OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 110, 111, 112  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 29.09.2016 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esex omasta kokemuksesta suosittelen gore-tex housut+wind stopper takki yhdistelmää. Itsellä käytössä sastan wolf housut ja härkilan q-fleece takki. Härkilan stealth housut olisin halunnut, mutta sastan leikkaukset passaavat paremmin omiin muotoihin. Härkilan takkia tulee käytettyä muutenkin kun jahdissa kun saa tuon optifade kuosin käännettyä sisäpuolelle. Hinta on vähän siinä ja tässä riittäääkö budjettisi jos ei ole vara yhtään nostaa. Hinnat tällaisella yhdistelmällä on siinä 400€ paikkeilla. Mutta tarjouksia kyttäämällä saa varmasti heittämällä sopimaan budjettiisi. Ei tämäkään paras puku joka keliin ole, mutta itsellä kun on monia pukuja nytkin käytössä, niin tämän olen todennut hyväksi yhdistelmäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esox
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Tam 2016
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 29.09.2016 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä ajatus Valto, päädyinkin tähän ratkaisuun ja tilasin Sastan Wolf -housut. Nyt sitten katsellaan takkia rauhassa. Ehkä budjettiakin voi vähän venyttää jos tappio jakautuu pidemälle ajalle... Very Happy

Edelleen kyllä kiinnostaa jos jollain kokemuksia noista aiemmin mainituista takeista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 01.10.2016 03:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kokemusta, mutta tuon ensimmäisen takin idea kuulostaa hyvältä. Takki ei muuten itseäni miellytä kuvasta katsottuna taskujen ja muiden osalta, mutta kalvoton hengittää aina paremmin ja fleese on hiljainen materiaali.

Itse olen ehtinyt tässä ajan kuluessa hommaamaan vaikka jos minkälaista metsästyskampetta ja niistä voisin jotain kokemuksia heittää. Ohjeet on edes hieman aktiivista metaästystä harrastaville ja niille keillä ei ole vielä kaappi täynnä pukuja vaan pitäisi päästä harrastuksen alkuun.

-Tärkein asia on istuvuus itselle omaan kroppaan. Toiset tykkää ihonmyötäisestä ja toiset väljemmästä, mutta kunhan on mukava päällä!

- Housuja olisi hyvä omistaa ainakin yhdet jotka pitävät edes osittain vettä. Ihminen ei hikoile tai olo ei tunnu samalla tavoin kuumalta jos housut on vähän turhankin lämpimät tai hengittämättömät kuin jos vertaa takkiin. Eli ennemmin kalvohousut aina ja pari eri tyylistä takkia kun housuja joka lähtöön ja yksi takki. Syksyisin on kuitenkin usein märkä varvikko joten on mukava jos ainakin lahkeen alaosa (ja mahdollisesti takapuoli) pitää vettä. Eli joko yhdet osittain kalvotetut jotka myös hengittävät tai kalvohousut ja kalvottomat erikseen.

-Takkeja pitää sitten miettiä mitä haluaa. Jos aikoo metsästää sateessa, niin vedenpitävä on erittäin hyvä olla olemassa. Monesti kuitenkin riittää jo tihkusateen pitävä ja tuulen pitävä takki. Tähän on monia eri variaatioita ja windstopper on yksi vaihtoehto joka hengittää selvästi normaali goretexiä paremmin. Myös osittain kalvotettu tai normaali tiukasti kudottu takki jonka voi tarvittaessa vahata paremmin vettä hylkiväksi eikä tuuli puhalla suoraan läpi toimivat mainiosti. Kuumemmalla kelillä halpa ja hyvä vaihtoehto on flanelipaita jos ei tarvitse taskukapasiteettiä takin muodossa. Jos haluaa kuskata rojua takintaskuissa, niin tuollainen kalvoton takki on mainio.

-En suosittele kovin lämpimiä pukukokonaisuuksia, koska alukerrastoilla saa lisää lämpöä, ja niitä on myös helpompi heittää vähemmäksi. Jos tietää metsästävänsä paljon talvella, niin tietysti hommaa sitten lämmintä talvipukua ja vesisateessa jahtaajat hommaa gore pukua ja miksipä ei passissa istujakin voisi käyttää aina kohtuullisen lämmintä gorepukua.

