OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

9.3X6.2 liian järeä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
qerto
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Hel 2005
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 28.08.2005 01:20    Viestin aihe: 9.3X6.2 liian järeä Vastaa lainaamalla viestiä

Vihdoinkin minulla on mahdollisuus päästä kyttämään kaurista sekä villisikaa etelänaapurissa, näitä harvoja työn tuomia etuisuuksia. Mitä mieltä olette, onko 9.3X6.2 liian järeä ase kyseiseen jahtiin? Toki kaapista löytyy 308:n, mutta kun olen tottunut saalistamaan 9.3:lla linnuista lähtien, niin haluan teidän asiantuntijoiden mielipiteitä asiasta. Ja jos vielä kerrotte sopivia paukkuja 308:iin, mikäli kyseinen kaliberi kannattaa ottaa mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 28.08.2005 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ysikolmonen on liian järeä kolmenollakasilla metsästävien mielestä Wink. Kaveri on metsästänyt villisikaa ysikolmosella ja pitänyt sitä hyvänä kaliperina villisikajahtiin. Jos tuolla kerta linnutkin pudottelet, niin eiköhän tuolla kauriskin kaadu ihan loistavasti. Tuosta alusta ei pidä provosoitua, vaan se on ihan käytännössä koettu Laughing.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leskelä Ville
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Huh 2004
Viestejä: 60
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 28.08.2005 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammutko 9,3:lla teertäkin vai vain roskalintuja? Jos ammut niin millä luodilla/latauksella?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
eij
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2004
Viestejä: 354

LähetäLähetetty: 28.08.2005 16:27    Viestin aihe: 9.3x62 Vastaa lainaamalla viestiä

ei mun mielestä ole liian järeä,varsinkin jos voi itse ladata patruunansa.

mä ammun peuraa,hirveä ja karhua 338wm.

lataan mahdollisimman raskaan luodin(19,4gram) ja esim peuralle mahdollisimman hitaaksi.sit jos pidemmät matkat,niin kevyempi luoti ja lisää vauhtia.

ammuin hyvin tuloksin majavan ko.kaliperilla ja luodilla.

kettuun käytän 180 grain nossler ballistic tip vauhtia 965m/s.on muuten soiva peli.

eihän 338 ole sama kuin 9.3,muttei kaukanakaan tehoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2004
Viestejä: 640
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 29.08.2005 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin...kyllähän 338 WM:n ja 9,3 kaliiberin aseissa eroja on. 338 on ensinkin tehokkaampi ja huomattavasti laajemmalla luotivalikoimalla ladattavissa, kuin 9,3. 338 WM:ää käytetään nimenomaan pitkän matkan aseena suoran lentoratansa ja monipuolisemman luoti...ja latausmahdollisuuksien mukaan. Toki 338:n saa ladattua ns. koira pyssyksikin...ei muutakuin raskasta luotia ja vauhtia vähemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peezzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2004
Viestejä: 416
Paikkakunta: Tornedalen

LähetäLähetetty: 29.08.2005 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minusta 9,3 luotivalikoima on riittävä ja laadukas( Barnes-X, NoslerPartition/Ball.Tip, Woodleigh, Rhino, Naturalis, Oryx, Swift-A-Frame...). Että luulis löytyvän soppelit patit sekä kauriille että villisialle. Tuskin monikaan kaipailee mitään scenareita yms. ysikolmoseensa.
_________________
Halipatsuipa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kahtto1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 1706

LähetäLähetetty: 03.09.2005 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt oikeita johtopäätöksiä ensimmäisen viestin kirjoitusasusta tein, niin itse ottaisit mieluummin mukaan 9,3:n. Olen samoilla linjoilla. Kauriissakin reikä on vielä ihan "nätti", mutta tehoa löytyy siinä määrin ettei tarvitse arvuutella kaatuuko villisika. En epäile etteikö kolmenollakasissakin olisi tehoja, mutta niinhän se on että isompi ei ole niin ronkeli osuman suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com