OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mistä hyvä otsalamppu ?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
villikettu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Jou 2007
Viestejä: 97

LähetäLähetetty: 20.02.2016 06:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

whjkn kirjoitti:
Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä Very Happy . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.

http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Nitecore-HC30-Headlamp-CREE-XM-L2-U2-1000-Lumen-Headlight-Waterproof-Flashlight-Torch-For/32483457324.html


Tuli tuommonen äkikseltään kokeeksi tilattua, mutta eihän siinä tietenkään ollut akkua... On sitä hätäinen. Saakohan Suomesta tuohon akkuja/laturia, tai olisko vinkkiä käypäisiin tuosta kiinalianpuljusta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Section6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 330
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.02.2016 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

villikettu kirjoitti:
whjkn kirjoitti:
Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä Very Happy . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.

http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Nitecore-HC30-Headlamp-CREE-XM-L2-U2-1000-Lumen-Headlight-Waterproof-Flashlight-Torch-For/32483457324.html


Tuli tuommonen äkikseltään kokeeksi tilattua, mutta eihän siinä tietenkään ollut akkua... On sitä hätäinen. Saakohan Suomesta tuohon akkuja/laturia, tai olisko vinkkiä käypäisiin tuosta kiinalianpuljusta?


Eikös näiden luulisi käyvän? Löytyy myös laturit.

http://www.valostore.fi/tuote/18650_akku_olight_3400_mah/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 21.02.2016 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akkula taitaa olla edullisin laadukkaiden akkujen kauppias, toki valostorekin on varsin luotettava paikka. Vertaile itse vaikka noita. Jos pitää halvalla päästä, niin kiinasta banggood myy 2600mAh samsungeja(pinkki) edullisesti. Määrästä riippuen jopa 4e kipale kotiin tuotuna, ja ovat aitoja sekä suojapiirillisiä joka on erittäin tarpeellinen juttu harrastelijan lamppukäytössä. Toisinaan myös panasonicin 3400mAh(vihreä) suljapiirillisenä saa hyvällä tarjouksella jopa 5e kipale. Mutta älä osta mitään muuta kuin jotakin noista,tai sanoyn, keeppowerin, tai jonkun tunnetun muun valmistajan, kuten esim. olight, nitecore, xtar tms. Ei missään nimessä mitään *fire tms akkuja. Banggood on toisinaan saanut ristiriitaista palautetta, mutta noita akkuja olen tilannut paljon ja ovat olleet aitoa ja hyvää tavaraa. Kaikki nuo myy latureita, mutta etenkin kinasta ei kannata haksahtaa kaikkein halvimpiin, vaan ostaa mielummin jonkun tunnetumman valmistajan latureita. Esim xtar vc2 ja vc4 on ollu viimeaikoina tarjouksessa niin akkulassa kuin banggoodissakin. Liekö vielä? Noissa on mm. Kapasiteetin mittaus;-) Jokaisen oma asia, mutta näinä aikoina kannattaa suosia suomalaisia.Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whjkn
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2015
Viestejä: 16
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 21.02.2016 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

villikettu kirjoitti:
whjkn kirjoitti:
Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä Very Happy . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.

http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Nitecore-HC30-Headlamp-CREE-XM-L2-U2-1000-Lumen-Headlight-Waterproof-Flashlight-Torch-For/32483457324.html


Tuli tuommonen äkikseltään kokeeksi tilattua, mutta eihän siinä tietenkään ollut akkua... On sitä hätäinen. Saakohan Suomesta tuohon akkuja/laturia, tai olisko vinkkiä käypäisiin tuosta kiinalianpuljusta?


Suomesta saa akkuja esim. akkulasta. Akkua hommatessa tulee valita akku jossa on tuommonen nasta päässä, koska tuo kyseinen otsalamppu ei saa virtaa jos on kysessä ns. flattop akku, jossa ei ole tuota nysää, nänniä, buttonia mitä lie Smile . Näihin kiinan akkuihin, ultrafire, gtf... ei kannata koskea, löytyy useita tapauksia jossa akut ovat räjähtäneet kasvoille ja otsalampussa näitä käytettäessä lamppu muuttuu otsalla olevaksi putkipommiksi. Eli kannattaa ostaa vain tunnetun valmistajan akkuja esim. samsung, panasonic, keeppower yms.. Kunnollinen laturi kannattaa ostaa myös samalla, esim. nitecoren i4 laturia saa kiinasta 13e pintaan. Tai muussa tapauksessa kannattaa ainakin tarkastaa, että on kodin palovakuutus kunnossa Very Happy

Tässä edullinen ja hyvä akku tuohon lamppuun:
http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13292

Tai jos haluaa hieman pidemmän toiminta-ajan, niin esim. tämä:
http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13284
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-J.M.H-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2007
Viestejä: 613

LähetäLähetetty: 21.02.2016 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size.html?protected=8

Tuolla vähän edullisempaa, varsinkin jos enemmän tilattavaa. Tuo on hollantilainen nettikauppa eli ei tulleja tai alv. maksuja suomeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 22.02.2016 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fenix HP25 tuli tilattua alennusmyynnistä reilulla viidelläkympillä. Vanhaan HP11 malliin oon varttunu varaosaa jo monta kuukautta, ja näyttää ettei tehdas pysty niitä suomen pään huollolle enää toimittamaan. Toista kertaa on jo mennyt tuosta vanhasta se kulmasäädön jousen toinen sakara poikki. Aika hankalanmuotoinen osa, ei oikein pysty itse tekemään mitenkään.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
villikettu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Jou 2007
Viestejä: 97

