OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä kenkiä käytätte?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 81, 82, 83  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fjäll



Liittynyt: 21 Syy 2015
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 21.09.2015 01:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikingin Deerhunterit ostin kuukausi sitten HHsportin poistomyynnistä 159€.
Yhen viikonlopun oon nyt testannu metsästyskäytössä ja pari marjastusreissua siihen päälle. Olen kyllä tyytyväinen ostokseen. Kovin helpolla en enää metsälle tai marjastamaan Nokian kumisaappailla lähde Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 21.09.2015 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin vaellusnetin puolelta Lundhagsin Scoutit. Jos ne on huonot, niin täältähän löytyy suuri joukko uskovaisia, joille tosiasiat on sivuseikka Wink
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.09.2015 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
Ostin vaellusnetin puolelta Lundhagsin Scoutit. Jos ne on huonot, niin täältähän löytyy suuri joukko uskovaisia, joille tosiasiat on sivuseikka Wink


Mulla on samat mutta eri lestillä eli ne forestit, mutta jostain syystä ne kutistu niin ettei mahdu jalkaan vaikka olivat melko reilut uutena kun kolmea sukkaa käytin niissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2992

LähetäLähetetty: 05.10.2015 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkaa olla Alpinan Trapperit tiensä päässä ja uusia kenkiä pitäisi katsella. Hyvinhän nuo pari syksyä kesti melko aktiivista metsästystä. Kilometrejä tuli gps mukaan noin tuhat ja kengät on muuten aivan hyvässä kunnossa, mutta saumat alkoivat vuotaa eikä noita saa kuivaksi millään tuolla kenttäolosuhteissa. Jahtimaat on melko kosteita ja noilla joutuu talsimaan pitkin soita ja nevoja melko paljon, eli ongelma on aika paha.

Sitten niitä uusia kenkiä. Kumisaappaat eivät tule kysymykseen, koska toinen nilkka on rikki eikä kestä metsässä kävelyä ilman kunnollista tukea. En myöskään ole löytänyt itselleni sopivia kumisaappaita vielä ikinä juurikin tuon rikkinäisen jalan takia eli varsikenkiä etsitään. Vedenpitävät oltava, kohtuullisen korkea varsi saisi olla, mielellään kestävät ja rullaavaalla pohjalla. Nyt olen miettinyt Meindl ja Chiroukan kenkiä mutta ainakin taigat olivat liian jäykkäpohjaiset omaan makuuni. Minulla on aika leveä lesti eli kovin kapeita kenkiä en voi hankkia. Onko porukalla heittää hyviä vaihtoehtoja mitä malleja kannattaa lähteä testailemaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2015 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin varsin tuollaiset viking force2, eli ne mallit missä 3mm neopreeni. Viikonlopun käytin yhdellä laavu reissulla ja ovat kyllä hyvät. Ovat kumisaappaksi tukevat ja pohja hyvä. Sisäpinta sellaista ettei kastu ja jostain syystä sukat ei kostunu niin paljon kuin nokian koleissa vaikka kolit pitäisi olla viileämmät. Ehkä parhaimpia kumisaappaita mitä olen testannut. Vielä ei kyllä tiedä kuinka kestävät ovat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-J.M.H-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2007
Viestejä: 614

