OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Evinrude ajalta ennen ajanlaskua
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 27.06.2013 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos paljon Smile
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
torant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2009
Viestejä: 2238

LähetäLähetetty: 01.07.2013 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Josko minäkin hiukan sotken keskustelua. Perämoottorista kyse, mutta vihreästä Terhista. Sain kaverilta tuollaisen, ja sanoi että saan pitää lainassa, kun ei hänkään sillä mitään tee. Hivenen tutkailtiin moottoria. Kaveri on kokeillut noin seitsemän vuotta sitten käymään, ja oli käynytkin. Siitä asti ollut pihavarastossa. Mutta, mikä mahtaa olla, kun narusta vetämällä ei tapahdu mitään? Eli, kun päältä katsoo narua, näkyy kaksi sellaista "stopparia" jotka ottaa rattaaseen kiinni, ja näin ollen moottori pyörähtää. Ruuvimeisselillä ne saa kiinni rattaaseen, mutta eivät ota muuten. Kokeilin vaihdettakin vaihtamalla, eli ilmeisesti tässä on vapaa, ja eteenpäin? Voisi kuvitella, että pitää olla vapaalla ennen kuin saa narusta vedettyä, mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Netistä kun etsin, oli osalla ihmisiä ollut ongelmia tuon vapaavaihteen kanssa, mutta kukaan ei suoraan kirjoittanut, mitä se varsinaisesti tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 01.07.2013 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no vapaavaihe on tietenkin sen takia että moottori on vapaalla !

jaa vai on terhissäkin ollu tuo vaihdepäälläkäynnistyksenesto. se on kyllä ihan turvallisuustekijä ettei käy niin että kaasu pohjassa ja vaihde päällä nykästään narusta ja jostain ihme syystä terhi vielä lähtisi käyntiinkin. silloin ukko, ainakin jos on normi juhannusveneilykunnossa, saattaa jäähä siihen mistä se vene lähti ryntäämään kohti auringonlaskua.

eli sitä vaihdekeppiä tutkimaan, jotain se vapaa-asennossa vapauttaa niin että kun narusta nykäisee niin vauhtipyörä pyörähtää, eli ne stopparit tarttuvat vauhtipyörään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 01.07.2013 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleensä vanhemman mallin moottorin oikealla sivulla, eli käyntiin teskojasta katsoen vasemmalla puolen on jonkinlainen vipu.
Kun vipu on pystyssä, vaihde on vapaalla ja eteenpäin käännettynä päällä.
Kehittyneimmissä malleissa vipua ei ole, mutta moottori ei käynnisty vaihde päällä ja menosuunnan vaihto hoituu kaasukahvasta.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
torant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2009
Viestejä: 2238

LähetäLähetetty: 01.07.2013 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
no vapaavaihe on tietenkin sen takia että moottori on vapaalla !

jaa vai on terhissäkin ollu tuo vaihdepäälläkäynnistyksenesto. se on kyllä ihan turvallisuustekijä ettei käy niin että kaasu pohjassa ja vaihde päällä nykästään narusta ja jostain ihme syystä terhi vielä lähtisi käyntiinkin. silloin ukko, ainakin jos on normi juhannusveneilykunnossa, saattaa jäähä siihen mistä se vene lähti ryntäämään kohti auringonlaskua.

eli sitä vaihdekeppiä tutkimaan, jotain se vapaa-asennossa vapauttaa niin että kun narusta nykäisee niin vauhtipyörä pyörähtää, eli ne stopparit tarttuvat vauhtipyörään.

Eipä ole terhimoottori kovinkaan kovassa maineessa, mitä on tässä lukenu.. Täytyy tota vaihdekeppiä tutkia paremmin. Eipä ole ennen tullu perämoottoreiden sielunmaisemaan tutustuttua, ja mikäli on kirjotuksia uskominen, ei kyseessä ole se kaikista luotettavin merkki. Ja tarkoitin tuolla vapaavaihde asialla, ettei ihmiset kirjoittaneet, miten ja mitä vikoja ilmenee kun vapaavaihde hajoaa. Kyllä nyt sen tiesin että silloin on vaihde vapaalla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 04.07.2013 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyypä laittaa tänne maininta vielä vanhanajan ihmisten luottamuksesta,sitä vieläkin on uskokaa tai älkää.Nimimerkki vanha pappa lainasi minulle 2kpl noita Evinruden alkuperäisiä käyttöohjekirjoja jotta voin ne itse kopioida.Aivan uskomattoman hienoja haalistuneita ja kulahtaneita olivat,mutta sivuista sai hyvin selvän,aivan kuin olisi pudonnut aikakoneesta kuusikymmentäluvun alkuun Smile

Kiitos vielä julkisestikkin.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.07.2013 06:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin se vaan on, harmaa tuntee harmaan, sodan käyneitä miehiä molemmat. Wink
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 11.07.2013 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten se on tässä tuo seosten säätö,tehdäänkö yleisesti kerran vai joka starttauksella?Tässä kun on nuo matalan ja korkean seosruuvit nupeilla etupaneelissa?Tulvimisen sain tänään korjattua ja hyvin lähti käymään,muttasitten kun noita namikoita sääti niin ein oikeen saanut tolkkua niiden käytöstä.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 15.07.2013 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhjäkäynnin säätö siten että se käy hyvin ilman saavista kohoavia liian
harmaan värisiä savukuplia(liian rikkaalla), korkeita kierroksia on hankala
säätää , olikos se suoravetoinen, vai oliko siinä vaihteisto?
Luultavasti suoravetoinen niin naamasi kastuu saavissa huippukierroksien
etsinnässä, joten veneen perään niin etsitään se paras käynti sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 15.07.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on nyt niin tikissään kuin vaan 50ltr saavissa viitti roiskia :lol:Ja kerta laakista aina tulille!
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 06.04.2015 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitään hajua onko -05 2-tahti 20hp Yamahan kaasari putsattavissa helposti itse? Viime kaudella alkoi jo olla pientä tökkimistä tyhjäkäynnillä ja pitäisi vissiin ennen vesillelaskua putsata/putsauttaa tuo.

Edit. Youtubesta löytyikin hyvä video kyseisestä toimituksesta. Taidan kuitenkin ekana koittaa bensan sekaan lisättävää putsaria ja kaasariin suihkutettavaa tavaraa josko nuo hoitaisi homman.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tukkikaveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2014
Viestejä: 262

LähetäLähetetty: 08.04.2015 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla työn alla tällainen vuoden 56 mallin Evikka:

Tämä on 40 vuotta vanha, myös entisöity.
_________________
(jyvä) kasa-ampujat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 08.04.2015 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikas hieno tuo -56. Kahvakaasu ja kaikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä S
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 403
Paikkakunta: Tampere / E-P

LähetäLähetetty: 08.04.2015 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komeita Äänruutteja. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 08.04.2015 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onpa hienon näköisiä prutkuja.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 3 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com