OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15375

LähetäLähetetty: 01.04.2016 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä volkkari on vaan hyvä kulkupeli, säästää sivukuluissa. Eilen oli olevinaan asiaa a-radalle, on tuossa pätkä kuuttakymppiä ennen kuin pääsee motarille. Naalit jalassa ja työasiat mielessä, passatti on ahne moottoritielle, vähän reippaasti ajelin, kauhee sumu, nähnyt edes sataan metriin, sitten kattelin että taitaa olla poliisiauto kun tulee vastaan. Pikainen vilkaisu mittariin, 78 vauhtina, poliisiauto väläytti pitkiä, vähän jäykistin nilkkaa että sain vauhtia pois. Moikkasin poliiseille kun tuli lähemmäs, moikkasivat takaisin. Somessa on ollut juttua että poliiseilla on joku sakkokiintiö, olisko noilla ollut jo täynnä. Vai sääliikö ne vaan volkkarikuskeja. Kamerat on tietysti lahjomattomia, toissasyksynä onnistuin ajaan nelostien ainooseen kameraan turhan lujaa, silloinkin passatilla, kyytiläisen kanssa jahkattiin mennäänkö apsille syömään vai vasta Kajaanissa, vaikea oli pidätellä autoa sallituissa nopeuksissa jos on muuta tekemistä tai mielenhäiriötä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 01.04.2016 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
"vaikea oli pidätellä autoa sallituissa nopeuksissa jos on muuta tekemistä tai mielenhäiriötä."


Reippaassa vauhdissa pääsee kauemmas metsään, eikä jää turhaan kitumaan.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 01.04.2016 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Viitisen vuotta sitten oli tuollainen Isuzu 50km ajettuna koeajossa. Oli niin järkyttävä ajettava, että se meni melko äkkiä takaisin kauppaan.


Sen verran tutustunut, että varsin kelpo peli ajella. Siis suomen teillä. Jos tykkää mutkatiellä kantailla lujasti, niin siihen sitten toiset vehkeet. Minun ajama isuzu oli varsin vaivaton ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 01.04.2016 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Teemu- kirjoitti:
tapsakansa kirjoitti:
Viitisen vuotta sitten oli tuollainen Isuzu 50km ajettuna koeajossa. Oli niin järkyttävä ajettava, että se meni melko äkkiä takaisin kauppaan.


Sen verran tutustunut, että varsin kelpo peli ajella. Siis suomen teillä. Jos tykkää mutkatiellä kantailla lujasti, niin siihen sitten toiset vehkeet. Minun ajama isuzu oli varsin vaivaton ajettava.


Ei Amarokkikaan vakiona, toimitusgummeilla mikään sorateiden virtuoosi ole. Seikelin (korottava)alustasarja (kovemmat eutujouset ja iskarit) tekee ajo-ominaisuuksille mannaa. 265-leveät karkeammat gummit vielä, jo alkaa mutkat taipumaan.
Kepistä kannattaa unohtaa se D-asento kokonaan vaihtaa kovin hitaasti...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2565

LähetäLähetetty: 01.04.2016 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saakotehdäänkö tuota amarokkia muullakin kuin tuolla pologolfssatti-kirnulla? Mikä siinä edellä japsiverrokkeja? Neljä ovea ja 5-rek pitäisi löytyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 01.04.2016 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomeen ei ainakaan tuoda kun nelimukista 2l kiisseliä. 103 tai 132kw. Neljä ovea on ja 5 paikkaa.

8-lovinen automaatti on hyvä ja toimii todella jouhevasti ttdi-koneen kanssa.
Tehoa ja vääntöä on Suomen rajoituksiin ja kärrynvetoon (3300kg) varsin hyvin ellei riittävästi.

Tuo tuuman "näennäiskorotus" on hyvä ajo-ominaiksuuksien vuoksi, maastoajoon se ei varsinaisesti tuo mitään etua tai lisää.

Hiluxiin verrattuna ainakin automaatti toimii paremmin, hytti on hiljasempi, viimeistellympi ja paperitehoa on 10heppaa enemmän. Isizu, mitsu yms on ihan omassa "työkalu-luokassa" Nishunia en kokeillu kun ei saanu automaattia koeajoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 748
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.04.2016 08:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen työn ja oman talouden puolesta ajellu nuilla lava-autoilla kohtuu paljon. Sillon ku oma hankittiin niin käytiin kaikki läpi. Eniten paino vaakakupissa se, että piti saada vetää jarrullista yli 2500kg, joten ykkösvalinta eli hilux putos pois. Tämä oli 2014 ja budjetti ei ihan uusiin riittäny.