LähetäLähetetty: 05.10.2015 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanwagilla on ainakin omaan jalkaan riittävän leveä lesti wide mallissa. Nyt oon kävelly noilla kohtuu matalalla varrella varustetuilla hanwag banks wideillä aika monta metsäreissua. Pärjää yllättävän hyvin kun muistaa pysyä pois märemmiltä soilta.
Ostin nuo alunperin ihan talvikengiksi kun olivat alennuksessa mutta totesin että nehän on oikein mukavat kävellä ja pitävät vettä. Jos nuo kengät sais korkealla varrella niin ostaisin heti.
Nämä http://www.hanwag.com/tatra-top-wide-gtxr vois olla kokeilemisen arvoiset. Pitäs päästä vaan kokeilemaan että onko jäykemmät kun nuo banksit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Biiveri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 05.10.2015 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikingin trophy2 kesti 2kk, pohjan sisällä kiertävä vaijeri jäykiste oli menny poikki ja niin kantapään alta pohja painahti kassaan. Uluko pohoja pääsi taittumaan sit kävellesä liikaa ja murtu kantalapun etu puolelta, vesi sissään, ei hyvä! Tosi hyvän oloset saappaat oli mut eipä kestäny mittään. Tilasin nyt seuraavaksi lacrosse alpha burly pro:t, saapa nähä mitkä ne sit on. Ei ollu ees pahan hintaset, 99e.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2015 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Biiveri kirjoitti:
Vikingin trophy2 kesti 2kk, pohjan sisällä kiertävä vaijeri jäykiste oli menny poikki ja niin kantapään alta pohja painahti kassaan. Uluko pohoja pääsi taittumaan sit kävellesä liikaa ja murtu kantalapun etu puolelta, vesi sissään, ei hyvä! Tosi hyvän oloset saappaat oli mut eipä kestäny mittään. Tilasin nyt seuraavaksi lacrosse alpha burly pro:t, saapa nähä mitkä ne sit on. Ei ollu ees pahan hintaset, 99e.


Milloin tuo tapahtu? Nuissa oli joskus vuosia sitten sellainen vika että alkavat pohjan läpi vuotamaan melkein kaikki. Kumma jos eivät ole saaneet korjattua. Itsekkin olisin lacrosset ostanut jos olisi päässyt sovittaan. Pitää sitte seuraavaksi ostaa sellaiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 06.10.2015 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Nuuska kirjoitti:
Ostin vaellusnetin puolelta Lundhagsin Scoutit. Jos ne on huonot, niin täältähän löytyy suuri joukko uskovaisia, joille tosiasiat on sivuseikka Wink


Mulla on samat mutta eri lestillä eli ne forestit, mutta jostain syystä ne kutistu niin ettei mahdu jalkaan vaikka olivat melko reilut uutena kun kolmea sukkaa käytin niissä.


Kutistuminen on ollut yksi ongelma Lundhagseissa. Omituiset kengät, osa tykkää osa manaa alimpaan tuonelaan. No, omat ensikokemukset Scouteista ovat varovasti positiivisia. Suurin yllätys oli vedenpitävyys. Vaikka varsi on nahkaa ja ommeltu kumiterään, niin ei vuoda eikä edes tihku läpi. Toinen hyvä juttu on se, että varsi ei ole tönkköjäykkä vaan oikein mukava ja joustava. Teräosa on erittäin tukeva, ja pohjat on kovat. Pohjien kovuus ei ole ongelma, koska ne ovat rullaavat, siis helppo kävellä kovissakin maissa. Scoutit on kevyet kengät. Meindl Taigat ja vastaavat ovat lähempänä laskettelukenkiä, siis ylitukevat ja kolsot ja painavat. Lundhagsit on kokonaan toisenlainen konsepti.

Istuvuus omiin jalkoihin oli hyvä, mutta suurin kysymysmerkki on kumiterän ja varren liitoksen painaminen pitemmässä juoksussa. Pieniä merkkejä siihen suuntaan on. Minulla on korkea jalka, joten tilaa siinä suunassa ei ole liikaa. Sukkien rooli näyttää olevan suuri. Samoin pohjallisen paksuus ja nauhoituksen kireys. Tähän mennessä painaminen on ollut enemmän havainto kuin epämukavuus, vammoista puhumattakaan. Sekin on erikoista, että toiseen jalkaan kenkä käy todella hyvin eikä paina yhtään.

Olisi mukava kokeilla numeroa suurempia Scoutteja. Joku Helly-Hansenin metsurinsukka tai huopasyylinki tavallisen villasukan lisänä saattaisi lopettaa kaiken painamisen.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
topintam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: Pudis

LähetäLähetetty: 06.10.2015 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alaskan mudmaster neopreenisaapas lähti mukaan. Varsinaiseksi kävelykengäksi en ostanutkaan vaan toiveessa lämpimämmät varpaat märässä ja kylmässä kelissä.

