Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 21.03.2015 23:29 Viestin aihe: |
|
|
Renkailla voi tosiaan vaikuttaa paljonkin melutasoon. Laitoin pykälää suuremmat renkaat hiaceen ja melutaso tippui todella paljon. Kone ei huuda juuri nimeksikään ja paljon pehmeämmältä tuntuu kyyti. Ei kaikki kolot tiessä tunnu niin selvästi.
Kävin tänään koeajamassa uuden mersun viton kun pojan piti saada uistin. Täytyy sanoa että odotuset olivat aika korkealla ja pettymys tuntui sitä suuremmalta. Ei mitään syytä vaihtaa hiacea vitoon.
Hieman henkilöautomaisempi ajaa ja ahtaamman oloinen. Samanlainen mölykoppi ja maavaraa tuntui olevan paljon vähemmän. Ohjaamokin oli ahtaan tuntuinen eikä ajoasentoa saanut riittävän väljäksi. En keksinyt millään järkevää syytä laittaa 20 tonttua väliin että saisin mersulla ajella. Ja 1,6 litrainen kone tuntuu äkikseltään aika pieneltä tuommoiseen autoon. Kyllähän se kulki sillä ihan hyvin, mutta kuinka pitkäikäinen se on, hieman epäilen että 200 tuhatta kilometriä on kova sana tuolle koneelle.
Onko tuo sitten enään jahtimiehen auto? Ehkä nelivetoisena saattaisi mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 26.03.2015 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2215 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 26.03.2015 15:25 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin. |
Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 27.03.2015 11:31 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin. |
Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa. |
Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2215 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 27.03.2015 16:07 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin. |
Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa. |
Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa. |
Nykyautoissa syö uskomattoman paljon käytännön konttitilaa perän pyöreä muotoilu.
Kyllä se vaan taitaa olla Nissan Pathfinder seuraava auto, mikä meille tulee. Ei kyllä tule ihan heti, jos vaan foresteri kulkee (ja miksei kulkisi, vasta 165000 mittarissa) ja siihen suinkin änkeämällä mahdutaan. Pathfinderissä näyttää olevan reilusti parhaat takakonttitilat jopa 7 hengen moodissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Finnbatt Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2009 Viestejä: 705
|
Lähetetty: 27.03.2015 18:33 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin. |
Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa. |
Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa. |
Nykyautoissa syö uskomattoman paljon käytännön konttitilaa perän pyöreä muotoilu.
Kyllä se vaan taitaa olla Nissan Pathfinder seuraava auto, mikä meille tulee. Ei kyllä tule ihan heti, jos vaan foresteri kulkee (ja miksei kulkisi, vasta 165000 mittarissa) ja siihen suinkin änkeämällä mahdutaan. Pathfinderissä näyttää olevan reilusti parhaat takakonttitilat jopa 7 hengen moodissa. |
Mutta pätikän takapenkillä istujalla on edessään ehkä euroopan pienimmät jalkatilat!
On meinaan jo kuuden tunnin istuminen siellä, selvinpäin, aika tuskaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fspitz Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1291 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Lähetetty: 29.03.2015 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Samaa mieltä pathfinderin takapenkistä. Tuntikin selvinpäin oli mulle liikaa. _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SuperSporter Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Jou 2012 Viestejä: 127
|
Lähetetty: 29.03.2015 20:11 Viestin aihe: |
|
|
Fspitz kirjoitti: | Samaa mieltä pathfinderin takapenkistä. Tuntikin selvinpäin oli mulle liikaa. |
Jalkatilat on joko erinomaiset tai surkeat riippuen siitä että missä asennossa takanaistujan oman penkin asetukset on. Takapenkin selkänojan kaltevuuden säätö vaikuttaa yllättävän paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 30.03.2015 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Armoton autokuume iskeny päälle. Mitenkähän sitä sais hiacen säästettyä joutumasta kohti uusia haasteita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 30.03.2015 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Samoin itselläkin kauhee kuume.
Valinta vaikeaa, kun tottunut transportterin tiloihin, mutta perheelliselle pelkät etupenkit ei oikein toimi.
Katellut nytten Jeep Grand Cherokeeta 3.0CRD
ja Nissanin pathfinderiä molemmat siellä 06-07 vuoden tietämillä, myös pitkää pajeroo katellut.
Vähän vain noita tarjolla ja kun pitäis tuosta porteristakin eroon päästä joko liikkeeseen tai itse myymällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 31.03.2015 00:38 Viestin aihe: |
|
|
Sama homma. 5 sekunnin nautinnon takia hiace joutuu nyt sijaiskärsijäksi.