Ajettiin kaikki muut:

Amarok ehdottomasti paras maantiellä (henkilöautomaisin), paras istuin. Jos ajaa paljon maantietä eikä asu Lapissa niin hyvä valinta. Ei tykkää pakkasesta, asiakkaalla nuita heräteltiin tämän tästä pihalta, tosin vois korjaantua ylläpitolaturilla. Myös vaihdelaatikko 'tuntuu' heppoiselta, en tiedä onko. Nelivetojärjestelmästä ei kokemusta, oon ajanu vain tiellä.

Mitsu L200 myös tosi hyvä ajettava. Tuntuman perusteella pienin kääntösäde. Tämä ois laitettu vaan ei sillon Suomesta löytyny neliovisena sopivaan hintaan. Taitaa olla myös nelivedon suhteen maastokelpoisin (lukko takana?). Mitsun laatikkoja haukuttu iän kaiken, tämän kohdalla arvoitus.

Ford ranger aivan hirveä ajaa ilman kuormaa soratiellä. En tiedä onko uudempikorinen parempi. Kova jousitus, varmaan 1000l pasan kanssa soppeli. Jäi pois koeajon jälkeen.

Jäljelle jäi Isuzu (2010, 2.5l). Aavistuksen pehmeämpi alusta kuin hiluxissa. Ei tosiaan huvita tiukkoihin mutkiin kanttailla, mutta sorateillä on mukava ajella. Maantiellä menee myös kohtu suoraan. Neliveto taitaa olla surkein maastokäyttöä ajatellen eli jos jäät jumiiin niin on jo myöhäistä. Joku kitkalukko löytyy eli citymaasturitason neliveto. Itse en ryskää pahoihin paikkoihin, enkä ole jäänyt kiinni. Talviautona pari pientä ärsyttävää vaivaa ovat ovien kiinni saaminen ja takapyörien jumiminen pakkas/lumipölykelillä. Tuntuu, että on jääny viimeistelyä vaille tältä osalta. Vetohommissa on pelannu hyvin ja saanu kiitosta hevosväeltä, ei kuulemma tunnu traikut perässä miltään. Kulutus maantiellä 8-9 l/100km. Mitään vikoja ei ole ollut, tosin mittarissaki vielä alle 100tkm. Kokonaisuutena oon tyytyväinen.

Hiluxilla (2006, 100hp) ajelin 150 000 työn puolesta, ei mitään vikaa koskaan. Pakkasestaki (-37) käyntiin ilman lämmitystä jos tarvii. Ajoin suurimman osan maantiellä eikä mulla jääny pahaa sanottavaa ajettavuudesta. Laiska ku mikä, mutta Lapissa ei tartte olla koko aikaa ohittelemassa.

Siinäpä mun lava-auto kokemukset, jos jollain sattuu nuo kiinnostaan Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.04.2016 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.nelivetoa.fi/koewedot/

Jos saattas auttaa auton valinnassa niin tuosta osotteesta löytyy jonku jantterin tekemiä testejä lava-autoista... Muistaakseni joitakin on juutuubissaki. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 02.04.2016 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä alan päivä päivältä saada enemmän näppylöitä volkkareista, vaikka en ensimmäistäkään ole edes omistanut. Ajan työmatkaa välillä t5 portterilla ja sen etuja ei ole kuin pirteä kiihtyvyys ja kääntöympyrä. Omalla haisulla vaan on paljon mukavampi ajaa vaikka on 7v vanhempi. Ajoasento ja tila ja alusta selkeimmin parempia. Esim korotetun suojatien ylitys hiljentämättä, portteri loikkaa niin että on suolet sekaisin, haisu menee paljon rauhallisemmin, mutta jämäkästi huojumatta ja humppaamatta. No se siitä, olen jo varmaan tarpeeksi noita "vertaillut" täällä. Mutta "uutena" miinuksena olen huomannut että nämä uusimman mallin portterithan lahoaa silmissä. Hyvin pidettyjäkin autoja alkaa olla aika raakasti ruvella. Eikö näiden pitänyt olla sinkittyjä ja vimpanpäälle laatuautoja. Taitaa olla huijausta tuokin sinkitys. Jos amarokki on tehty paremmin ja alusta ei ole samanlainen ominaisuuksiltaan, niin saahan niitä kehua, mutta henkilökohtaisesti epäilen vahvasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.04.2016 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaveri tekee kolarikorjausta, hinausta ja koritöitä työkseen ja surkeeta palautetta antaa volkkareista. Toinen kaveri työskenteli ennen "moottori" -puolella ja sama virsi sieltäkin. Surkeeta ja heikkoa. Itte en amarokkia kehtaisi harkita, ainakaan vielä.
Seuraava lavuri on uudehko Hilu tai L200. Eikö noissa uudemmisa hiluissa ole takanakaan mitään lukkoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 02.04.2016 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

slapshot- kirjoitti:
Kaveri tekee kolarikorjausta, hinausta ja koritöitä työkseen ja surkeeta palautetta antaa volkkareista. Toinen kaveri työskenteli ennen "moottori" -puolella ja sama virsi sieltäkin. Surkeeta ja heikkoa. Itte en amarokkia kehtaisi harkita, ainakaan vielä.
Seuraava lavuri on uudehko Hilu tai L200. Eikö noissa uudemmisa hiluissa ole takanakaan mitään lukkoa?


