OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 01.01.2017 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahkonen kirjoitti:

Sen lisäks käsiteltävyys (kori ei kallistele) mutka-ajossa on hyvä ja kun kaupungissa enimmäkseen pyöritän niin siitä tykkään. Se on tietty muustakin kuin maavarasta kiinni.


Siinä tuo XV on erinomainen, suurin osa pitää alustaa liian jäykkänä, mutta itse tykkää siitä oikein paljon. 98% ajetaan kuitenkin soratiellä ja paremmalla. Tuolla passaa lasketella hyvinkin vauhdikkaasti ilman sitä perinteistä city-maasturin hetekkamaista ajo-ominaisuutta normaaleja nopeuksia kovemmissa vauhdeissa. Ja 50-50 jatkuva neliveto ei ainakaan huononna ominaisuuksia mutkaisilla sorateillä.

Tuo iso maavara 22 cm, on monta kertaa ollut tarpeen huonoilla ja kivisillä kärrypoluilla liikuttaessa. Siellä sentinkin liian pieni maavara aiheuttaa mielenkiintoisia ääniä auton pohjassa. Parkkeeramisen helppous huonoilla mettäteillä on suuri etu. Mihinkään mutahautaan tuollakaan on aivan turha syöksyä.

Kun tuon hommasin, niin kaveri tuumasi jotta se on sitten kallis auto. Kysyin että mitä se oikein sillä tarkoittaa, tuumasi jotta tämän jälkeen et vajaavetoista kaipaa. Oikeassa se piru vieköön oli, tälläinen olisi pitänyt hommata jo monta kymmentä kiinnijäämistä aikaisemmin. Wink
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 02.01.2017 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos katsoo mittojen puolesta maasto-ominaisuuksia näistä niin eroa on vaan "masun alla".

Vitara:
Lähestymiskulma 18 astetta
Ylityskulma 18 astetta
Jättökulma 28 astetta

XV:
Lähestymiskulma 18 astetta
Ylityskulma 21 astetta
Jättökulma 28 astetta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 02.01.2017 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Tulihan se Tapaninajelulla ketunjälkiä katellessa testattua, että miten pitkälle sillä Suzukilla oikiasti pääsee:





Sillä pääsi tuommostakin todella pahaa tietä, missä oli vanhat korkealle pakkaantuneet
maasturilla ajetut polanne raiteet alla, 10 cm uutta lunta päällä ja vielä kelkan jälki keskipakalla...
Pitkälle... Ihan liian pitkälle:



Kun polanne alko pettää, niin kulku tyssäs... Aina jompi kumpi pää tipahti raiteelta ja auto pohjasta tiukkaan
pakkaantuneeseen kelkanjälkeen... Eikä tietenkään lapiota mukana. Kolmeen-neljään kertaan
kaiveltiin Tigerin kanssa auto liikekannalle, mutta sitten tuli Suizalla mitta täyteen ees-takas sutimista:



Tästä lannistuneena soiteltiin apuja, että toisivat nyt edes lapion meille. Ainoa ongelma oli,
ettei ne paremmatkaan ja korkeammatkaan maasturit meinanneet päästä perille:




Jonku kerran nykästiin Rangerilla liikkeelle, mutta Rangerilla oli itelläänkin selviämistä ihmisten ilmolle,
niin ei voinu koko ajan hinata. Ei riittänyt hermot ootella ohjekirjan ohjeistamana
niin pitkään, että olis tuo nelivedon ylikuumenemisen herja sammunut.
Sen sai kyllä kuitattua, kun sammutti auton ja taas meni hetken nelivedolla, mutta
sen melkeen arvas, kun perse tunsi luistoneston jarruttavan takapyörää, niin samassa tuliki piipaus, että nelikko pois...
Ainoo vika, ettei tuo liikkunut yhtään mihinkään ilman sitä luistonestoa tuossa polanteessa.
Lopulta Suiza tuli paremmalle tielle velipojan Kia Sorennon perässä köyden nokassa,
vaikka kyllä se Sorentoakin vastusti uusista renkaista huolimatta:



Että ystävän neuvo... Ei kannata työntää kaikki avustavat systeemit päällä niin pitkälle kun pääsee.
Sieltä ei nimittäin pääse niitten systeemien pettäessä helvetilläkään pois...

Semmonen huomio, että jostain syystä luistonesto ottaa pakilla paljon kovemmin vastaan kuin etuperin.
Tuo ei tuossa hangessa jaksanut pakilla sutata laisinkaan, vaan jäi paikolleen jurraamaan, kun oikein tiukka paikka tuli.
Eteenpäin pelas kyllä hienosti... Pohjasta jo paikolleen istuneen autonki sai irti kun löi lämän tiskiin ja
käänteli ratista, aina sieltä joku ratas potkasi sen verran pitoja, että lähettiin liikenteeseen... Siis niin kauan kunnes systeemi kuumeni.

