OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 21.12.2016 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tavallisessa etuvetoisessa jarruttaa liikoja tehoja ettei sudi, käytännössä lumessa etenee paremmin kuin ottaa esp:n pois ja painaa kaasua.

Vitarasta ei ole kokemusta.
Mersun G maasturista on, mutta siinä saa kaikki paikat lukkoon ja se toki onkin varsinainen traktori. Tätä kovempi menijä taitaa olla sitten pankku, neljä telaa (ilmeisesti)lukossa ja kaksi runkoa ohjauksella. Kiitos ja anteeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 21.12.2016 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Lock-asennossa kaikki pyörät yrittää pyöriä yhtä kovaa ainakin kun ottaa luistoneston pois. Jos auto ei liiku kaikki neljä pyörää sutii tai moottori sammuu...

Älä jauha roskaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 21.12.2016 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puolitoista vuotta ajelut, 60 tkm kohta mittarissa manuaalivaihteisella Vitaralla. Olen ilmeisesti tehnyt vääriä havaintoja.
Mikä merkitys Lock-asennolla sitten on? Se on tarkoitettu irrottamaan kiinni juuttunut kulkine.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5250
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 21.12.2016 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä varmaksi Vitarasta, mutta nyky Sorennossa on samalla nimellä oleva lock-nappi ja se saa aikaan sen, että alle 30km/h nopeudessa myös takapyöriin menee voimaa riippumatta siitä, pyöriikö etupää nopeammin kuin takapää.

Auttaa nimenomaan vaikka hangessa liikkeelle lähtiessä kun etupyörien ei tarvi pyörähtää hitustakaan tyhjää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 21.12.2016 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Puolitoista vuotta ajelut, 60 tkm kohta mittarissa manuaalivaihteisella Vitaralla. Olen ilmeisesti tehnyt vääriä havaintoja.
Mikä merkitys Lock-asennolla sitten on? Se on tarkoitettu irrottamaan kiinni juuttunut kulkine.


Se "lukitsee" "keskitasauspyörästön" elikkä puristaa sen levypakan kiinni kardaanin päässä, mikä normaalisti ohjaa vetoa takaakselille vetoa vain tarpeen mukaan.
"Poikittaislukitukseen" ei vaikutusta.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 21.12.2016 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huono auto tyhmä kuski se on sellainen pari,että ruma rillumarei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 840

LähetäLähetetty: 21.12.2016 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Lock-asennossa kaikki pyörät yrittää pyöriä yhtä kovaa ainakin kun ottaa luistoneston pois. Jos auto ei liiku kaikki neljä pyörää sutii tai moottori sammuu...


Pihalla ku lumiukko Laughing Laughing
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 22.12.2016 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luistonesto on sallivampi lock asennossa joten poikttaislukitus toimii ehkä hieman paremmin, mutta ei se ero ole mikään iso ole. Sitten kun ottaa ESPn ja luistoneston pois poikittaislukitus saattaa toimia jopa huonommin. Ainakin jossain tubevideossa oli niin. ESP toiminta auttaa kai siinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 22.12.2016 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellä on selitetty hyvin. Tässä kaaviokuva kaikista lukoista maastoautossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 22.12.2016 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Puolitoista vuotta ajelut, 60 tkm kohta mittarissa manuaalivaihteisella Vitaralla. Olen ilmeisesti tehnyt vääriä havaintoja.
Mikä merkitys Lock-asennolla sitten on? Se on tarkoitettu irrottamaan kiinni juuttunut kulkine.

Laughing Joskus maastoajokurssilla mietin, että miksi tällaista edes järjestetään, mutta enpä mieti enää.. Kun ollaan jumissa, niin sitten ollaan todellakin kiinni ja yleensä lukkoja on siinä kohtaa myöhäistä kytkeä - konttorin ulkopuolelta kytkettävät lukot ovat melko vaikeitakin kytkeä, jos ollaan jo syvässä. Toki maastureilla nyt on aika vähän tekemistä Vitaran kanssa.

Tuo keskilukko on ilmeisesti viskolla ja lukittavissa, kuten Suparun Forkussa vai kuinka?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 22.12.2016 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:


Tuo keskilukko on ilmeisesti viskolla ja lukittavissa, kuten Suparun Forkussa vai kuinka?


Siis näissähän ei ole oikeasti keskitasauspyörästöä, vaan sellainen Haldex-tyylinen sähköohjattu märkämonilevykytkin.
Ja tämä on "lukittavissa" eli lock -nappulalla saadaan kardaani tönkiksi ja vetoa 50/50 eteen/taakse.
Toimii kyllä hienosti, tullut tuolla nyt rymyttyä melko pahoillekin leimikoille, välillä oli tuolla
itäpuolella jo luntakin pohjaa myöten. Olen kyllä Suzukin maastokelpoisuuteen tyytyväinen.

Vaan täytyy muistaa realiteetit, kun ei ole oikea maasturi, eikä mitään oikeita lukkoja,
niin nuo jaruilla toteutetut "tasauspyörästön lukitukset" pitää vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Ei ole vielä tarvinnut hinata. Onnistuu tuollakin automaatilla sen verran nytkyttely, että on omin voimin vielä selvitty.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20222
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 22.12.2016 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän aiheesta toiseen.

Itellä ollaan ekan Suitsan huollon hujakoilla. Ja kuten vähän arvelinkin, niin liki 100% on ollut maantieajoa. Vaihdossa mennyt Jeeppi oli maasto-ominaisuuksiltaan ja maavaraltaan aikalailla rapsakampi peli, vaan eipä totakaan tullut ulosmitattua.

Se on pakko sanoa, että kun tänään kävin vetämässä verkot pois merenkäynnin alta ja mittariin nasahti yli 300km, niin kyllä se on pirunmoinen etu Jeeppiin verrattuna, kun kulutus on puolet pienempi maantieajossa ja muussa ajossa kolmasosa tai alle Cherokeehen verrattuna…



Mielenkiinnolla odotan noita lumikelejä, miten tuo musta koppakuoriainen niissä menee. Jo nytkin lyhyt akseliväli tms selvästi tuntuu rauhattomuutena ajossa, kun vertaa tohon vanhaan Avensikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 23.12.2016 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipa tuossa koettua mäkilähtöö oli niin jyrkkä mäki ja täysin jäinen mihin ei etu/takavedolla ei ois uskaltanu edes yrittää,niin lähti auto moodilla pyöränkää sutimatta,mitä niillä lukoilla tekee normaalissa ajossa kun nykyaikaan elektroniikka hoitaa suunnilleen saman,oli joskus pikku vitara josta piti käydä etupyöristä käydä lukot laittamassa päälle kyllä oli aika jäykkä jumpura käänellä varsinkii kun sattu sula asfaltti alle,eipä kaipaa enää moisia pelejä.Käykääpäs katsomassa juutupessa noita roller test,saa vähä tuntumaa kuis nelivedot lähtee rullilta.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 23.12.2016 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niillä napalukoilla taas ei ole mitään tekemistä koko aiheen kanssa, kun sen aikasessa Suizassa ei ollu senkään vertaa tasauspyörästön lukitusta mitä näissä nykysissä, jotka kuiten sitä elektronisesti jarruilla hoitaa edes vähän...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 23.12.2016 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan niillä sen verran, että jos napalukot on auki, ei pyörät vedä vaikka vetarit pyörisi kuinka.
Joskaan manuaalisia sellaisia ei ole ollut enää yhteen-kahteen vuosikymmeneen kai missään vehkeessä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 27 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com