Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 26.03.2016 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Kari kirjoitti: | Nimrodin mielipide maastureista on selvä. Mutta mitä mieltä olet tämän päivän SUVeista (otsikon citymaasturi, crossover jne). Lasketko ne samaan gategoriaan maastureiden kanssa. Nehän ovat eräänlaisia kompromissejä, maastureiden ja henkilöautojen ominaisuuksien yhdistelmä. Nykysuuntaus on että puolet SUV myydään ilmani nelivetoa, maavaraa löytyy kuitenkin normi henkilöautoa enemmän. | Vaikkei minulta kysyttykkään niin minusta ne ovat lähinnä verrattavissa normaaleihin farmareihin. Maavaraa ei juuri enempää ole ja hintaa on sitten hieman enemmän. Kunnon maasturi sen olla pitää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perehn Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Syy 2004 Viestejä: 105 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 26.03.2016 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti
"Yksi merkittävä syy sille, että maasturi ei ole oma valintani liittyy siihen yksinkertaiseen seikkaan, että sen tarve olisi todellakin liian vähäinen kokonaistarpeeseen nähden, eikä minulla ole intressiä pitää kahta autoa."
Olen tästä täsmälleen samaa mieltä. Itsellä paikat johon ei farmarilla pääsisi, eivät ole kriittisiä. Eräkokemusten määrä ei siis vähenisi. Silti olen toistaiseksi viihtynyt Cruiserissa. Totuus lienee, että makuasia. Maasturista on iloa mutta ilmankin pärjää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 26.03.2016 11:31 Viestin aihe: |
|
|
Ajelen sujuvasti työkseni "maasturilla" (Amarok) jossa on korotukset ja isot (33") maastogummit ihan päivittäin ja paljon 50-70tkm/A. Eilen pyyhkäsin 1000km motaria ruotsin ja tanskan halki. Keskivauhti 9h matkalla siis reilusti yli 100. Enimmäkseen sielä vasemmalla kaistalla Audien ja Bemarien kanssa.
Kokemusta myös Disko III:sta saman moisella rengastuksella. Ei mitään ongelmaa, siinä pääsee kun "GT":llÄ. Ei jää jalkoihin... Ja mikä parasta, tavaraa mahtuu mukaan vähän reilummin.
Rahaa noihin uppoo snadisti enemmän, löpöä tuppaa menemään kun vauhti nousee. Mut sitä saa huoltoasemalta aina lisää.
Et ihan voin vakuuttaa et bullshittiä maasturin epämukavuus. Toki joku 80-luvun rutku on eri juttu, mut niin on 80-luvun "GT":kin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2005 Viestejä: 14782
|
Lähetetty: 26.03.2016 12:59 Viestin aihe: |
|
|
Kari kirjoitti: | Nimrodin mielipide maastureista on selvä. Mutta mitä mieltä olet tämän päivän SUVeista (otsikon citymaasturi, crossover jne). Lasketko ne samaan gategoriaan maastureiden kanssa. Nehän ovat eräänlaisia kompromissejä, maastureiden ja henkilöautojen ominaisuuksien yhdistelmä. Nykysuuntaus on että puolet SUV myydään ilmani nelivetoa, maavaraa löytyy kuitenkin normi henkilöautoa enemmän. |
Itsekin olen päätynyt sellaiseen. Nimenomaan siitä syystä, että huonolla tiellä ajaminen on hieman mukavampaa. Muuten normi farkku on mukava, mutta nykyään niissä on niin turkasen pitkät ylitykset keulassa, että tahtoo rummunkohdissa ripata maahan. Nämä citymaasturit ovat tässä mielessä hieman mukavampia. Ja myös se on mukavaa, että niissä on hieman enemmän korkeutta, mutta kuitenkin tuntuma on henkilöautomainen.
Korostan sitä, että pysyn aina sellaisilla teillä johon ei jää herkästi kiinni. Offarihommat ja metsästys ovat mielestäni kaksi eri asiaa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 26.03.2016 15:51 Viestin aihe: |
|
|
ei se yhen yön sade ole nelikko okkua pysäyttäny, yleensä jos 40cm tulee on se hötyä. asia erikseen jos on polannettu tie ja jousenkorvakot laahaa.
mutta luistonesto jos unohtuu nii ei se sillon mee.
tietty renkaat on suuressa roolissa.
tähänmennessä neliveto octavian parasta on neliveto, vaikka ei sekään ole parhaalla mahdollisella virittelyllä.
mutta erinomainen kun tien pinta on liejulla tai muuten liukas, kesätassuillaki kulkee mukavasti keväisiä liukkaita tiepohjia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5212 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 26.03.2016 16:56 Viestin aihe: |
|
|
perehn kirjoitti: | Vaihdoin aikanaan V70 Volvon Land Cruiseriin. Mielessä hieman kalvoi pitkät maantieajot. Nyt yli 300 000 km ajettuani totean, että Cruiser on kaikessa parempi ajaa kuin Volvo paitsi kovassa sivutuulessa. Äkkijarrutuksissa myös niiaa reilusti, mutta pysähtyy toki. Nämä omien kokemusten mukaan. Aktiivijousituksella varmasti myls LC on oivallinen. Jos urheiluautoihin vertaa, ei kumpikaan ole lähelläkään ajo-ominaisuuksissa. |
Muuan kaveri vaihtoi taas Cruiserin XC70:een ja ihmettelee, jotta miten noilla voi ajella pitkiä matkoja, noilla LC:lla.
