Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 17.11.2015 00:40 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Pari kysymystä Qctavian tiimoilta. Ensinnäkin, pitäiskö jostain löytyä ilmastoinnin "hukkaputki" eli putki mistä tiputtaa kosteuden ulos?
Toinen nyt erittäin v-mäinen ongelma, takajarrut nasahtaa joka välissä kiinni kun vartinkaan ehtii seisoa. Ihan sama pysäytänkö jarrulla tai en,,,onko jotain muuta tehtävissä kuin merkin vaihto.
Epäilen että tämä on syy miksi etupään nivelet piti vaihtaa,,, joutuvat lujille kun pitää "rytkäyttää" jäätymät irti. | Eipä tuossa juuri muuta vaihtoehtoa ole kuin auton vaihto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antti.paaaho Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2012 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 17.11.2015 01:58 Viestin aihe: |
|
|
Mulla kans nelikko octaviassa jääti käsijarru mutta kun takapäästäkin veti niin aukes kyllä helposti. Opetteli vaan jättämään paikalleen vaihe päällä ilman käsijarrua niin pääsi tuostakin murheesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 17.11.2015 08:27 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole kyse käsijarrusta. Puhuttu jarrujen herkistelystä...vois ehkä auttaa. Mutta tässä on kyllä tuota tautia ollu aina, ja on nelikko. Irtoohan ne mutta välitä pitää rytkätä ees taas, ei kyllä oikein yerveellistä. Eipä noin herkkää nasahtelua ole ollu muissa eikä tuossa parin-kolmenkymmenen kotteromn parkkipaikalla muut rytkää jatkuvasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 17.11.2015 08:28 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole kyse käsijarrusta. Puhuttu jarrujen herkistelystä...vois ehkä auttaa. Mutta tässä on kyllä tuota tautia ollu aina, ja on nelikko. Irtoohan ne mutta välitä pitää rytkätä ees taas, ei kyllä oikein yerveellistä. Eipä noin herkkää nasahtelua ole ollu muissa eikä tuossa parin-kolmenkymmenen kotteromn parkkipaikalla muut rytkää jatkuvasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antti.paaaho Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2012 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 17.11.2015 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Ei mulla kyllä ihan noin herkkä oo ollu. Kertaakaan ei kyllä jäätäny ilman käsijarrua. voihan sulla olla jotain vikaa siellä vaikka jarrusatuloissa. Kiviä kyllä kerää kesällä jonnekkin takajarruihin eikä lähe millään välillä pois. Mukavasti kerää katseita Oulun keskustassa kun viikon ajelet aivan kauheen vikinän ja kirkumisen kanssa
Tympein ominaisuus oli mulla tuo koiranluu jumppa minkä sai tehä melkeen joka katsastukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 17.11.2015 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Tuttua....mutta niitäki on monen laatusia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 17.11.2015 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Ei ole kyse käsijarrusta. Puhuttu jarrujen herkistelystä...vois ehkä auttaa. Mutta tässä on kyllä tuota tautia ollu aina, ja on nelikko. Irtoohan ne mutta välitä pitää rytkätä ees taas, ei kyllä oikein yerveellistä. Eipä noin herkkää nasahtelua ole ollu muissa eikä tuossa parin-kolmenkymmenen kotteromn parkkipaikalla muut rytkää jatkuvasti. |
Aina ... Onko siis ollut sulla uudesta asti vai miten ja minkä ikäinen auto on? Käsijarrukenkien ruostunutta toimivipua tms. kyllä itsekin epäilisin ensimmäisenä jos tuossa mallissa nelikossa on käsijarru kengillä. Ja jotain muuta osaa sieltä takapäästä jos käsijarru vaikuttaa levyjarruihin kuten vanhassa A4 quattrossa. Syy voi kyllä löytyä jarrusatuloistakin varsinkin jos ei ole esiintynyt uudesta asti. Ja myös esim. ABS/ESP-yksiköstä.
Miten käy jos auton pysäyttääkin lopullisesti ruutuun käsijarrulla? Ja jarrut ovat siis yhtälailla jumissa vaikkei käsijarrua jättäisi päälle? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 17.11.2015 14:24 Viestin aihe: |
|
|
kuten sanoin, käsijarrulla ei mitään merkitystä, jarrut ei varsinaisesti laahaa eikä lämpene mutta kun sää on muutamankaan asteen pakkasella ja olen ajanu kilometrinkään nii muutama minuutti pysäytyksestä ja napsahtanu kiinni...
tuli vaan mieleen että jos erillisellä rummulla kässäri niii auttaskohan kunnon "lämmitys" jotta lumihäkärät kuivus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahku Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Lok 2004 Viestejä: 70 Paikkakunta: pirkkala
|
Lähetetty: 17.11.2015 21:57 Viestin aihe: |
|
|
mikko81 kirjoitti: | Lonely Riderin kuvassa ihan perus nyky toyotaa. Isäukon uuskoppasesta haisulista on kans maali pois sieltä täältä, ei kestä yhtään mitään tuo maalipinta, risu ku raapasee ni pohjamaali paistaa.