Oma näkemys on että yksi puku on auttamatta liian vähän monipuoliseen jahtiin, mutta kahdella jo pärjää hyvin. Osittain kalvotettu puku, tai vedenpitävät housut ja hieman kevyempi takki ovat omasta mielestäni parhaat komprpmissit. Näiden kaveriksi jos hommaa vielä marketista muutamalla eurolla sadeviitan niin pärjää kaatosateen sattuessa. Ja jos ns. ykköspuku on turhan lämmin alkusyksyyn, niin armeijan ylijäämä on hyvä ja halpa vaihtoehto hommata "kakkospuvuksi".

Jokainen miettii kuinka paljon jahtipuvulle tulisi käyttöä ja minkä verran on rahaa sijoittaa pukuun. Valitettava tosiasia näissä vaan tahtoo olla että "markalla saa markan tavaran". Toisille markan tavara riittää, mutta jos haluaa hyvän niin siitä valitettavasti saa maksaa sievoisen tukun rahaa. En sano että kallein olisi paras, mutta sanon että keskimäärin kalliit on parempia kuin halvat ja usein jopa selvästi. Jokaisen pitää miettiä mitä ominaisuuksia itse arvostaa. Hengittävyys vs vedenpitävyys, laatu vs hinta vaikko hinta/laatu suhde jne. Hengittävä kalvopuku ei todellisuudessa hengitä kuten kalvoton, mutta paremmin kuin kuminen sadeasu. Ja hyvä kalvopuku hengittää hieman paremmin kuin halpa, mutta ennen kaikkea pitää vettä selvästi paremmin. Jotka ei usko vaan pitävät halpoja kalvopukuja täysin vedenpitävänä, niin kokeilkaapa varsin mennä joesta tai upottavasta suosta yli tai kontata sellaista suota jossa vesi lilluu päällä. Itse olen nuo suoritteet tehnyt kastumatta goret jalassa, mutta jokeen tai suohon ei kyllä kestä jäädä tupakoimaan, tai muuten ei lahkeensuussa sauma pidä. Jos parilla nopealla askeleella pääsee yli, niin silloin temppu onnistuu. Se että tarviiko perus passimies sen suurempaa vedenpitävyyttä kuin että normaali vesisade pysyy jotakuinkin ulkona, on jokaisen itse mietittävä.

Camo kuviot on toisten mielestä kivoja ja toiset ei tykkää ollenkaan. Itse en ole merkittävää eroa huomannut siinä tuleeko tilanteita yhtään enempää camolla kuin ilman, mutta itse toisinaan tykkään käyttää ja on ainakin itsellä sellainen olo että parhaansa on yrittänyt. Ja kyllä on ollut käytössä useita erilaisia pukuja ja ei en tiedä näkeekö sorkkaeläimet paremmin camottoman miehen. En edes tiedä näkeekö lintu tai jänis passimiehen paremmin jos ei ole camoa. Naamioidun passiin parhaani mukaan maastoa apuna käyttäen, ja ei ole tilanteiden määrässä tai laadussa ollut eroa camolla tai ilman. Liikkuvassa jahdissa äänettömyyden olen todennut parhaaksi keinoksi päästä lähelle on camoa tai ei. Passissa naaman peittäminen on auttanut paremmin kuin erilaiset camokuosit.

Sanon kuitenkin sen että aivan yksi ja sama vaikka farkuissa metsästäisi jos siltä tuntuu. Metsässä ei ole väliä näyttääkö tyylikkäältä vai ei ja en ole tosiaan camo kuoseilla havainnut merkittävää vaikutusta. Eikä saaliin määrä ole noussut yhtään kun siirryin jahti jakt puvuista gore tex pukuihin tai kun hommasin useita erilaisia pukuja kelin mukaan. MUTTA isoin ero kunnon puvuilla on tullut metsässä liikkumisen miellyttävyydessä! Hyvät kengät, kelin mukaan oikeanlainen laadukas kosteutta siirtävä aluasu (teknistä, merinovillaa jne. sukat, aluhousut ja alukerrasto) sekä ITSELLE hyvin istuva ja kelin mukaan oikein toimiva jahtiasu, niin jo on mukava liikkua metsässä! Voi keskittyä täysillä olennaiseen ja hyvä vaatekokonaisuus toimii siten ettei siihen tarvitse kiinnittää mitään huomiota! Jokainen hankkii sitten omaan budjettiin sopivat kamppeet ja miettii omaa käyttötarkoitusta, sekä käytön määrää mikä on järkevää.