Tänään kävin katsomassa disco 3:sta ja hoin itselleni että unohda koko !&%¤#. Samaan aikaan piru olkapäällää huuteli kuinka mahtavaa olisi taas matkustella lantikalla. Siinä olisi kaikkea sopivasti. Tilaa, vetokykyä, ajo-ominaisuuksia, maavaraa ja vikoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ea Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2011 Viestejä: 209
|
Lähetetty: 31.03.2015 09:13 Viestin aihe: |
|
|
juhis.t kirjoitti: | Katellut nytten Jeep Grand Cherokeeta 3.0CRD
ja Nissanin pathfinderiä molemmat siellä 06-07 vuoden tietämillä, myös pitkää pajeroo katellut. |
Päädyin Pajeroon pari vuotta sitten ja vaihdoin jo vuosi
sitten uudempaan. Nyt odotellaan Pajero PHEV... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 20560 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.03.2015 18:25 Viestin aihe: |
|
|
Ennenkin kysynyt mutta kysytään uudelleen taas.... Mitäs raati sanoo 7000-12000e budjetille mikä 4-veto paku olis paras vaihtoehto. Hiace vai transporter? Vitoa ei tuohon hintaan saakkaan. Mitä pitäs ottaa huomioon? Joku joskus kirjoitti d4d ja jostain muusta moottorista että jompi kumpi oli paree.. En muista mitä juttua oli. Oliko nuota eri moottoreilla? Osaisko joku valaista onko eri mottoreilla ja mikä olis se paras sitten..
Saattaa olla että pitäs vaihtaa rakas pikku pätkäpajero pois. Niin hyvä luottopeli ku se on ollutkin. Pitäs olla kolme paikkainen vehje tuo seuraava hankinta. Ja koiria mahtua mieluusti se 4kpl jotta karhujahtiin saa enempi kalustoa mukaan ja normi reenireissuillekkin sais sen 4 koiraa matkaan. Pajeroon sai järkevästi vain kaksi. Eli melkein se pakettiauto pitäs olla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 31.03.2015 18:43 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuo T4 transporteri on aikas luotettava,taas tuli reilu 3000km mittariin
Pyörähin yläperällä Kalmankaltio, Inari Muotkalla,Mutkitellen takas sallankautta keskisuomen kautta Kotia, Nyt MittarissA 553320,
Kulkine Henkilömalli Caravelle 75kw 2,5 tdi pitkä malli.
Kymmenesvuosi menossa erimalleilla, vähin ajettu oli 421000 kun pihaan tuli.Monet menee alle tuon budjetin. Uudemmasta t5 ei tietoa kun tuo entinen
on meidän käytöön riitävä varsinkin lastutettuna, Noita pohjosen reissuja
tuli viimevuonna 5kpl välillä ,asuntovaunu ja välillä kelkkakärrissä perässä.
Nelivedolla pääsee kohtalaisesti umpisessa varsinkin kun on hieman korotettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
insert Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2011 Viestejä: 281
|
Lähetetty: 31.03.2015 18:44 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Ennenkin kysynyt mutta kysytään uudelleen taas.... Mitäs raati sanoo 7000-12000e budjetille mikä 4-veto paku olis paras vaihtoehto. Hiace vai transporter? Vitoa ei tuohon hintaan saakkaan. Mitä pitäs ottaa huomioon? Joku joskus kirjoitti d4d ja jostain muusta moottorista että jompi kumpi oli paree.. En muista mitä juttua oli. Oliko nuota eri moottoreilla? Osaisko joku valaista onko eri mottoreilla ja mikä olis se paras sitten..
Saattaa olla että pitäs vaihtaa rakas pikku pätkäpajero pois. Niin hyvä luottopeli ku se on ollutkin. Pitäs olla kolme paikkainen vehje tuo seuraava hankinta. Ja koiria mahtua mieluusti se 4kpl jotta karhujahtiin saa enempi kalustoa mukaan ja normi reenireissuillekkin sais sen 4 koiraa matkaan. Pajeroon sai järkevästi vain kaksi. Eli melkein se pakettiauto pitäs olla. |
Muuta en osaa sanoa nun että jos transportteriin päädyt niin unohda suosiolla t5 korimalli. Itse laittaisin lyhyen t4 portterin syncrona. Tuolla budjetilla saa varmasti hyvän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|