OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 26.03.2016 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kari kirjoitti:
Nimrodin mielipide maastureista on selvä. Mutta mitä mieltä olet tämän päivän SUVeista (otsikon citymaasturi, crossover jne). Lasketko ne samaan gategoriaan maastureiden kanssa. Nehän ovat eräänlaisia kompromissejä, maastureiden ja henkilöautojen ominaisuuksien yhdistelmä. Nykysuuntaus on että puolet SUV myydään ilmani nelivetoa, maavaraa löytyy kuitenkin normi henkilöautoa enemmän.
Vaikkei minulta kysyttykkään niin minusta ne ovat lähinnä verrattavissa normaaleihin farmareihin. Maavaraa ei juuri enempää ole ja hintaa on sitten hieman enemmän. Kunnon maasturi sen olla pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perehn
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 105
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 26.03.2016 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti

"Yksi merkittävä syy sille, että maasturi ei ole oma valintani liittyy siihen yksinkertaiseen seikkaan, että sen tarve olisi todellakin liian vähäinen kokonaistarpeeseen nähden, eikä minulla ole intressiä pitää kahta autoa."

Olen tästä täsmälleen samaa mieltä. Itsellä paikat johon ei farmarilla pääsisi, eivät ole kriittisiä. Eräkokemusten määrä ei siis vähenisi. Silti olen toistaiseksi viihtynyt Cruiserissa. Totuus lienee, että makuasia. Maasturista on iloa mutta ilmankin pärjää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 26.03.2016 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajelen sujuvasti työkseni "maasturilla" (Amarok) jossa on korotukset ja isot (33") maastogummit ihan päivittäin ja paljon 50-70tkm/A. Eilen pyyhkäsin 1000km motaria ruotsin ja tanskan halki. Keskivauhti 9h matkalla siis reilusti yli 100. Enimmäkseen sielä vasemmalla kaistalla Audien ja Bemarien kanssa.
Kokemusta myös Disko III:sta saman moisella rengastuksella. Ei mitään ongelmaa, siinä pääsee kun "GT":llÄ. Ei jää jalkoihin... Ja mikä parasta, tavaraa mahtuu mukaan vähän reilummin.

Rahaa noihin uppoo snadisti enemmän, löpöä tuppaa menemään kun vauhti nousee. Mut sitä saa huoltoasemalta aina lisää.

Et ihan voin vakuuttaa et bullshittiä maasturin epämukavuus. Toki joku 80-luvun rutku on eri juttu, mut niin on 80-luvun "GT":kin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14782

LähetäLähetetty: 26.03.2016 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kari kirjoitti:
Nimrodin mielipide maastureista on selvä. Mutta mitä mieltä olet tämän päivän SUVeista (otsikon citymaasturi, crossover jne). Lasketko ne samaan gategoriaan maastureiden kanssa. Nehän ovat eräänlaisia kompromissejä, maastureiden ja henkilöautojen ominaisuuksien yhdistelmä. Nykysuuntaus on että puolet SUV myydään ilmani nelivetoa, maavaraa löytyy kuitenkin normi henkilöautoa enemmän.


Itsekin olen päätynyt sellaiseen. Nimenomaan siitä syystä, että huonolla tiellä ajaminen on hieman mukavampaa. Muuten normi farkku on mukava, mutta nykyään niissä on niin turkasen pitkät ylitykset keulassa, että tahtoo rummunkohdissa ripata maahan. Nämä citymaasturit ovat tässä mielessä hieman mukavampia. Ja myös se on mukavaa, että niissä on hieman enemmän korkeutta, mutta kuitenkin tuntuma on henkilöautomainen.

Korostan sitä, että pysyn aina sellaisilla teillä johon ei jää herkästi kiinni. Offarihommat ja metsästys ovat mielestäni kaksi eri asiaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 26.03.2016 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei se yhen yön sade ole nelikko okkua pysäyttäny, yleensä jos 40cm tulee on se hötyä. asia erikseen jos on polannettu tie ja jousenkorvakot laahaa.
mutta luistonesto jos unohtuu nii ei se sillon mee.
tietty renkaat on suuressa roolissa.
tähänmennessä neliveto octavian parasta on neliveto, vaikka ei sekään ole parhaalla mahdollisella virittelyllä.
mutta erinomainen kun tien pinta on liejulla tai muuten liukas, kesätassuillaki kulkee mukavasti keväisiä liukkaita tiepohjia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 26.03.2016 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perehn kirjoitti:
Vaihdoin aikanaan V70 Volvon Land Cruiseriin. Mielessä hieman kalvoi pitkät maantieajot. Nyt yli 300 000 km ajettuani totean, että Cruiser on kaikessa parempi ajaa kuin Volvo paitsi kovassa sivutuulessa. Äkkijarrutuksissa myös niiaa reilusti, mutta pysähtyy toki. Nämä omien kokemusten mukaan. Aktiivijousituksella varmasti myls LC on oivallinen. Jos urheiluautoihin vertaa, ei kumpikaan ole lähelläkään ajo-ominaisuuksissa.

