OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 21.03.2015 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Renkailla voi tosiaan vaikuttaa paljonkin melutasoon. Laitoin pykälää suuremmat renkaat hiaceen ja melutaso tippui todella paljon. Kone ei huuda juuri nimeksikään ja paljon pehmeämmältä tuntuu kyyti. Ei kaikki kolot tiessä tunnu niin selvästi.

Kävin tänään koeajamassa uuden mersun viton kun pojan piti saada uistin. Täytyy sanoa että odotuset olivat aika korkealla ja pettymys tuntui sitä suuremmalta. Ei mitään syytä vaihtaa hiacea vitoon.
Hieman henkilöautomaisempi ajaa ja ahtaamman oloinen. Samanlainen mölykoppi ja maavaraa tuntui olevan paljon vähemmän. Ohjaamokin oli ahtaan tuntuinen eikä ajoasentoa saanut riittävän väljäksi. En keksinyt millään järkevää syytä laittaa 20 tonttua väliin että saisin mersulla ajella. Ja 1,6 litrainen kone tuntuu äkikseltään aika pieneltä tuommoiseen autoon. Kyllähän se kulki sillä ihan hyvin, mutta kuinka pitkäikäinen se on, hieman epäilen että 200 tuhatta kilometriä on kova sana tuolle koneelle.

Onko tuo sitten enään jahtimiehen auto? Ehkä nelivetoisena saattaisi mennä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 26.03.2015 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2215
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 26.03.2015 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRYKON kirjoitti:
Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin.


Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 27.03.2015 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
TRYKON kirjoitti:
Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin.


Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa.


Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2215
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 27.03.2015 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRYKON kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
TRYKON kirjoitti:
Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin.


Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa.


Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa.


Nykyautoissa syö uskomattoman paljon käytännön konttitilaa perän pyöreä muotoilu.

Kyllä se vaan taitaa olla Nissan Pathfinder seuraava auto, mikä meille tulee. Ei kyllä tule ihan heti, jos vaan foresteri kulkee (ja miksei kulkisi, vasta 165000 mittarissa) ja siihen suinkin änkeämällä mahdutaan. Pathfinderissä näyttää olevan reilusti parhaat takakonttitilat jopa 7 hengen moodissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Finnbatt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2009
Viestejä: 705

LähetäLähetetty: 27.03.2015 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
TRYKON kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
TRYKON kirjoitti:
Onhan se Dusterin tavaratila selvästi pienempi kuin vaikkapa isossa perhefarkussa. Kilpailijoihinsa verrattuna se on kuitenkin kärkipäässä. Tuli aikoinaan soviteltua koirahäkkiä auton taakse ja pieneksi jäi esim. Qashqai, Kia, Hyundai, Kuga, Forester, Rav 4 (<-14), Suzuki ja vielä muutama muukin.


Muutama vuosi sitten, kun piti auto laittaa tein vertailua konttien koostakin. Dusterissa oli selvästi pienempi kontti kuin 05-08 foressa. Tein vertailun mittaamalla. Muistaakseni kokoero oli luokkaa 10cm joka suuntaan. Toki uudempien mallien konteista ei ole juuri muuta tietoa, kuin seuraavan kopan foreissa on pienempi kontti, kuin 05-08:ssa.


Juu, en huomioinut vertailussa 7 vuotta vanhoja automallleja. Tuo Forester edustaa vanhan ajan muotoilua, jolloin peräkonteissa oli vielä tilaa.


Nykyautoissa syö uskomattoman paljon käytännön konttitilaa perän pyöreä muotoilu.

Kyllä se vaan taitaa olla Nissan Pathfinder seuraava auto, mikä meille tulee. Ei kyllä tule ihan heti, jos vaan foresteri kulkee (ja miksei kulkisi, vasta 165000 mittarissa) ja siihen suinkin änkeämällä mahdutaan. Pathfinderissä näyttää olevan reilusti parhaat takakonttitilat jopa 7 hengen moodissa.

Mutta pätikän takapenkillä istujalla on edessään ehkä euroopan pienimmät jalkatilat!
On meinaan jo kuuden tunnin istuminen siellä, selvinpäin, aika tuskaa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1291
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 29.03.2015 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa mieltä pathfinderin takapenkistä. Tuntikin selvinpäin oli mulle liikaa. Cool
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SuperSporter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Jou 2012
Viestejä: 127

LähetäLähetetty: 29.03.2015 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fspitz kirjoitti:
Samaa mieltä pathfinderin takapenkistä. Tuntikin selvinpäin oli mulle liikaa. Cool


Jalkatilat on joko erinomaiset tai surkeat riippuen siitä että missä asennossa takanaistujan oman penkin asetukset on. Takapenkin selkänojan kaltevuuden säätö vaikuttaa yllättävän paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 30.03.2015 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Armoton autokuume iskeny päälle. Mitenkähän sitä sais hiacen säästettyä joutumasta kohti uusia haasteita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 30.03.2015 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samoin itselläkin kauhee kuume.
Valinta vaikeaa, kun tottunut transportterin tiloihin, mutta perheelliselle pelkät etupenkit ei oikein toimi.

