OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 28.03.2016 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeeppiä ei huolleta ikinä. Wink Komee autonosturi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.03.2016 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vt kirjoitti:
Ettei nyt ketään kauheasti ahdistaisi, niin laitanpa kuvan, kun näitä yleissitymaastureitakin pitää välillä huoltaa ja korjata..


Tuolla tulee itse pääosin metsästysajot ajettua ja hyvä peli se siihen on.

[img]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7842&pictureid=190307[/img]

Ja, enpä laitakaan, kun jostain syystä ei kuvaa tule näkyviin.. Sad

Eikö renkaanvaihto taivu pienemmällä tunkilla? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vt
***


Liittynyt: 22 Syy 2005
Viestejä: 333

LähetäLähetetty: 28.03.2016 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Polvi kun ollut kipeänä ja tuosta vetoakselin tiiviste vuoti öljyä jarruun, niin noin sai työasennon kohdalleen, että saattoi korjata. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 29.03.2016 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,ei muuten tulisi ensmäisenä mieleen ja pähkäiltyä,jotta tuota pensan-/naftankulutusta,kun hamuilee noita isokoneisia nelikkokulkineita.Kaippa se on jo ostatellessa selevää,jotta menee sitä,mutta pasgaaks siittä Very Happy Juu ,ja sehän on ittestään selevää,jotta kuutiotuumistahan se voima tulee ja gallona sinne ,taikka gallona tänne,samantekevää,antaa Holleyn "remmipuhaltimen" vinkua Wink ja Rotken röheltää. Twisted Evil
Joku mettämies sanoi taannoin,jotta Rotkella reuhataan ja kateelliset persaukiset luita oksentaa. Wink
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KST
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Jou 2012
Viestejä: 18
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 30.03.2016 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös se nii mene että "There is no replacement for displacement"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 31.03.2016 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohan nämä nykysittarit käteviä kun ajo-ominaisuudet henkilöautoluokkaa ja nelivedot kehittyneet paljon. Raapia ei tosin halua autoaan oksiin tai muuhun ja puskurien suojaus ei ole aina huippuluokkaa, mutta se on kompromissin hinta. Alustansuojia saa hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 31.03.2016 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kraaput siinä viimeroposilla ostetussa silmäterässä pelottaa, voi sen teipata yli. Kuosinkin voi nykyään valita vaikka minkä mukaan Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20196
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 02.04.2016 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


Käytin Tojon leimalla. Sehän on aina ollut aika suoraviivaista hommaa.

Jossain vaiheessa edessä on ton Jeepinkin katsastuttaminen. Ilmeisesti toi poikkeaa jotenkin normi henkilöautosta. Nelivedon luonteen takia ei tota ajeta katsastuksessa jarrudynamometrille tjsp?

Poikkeaako katsastus noilla "vanhoilla" maastureilla jotenkin muuten normikatsastuksesta ja onko jotain spesiaaleja pointteja, joihin homma yleensä karahtaa?

VAi onko se niin, että katsastuksessa sitten kerrotaan, mitä pitäs korjata, eikä mitään varsinaisia katsastushuoltoja tehdä etukäteen? Kannattaako esimerkiksi päästöt mittauttaa etukäteen? Ilmeisesti semmoisetkin mitataan noista vanhoista kiitureista vaikka ajoneuvovero meneekin painon mukaan. Vois nimittäin kuvitella, että Jeepissä on melkoisetkin päästöt...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 02.04.2016 08:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.

Jos jatkuva neliveto niin eivät aja.
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20196
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 02.04.2016 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylmä-Mika kirjoitti:
Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.

Jos jatkuva neliveto niin eivät aja.


Kytkettävä neliveto, mutta esimerkiksi käyttöohjekirjassa on maininta, että autoa ei saa hinata, vaan siirrettävä lavetilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 02.04.2016 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ne noita nelikoita tykkää mitata jarrudymolla, kun saattaa käydä konttorille kalliiksi. Siinä vaiheessa kun toinen akseli on paikallaan ja toinen pyörii ja jakolaatikko siinä välissä niin äkkiä sanoo jakolaatikko sopimuksena irti. Tämä riippuu toki nelivetotekniikasta. Osa kestää jarrudymon. Osa viheltää pelin poikki samantien.

Bensa tai diesel, niin päästöarvot saa paremmiksi kun käy vähän polkemassa autoa pikataipaleella pienellä vaihteella. Lähtee karstat pois koneesta. Bensakoneissa voi vielä vähän huijata ajamalla tankin melkein tyhjäksi ja lisäämällä pullon masinolia tankkiin. Jotkut on käyneet jopa lorauttamassa re85 tankkiin. Yhdessä dieselissä tippui savuarvot hyvin kun lisäsi redlinen rl-2 tankkiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 02.04.2016 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Kylmä-Mika kirjoitti:
Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.

Jos jatkuva neliveto niin eivät aja.


Kytkettävä neliveto, mutta esimerkiksi käyttöohjekirjassa on maininta, että autoa ei saa hinata, vaan siirrettävä lavetilla.


Mites tuo hinaus liittyy dynamometriin?

Kun autossa on automaattilaatikko niin silloin ei saa hinata, koska loota pyörii mutta öljynpaine ei.

Dynamossa voi mitata kun takaveto päällä niinkuin normaalin automaattivaihteisen takavetoisen auton.
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 02.04.2016 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 02.04.2016 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto.


Ei ole aivan sama, Ravi kakkosessa on viskolla keskitasauspyörästön lukko. Ykkösessä kytkettävä napilla.

Rav2 kun nostaa pyörät ylös ja etupyörä pyörii niin pyörii myös takapyörä.

Hiacessa on erilainen systeemi, en tiedä siitä minkälainen mutta kuulema ihan ohjeessa on että kestää tuon jarrudynon...
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.04.2016 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen: haet vaan sen vikalistan. Vanhoissa rouskuissa löytyy aina jotain huomauttamista. Ne ku korjaat nii ens vuonna katsuri kiinnittää huomiota eri paikkoihin ja huomauttaa niistä. Tai siis laittaa korjausmääräyksen. Onhan siinä aina oma kiva jännitys, että mitähän kulmaa nyt saa räplätä.

Eikös jeepissä ole oikea kytkettävä neliveto? Takavetona saa ajaa dynossa. Jos on viskoa tai muuta höpölukkoa akseleiden välissä, ei kannata dynoon antaa ajaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 26 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com