OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 22.04.2015 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

harrim kirjoitti:
Eikä muutenkaan tuo Vag laatu nykyään ole kehutvaa ainakaan Noissa bensa vehkeissä olluit hieman liikaa ongelmia mutta jos omistajana ei joudu maksumieheksi. Q5 pensoissa 2kpl koneetvaihtoon =Öljynkulutus korkea.


Eikä diiseleissä, syytä pysyä kaukana koko fagista. Varaosat kalliita ja luotettavuus mennyttä, nykyisissä lastentauteja joka mallissa. mm. EGR venttiili, on kallis ku kele, maahantuoja maksaa osan kerran jos huollot on tehty ohjelman mukaan, työt jää itelle. Suuttimia ja hehkuja menee ku leipää. Kaikenlaista ihme hässäkkää noissa on ja kaikki maksaa ihan tolkuttomasti. Googlailkaapa huvikseen VAG hiukkas-suodatin, pelkän pöntön hinta yli 2000€ ja hys hys, kaverin passatti polttelee tuota suodattimen valoa aina välillä, sanoivat että alkaa olla pönttö täynnä. 2.0l ottaa 120g ja 1.6 60g tuhkaa sisuksiinsa ennen ku täytyy vaihtaa. Vaihtoineen remontille kertyy hintaa karvan päälle 3000€ Shocked Kakslitraseen tuo egr ei oo niin kallis, ja vaihto on suht helppo tehä itekkin, mutta tuo 1.6 ei enää ookkaan niin helppoo, velipojalle vaihtoivat pienen väännön jälkeen takuuseen ja maksettavaa ei jääny ku 600€...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 22.04.2015 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

harvoilla paikkakunnilla pakkanen pysyy mahottomissa kuukausi tolokulla.
muistaakseni -2 -4 muutamissa pelaa kuiteski - puolella pitäs kootakin pelata.
ja ihan sama edellä kerrottuja vippaskonsteja kannattee hyödyntää,,, haju on melko karsea ja kallis poistaa....

ja lisäksi, oli miten oli ero on ollu todella selkeä,,,olleneeko mitään tekoa ilmastoinnin kautta,,,mutta mitä ilmeisemmi, kun edellis syksynäkin tuli tilanteita että kostealla oli ku olis kierto ollu sisältä,,lasit tukossa totaalisesti. varmaan kerää kosteutta jos kuivainta ei käytetä tarpeeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11224
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 22.04.2015 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
Googlailkaapa huvikseen VAG hiukkas-suodatin, pelkän pöntön hinta yli 2000€ ja hys hys, kaverin passatti polttelee tuota suodattimen valoa aina välillä, sanoivat että alkaa olla pönttö täynnä. 2.0l ottaa 120g ja 1.6 60g tuhkaa sisuksiinsa ennen ku täytyy vaihtaa. Vaihtoineen remontille kertyy hintaa karvan päälle 3000€ Shocked Kakslitraseen tuo egr ei oo niin kallis, ja vaihto on suht helppo tehä itekkin, mutta tuo 1.6 ei enää ookkaan niin helppoo, velipojalle vaihtoivat pienen väännön jälkeen takuuseen ja maksettavaa ei jääny ku 600€...


EGR ja DPF ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi nykyautoihin alkaa tulla joskus 10v ikäisinä vastaan air bagien uusimisia, ja periaatteessa/käytännössä autoihin pitäisi kaikki bagit/pyrot uusia 10-15 vuoden iässä merkistä riippuen. Volvonkin DPF:n uusiminen tulee joissain malleissa ihan huolto-ohjelmassakin, eikä ole halpaa hupia silläkään merkillä.

Ei näiden nykyautojen oikein voi olettaa olevan järkevästi ylläpidettävissä ainakaan yli 15 vuoden ikään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 22.04.2015 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Ei näiden nykyautojen oikein voi olettaa olevan järkevästi ylläpidettävissä ainakaan yli 15 vuoden ikään.


Tuo 15v on kyllä autoilla ihan järjettömän pitkä aika. Toki sitä Pyhää Peltilehmää pitää nihistellä kaikinkeinoin, mutta mielestäni sellainen 4-5v on OK aika pitää autoa. Olettaen, ettei ole ostanut uutena, eikä myy puhki ajettuna. Ottaa tavallaan välistä niitä hyviä kilometrejä, kun hinta on jo romahtanut, ajelee sen aikaa ennenkuin kauheita katastrofivikoja alkaa tulla, ja myy sitten hieman käytetynpänä jollekulle vähemmän varoissaan olevalle, tai mistä lie syystä "hyvin käytettyä" etsivälle..