On täyttä idiotismia että mollataan kerran syksyssä pelkän sorsanaloituksen käyvää jahtimiestä siitä ettei tämä laita tonnin pukua! On myös yhtä typerää arvostella niitä ketkä ostaa sen kalliin puvun jos itse pärjää jahti jakt puvullakin! Meitä kun on moneen junaan ja toiset käy vain sorsapassissa, joku istuu läpi talven jänispassissa, joku istuu hirvipassissa ja yksi taas kulkee metsässä kanalintujen perässä tai koiramies menee hirvikoiran perässä täyttä juoksua että ehtii seuraavaan paikkaan ja joku taas koittaa täysin äänettömästi hiipiä jousen kanssa. Ja joku on tosiaan jahdissa yhden päivän vuodessa eikä välttämättä edes joka vuosi ja toiset ovat jahdissa, riistanhoitotöissä tai koiraa kouluttamassa yli puolet vuodesta. Tarpeita on niin erilaisia ja joku on valmis panostamaan rahallisesti enemmän kuin toinen. Mutta turha sitä on kiistää etteikö kalliimmalla saisi parempia vehkeitä kuin halpikset, mutta eri asia on tarvitseeko juuri itse niitä kalliimman parempia ominaisuuksia.

Ja yksi hyvä vinkki on se että jahtipukua voi käyttää myös muuhun kuin metsästykseen! Jos esimerkiksi on gorepuku, ja hirvittää ostaa toista pukua lämpimälle kelille, niin voi miettiä voisiko esimerkiksi toista pukua käyttää myös arkikäytössä. Itsellä ainakin on mm. Lundhagsin housut aivan arkihousuina kun ei tarvitse olla fiksumpaa päällä. Laksee kummasti se korkean hankintahinnan tuntu kun miettii että on asiallisen näköiset ja todella mukavat arkihousut normalien farkkujen hinnalla ja samat housut toimivat loistavasti myös alkusyksyn jahdeissa. Jos taas ostaa ne toista sataa maksavat housut pelkästään muutamaa mahdollisesti lämmintä alkusyksyn päivää varten, niin hinta tuntuukin yllättävän kovalta.

Pitkä oli kirjoitus, mutta jospa siitä joku aloittelija saisi vinkkiä puvun ostoon. Ja mahdollisesti joku kokeneempi konkarikin voisi saada uutta näkökulmaa pukuasiaan. Ehkä hyvällä tuurilla jopa pienen kipinän hienoiseen asennemuutokseen ja ymmärrykseen miksi kaikki eivät toimi tai ajattele kuten itse. Ja toivottavasti tämä selvensi myös kalvopuvun toimintaa, eli ei se gore ole mikään super hengittävä vaikka maksaa paljon enemmän kuin halvemmat, mutta se hengittää ehkä hiukan paremmin ja pitää vettä vaikka vesipilari, eli veden pukuun aiheuttama paine olisi kovempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kenppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2016
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 01.10.2016 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRYKON kirjoitti:
Onko kellään käytännön kokemusta tuosta JJ Geronimo osakalvopuvusta? Onko liiian kuuma kanakoirahommiiin. Etsin alkusyksyn pukua. Keväällä noita myytäneen taas puoleen hintaan.

