Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Supe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.03.2015 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Tuo BW reppu on ihan ok ja varsinkin hinta huomioiden. Ja jos ei kovin ihmeellisiä määriä lastaa siihen. Olen käyttänyt kalareissuilla.
Itse arvostan hyvää lantiovyötä, vähän ohempia viillekkeitä, oikeaa pituutta ja vähän jäykempää runkoa, koska lähtöpaino on ase mukaanlukien 10 kg luokkaa kuitenkin, siis full day reissuilla erämaahan. Nykyajan pikkurinkoissa asiat ovat kutakuinkin kohdallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.03.2015 23:45 Viestin aihe: |
|
|
Oon käyttäny yleensä metsä- ja kalareissuillamotonetistä ostettua reppujakkaraa mallia Retki Finland. Ei kolise, eikä pidä ääntä, mutta eihän noi kummosia kannettavia ole. Termarille on kuitenkin oma tasku eristeellä ja jakkarankin saa irroitettua.
Pitemmillä patikoilla (riekkojahti) olen käyttänyt Ogion Protein-reppua, joka suunniteltu vapaalaskukäyttöön. Hengittää hyvin, on vesitiivis ja haulikon saa kiinni vyörylapion paikalle tai suksien kiinnityskohtiin. Ergonomia huippuluokkaa. Toinen huippureppu on Ortovox-merkkinen ja jahka käytössä kuluu, niin siirtyy laskukäytöstä metsästyskäyttöön. Eihän noi kauheen maastovärisiä ole, mutta en mä tarvikaan sammaleenvihreää reppua... |
|
Takaisin alkuun |
|
heisj Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.09.2015 18:13 Viestin aihe: |
|
|
Mitään uutta tällä saralla?
Kaapista löytyy Ripa ja X1E, kumpikaan ei ole täydellinen. Eberle ei oikein miellytä kun kivääriä en nykyisellään kanna mukana. Ripa verkkoviilekkeillä, paljesivutaskuilla ja pääsy reppuun kyljestä niin olisin tyytyväinen. Läpässä oleva tasku saisi myös olla "slimmimpi". Markkinoilla mitään lähellekään tätä? |
|
Takaisin alkuun |
|
Supe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2015 18:50 Viestin aihe: |
|
|
Jos ei asetta tarvi kantaa niin valikoima on valtava. Huippuluokan vaellusrinkoista (ne pienemmät siis) kaikenmaailman maastokuviollisiin reppuihin, joissa taskuja riittää. Jos pitää ampua haulikolla reppu selässä niin pitää valka niitä mallleja joissa on ohuemmat viillekkeet tai modata niitä itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
whjkn Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.04.2016 22:39 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisi hirvimetsälle saada reppujakkara. Haglöfsin castorista olen kuullut paljon hyvää. Onko jotain muita ehdotuksia repuksi? Hinta saisi olla max. 120e. Istumiskorkeus minimissään 45cm ja pitäisi kestää 100kg sällin alla.
Viimeinen muokkaaja, whjkn pvm 12.04.2016 21:51, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17237 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 11.04.2016 07:28 Viestin aihe: |
|
|
Hyvästä tiedä mutta minulla on tuo vihreä retki merkkinen jakkara kulkenut matkassa useita vuosia ja laadukkaaksi pitää kehua hintaasa nähden.
-bilteman nahka/tammi kolmijalka on hyvä mutta painava istuin. Eikä siis reppu. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.06.2016 11:51 Viestin aihe: |
|
|
Ajattelin Savotan 123:sen ostaa metästysrepuksi ens syksyksi, oli tarkotus ostaa jo vuosi takaperin mutta se unohtu sitte.
Eli nyt ku kattoo hintoja niin on pompannu 30-40>80 euroon viime vuodesta ja joissain kaupoissa jopa yli sataseen. Vinkatkaapa jos tiiätte nettikaupan tai kivijalan mistä sais halvemmalla. Muutamassa nettikaupassa oli mutta loppu. |
|
Takaisin alkuun |
|
jurmo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.06.2016 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Hyvästä en tiedä, mutta tuli hommattua härkilän metso reppujakkara. Mielestäni on parempi mitä on stubben |
|
Takaisin alkuun |
|
Fordco Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.06.2016 08:18 Viestin aihe: |
|
|
Alpertille: Savotan 123 reppu tehtiin aiemmin kiinassa ja viime vuodesta lähtien taas Suomessa, siitä hinnan pompsahtaminen. Laatu ero on selkeä, toki se näkyy hinnassakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.06.2016 14:05 Viestin aihe: |
|
|
Fordco kirjoitti: | Alpertille: Savotan 123 reppu tehtiin aiemmin kiinassa ja viime vuodesta lähtien taas Suomessa, siitä hinnan pompsahtaminen. Laatu ero on selkeä, toki se näkyy hinnassakin. |
Aivan, eli lienee kannattaa maksaa ylimäärästä pari kymppiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
mettämies0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.12.2018 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Onko monella selässä Savotan Jääkäri? Hintava on mutta mitä mieltä olette? |
|
Takaisin alkuun |
|
Supe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2018 00:02 Viestin aihe: |
|
|
mettämies0 kirjoitti: | Onko monella selässä Savotan Jääkäri? Hintava on mutta mitä mieltä olette? |
Väri komia, kangas jäykkä, reppu niin löysä että voi vetää solmuun
Nykyään en kanna kahta asetta enkä oikeen tarvi asekoteloa, hommasin xxl tyrkystä expedian lighning 45 ja on kyllä huippu, valovuosia edellä monesta muusta. _________________ das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles |
|
Takaisin alkuun |
|
mettämies0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.12.2018 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Ilmeisesti Jääkäri ei keiku metsämiehen selässä kun mielipiteitä ei enempää tule... |
|
Takaisin alkuun |
|
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.12.2018 18:00 Viestin aihe: |
|
|
mettämies0 kirjoitti: | Ilmeisesti Jääkäri ei keiku metsämiehen selässä kun mielipiteitä ei enempää tule... |
Mulla on Jääkärin edeltäjä, Kevyt Rajapartio. Mieluisampi reppu itelle, kun oon allerginen noille Molle-risunkeräimille. Reppu itessään loistava, paksu vahva kangas, hyvät olkaimet ja lantiovyö. Just sopivan kokoinen päiväreissuille, kiristysremmeillä saa passattua jos mennään pienemmällä kuormalla. Juomarakolle ei ole omaa taskua, mutta se menee siinä selän vahvikelevyn taskussa jos sen levyn ottaa pois. Ainut pieni miinus on hinta, mutta kerran se vaan kirpaisee. Rupesi ketuttamaan nää "made in halpamaat"-reput, kun sai ostaa 2-3kpl kauteen kun aina laukesi jostain saumasta tai vetoketjusta. Tän kanssa ei tarvi pelätä että hajoaisi.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
Henkka76 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.12.2018 07:38 Viestin aihe: |
|
|
mettämies0 kirjoitti: | Onko monella selässä Savotan Jääkäri? Hintava on mutta mitä mieltä olette? |
Tuo M koko löytyy itseltä, olen erittäin tyytyväinen, tosin vertailupohjaa muihin paremman pään reppuihin ei juuri ole. Kulkee mukana metsällä, kalassa, retkeilyssä jne.
Toisena reppuna eberlestockin Mini-me, kulkee mukana liikkuvassa jahdissa kun tavaraa ei eväitä enempää tarvitse kantaa. Todella hyvä reppu myös ja tähän saa asekotelon kiinni halutessaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|