Vähän turhan pitkä lainaus mutta menköön.
Itte ajelin samanlaista tietä etuvetoisella pakulla ja matka katkesi samalla tavalla polanteelta putoamiseen,pirunmoinen kaivuu mutta pääsin takaisin kylille,tiedä olisiko neliveto ja matala maavara auttaneet yhtään pidemmälle mutta linee siitä monipyörävedosta jossain hyötyä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 02.01.2017 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heiluri, ajoit vissiin kuitenkin "samanlaista", etkä samanlaista... Vähän vaikea uskoa,
kun tuo suht korkea maavarainen Rangerikin jäi nelivedosta huolimatta 3-4 kertaa kiinni ennen kun meidät tavoitti.
Jos väität, että ajelet etuveto pakulla tuon Rangerin perässä, niin se voidaan testata heti seuraavalla pohjosen reissulla...

Suzukin perässä varmaan pääseekin sopivalla lumikellillä perille asti, kun eihän se tuon jälessä
enää jalkavampi paku ota pohjasta kiinni ja valmiilla raiteella rullaa keviästi.
Vaan meneppä tuommoselle, missä se polanne renkaan alla murtuu ja kaivattaa, ei mene etuveto mihinkään.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 02.01.2017 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meni se niin kauan kuin jälellä pysy,sitten piti hiukan lapioida,turhan hikistä touhua,kolhin vielä eberin pakoputken stna.
Viisaampaa pysytellä auratummilla väylillä mutta tulipahan ryvettyä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 02.01.2017 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajelikohan toi rangeri taka perin ja haukannu? etuperin jos männy kuski ollu hätänen,ei sen puoleen ei häävejä noi picupitkaan pitkän akselin mänijät ole.
Etelässäkin normaalisti ollu saman lunta.Pätkä pajerot,lantikat,itsellä oli pätkä terrano ja ei näje tommottisissa mittää ongelmaa,Mutta eri harrastus leikkiä autolla kuin siirtyä autolla paikasta toiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.01.2017 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing Joo se ihan huvikseen kuovitteli sen kiinni etuperin ja takaperin, että sais huvikseen kaivaa.
Siinähän oliki vissiin se lumen määrä ongelmana... vaan tokihan sen tietää netissä kokeilemattaki,
että kerran jäätyneeseen ja sitten sulaneeseen polanteeseen menee ihan samalla lailla kun hötölummeen. Vois näymmä taas ottaa meleko pitkän tauon näistä postaamisista...

Seuraavana tulle joku tieten pätemään miten meni etuveto corollalla "samanlaisesta"... Very Happy
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 03.01.2017 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Laughing Laughing Joo se ihan huvikseen kuovitteli sen kiinni etuperin ja takaperin, että sais huvikseen kaivaa.
Siinähän oliki vissiin se lumen määrä ongelmana... vaan tokihan sen tietää netissä kokeilemattaki,
että kerran jäätyneeseen ja sitten sulaneeseen polanteeseen menee ihan samalla lailla kun hötölummeen. Vois näymmä taas ottaa meleko pitkän tauon näistä postaamisista...

Seuraavana tulle joku tieten pätemään miten meni etuveto corollalla "samanlaisesta"... Very Happy


Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 03.01.2017 00:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Seuraavana tulle joku tieten pätemään miten meni etuveto corollalla "samanlaisesta"... Very Happy

Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 03.01.2017 03:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto prkl elä lopeta! Very Happy

Vaatii munaa että rehellisesti, vielä kuvien kera kertoo mitä tapahtui ja mihin uuden kalliin investoinnin rahkeet riittää. Yleensähän pitäsi vaan kehua retostaa omaa hankintaa,tyyliin kiipee vaikka puuhun aina.

kuvat selkeästi valehtelee tuosta lumen koostumuksesta ja "pohjasta" josta koitit kertoa. Äkkinäiset tuhnurit katsoo että kyllähän tuosta pääsee vaikka sillä corollalla, mutta kun kuvat ei kerro totuutta. Eikä se pelkkä maavara autuaaksi tee, kuten Rangeristakin näkyy.

Tuollaiselle citymaasturille tuo on ihan hyvä suoritus, ei varmaan paskkimmasta päästä ollut tuo eteneminen. Ja positiivista myös, ettei elektroniikka katkaissut virheiden tai lämpöjen takia etenemistä ekaan sataan metriin.

Lumiketjut, lumilapio, hiekka/sorasäkki, auton jalkatilan kumimatot, havuja perkkele, käsijarrulla avittaminen, onhan noita konsteja mitä voi kokeilla myös kitumaasturin kanssa, riippuen siitä mihin ja miten jää jumiin. En tosin tiiä miten nuo luistonestohässäkät sotkee yrityksiä.