LähetäLähetetty: 22.02.2016 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia vastauksista. Akkulasta tilasin akut ja laturin, ei jaksanut alkaa värkkään ulkomailta. Tuota akkumallia käytetään vissiin muissakin lampuissa, jos/kun nykyinen tilttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 23.02.2016 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Fenix HP25 tuli tilattua alennusmyynnistä reilulla viidelläkympillä. Vanhaan HP11 malliin oon varttunu varaosaa jo monta kuukautta, ja näyttää ettei tehdas pysty niitä suomen pään huollolle enää toimittamaan. Toista kertaa on jo mennyt tuosta vanhasta se kulmasäädön jousen toinen sakara poikki. Aika hankalanmuotoinen osa, ei oikein pysty itse tekemään mitenkään.

/Antti

Pätevä peli, vaikkei pärjääkkään nykyisessä lumeni kilpajuoksussa. Tuosta löytyy juuri ne 2 ominaisuutta, joita itse edellytän hyvältä otsalampulta: tasainen spotiton leveä valokeila lähityöskentelyyn, ja hyvä spotti satunnaiseen kauemmas katsomiseen.

Ps. Noita on vielä jäljellä, 55e hintaan. Erikoistekniikka.fi

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petsupaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Lok 2008
Viestejä: 491
Paikkakunta: Helvetistä länteen

LähetäLähetetty: 27.02.2016 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tanskalaisen Suprabeamin lamput on kyllä meillä toimineet hyvin. 400lm ladattava pelittää yhdellä latauksella älyttömän pitkään verrattuna patteri LedLensereihin. Tällä hetkellä en tiedä saako Suomesta ja mihin hintaan, 800lm versio kiinnostaisi kovasti Confused
_________________
Märkä pyyhe on kuin täyteen räitty nenäliina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5909

LähetäLähetetty: 27.02.2016 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petsupaa kirjoitti:
Tanskalaisen Suprabeamin lamput on kyllä meillä toimineet hyvin. 400lm ladattava pelittää yhdellä latauksella älyttömän pitkään verrattuna patteri LedLensereihin. Tällä hetkellä en tiedä saako Suomesta ja mihin hintaan, 800lm versio kiinnostaisi kovasti Confused


Suprabeamia on saanut Wurtheista. Itelläkin on sellainen pikkunen fikkari ja se otsalamppu. Ihan päteviä ja keveitä.

Sitten tujumpi on Magicshinen otsa/fillarivalo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.02.2016 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

villikettu kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista. Akkulasta tilasin akut ja laturin, ei jaksanut alkaa värkkään ulkomailta. Tuota akkumallia käytetään vissiin muissakin lampuissa, jos/kun nykyinen tilttaa.
Juu, kyllä käytetään, ja on nimh-akkujen (aa- ja aaa-kokoiset) kanssa yleisimpiä akkuja lampuissa. Nimen omaan tuo 18650 kokoinen kenno on käytössä yleisesti mm. läppärin- akkutyökalujen akuissa. Esim. jopa hiltin 36V litiumiakuissa käytetään noita samsungin 18650 koon kennoja. Ja nuo kestää normaali lamppukäytössä vuosia, joten on siinä akkua seuraaviinkin lamppuihin. Mitäpä tilasit, jos saa kysyä? Akkulahan ei huonoa tavaraa pyri myymäänkään, mutta muuten vaan olen utelias.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuiskukoppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2004
Viestejä: 173

LähetäLähetetty: 27.02.2016 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suprabeamin otsa lamppu töissä käytössä, virtanappia saa painaa pitkää jotta valo päällä ja HUONOA akun ja lampun välinen johto tuon tuosta irti!! En kyllä ostaisi itselle vapaa-ajan käyttöön!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jurmo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Kes 2008
Viestejä: 71
Paikkakunta: Etelänvetelä

LähetäLähetetty: 28.02.2016 00:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suprabeam aivan &%¤# johto irtoo kokoajan ei hyvä !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 18.05.2016 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

optimikko kirjoitti:
Äänestän Petzl rxp lamppua. Automatiikka pelaa hienosti -> kädet on vapaana kaiken maailman touhuihin


Mitenkäs tää Petzl RXP on pelannu? Kestääkö akku? Lupaavat ilmeisesti käyttöiäksi parhaimmillaan 10 tuntia, mitä en eräkäytössä pidä mitenkään pitkänä ja oon kuullut että näissä ladattavissa akun kestävyys huonenee nopeasti käytössä. Huonontuneet on tehot kyllä paristokäyttöisessä Ledlenserissäkin. Mutta lähinnä mietityttää, että oisko tommonen otsalamppu jolle luvataan vaikka 90 tuntia käyttöikää parempi ratkaisu eräkäyttöön, kun en metässä hirveästi millekään yli 200 lumenin pommituksellekaan näe käyttöä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 18.05.2016 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RXP:n akun voi ohjelmoida käyttämään pienempiä tehoja, jolloin akun kesto pitenee. Ja on tosi helppo homma. Petzlin akut on ilman muuta parempia kuin kiinanihmeissä. Lupinella on erittäin pitkäkestoisia akkuja, mutta hinta on sitten 200+ €...
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 43 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com