Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 09.03.2015 15:49 Viestin aihe: rihlakko 1 vai 2 koukkua ? |
|
|
Nyt menee melkoiseseti mutupuolelle mutta menköön. Aina ei ole oikeita vastauksia.
Eli
Rihlakkoa hankkimassa ja kävi mielessä että yhdellä vai kahdella liipasimella. Mihin ootta mieltyneet ja miksi.
Kaapista löytyy haulikoita molemmilla tavoilla tehtynä. Ei vaan koskaan ole haulikkoon tuota ominaisuutta jäänyt kaipaamaan ku nykyiset tahtoo aina olla yhellä. Rihlakkoon tuon jo ymmärtäisin, mutta on siitä niin paljon hyötyä että se vaikuttaisi ostopäätökseen. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17112 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 09.03.2015 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Itse ottaisin 2 liipasimella ehdottomasti jos valita pitäisi.
-syy on se että saattaisi lähteä oikea piippu ja toisekseen luotipuolen saisi herkistettyä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eräpeikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2008 Viestejä: 3312 Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.
|
Lähetetty: 09.03.2015 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Duoda duoda... mites se yks tai kakskoukkuisuus vaikuttaa siihen herkistämiseen?
Ite valitsisin ehdottomasti ihan kumman tahansa. Ja olen valinnutkin. Nykyisessä valinnassani on molemmat, eli kyseessä on vallu 212, ja siihen molemmat iskukoneistot. Tosin ei sitä ihan kannon nokassa vaihdeta. Tuntuu että ykskoukkuinen on jäänyt käyttöön.
Arvelisin, että kakskoukkusella anpuu väärällä piipulla siinä kun yksöselläkin. Ja vastoinpäin. _________________ Mogens Trolle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 09.03.2015 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Joissain rihloissa on liian pieni etäisyys kahvasta liipasinrenkaaseen, ja näin sormet vastaavat herkästi, etäisyys on lyhyt usein sen takia, että ylettää etu liipasimelle. Joten kannattaa kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35447
|
Lähetetty: 09.03.2015 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Molempia ollut,oma valinta olisi ehdottomasti yksi koukku kunnollisella vaihtajalla. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26731
|
Lähetetty: 09.03.2015 21:03 Viestin aihe: |
|
|
eräpeikko vei lähes täydellisesti sanat suusta,,,ainut että aseen merkilläki pikkasen merkitystä.
mutta vaikkapa valtsu tikkalinjalla viretuet ei muutu oli yks eli kaks,,eli se siitä herkistelystä.
itellä on ollu molempia ja on vielläki. kummallaki systeemillä voi sählätä ja viellä herkemmin jos muuttaa systeemiä, elikkä, jos on tottumista jompaan kumpaan nii se sitte.
jos nyt pitäs valita tällä kokemuksella ilman ennakko tottumuksia, niin ihan sama kumman ottais.
joku mainitti nuista mitotuksista ja se vois olla yksi kriteeri miten ne omat nakit passaa etenki kahelle koukulle, liipasimia on mahollisuus taivutella tarpeen mukaan yms.
viimeset kymmenkunta vuotta olen pyytäny kahella koukulla ja ei siin mitään on ok, mutta sitä ennen meni kauan yhellä ja kyllä sekin meni aivan ok,,, taitaa töpit mennä tasan 1 / 1 .
sitte oma lukunsa vanhat tikat joissa tuli "itestään" siirtymistä ja siitä johtuvia mokia, mutta valtsujen liipasin tyvi valinnat ei siirtyile ilman sormityötä.
peikko,,et kai ny koko koneistoa vaiha, vai tietty mahollista jos koko paketin vaihtaen,,,sehän oliski yksi tapa jota en heti aatellukaan,,,, |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 10.03.2015 10:12 Viestin aihe: |
|
|
Yksi mikä voi aiheuttaa kaksiliipasimessa töpin, on se, kun etummaisesta lähtee kivääri (näin se on kai kaikissa?) ja jos yrittää jotain muka nopeaa haulikolla niin sormi tapaakin luontevammin sitä etummaista liipasinta, kuin sovittuu/koukistuu siihen väliin. Mutta kuten sanottua, asia on makuasia. Joissakin vanhoissa tikoissa esim. voi nähtävästi olla vahtajaongelmaa, pohjola on kai noita rassannut, mutta jos se on puhdas yms. kunnossa niin oikein havainnollinen vaihtaja, eli siis 66 ja 07 malleissa. Tietenkin vika pitää laittaa kuntoon. Aseissahan on samalla muitakin eroja kuin liipasinkoneisto, esim. tikka 77 on enemmän haulikkomaisempi, ts. hiukan laajempi kaari ja etäisyys liipasinkaaren ja kahvan välillä. Ja keskieur malleissa on usein käsiviritys, joissakin virityy yksi piippu kerrallaan toisissa samalla molemmat. Ruotsalainen testaaja mainitti myös Haenelin pistoolikahvan ja liipasinkaaren etäisyyden olevan lyhyehkö, mutta kai noita paljon menee, joten se on siis käyttäjäkohtaista. Huonolla otteella kaari voi tällätä keskisormeen, mutta kai sen mies kestää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26731
|
Lähetetty: 10.03.2015 15:15 Viestin aihe: |
|
|
kotimaiset lähtee kylläkin niin että haulikko edestä,,, mutta muutettavissa.
Taiga myös edessä hauli,,, keskieurooppalaisissa usein luoti edessä ja samalla työnnettävä nellari,,, nii johan on kaukana liipasu luodille.
omaan vaihoin luodin taakse samalla ku poistin nellarin
nuiden vanhojen valitsioiden ongelma on se siainti valitsimella,,, olalla kannettaessa,,ryömiessä jne. on herkkä siirtyyn.
olen värkänny niiden kanssa ja ollu itelläki aikoinaan sellanen Tikka |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eräpeikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2008 Viestejä: 3312 Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.
|
Lähetetty: 10.03.2015 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Aika moneen pyssyyn on tullut vaihdettua se liipasinjärjestys... sitä ne teki tehtaan asentajatki sillontällön... asiakkaan pyynnöstä. _________________ Mogens Trolle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 10.03.2015 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Ok. Ja varmaan se olalla voi siirtyäkin. Minulla on vaan yksi kausi takana tikalla ja kaikki meni hyvin. Tosin aina muistin valita piipun oikein ennen kuin rock-n-roll alkoi. Toiminta sinänsä on hyvin suoraviivainen ja yksinkertainen, vipu alas tarkoittaa alapiippua ja hana taakse jne. Kannoin tikkaa repussa, käytännössä reppu jäi vähän taakse kun tuli etsittyä lopullinen holli silloin pyssy kädessä. Eipä ollut hihnakaan paikoillaan. Piipun suojaksi voisi harkita jotakin vanhan kintaan peukaloa niin alkaa olla vintagekliimaksi huipussaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|