Milloin tuo on muuttunut?Kyllä pitäisi hiluxissa olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mujenjärvi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 02.04.2016 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on lukko ainakin meillä 10mallin lyhyt ja 13 duppeli hilu!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hulukkonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hei 2012
Viestejä: 85
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 05.04.2016 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Mä alan päivä päivältä saada enemmän näppylöitä volkkareista, vaikka en ensimmäistäkään ole edes omistanut. Ajan työmatkaa välillä t5 portterilla ja sen etuja ei ole kuin pirteä kiihtyvyys ja kääntöympyrä. Omalla haisulla vaan on paljon mukavampi ajaa vaikka on 7v vanhempi. Ajoasento ja tila ja alusta selkeimmin parempia. Esim korotetun suojatien ylitys hiljentämättä, portteri loikkaa niin että on suolet sekaisin, haisu menee paljon rauhallisemmin, mutta jämäkästi huojumatta ja humppaamatta. No se siitä, olen jo varmaan tarpeeksi noita "vertaillut" täällä. Mutta "uutena" miinuksena olen huomannut että nämä uusimman mallin portterithan lahoaa silmissä. Hyvin pidettyjäkin autoja alkaa olla aika raakasti ruvella. Eikö näiden pitänyt olla sinkittyjä ja vimpanpäälle laatuautoja. Taitaa olla huijausta tuokin sinkitys. Jos amarokki on tehty paremmin ja alusta ei ole samanlainen ominaisuuksiltaan, niin saahan niitä kehua, mutta henkilökohtaisesti epäilen vahvasti.


Sopiihan sitä epäillä. Totuus on kuitenkin, että Amarok on ihan eri auto sportteriin verrattuna.
Ajomukavuus Hiluxiin verrattuna ihan eri luokkaa. Maastokelpoisuuskin mielestäni vähintään samanlainen. Omalla Amarokillani olen yli 200t ajanut eikä ongelmia ole ollut. Jos huono olis en kehuis.
_________________
joopa se joo ja niinpä se kyllä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16727
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.04.2016 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millanen mahtaa olla tuo uusi navara....

Ainakin tähän vanhempaan malliin pitää olla tyytyväinen.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5258
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.04.2016 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hulukkonen kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Mä alan päivä päivältä saada enemmän näppylöitä volkkareista, vaikka en ensimmäistäkään ole edes omistanut. Ajan työmatkaa välillä t5 portterilla ja sen etuja ei ole kuin pirteä kiihtyvyys ja kääntöympyrä. Omalla haisulla vaan on paljon mukavampi ajaa vaikka on 7v vanhempi. Ajoasento ja tila ja alusta selkeimmin parempia. Esim korotetun suojatien ylitys hiljentämättä, portteri loikkaa niin että on suolet sekaisin, haisu menee paljon rauhallisemmin, mutta jämäkästi huojumatta ja humppaamatta. No se siitä, olen jo varmaan tarpeeksi noita "vertaillut" täällä. Mutta "uutena" miinuksena olen huomannut että nämä uusimman mallin portterithan lahoaa silmissä. Hyvin pidettyjäkin autoja alkaa olla aika raakasti ruvella. Eikö näiden pitänyt olla sinkittyjä ja vimpanpäälle laatuautoja. Taitaa olla huijausta tuokin sinkitys. Jos amarokki on tehty paremmin ja alusta ei ole samanlainen ominaisuuksiltaan, niin saahan niitä kehua, mutta henkilökohtaisesti epäilen vahvasti.


Sopiihan sitä epäillä. Totuus on kuitenkin, että Amarok on ihan eri auto sportteriin verrattuna.
Ajomukavuus Hiluxiin verrattuna ihan eri luokkaa. Maastokelpoisuuskin mielestäni vähintään samanlainen. Omalla Amarokillani olen yli 200t ajanut eikä ongelmia ole ollut. Jos huono olis en kehuis.


Jotkut kehuu edelleen volkkareitakin ja jopa ostaa niitä.

Muutamalla keskustelupalstalla on Amarokkikin haukuttu heti sen jälkeen kun takuu on loppunut.

Hieno homma, jos volkkari on onnistunut tekemään yhden mallin, josta joku yksilö kestää tyytyväisyyttä tuottaen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 87 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com