Hintahan 69e alennuskupongilla oli se jolla kiilasi kärkeen. Vikingin neopreeenit oli lkans liipasimella mut kolmanneksen kalliimmat. Sit oli noita mucpootseja vielä tyyriimpinä.

Mitä nuilla vähän käppäilin niin vähän jo ahistaa taipuminen kun paksummat eli ei menis jatkoon kävelykenkinä. Lesti on sopivan kaponen, nilkasta tukevat ja pohja kiertojäykkä. Kestävyyshän noilla voi olla mitaväin, olla luja uskossa ja voidella vaimolta salaa vikingin kumppari tökötillä.
_________________
-itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 06.10.2015 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-J.M.H- kirjoitti:
Hanwagilla on ainakin omaan jalkaan riittävän leveä lesti wide mallissa. Nyt oon kävelly noilla kohtuu matalalla varrella varustetuilla hanwag banks wideillä aika monta metsäreissua. Pärjää yllättävän hyvin kun muistaa pysyä pois märemmiltä soilta.
Ostin nuo alunperin ihan talvikengiksi kun olivat alennuksessa mutta totesin että nehän on oikein mukavat kävellä ja pitävät vettä. Jos nuo kengät sais korkealla varrella niin ostaisin heti.
Nämä http://www.hanwag.com/tatra-top-wide-gtxr vois olla kokeilemisen arvoiset. Pitäs päästä vaan kokeilemaan että onko jäykemmät kun nuo banksit.


Mulla nyt kolmas vuosi menossa Hanwagin Tatralla ja olen tykännyt noista tosi paljon. Käy peevelin hyvin ainaskin minun jalkaan ja tosi miellyttävät pitää ja kävellä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Biiveri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 06.10.2015 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heinäkuun lopusa ostin ja eilen vein ne HH:n sportti osastolle takas ja otin rahat pois. Myyjä sano et olis ensimmäiset ainaki niillä näitä uusia mistä on menny se vaijeri poikki ko sitä on muutettu erillaiseksi siitä ykkös versiosta ko niistä oli kuulemma lähes kaikista pettäny pohoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Biiveri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 06.10.2015 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heinäkuun lopusa ostin ja eilen vein ne HH:n sportti osastolle takas ja otin rahat pois. Myyjä sano et olis ensimmäiset ainaki niillä näitä uusia mistä on menny se vaijeri poikki ko sitä on muutettu erillaiseksi siitä ykkös versiosta ko niistä oli kuulemma lähes kaikista pettäny pohoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-J.M.H-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2007
Viestejä: 614

LähetäLähetetty: 06.10.2015 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:

Mulla nyt kolmas vuosi menossa Hanwagin Tatralla ja olen tykännyt noista tosi paljon. Käy peevelin hyvin ainaskin minun jalkaan ja tosi miellyttävät pitää ja kävellä.


En epäile, vaikuttaa laadukkaalta merkiltä tuo hanwag. Onko sulla fox tuo wide vai kapeampi malli?

Tänään tuli matalissa kengissä varren korkeus vastaan kun piti lähteä suolle seikkailemaan olevinaan haavakon perässä, ihan terve teeri sieltä sitten hyppäs reilun sadan metrin päästä Mad
Oli tuota vettä välillä puolisääreen, onneks ei ollu pitkä reissu autolle Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pylykkerö
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Jou 2012
Viestejä: 31

LähetäLähetetty: 06.10.2015 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä on nuo matalammat tatrat ollu nyt 1,5vuotta ympärivuotisessa käytössä ja täytyy sanoo, ettei kyllä menny rahat hukkaan tuossa sijoituksessa!
Todella mukavat monot!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 81, 82, 83  Seuraava
Sivu 75 Yht. 83

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com