Kävin viikonloppuna kokeilemassa 80hdj toyotaa, vaikuttavan olonen rohjake. Kävi mielessä jos laittais suikat myyntiin ja hommais tollasen, ei mitään huolto tai pakettiautoo, paljonko lie vero tollasessa 5 paikkasessa? |
Taitaa olla verot 1000-1200 euroo. On suunnitelmissa
ostaa hodari kun saa pelimerkit kasaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 17.11.2015 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Jarrujen kiinni jämähtely näyttää minusta johtuvan myös jarrusylintereistä.
Tai paremminkin niiden tekijöistä.
Minulla pyrki tuon Outlanderin takaset juuttumaan tämän tästä märällä tai lumisella tiellä ajon jälkeen.
Viksu korjaaja tutki takaset ja kertoi sylinterien tiivisteiden rapistuneen rei'ille asti. Siispä ne ottivat kosteutta sisälle ja alkoivat ruostua ja juuttua kiinni.
Samalla hän tuumasi, että tämän valmistajan sylintereissä juuttuminen on tuttu juttu. Sylinterien tiivisteiden kumiaines siis ei kestänyt pakkasta tai tiesuolaa, jota täälläkin päin teille levitetään.
Vaihdatin koko satulapaketin toisen valmistajan tekemiin. Hintaahan siinä kertyi puoli kiloa, mutta nyt ei ole neljään vuoteen ollut ongelmia.
Alkuperäistä merkkiä en muista, enkä nykyistä ala mainostamaan. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 17.11.2015 23:18 Viestin aihe: |
|
|
sanoisin että tuo jäätyy levystä tai rummusta (jos siellä alla on rumpu)
ja oikeastaan vaikuttas että niin on, palat on kuiteski senverran "ylhäällä" että tuskin kosteutta pysyy välissä silloin ku ei ole täynnä pölylunta.
se että jos siellä on rummut, niin syy vois olla et kun ajelen paljon lumiteitä ja sitte vain lyhkästä matkaa nii ei ehi kuivata, pitää alkaa kattoon miten on,,,
entä se ilmastoinnin tiputus, olen ihmetellyt kun tuo ei ole koskaan tiputtanu aleen, mutta on sitte pirun herkkä häkärtään lasit, ainut konsti pitää lasit kohtuullisena näillä lyhkäsillä matkoilla, on pitää ilmastointi päällä. se vaan autta vaikka kuinka väitetään ettei pelaa pakkasella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antti.paaaho Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2012 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 17.11.2015 23:36 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on semmonen muistikuva että ainakaan siinä omassa 06 octaviassa ei ollu erikseen jarrukenkiä vaan levystä ottaa kiinni. Mulla oli todella hidas lämpiämään ja puhaltamaan sisälle lämmintä. Noissahan on se sähkövastus jossain siellä ilmanotossa että alkaa pikasesti puhaltamaan lämmintä mutta taitaa olla aika yleistä että se on rikki niinkuin omassakin oli. Kallis ois ollu vaihtaa. Kova oli myös syömään tuo 1.9tdi nelikkona kun ei alle 6,5l/100km matka-ajossa päässy oikeen kun yrittämällä. Nykynen Freelander 2 menee talvirajotuksilla siihen 6l molemmille puolille vaikka onki 400kg painavampi ja paljon isompi ilmanvastus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 18.11.2015 00:41 Viestin aihe: |
|
|
mistähän sähkövastuksesta puhut,,,sellaista en ole löytäny mistään tiedoista, mutta kuivain kylläkin on ilmastoinnissa.
kesäkulutus nelikolla nopeusrajoitusten mukaan ajellen, 4,8-5,8 .
talvella enemmän (tie ajossa). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antti.paaaho Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2012 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 18.11.2015 09:02 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | mistähän sähkövastuksesta puhut,,,sellaista en ole löytäny mistään tiedoista, mutta kuivain kylläkin on ilmastoinnissa.
kesäkulutus nelikolla nopeusrajoitusten mukaan ajellen, 4,8-5,8 .
talvella enemmän (tie ajossa). |
Kävin yhessä paikkaa luetuttaan vikakoodeja niin sieltä löyty vikakoodi siitä ilman lämmittimestä ja lukija sanoki että hänellä oli samanlaisessa autossa kans se rikki mutta sai vaihatettua myyntiliikkeen piikkiin uuden. Joutuu kuulemma purkamaan koko kojelaudan pois jos meinaa vaihtaa eli kyllä siellä joku on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 609
|
Lähetetty: 18.11.2015 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Juu kyllä siellä sähkövastus on lämmittämässö sisäilmaa. Taitaa tosin omastakin olla rikki, kun ei tuo sen kummemmin lämpene on se econ nappi päällä tai ei. Mutta mulla ainaki huurtuu näilä keleillä lasit herkemmin jos tuo ilmastointi on päällä. Toki se sit puhaltaa huurut veks, mutta aamulla on lasit hetken huurussa. Ilmastointia pitäny pois päältä koko syksyn niin ei pahemmin oo huurtunu. Toki tulee aika pitkää matkaa ja auto ehtii kuivamaan sisältä joka päivä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|