Taannoin ajelin pariin otteeseen Legend-mallin LC:llä. Metsäautotiellä mukava, mutta tavan maantiellä armoton lulla. Jos noita vertaa omaan -12 mallin Sorentoon, niin LC:t ovat maantiellä tehottomia vatkaajia, joilla ei ehdi mihinkään, vaikka konetehossa ei ole kuin 7hv Sorennon eduksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26283
|
Lähetetty: 26.03.2016 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Yllätys yllätys. Mukavasti oukkuun mahtui polaris sisälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Margirus Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Lok 2006 Viestejä: 419 Paikkakunta: Keskimaa
|
Lähetetty: 26.03.2016 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Ajelen sujuvasti työkseni "maasturilla" (Amarok) jossa on korotukset ja isot (33") maastogummit ihan päivittäin ja paljon 50-70tkm/A. Eilen pyyhkäsin 1000km motaria ruotsin ja tanskan halki. Keskivauhti 9h matkalla siis reilusti yli 100. Enimmäkseen sielä vasemmalla kaistalla Audien ja Bemarien kanssa.
Kokemusta myös Disko III:sta saman moisella rengastuksella. Ei mitään ongelmaa, siinä pääsee kun "GT":llÄ. Ei jää jalkoihin... Ja mikä parasta, tavaraa mahtuu mukaan vähän reilummin.
Rahaa noihin uppoo snadisti enemmän, löpöä tuppaa menemään kun vauhti nousee. Mut sitä saa huoltoasemalta aina lisää.
Et ihan voin vakuuttaa et bullshittiä maasturin epämukavuus. Toki joku 80-luvun rutku on eri juttu, mut niin on 80-luvun "GT":kin... |
Millainen mahtaa olla rengasmelu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 26.03.2016 21:12 Viestin aihe: |
|
|
midäbä luulet jos istun itse valitsemassani (ja maksamassani) "konttorissa" 10h päivässä enimmäkseen puhelimessa, viitinkö kuunnella rengas-, tmv-melua.
Suurin kohina tulee lavakatteen "kaikupohjasta", mutta loppupelissä normaali keskustelu onnistuu täysin.
Maastureissa gummit kun on kaakana lokarien alla, ei tule samanlaista kohinaa tai jyrinää mitä city-autoissa.
Disko oli, voisi sanoa, täysin äänetön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5524
|
Lähetetty: 26.03.2016 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Suurin vikahan nuissa maastureissa maantiellä on korkealla oleva painopiste. Se tekeekin sitten paljon hallaa tuolle ajettavuudelle monella eri tavalla. Ja sitä ei oikeen mikään keinotekoinen rahallasaatava härpäke pysty kiertämään. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5212 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 26.03.2016 22:47 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | Suurin vikahan nuissa maastureissa maantiellä on korkealla oleva painopiste. Se tekeekin sitten paljon hallaa tuolle ajettavuudelle monella eri tavalla. Ja sitä ei oikeen mikään keinotekoinen rahallasaatava härpäke pysty kiertämään. |
Ehken Mersun uusi GLS, Audin Q7 tai Volvo XC90 olisi sellaisia, että ilma-alustalla ovat maavaraltaan parempia kuin "oikeat maasturit", mutta nykyaikainen alustanhallinta petraisi sitten nämä normiajelut?
Ja konetehoa löytyisi sen verran, ettei tarvisi muiden jaloissa pyöriä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 26.03.2016 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Noo, ei se maavara määritä ajo-ominaisuuksia. Enemmän iskunvaimennus ja renkaiden kyvyt.
Mut jos ei ole kokeillut muutakun city-suzukia, ei tiedä mihin autot pystyy.
Nyky lava-autolla pääsee. Tervetuloa vaan "viivalle" GT autolla. Otetaan kilsa pari mutkasta suljettua santaa ja katotaan miten ne mutkat taittuu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5212 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 27.03.2016 00:22 Viestin aihe: |
|
|
^Volkkarilla olisi hyviä runkoja, mutta ei kiitos enää...
Ja lavalle ei koiria laiteta eikä se ole ratkaisu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5524
|
Lähetetty: 27.03.2016 00:26 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Noo, ei se maavara määritä ajo-ominaisuuksia. Enemmän iskunvaimennus ja renkaiden kyvyt.
Mut jos ei ole kokeillut muutakun city-suzukia, ei tiedä mihin autot pystyy.
Nyky lava-autolla pääsee. Tervetuloa vaan "viivalle" GT autolla. Otetaan kilsa pari mutkasta suljettua santaa ja katotaan miten ne mutkat taittuu... |
No siksihän le mans 24:ki ajetaan lava autoilla _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5212 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 27.03.2016 00:37 Viestin aihe: |
|
|
Ja jos tekisivät Amarokin umpikorilla, ilmajousilla ja 3.0 TDI:llä, niin sehän alkaisi muistuttaa autoa. Kakslitrainen on melko käpy, jos varsinkin on laittanut plingpling-renkaita alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|