Ennakkoluulotonta kokeilua, pisteet siitä. Nyt joku lapio konttiin vähintään Very Happy
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 03.01.2017 05:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokunen juuttisäkki sen lapion lisäksi niin saa lisäpitoa renkaan alle.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2017 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pirulainen kirjoitti:
Peto prkl elä lopeta! Very Happy

Vaatii munaa että rehellisesti, vielä kuvien kera kertoo mitä tapahtui ja mihin uuden kalliin investoinnin rahkeet riittää. Yleensähän pitäsi vaan kehua retostaa omaa hankintaa,tyyliin kiipee vaikka puuhun aina.

kuvat selkeästi valehtelee tuosta lumen koostumuksesta ja "pohjasta" josta koitit kertoa. Äkkinäiset tuhnurit katsoo että kyllähän tuosta pääsee vaikka sillä corollalla, mutta kun kuvat ei kerro totuutta. Eikä se pelkkä maavara autuaaksi tee, kuten Rangeristakin näkyy.

Tuollaiselle citymaasturille tuo on ihan hyvä suoritus, ei varmaan paskkimmasta päästä ollut tuo eteneminen. Ja positiivista myös, ettei elektroniikka katkaissut virheiden tai lämpöjen takia etenemistä ekaan sataan metriin.

Lumiketjut, lumilapio, hiekka/sorasäkki, auton jalkatilan kumimatot, havuja perkkele, käsijarrulla avittaminen, onhan noita konsteja mitä voi kokeilla myös kitumaasturin kanssa, riippuen siitä mihin ja miten jää jumiin. En tosin tiiä miten nuo luistonestohässäkät sotkee yrityksiä.



Ennakkoluulotonta kokeilua, pisteet siitä. Nyt joku lapio konttiin vähintään Very Happy




Samat mietteet pisteet pedolle!!

-Lumiketjuja saa ihan pilkkahintaan ja sitten kun kiinni niin hieno heittää alle.... Samoin kuin ketjutalja kontissa ja liinoja.... Joskus se on pienestä kii...yleensä pyrkii pois raiteeltä, pikkune sivuveto niin lähti.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2017 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pirulainen kirjoitti:
Peto prkl elä lopeta! Very Happy

Vaatii munaa että rehellisesti, vielä kuvien kera kertoo mitä tapahtui ja mihin uuden kalliin investoinnin rahkeet riittää. Yleensähän pitäsi vaan kehua retostaa omaa hankintaa,tyyliin kiipee vaikka puuhun aina.

kuvat selkeästi valehtelee tuosta lumen koostumuksesta ja "pohjasta" josta koitit kertoa. Äkkinäiset tuhnurit katsoo että kyllähän tuosta pääsee vaikka sillä corollalla, mutta kun kuvat ei kerro totuutta. Eikä se pelkkä maavara autuaaksi tee, kuten Rangeristakin näkyy.

Tuollaiselle citymaasturille tuo on ihan hyvä suoritus, ei varmaan paskkimmasta päästä ollut tuo eteneminen. Ja positiivista myös, ettei elektroniikka katkaissut virheiden tai lämpöjen takia etenemistä ekaan sataan metriin.

Lumiketjut, lumilapio, hiekka/sorasäkki, auton jalkatilan kumimatot, havuja perkkele, käsijarrulla avittaminen, onhan noita konsteja mitä voi kokeilla myös kitumaasturin kanssa, riippuen siitä mihin ja miten jää jumiin. En tosin tiiä miten nuo luistonestohässäkät sotkee yrityksiä.



Ennakkoluulotonta kokeilua, pisteet siitä. Nyt joku lapio konttiin vähintään Very Happy




Samat mietteet pisteet pedolle!!

-Lumiketjuja saa ihan pilkkahintaan ja sitten kun kiinni niin hieno heittää alle.... Samoin kuin ketjutalja kontissa ja liinoja.... Joskus se on pienestä kii...yleensä pyrkii pois raiteeltä, pikkune sivuveto niin lähti.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Black Bart
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 309

LähetäLähetetty: 03.01.2017 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten en ota kantaa, mutta tuohon Rangeriin kun vaihtaa noiden sliksien tilalle Cooper Discoverer M+S:t koossa 235/85 r16 (+nastat niihin Peräaholta), niin sen kulku hangessa muuttuu ihan toiseen luokkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 03.01.2017 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Seuraavana tulle joku tieten pätemään miten meni etuveto corollalla "samanlaisesta"... Very Happy


Vielä kovemmat jätkät ajaisi uraa "samanlaiseen latuun" tyhjällä Hiacella ja huonoilla renkailla... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 31 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com