääntöympyrä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iso Koo Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2007 Viestejä: 501 Paikkakunta: eteläinen-savo
|
Lähetetty: 27.02.2015 21:01 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..? |
175 000 tuli omalla -05 ajettua. eikä mitään kytkinongelmia kyllä haistanut.
Korotuksiakaan en tarvinnut missään metsästystarpeessa, riitti kun eteenpäin pääsi, vaikka lumi tunki välillä yli konepellin. Huolisin vieläkin auton takaisin tutulta, jolle möin, vaikka yli 200 000 pitkälti ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2236 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 27.02.2015 22:15 Viestin aihe: |
|
|
iso Koo kirjoitti: | ajava kirjoitti: | Oliko jollain kokemusta Forresterin 2,0 alennus vaihteisesta,miksi kytkimet ei tunnu kestävän ja onko korottaminen kuin onnistannu?Varmaan muuten kestäviä..? |
175 000 tuli omalla -05 ajettua. eikä mitään kytkinongelmia kyllä haistanut.
Korotuksiakaan en tarvinnut missään metsästystarpeessa, riitti kun eteenpäin pääsi, vaikka lumi tunki välillä yli konepellin. Huolisin vieläkin auton takaisin tutulta, jolle möin, vaikka yli 200 000 pitkälti ajettu. |
Kytkimen keston kanssa en ole muissa malleissa kuullut olevan ongelmia, kuin dieselin kanssa. Siinähän on liian pitkä ykkönen ja pakki eikä alennusvaihdetta. Raskaan kärrin kans saa sitten luistatella.
Korotus onnistuu ilmeisesti suht helposti sopivilla korotuspaloilla ~25mm asti. Ei mene vielä kulmat liian jyrkiksi. En kyllä ite oo oikeestaan kaivannu korotusta. Semmoset tiet missä oikeestikin saa ajaa ja aseet mukana, menee kyllä heittämällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 27.02.2015 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Ilmoituksia vaan katellu ollu 150000km jälkeen ollu monissa kytkin vaihtoja.Toi 25mm auttaa siin mielessä,että sais terästä alle suojaamaan pohjaa.Tapana ollu mennä nelikolla sinne mihkä pohjasta antaa myöten,renkaat toki oltava pitävät. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jykä 870 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 23 Hel 2014 Viestejä: 64 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 27.02.2015 23:25 Viestin aihe: |
|
|
itsellä ollut seriffi pohja pansarii honda crv 04 ja nyt 09 niin voipi vähän päästellä mettäteillä on 3mm terästä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2236 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 28.02.2015 00:01 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Ilmoituksia vaan katellu ollu 150000km jälkeen ollu monissa kytkin vaihtoja.Toi 25mm auttaa siin mielessä,että sais terästä alle suojaamaan pohjaa.Tapana ollu mennä nelikolla sinne mihkä pohjasta antaa myöten,renkaat toki oltava pitävät. |
Jaa, empä oo ite törmänny. Mitä mallivuosia nuo kytkimen vaihdot koskee? Ja siis bensa 2.0 vapariko?
jykä 870 kirjoitti: | itsellä ollut seriffi pohja pansarii honda crv 04 ja nyt 09 niin voipi vähän päästellä mettäteillä on 3mm terästä |
Mulla on voresterissa seriffi kans pohjassa. Iso pala sitä vakio muoviläpyskää jäi aikanaan yhelle kuopan reunalle. Maksaa muuten vähemmän tuo teräksinen, ku alkuperänen muovilärpäke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 28.02.2015 18:08 Viestin aihe: |
|
|
Nuo seriffin panssarit on ihan hintansa väärtti. Ei ne kiviin nojailua kestä mutta metsämiehen käyttöön ok. Surkea homma että melkeinpä kaikki alennusvaihteisetkin maasturit on tänä päivänä vakiona noilla muoveilla pohjasta "suojattuja". Maalit ei sheriffin panssareissa ole kestävimmästä päästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 01.03.2015 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Mitä on seriffin panssari? 2000 alkupuolen forreja,pirun montaa mallia onko näistä joku lukkoperä malleja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 01.03.2015 21:20 Viestin aihe: |
|
|
No tulipahan hommattua RAV4 2003 vuosimallia... Ainakin näin muutaman tunnin kokemuksella todella hyvä kikotin. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|