Itse ostin juuri kyseisen puvun, mutta käyttökokemusta saan vasta tulevana viikonloppuna. Itselleni puku tuntuu päällä varsin hyvältä, vaikkakin metsässä ei ole tullut vielä käytyä. Tuon osakalvon ja hinnan takia itse tämän valitsin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuiskukoppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2004
Viestejä: 173

LähetäLähetetty: 22.10.2016 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli hommattua Sastan Mehto Pro, nyt ollut vajaa kymmenen kertaa päällä.
- kuuma
- kankea
- jäykkä
- jne. jne..
Yhtään + en kyllä keksi.
No tuo lakki saa +++
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 22.10.2016 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuiskukoppi kirjoitti:
Tuli hommattua Sastan Mehto Pro, nyt ollut vajaa kymmenen kertaa päällä.
- kuuma
- kankea
- jäykkä
- jne. jne..
Yhtään + en kyllä keksi.
No tuo lakki saa +++

Jossakin välissä oli harkinnassa ja. Sovittaessa kummastelin rintataskun kokoa; paljolti tutkaillaan koiraa älyttömän isoilla luureilla ja sellainen ei siihen sovi. Hihansuut on syvältä; jäykät ja kenen saaterin idea on siihen laittaa sitä scratch-tarraa? Patruunalenkit taskuissa? Lyödäänkö pikku veikka kuinka kauan pysyvät käyttökelpoisena pesujen jälkeen ja mitäs sitten? Revitään taskut piloille että ne saa pois. Sama on ne punttien kiristimet; niissäkin scratch-tarrat. Housujen sivutaskujen viistous toimii edukseen rähmällään olellessa. Vaan kuinka usein käyttäjä on rähmällään taskulla asioidessaan ja kuinka usein istuu samalla? Veikkaanpa että useimmiten kuitenkin istuu ja koitapa silloin ottaa jotain taskusta. Heh, pitäisi aina heittäytyä rähmälleen.

Yhdessä metsätysoppaiden kanssa suunniteltu kompromissiton puku. Taisi ne oppaat tulla mukaan suoraan koulunpenkiltä. Luulisi Satan pystyvän parempaankin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näädänkiertäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 22.10.2016 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllä Sastalla tuo taskujen sijoittelu, metsästäjien tarpeita ajatellen, on melkolailla retuperällä. Kunnon vhf taskutkin puuttuvat, Wolffissa on jonkinmoinen, mutta muuten takki on säkkimäinen ilmestys.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 23.10.2016 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyväksi olen todennut yhdistelmän kalvopuku + joku halpa normi maastopuku. Alkusyksyn sorsastuksissa yms. kalvopuku on auttamatta kuuma ja turha. Myös hirvijahdin aloituksen aikaan on usein niin kuivaa että paras yhdistelmä koiramiehelle ja ajoon on kalvohousut ja kalvoton takki,ei tule hiki ja silti kasteisen heinikon vesi pysyy ulkopuolella.Pakkaskelillä taas ei kalvopuvulla tee mitään,paras on joku kevyttoppa.

Kalvopukunakin toimii ihan hyvin joku keskihintainen tuotos ainakin itsellä. Normi maastopukuna toimii itsellä tällä hetkellä joku tokmannin tuotos,mukava päällä ja hyvät taskut.

En itse ymmärrä miksi joku laittaa johonkin kalvopukuun jopa sen tonnin,onko muka oikeasti niin paljon käyttöä? Sadekelijahteja tulee itselle ehkä kaksi kolme vuodessa että olisi koko puvulle käyttöä, pelkille housuille toki on enemmän käyttöä. Toki itsellä jahdit lähes aina sellaisia että illaksi pääsee kotiin.


Viimeinen muokkaaja, TKH pvm 23.10.2016 21:49, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 23.10.2016 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TKH kirjoitti:
En itse ymmärrä miksi joku laittaa johonkin kalvopukuun jopa sen tonnin,onko muka oikeasti niin paljon käyttöä?

Exclamation
TKH kirjoitti:
Sadekelijahteja tulee itselle ehkä kaksi kolme vuodessa että olisi koko puvulle käyttöä, pelkille housuille toki on enemmän käyttöä.

Exclamation
TKH kirjoitti:
Toki itsellä jahdit lähes aina sellaisia että illaksi pääsee kotiin.

Exclamation
Rolling Eyes
Tuota. Miksi sinun pitäisikään ymmärtää miksi joku tekee toisin ja kokee kenties tarvitsevansa? Jos sinä et tarvitse, niin ei muutkaan? Pöh.