Muuan kaveri vaihtoi taas Cruiserin XC70:een ja ihmettelee, jotta miten noilla voi ajella pitkiä matkoja, noilla LC:lla.

Taannoin ajelin pariin otteeseen Legend-mallin LC:llä. Metsäautotiellä mukava, mutta tavan maantiellä armoton lulla. Jos noita vertaa omaan -12 mallin Sorentoon, niin LC:t ovat maantiellä tehottomia vatkaajia, joilla ei ehdi mihinkään, vaikka konetehossa ei ole kuin 7hv Sorennon eduksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 26.03.2016 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yllätys yllätys. Mukavasti oukkuun mahtui polaris sisälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 26.03.2016 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Ajelen sujuvasti työkseni "maasturilla" (Amarok) jossa on korotukset ja isot (33") maastogummit ihan päivittäin ja paljon 50-70tkm/A. Eilen pyyhkäsin 1000km motaria ruotsin ja tanskan halki. Keskivauhti 9h matkalla siis reilusti yli 100. Enimmäkseen sielä vasemmalla kaistalla Audien ja Bemarien kanssa.
Kokemusta myös Disko III:sta saman moisella rengastuksella. Ei mitään ongelmaa, siinä pääsee kun "GT":llÄ. Ei jää jalkoihin... Ja mikä parasta, tavaraa mahtuu mukaan vähän reilummin.

Rahaa noihin uppoo snadisti enemmän, löpöä tuppaa menemään kun vauhti nousee. Mut sitä saa huoltoasemalta aina lisää.

Et ihan voin vakuuttaa et bullshittiä maasturin epämukavuus. Toki joku 80-luvun rutku on eri juttu, mut niin on 80-luvun "GT":kin...


Millainen mahtaa olla rengasmelu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 26.03.2016 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

midäbä luulet jos istun itse valitsemassani (ja maksamassani) "konttorissa" 10h päivässä enimmäkseen puhelimessa, viitinkö kuunnella rengas-, tmv-melua.
Suurin kohina tulee lavakatteen "kaikupohjasta", mutta loppupelissä normaali keskustelu onnistuu täysin.
Maastureissa gummit kun on kaakana lokarien alla, ei tule samanlaista kohinaa tai jyrinää mitä city-autoissa.
Disko oli, voisi sanoa, täysin äänetön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5524

LähetäLähetetty: 26.03.2016 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suurin vikahan nuissa maastureissa maantiellä on korkealla oleva painopiste. Se tekeekin sitten paljon hallaa tuolle ajettavuudelle monella eri tavalla. Ja sitä ei oikeen mikään keinotekoinen rahallasaatava härpäke pysty kiertämään.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 26.03.2016 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Suurin vikahan nuissa maastureissa maantiellä on korkealla oleva painopiste. Se tekeekin sitten paljon hallaa tuolle ajettavuudelle monella eri tavalla. Ja sitä ei oikeen mikään keinotekoinen rahallasaatava härpäke pysty kiertämään.

Ehken Mersun uusi GLS, Audin Q7 tai Volvo XC90 olisi sellaisia, että ilma-alustalla ovat maavaraltaan parempia kuin "oikeat maasturit", mutta nykyaikainen alustanhallinta petraisi sitten nämä normiajelut?

Ja konetehoa löytyisi sen verran, ettei tarvisi muiden jaloissa pyöriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 26.03.2016 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noo, ei se maavara määritä ajo-ominaisuuksia. Enemmän iskunvaimennus ja renkaiden kyvyt.
Mut jos ei ole kokeillut muutakun city-suzukia, ei tiedä mihin autot pystyy.

Nyky lava-autolla pääsee. Tervetuloa vaan "viivalle" GT autolla. Otetaan kilsa pari mutkasta suljettua santaa ja katotaan miten ne mutkat taittuu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 27.03.2016 00:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Volkkarilla olisi hyviä runkoja, mutta ei kiitos enää...

Ja lavalle ei koiria laiteta eikä se ole ratkaisu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5524

LähetäLähetetty: 27.03.2016 00:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Noo, ei se maavara määritä ajo-ominaisuuksia. Enemmän iskunvaimennus ja renkaiden kyvyt.
Mut jos ei ole kokeillut muutakun city-suzukia, ei tiedä mihin autot pystyy.

Nyky lava-autolla pääsee. Tervetuloa vaan "viivalle" GT autolla. Otetaan kilsa pari mutkasta suljettua santaa ja katotaan miten ne mutkat taittuu...


No siksihän le mans 24:ki ajetaan lava autoilla Laughing Laughing Twisted Evil Rolling Eyes
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 27.03.2016 00:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja jos tekisivät Amarokin umpikorilla, ilmajousilla ja 3.0 TDI:llä, niin sehän alkaisi muistuttaa autoa. Kakslitrainen on melko käpy, jos varsinkin on laittanut plingpling-renkaita alle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 24 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com