Nykypäivänä, kun sähköautot tekee tuloaan, kohta suodatetaan uloshengityksestäkin hiilidioksidi, ja maailma muuttuu, niin 15v on hiton pitkä aika yhtään mihinkään, luulen ma. Saati ainakaan tämän vuosluvun peltilehmän elinikään.

Eipä nuita ole ikuiseksi tarkoitettukaan, etenkään nykyään. Autojen kierrätettävyys on hiton korkea, joten kaikkien (paitsi maksajan) intressissä on uusia auto aina välillä Smile
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 22.04.2015 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
EGR ja DPF ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi nykyautoihin alkaa tulla joskus 10v ikäisinä vastaan air bagien uusimisia, ja periaatteessa/käytännössä autoihin pitäisi kaikki bagit/pyrot uusia 10-15 vuoden iässä merkistä riippuen. Volvonkin DPF:n uusiminen tulee joissain malleissa ihan huolto-ohjelmassakin, eikä ole halpaa hupia silläkään merkillä.

Ei näiden nykyautojen oikein voi olettaa olevan järkevästi ylläpidettävissä ainakaan yli 15 vuoden ikään.


Oonko mä jossain väittäny niiden olevan sama asia? No 15v on asia erikseen mutta jos viisvuotta vanhan auton ylläpito alkaa maksaa pahimmassa tapauksessa tuhansia vuoteen ni jossain mättää melko pahasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harrim
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2010
Viestejä: 62
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 22.04.2015 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis tyydyttävä vain tekemään niveljumpaa tuohon nykyiseen T4seen ja yritettävä pitää se kohtuukululla kasassa. Joskus joutuu myös murroksia uusimaan. ja remmin vaihdot kun huolehtii. Jos sillä vielä parisataa tuhatta päästelee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11224
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 22.04.2015 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
liki kirjoitti:
EGR ja DPF ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi nykyautoihin alkaa tulla joskus 10v ikäisinä vastaan air bagien uusimisia, ja periaatteessa/käytännössä autoihin pitäisi kaikki bagit/pyrot uusia 10-15 vuoden iässä merkistä riippuen. Volvonkin DPF:n uusiminen tulee joissain malleissa ihan huolto-ohjelmassakin, eikä ole halpaa hupia silläkään merkillä.

Ei näiden nykyautojen oikein voi olettaa olevan järkevästi ylläpidettävissä ainakaan yli 15 vuoden ikään.


Oonko mä jossain väittäny niiden olevan sama asia? No 15v on asia erikseen mutta jos viisvuotta vanhan auton ylläpito alkaa maksaa pahimmassa tapauksessa tuhansia vuoteen ni jossain mättää melko pahasti.


No tuossa mersulla tuli 3v iässä 100Mm täyteen ja rahaa alkoi palamaan n. 1000 EUR/a, 6v iässä 200Mm ja nyt menee 2000-3000 EUR/a. Muttei siitä enää arvoakaan katoa. Smile Vaihdossa "luvattiin" 3000 EUR.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 22.04.2015 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kun näitä kuuntelee, ei tuon 13v vanhan hiasen pitäminen niin kalliilta tunnu, vaikka sen vakuutukset ja verot taitaa olla tonni luokkaa vuoteen. On kait ne muissakin, plus muuta pientä kivaa.

Tolla vispilällä tarkoitin vain sitä että se on vaan semmonen ku on, eli pieni auto on pieni auto. Varmaan se voi olla luokassaa ihan ok. Tottunu vaan ajamaan pykälää isommilla autoilla, ja ajat jolloin ajelin vanhalla korollalla, on hävinny mielestä. Ei se vaan tuo ocu niin iske ominaisuuksiltaan mun makuun. En sano että vanha avensis on mikään maailman huippu, mutta hyvillä renkailla se on mielestäni verrattoman hyvä ajaa.