Yhden goren ostin joku 15v sitten. Toista kattellu ja sopivaa ei ole löytynyt ts. se löytyy aikanaan. Ei vain jaksaisi enää kauheasti hämmästellä moisen rätin takia. Ja minua sinällään ei kiinnosta miksi joku ei koe tarvitsevansa gorea eikä myöskään selittää, miksi itse koen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 23.10.2016 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

havu kirjoitti:
TKH kirjoitti:
En itse ymmärrä miksi joku laittaa johonkin kalvopukuun jopa sen tonnin,onko muka oikeasti niin paljon käyttöä?

Exclamation
TKH kirjoitti:
Sadekelijahteja tulee itselle ehkä kaksi kolme vuodessa että olisi koko puvulle käyttöä, pelkille housuille toki on enemmän käyttöä.

Exclamation
TKH kirjoitti:
Toki itsellä jahdit lähes aina sellaisia että illaksi pääsee kotiin.

Exclamation
Rolling Eyes
Tuota. Miksi sinun pitäisikään ymmärtää miksi joku tekee toisin ja kokee kenties tarvitsevansa? Jos sinä et tarvitse, niin ei muutkaan? Pöh.


Yhden goren ostin joku 15v sitten. Toista kattellu ja sopivaa ei ole löytynyt ts. se löytyy aikanaan. Ei vain jaksaisi enää kauheasti hämmästellä moisen rätin takia. Ja minua sinällään ei kiinnosta miksi joku ei koe tarvitsevansa gorea eikä myöskään selittää, miksi itse koen.


Tämä on keskustelupalsta Twisted Evil Ehkä jos SINÄ et ole vielä sitä ymmärtänyt tuolla viestihistorialla,tämä on vähän väärä paikka noinkin laaduttomille toteamuksille Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 23.10.2016 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asia selvä Wink
Twisted Evil

Taikka itse asiassa ei olekaan. Twisted Evil
Onko rakentavaa keskustelua sellainen jossa kyseenalaistetaan toisten omista näkövinkkeleistä tekemiä valintoja ikään kuin toisen puolesta paremmin tietävänä? Imo: turhaa pätemistä! Jos ei juttu nappaa, sen voi sivuuttaa.

Vaiko vain sitä perinteistä erälle.nettiä: ennen kuin teet mitään, hyväksytä se foorumin guruilla! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 23.10.2016 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös hirvihommiin pitäis olla oranssia ja muuten voi olla kuin ellun kanat?
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 23.10.2016 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

havu kirjoitti:
Asia selvä Wink
Twisted Evil

Taikka itse asiassa ei olekaan. Twisted Evil
Onko rakentavaa keskustelua sellainen jossa kyseenalaistetaan toisten omista näkövinkkeleistä tekemiä valintoja ikään kuin toisen puolesta paremmin tietävänä? Imo: turhaa pätemistä! Jos ei juttu nappaa, sen voi sivuuttaa.

Vaiko vain sitä perinteistä erälle.nettiä: ennen kuin teet mitään, hyväksytä se foorumin guruilla! Laughing


Olisi ollut ihan kiinnostavaa kuulla missä joku kokee tarvitsevansa aina vaikka sitä kalvopukua? Outoa että puoliköyhät duunarit lyö tonnikaupalla rahaa sinänsä aika harvoin oikeasti tarvittaviin vaatekappaleisiin.

Mutta ei sitten. erälle.netin sakosastamiehet tietää parhaiten Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 23.10.2016 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TKH kirjoitti:
Olisi ollut ihan kiinnostavaa kuulla missä joku kokee tarvitsevansa aina vaikka sitä kalvopukua?

Meillä päin joskus sataakin. Tiäkkö vettä? Sitä tulee taivaalta ja se perhana kastelee.
Kyse ei välttämättä kaikkien kohdalla ole tarpeesta aina. Omalla kohdalla vain silloin kun on märkä keli ja siis lievää suurempi mahdollisuus kastua. Ja luulen että aika moni goren käyttäjä aattelee samansuuntaisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 23.10.2016 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TKH kirjoitti:
Outoa että puoliköyhät duunarit lyö tonnikaupalla rahaa sinänsä aika harvoin oikeasti tarvittaviin vaatekappaleisiin.

Mutta ei sitten. erälle.netin sakosastamiehet tietää parhaiten Very Happy

Kaikki 6 oletusta päin... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 110, 111, 112  Seuraava
Sivu 64 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com