Katellut nytten Jeep Grand Cherokeeta 3.0CRD
ja Nissanin pathfinderiä molemmat siellä 06-07 vuoden tietämillä, myös pitkää pajeroo katellut.

Vähän vain noita tarjolla ja kun pitäis tuosta porteristakin eroon päästä joko liikkeeseen tai itse myymällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 31.03.2015 00:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama homma. 5 sekunnin nautinnon takia hiace joutuu nyt sijaiskärsijäksi.

Tänään kävin katsomassa disco 3:sta ja hoin itselleni että unohda koko !&%¤#. Samaan aikaan piru olkapäällää huuteli kuinka mahtavaa olisi taas matkustella lantikalla. Siinä olisi kaikkea sopivasti. Tilaa, vetokykyä, ajo-ominaisuuksia, maavaraa ja vikoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 31.03.2015 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhis.t kirjoitti:
Katellut nytten Jeep Grand Cherokeeta 3.0CRD
ja Nissanin pathfinderiä molemmat siellä 06-07 vuoden tietämillä, myös pitkää pajeroo katellut.


Päädyin Pajeroon pari vuotta sitten ja vaihdoin jo vuosi
sitten uudempaan. Nyt odotellaan Pajero PHEV...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.03.2015 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennenkin kysynyt mutta kysytään uudelleen taas.... Very Happy Mitäs raati sanoo 7000-12000e budjetille mikä 4-veto paku olis paras vaihtoehto. Hiace vai transporter? Vitoa ei tuohon hintaan saakkaan. Mitä pitäs ottaa huomioon? Joku joskus kirjoitti d4d ja jostain muusta moottorista että jompi kumpi oli paree.. En muista mitä juttua oli. Oliko nuota eri moottoreilla? Osaisko joku valaista onko eri mottoreilla ja mikä olis se paras sitten.. Smile

Saattaa olla että pitäs vaihtaa rakas pikku pätkäpajero pois. Niin hyvä luottopeli ku se on ollutkin. Pitäs olla kolme paikkainen vehje tuo seuraava hankinta. Ja koiria mahtua mieluusti se 4kpl jotta karhujahtiin saa enempi kalustoa mukaan ja normi reenireissuillekkin sais sen 4 koiraa matkaan. Pajeroon sai järkevästi vain kaksi. Eli melkein se pakettiauto pitäs olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harrim
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2010
Viestejä: 62
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 31.03.2015 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo T4 transporteri on aikas luotettava,taas tuli reilu 3000km mittariin
Pyörähin yläperällä Kalmankaltio, Inari Muotkalla,Mutkitellen takas sallankautta keskisuomen kautta Kotia, Nyt MittarissA 553320,
Kulkine Henkilömalli Caravelle 75kw 2,5 tdi pitkä malli.
Kymmenesvuosi menossa erimalleilla, vähin ajettu oli 421000 kun pihaan tuli.Monet menee alle tuon budjetin. Uudemmasta t5 ei tietoa kun tuo entinen
on meidän käytöön riitävä varsinkin lastutettuna, Noita pohjosen reissuja
tuli viimevuonna 5kpl välillä ,asuntovaunu ja välillä kelkkakärrissä perässä.
Nelivedolla pääsee kohtalaisesti umpisessa varsinkin kun on hieman korotettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
insert
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2011
Viestejä: 281

LähetäLähetetty: 31.03.2015 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ennenkin kysynyt mutta kysytään uudelleen taas.... Very Happy Mitäs raati sanoo 7000-12000e budjetille mikä 4-veto paku olis paras vaihtoehto. Hiace vai transporter? Vitoa ei tuohon hintaan saakkaan. Mitä pitäs ottaa huomioon? Joku joskus kirjoitti d4d ja jostain muusta moottorista että jompi kumpi oli paree.. En muista mitä juttua oli. Oliko nuota eri moottoreilla? Osaisko joku valaista onko eri mottoreilla ja mikä olis se paras sitten.. Smile

Saattaa olla että pitäs vaihtaa rakas pikku pätkäpajero pois. Niin hyvä luottopeli ku se on ollutkin. Pitäs olla kolme paikkainen vehje tuo seuraava hankinta. Ja koiria mahtua mieluusti se 4kpl jotta karhujahtiin saa enempi kalustoa mukaan ja normi reenireissuillekkin sais sen 4 koiraa matkaan. Pajeroon sai järkevästi vain kaksi. Eli melkein se pakettiauto pitäs olla.


Muuta en osaa sanoa nun että jos transportteriin päädyt niin unohda suosiolla t5 korimalli. Itse laittaisin lyhyen t4 portterin syncrona. Tuolla budjetilla saa varmasti hyvän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 47 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com