Tänään vaihdoin tohon aveen renkaat ja tein ehkä ajallisen ennätyksen. Tais mennä yli kome tuntia. Tuli avattua molemmat etujarrut, ja nähtävästi 14V on pitkä aika jarruillekin. Ja kun on kaksmäntäiset jarrut, tietää se tuplasti harmia. Molemmilla puolilla toinen mäntä jumissa ja toisella puolella toinen liukutappi niin jumissa etten saanut liikkumaan muuten kuin rautakanki väliin ja jarrumännillä painamalla. "Pientä kevyttä" putsailua ja sopivaa rasvaa perään niin taas pelaa. Toisen puolen avasin parivuotta sitten, joten jos nuo molemmatkin menis taas sen pari vuotta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 22.04.2015 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pidä vaan gerberos toyotistas kiinni ja ajelet huolettomia kilometrejä. Toyotalle pitää antaa tunnustusta, vaikka niissäkin on paljon takaisin kutsuja ni niitä sentään on ja tietoon tulleille isommille vioille annetaan lisätakuita eikä olla kusisukassa ja toivotaan että kestää ja jos hajoaa ni yritetään jotenki venkoilla ettei vaan tarviis ottaa minkäänlaista vastuuta. Jos on kohtuu kilometreillä oleva kakstuhatta luvun alun auto jonka on jo pidempään omistanu ja maksettu, ja tietää mikä se on ni ei sitä ole mitään järkee hävittää jos ominaisuudet vaan itelle riittää, mitään siitä ei kuitenkaan vaihdossa saa ni ennen se kannattaa ajaa loppuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 22.04.2015 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, tuosta tulikin mieleen kun tuossa aiemmin oli sanottu että 4-5 vuotta olisi järkevää pitää autoa, en ole ihan samalla linjalla. Vaikka se onkin juuri se käytännön aika joka käytettyjen autojen kanssa usein toteutuukin, ja on toteutunut itselläkin joskus, mutta kun löytyy tämmönenkin auto kuin hiace on, ei se vaihtamalla tuskin sen luotettavampaan vaihdu. Joten huoltokulut tuskin pienenee vaihtamalla. Hinta tippuu jonkun aikaa aina dramaattiseti, mutta sekin tasoittuu ajastaan viimein. Ja kyllä se vaan niin on että tavan tallaaja tahtoo jäädä autokaupoissa melkein aina tappiolle, joten kyllä se raha hupenee siinä vaihtaessakin. Kyllä tuo 4-5vuotta on ihan hyvä vaihtoväli huonolle autolle, mutta hyvää tuskin kannattaa vaihtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 22.04.2015 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten on mahtuuko tupla penkeillä olevaan hiluksiin aikuinen kunnolla istumaan takapenkille? Tuommoisessa ois lapsiperheelle ainakin kuljetuskapasiteettia ja pääsis vähän heikommillakin teillä.

Mitsun 200 doublea katselin delta-autossa ja siinä oli yllättävän hyvät tilat takana. Hintaa olo uudella autolla hintsusti liikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.04.2015 00:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kun viimekesänä autoa vaihdoin, niin kiikaroin noita takapenkillä olevia lava-autoja. Mutta kyllä verottaja on pitänyt huolen näiden kohdalla että katse kääntyi yritys- käytössä olleesen suht paljon suoria ja hyvin huollettuja kilometrejä ajettuun 2011 xc60 volvoon. Sama hintataso molemmilla autotyypeillä keskimäärin. Tosin lava-auto varmasti kestää paremmin huonoja metsäautoteitä. Jos sit joskus kakkos autoksi jonkun vanheman kakspaikkaisen sais ..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 23.04.2015 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
liki kirjoitti:
EGR ja DPF ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi nykyautoihin alkaa tulla joskus 10v ikäisinä vastaan air bagien uusimisia, ja periaatteessa/käytännössä autoihin pitäisi kaikki bagit/pyrot uusia 10-15 vuoden iässä merkistä riippuen. Volvonkin DPF:n uusiminen tulee joissain malleissa ihan huolto-ohjelmassakin, eikä ole halpaa hupia silläkään merkillä.

Ei näiden nykyautojen oikein voi olettaa olevan järkevästi ylläpidettävissä ainakaan yli 15 vuoden ikään.


Oonko mä jossain väittäny niiden olevan sama asia? No 15v on asia erikseen mutta jos viisvuotta vanhan auton ylläpito alkaa maksaa pahimmassa tapauksessa tuhansia vuoteen ni jossain mättää melko pahasti.

Mä ainakin sain tuosta käsityksen, että sun mielestä ne olisivat sama asia.. Volvon 1.6Driveen maksoin samalla kaksi EGR-DPF-huoltoa, ensimmäisen ja viimeisen: 1250 euroa. Ajettu 119tkm, 3 vuotta vanha auto. Ei ole eikä tule enää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 23.04.2015 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisaalta aika huolestuttavaa jos autoa ei kannata pitää enää 5vuoden jälkeen.Ennen oli tollainen sonny 1,6bensa 250 000km ajettu tonnin auto markoisssa ja huolettomia kilsoja jäljellä paljon.Nytten saat pistää 10 000e saat auton jolla saa vähemmän tulevia kilsoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11224
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 04.05.2015 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015043019602477_at.shtml

Maastokykyinen ja .. hoh-hoh-hoo. Kyllä tulee Golfille hintaa mutta omat tarpeet hoitaisi jo tuokin ainakin lähes täydellisesti. Kyytiin mahtuu riittämiin, kulkee taloudellisesti ja tarvittaessa kulkee "mökkitietäkin". Annas katsoa mitä pikkudieselisen perus Passat-farkun jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 58 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com